[N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door Rein » ma 10 mar 2014, 15:08

chriskrusz schreef:
mavas schreef:Mooi zo!
Maar waarom komt de minister dat stuk openen terwijl de provincie die weg gebouwd heeft?
Duh, dat is om even goede sier proberen te maken voor haar partij ivm de gemeenteraadsverkiezingen 4 dagen later.
Oh die vinden in de gemeentes Uithoorn en de Ronde Venen pas op 19 mei plaats ipv 19 maart zoals in de rest van Nederland? :mrgreen:

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door chriskrusz » ma 10 mar 2014, 15:26

Ja ik heb vannacht niet zo goed geslapen en ik functioneer de hele dag al zo... :zzz:

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door Rein » do 13 mar 2014, 10:59

Het lokale suffertje (en dan met name haar journalist) heeft het een beetje gehad met het feit dat de openstelling van het Amstel aquaduct zo lang duurt.
Meerbode editie Mijdrecht schreef:Openstelling aquaduct bij Amstelhoek opnieuw uitgesteld

Amstelhoek - De datum van openstelling van het aquaduct in de N201 bij Amstelhoek is opnieuw uitgesteld. Pas op 15 mei (!) is het de bedoeling dat het aquaduct met het laatste nieuwe stuk van de N201 wordt opgeleverd en opengesteld voor het verkeer. Dit laat de Provincie ons in een bericht weten.

[…]

Wij durven zo langzamerhand onze hand er niet meer voor in het vuur te steken of dat op die datum ook werkelijk zal gebeuren. Daarvoor zijn de data van openstelling de afgelopen tijd teveel vooruit geschoven. De komende tijd moeten er volgens een woordvoerster van het Projectbureau N201+ nog allerlei werkzaamheden en testperiodes worden verricht om ‘het laatste eindje’ van het project bij Uithoorn/Amstelhoek gereed te krijgen.

[…]

Bij de realisatie van deze constructie zijn technische problemen opgetreden. Vanwege het herstel van deze problematiek is er vertraging in de uitvoering van het werk ontstaan. Na herstel volgt inspectie van het werk en worden eventuele restpunten verholpen. Tevens worden de installaties van het aquaduct getest. Bij de verkeerstechnische installaties gebeurt dat door de Provincie, de keerschuif in het aquaduct door Waternet. Eventuele gebreken die uit de testen naar voren komen zullen worden verholpen. Bovendien is het gebruikelijk dat voor de ingebruikname van tunnels en aquaducten de hulpdiensten (politie, brandweer en ambulance) oefenen op het handelen bij calamiteiten.’ Aldus de woordvoerster.

Allemaal tot je dienst, maar het was van tevoren toch al lang bekend dat dit de nodige tijd zou vergen? Dan neem je dit toch mee in de planning? Het onlangs afgekeurde deel van de weg en het herstel ervan kon hierbij niet worden voorzien. Vorig jaar werd met stelligheid door zowel de locale als provinciale overheid aangekondigd dat eind maart alles klaar zou zijn en het laatste stuk in de N201 voor het verkeer kon worden opengesteld. Dan is het toch wel op z’n minst bedenkelijk dat er zomaar weer anderhalve maand aan wordt vastgeplakt. Zeker als je ziet dat het ‘afgekeurde’ stuk weg al weer is hersteld, gezien de asfalteringswerkzaamheden die nagenoeg klaar zijn.Of is er meer aan de hand?... Bij het verschijnen van deze krant heeft men kennelijk dus nog twee maanden langer nodig voordat een en ander is afgerond. Voor verkeersdeelnemers, vooral vanuit en naar De Ronde Venen, is het andermaal een bittere teleurstelling.

