Moderator: NL-moderatoren

Snelwegenkenner schreef:Kan gelijk weer een TV-programma worden, goed voor de commercie. Met als deadline: 2012.

Vinny schreef:In Duitsland is het aanleggen van snelwegen ook niet meer zo makkelijk.
Snelwegenkenner schreef:Voor vakantiegangers kan dit dan niet meer als een ''bottleneck'' in de route worden gezien.
frame schreef:Met alle respect voor de laatste scribent: De keuze voor aanleg A74 is in feite gemaakt.
SnarfFlevoland schreef:Nee, dan leg je toch gewoon een 'Gelbe Autobahn' neer?Maar ja, dat kennen we in Nederland niet...
Peter schreef:Alleen kan (mag) je in Nederland geen Vmax hoger vaststellen dan 100, en in Duitsland kan een Schnellstrasse ook 120, 130 of zelfs onbegrensd zijn.
SnarfFlevoland schreef: In Nederland zie je dat niet echt op 2x2 N-wegen.

Waar ik op doelde is dat mijns inziens bij de N31 juridisch net zo goed een bord G1 autosnelweg kan staan...SnarfFlevoland schreef:^^ Dat weet ik ook wel, maar daarom zijn ze er nog wel op veruit de meeste stukken snelweg.

Giuseppe schreef:Mag een provincie eigenlijk een snelweg met maximumsnelheid van 120 aanleggen? Dus bijvoorbeeld een A2XX ipv A74?

Er gaat natuurlijk ook het nodige verkeer over de B221 en niet over de Klagenfurtlaan, dus de A74 ontlast ook de B221.SnarfFlevoland schreef:Venlo kan ik zelf nou niet bepaald een echte "bottleneck" noemen. Ik ben er althans in de drukste vakantieperiodes nog nóóit in de file gekomen of enige vorm daarvan ook. Het rijdt natuurlijk niet snel over die Klagenfurtlaan, maar het gaat aan de andere kant ook best wel vlot. De A74 zie ik zelf niet als de meest noodzakelijke schakel voor Nederland en/of Duitsland. Wel is het natuurlijk een stukje prettiger voor het transit verkeer en fijner voor de mensen die in de stad al die uitlaatgassen moet ruiken.
Volgens mij was in de jaren '70, en wellicht al eerder, de A30 noordelijk om Bad Oeyhausen al gepland, zoals de planning nu nog steeds is.En eigenlijk geldt dat voor Bad Oeynhausen ook. Daar zou ooit de snelweg dwars door de stad moeten worden gebouwd, waar nu die B61 ligt.
Ik zie de ruimte daar niet voor. Aan de zuidkant is veel meer ruimte, ook voor bijvoorbeeld een knooppunt. Bovendien is de Klagenfurtvariant feitelijk al afgesloten, zit je met de helling van de Herungerberg en is de A73 al voorbereid op de aansluiting van de A74 middels de plateauvariant.Echter van de A74 aan de zuidkant van Venlo ben ik nog steeds niet kapot. Ik denk persoonlijk dat de Klagenfurtvarriant een betere oplossing is.

Coen Tunnel schreef:Volgens mij was in de jaren '70, en wellicht al eerder, de A30 noordelijk om Bad Oeyhausen al gepland, zoals de planning nu nog steeds is.
Coen Tunnel schreef:Er gaat natuurlijk ook het nodige verkeer over de B221 en niet over de Klagenfurtlaan, dus de A74 ontlast ook de B221.
Coen Tunnel schreef:Ik zie de ruimte daar niet voor.
SnarfFlevoland schreef:Volgens mij is de hoeveelheid verkeer dat over die B221 gaat, om de Klagenfurtlaan te omzeilen, niet zoveel.

jaap47 schreef:^^ Ze zijn niet zo moeilijk te herkennen hoor:
De provinciale wegen hebben een 3 cijferig nummer en de rijkswegen een 2 cijferig.
Snelwegen beginnen met een een A en de overige stroomwegen een N.
Dus de N11 is een rijksautoweg en de A325 een provinciale snelweg.
Autosnelwegen.net. Uw gids voor snelwegen, routeoverzichten en wegnummering in de Benelux.Gebruikers in dit forum: overdrive en 0 gasten