[…]

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door Kaaiman » do 13 mar 2014, 11:31

Het heeft meer het karakter van een ingezonden brief. Dit is toch geen serieus journalistiek artikel? :kwaad:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door Rein » do 13 mar 2014, 11:36

Ik ben het met je eens, maar dit is toch echt een hoofdartikel uit de krant, deels zelfs op de voorpagina. Tja, lokale journalistiek......... :confuuuse:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door Vinny » do 13 mar 2014, 21:38

Kaaiman schreef:Het heeft meer het karakter van een ingezonden brief. Dit is toch geen serieus journalistiek artikel? :kwaad:
Nieuwe Meerbode hé ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Runner
dorpsstraat
Berichten: 110
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 16:29

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door Runner » ma 17 mar 2014, 22:14

De net geopende fietstunnel gaat diagonaal onder de turborotonde door bij de nieuwe afslag met de Zijdelweg bij Uithoorn.
Afbeelding

Uithoorn: Een hele vernieuwde weg richting de omgelegde N201
Misschien hadden ze het viaduct beter 1 meter kunnen verhogen dan waren ze misschien al in een week klaar geweest ipv een half jaar.
Afbeelding

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door Hensepens » ma 17 mar 2014, 23:13

mavas schreef:Dat Aalsmeer Centrum is wel klungelig. Doe er dan tijdelijk een opzetstuk op zodat je wel aan de eisen van zichtbaarheid kan voldoen, totdat t bord vervangen is.
Sowieso weer n geval waar niet goed over bewegwijzering is nagedacht...
kwam hier drie dagen langs in het donker. Zat te kijken naar het bord maar geen Aalsmeer Centrum te zien. Begin aan mezelf te twijfelen of ik het goed had onthouden. Totdat ik er vlak langsreed. Toen pas zag ik Aalsmeer Centrum. Kortom, het is voor de ondernemers te hopen dat het lang licht blijft. 's Avonds valt dit volledig weg op dit bord.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door Vinny » di 18 mar 2014, 20:10

De net geopende fietstunnel gaat diagonaal onder de turborotonde door bij de nieuwe afslag met de Zijdelweg bij Uithoorn.
Die fietstunnel is een bedroevende verspilling van belastinggeld. Dat had een stuk soberder gekund...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door Rein » vr 21 mar 2014, 23:16

Als ik het goed begrijp uit dit bericht is de aansluiting Zijdelweg (N521) volgende week feitelijk klaar om bereden te worden, maar blijven de oostelijke op- en afrit dicht tot opening Amstel aquaduct (16 mei), omdat men vreest voor sluipverkeer elders in Uithoorn.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door mavas » za 22 mar 2014, 3:51

Het wordt dus tijdelijk n halve aansluiting. Lijkt me vooralsnog prima.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Runner
dorpsstraat
Berichten: 110
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 16:29

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door Runner » zo 23 mar 2014, 16:25

Het aquaduct met de wegen is nu helemaal klaar. Nu alleen nog even wachten tot 15 mei voor de opening:ohno:
Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door mavas » wo 26 mar 2014, 12:07

^^ Er moeten natuurlijk ook nog testen worden uitgevoerd in het aquaduct zelf (door brandweer en andere hulpdiensten), waardoor dat niet direct open kan.

Op Noord-holland.nl staat dit bericht: http://www.noord-holland.nl/web/Actueel ... delweg.htm De datum van de opening van de Zijdelweg-aansluiting gaan ze dus halen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door Naturist » wo 26 mar 2014, 19:58

Het Amstel-aquaduct is in orde en goedgekeurd, maar er schijnt volgens geruchten, met de N201 zelf iets niet helemaal in de haak te zijn. Details zijn echter niet voorhanden.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door mavas » ma 31 mar 2014, 20:33

Is iemand toevallig vandaag langs de aansluiting met de Zijdelweg gekomen, en weet of deze inderdaad opengesteld is van en naar het westen?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door marcel » zo 06 apr 2014, 23:05

Ik ben er donderdag langsgekomen, en het is inderdaad open.
Er staat N522 op de borden ...
Verder zag ik op de N196 nog een bord met 'De kwakel' (met een kleine k).

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door harry » ma 07 apr 2014, 1:03

marcel schreef:Er staat N522 op de borden ...
Verder zag ik op de N196 nog een bord met 'De kwakel' (met een kleine k).
Ben vandaag over de N201 gereden en heb geen van beide gezien.
Had ik toch de afrit moeten nemen... (N522 staat niet op de borden op de N201 zelf.)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door marcel » wo 09 apr 2014, 21:56

harry schreef: Ben vandaag over de N201 gereden en heb geen van beide gezien.
Had ik toch de afrit moeten nemen...
Het leek mij niet nodig er een foto van te nemen, ik dacht dat iemand anders ze wel op het forum zou zetten ... (die met N522 dan).
(N522 staat niet op de borden op de N201 zelf.)
Nee, ik neem aan dat deze borden niet veranderd zijn:
https://picasaweb.google.com/1150350970 ... 6822416418
https://picasaweb.google.com/1150350970 ... 9600530834

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door mavas » do 10 apr 2014, 6:49

^^ De borden vanuit het westen zijn niet veranderd. Er is zelfs niks mee gedaan, de stickers die er op zitten, zijn er nog niet eens afgehaald!
Op de turborotonde staat overigens wel een portaal, maar hangt er nog geen bewegwijzering. Ik ga er dan ook vanuit dat dat nog moet gebeuren.

Overigens heb ik op de handwijzers inderdaad N522 gezien :facepalm:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door harry » do 10 apr 2014, 9:40

mavas schreef:inderdaad N522 gezien :facepalm:
Hoe heb je dat kunnen zien met je hand voor je gezicht? Of heb je het door de vingers gezien?
( :) )
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door Rein » wo 16 apr 2014, 19:00

Ik had deze draad wel gevolgd, maar niet begrepen dat er op die borden N521 had moeten staan en geen N522 (als er al een N5xx nummer vermeld had moeten worden). Toen ik er vanmiddag langsreed dacht ik wel even 'hè dit was toch de N521. Nou dat heb ik zeker fout onthouden". Niet dus, gewoon een wegweizer, maar heb er helaas geen foto van. Dus dan ook maar deze smiley: :facepalm:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door mavas » wo 16 apr 2014, 19:11

^^ Er moet nog portaalbewegwijzering worden geplaatst, wellicht staat daar ook het verkeerde nummer op. We zullen het over een tijdje zien.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door Rein » wo 16 apr 2014, 19:18

Ik heb trouwens wel onderstaande wegweizer op de foto gezet. Dit bord verwijst nog naar de oude N201 en die heeft nu N196 als nummer. De nieuwe N201 ligt hier 200m achter je.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door Vinny » wo 16 apr 2014, 19:23

Rein schreef:Ik heb trouwens wel onderstaande wegweizer op de foto gezet. Dit bord verwijst nog naar de oude N201 en die heeft nu N196 als nummer. De nieuwe N201 ligt hier 200m achter je.
Interessant bord. Dat is door de gemeente geplaatst na reconstructie van de Zijdelweg. Het heeft me een beetje verbaasd dat men daar een tijdelijke situatie als zijnde permanent heeft uitgeduid. Op het moment dat de reconstructie gereed was, leek het een kwestie van maanden totdat de nieuwe N 201 open zou gaan. Dat werd uiteindelijk een kleine 2 jaar later...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door Rein » wo 16 apr 2014, 20:28

Nog enkele foto's van de aansluiting Zijdelweg op de N201.

Rotonde bij de noordelijke aansluiting.

Afbeelding

Op het bord in de verte staat dus N522.

Afbeelding

Brede onderdoorgang onder de nieuwe N201.

Afbeelding

Aansluiting aan de zuidelijke zijde. Op dit moment mag het verkeer nog niet de N201 in oostelijke richting op. Dat mag pas als het Amstel Aquaduct dat een kilometer verderop ligt open is.

Afbeelding

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door harry » wo 23 apr 2014, 23:51

Rein schreef:Ik heb trouwens wel onderstaande wegweizer op de foto gezet. Dit bord verwijst nog naar de oude N201 en die heeft nu N196 als nummer. De nieuwe N201 ligt hier 200m achter je.
Ik zag het vandaag ook op de handwijzers op het kruispunt.

Nog een foto van de "N522":

Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18033
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door Snelwegfreak » zo 04 mei 2014, 17:33

Ik ben vorige week enigszins bij toeval bij het nieuwe Amstel Aquaduct bij Uithoorn geweest en heb daar wat foto's genomen:

1. Het einde/begin van de N201 op dit moment nabij Uithoorn. In de rug ligt de nieuwe weg richting de provincie Utrecht, welke via het Amstel Aquaduct onder de gelijknamige rivier doorgaat.
AfbeeldingIMG_4540 by Benjamin van der Velden, on Flickr

2. De N201 richting het Amstel Aquaduct.
AfbeeldingIMG_4518 by Benjamin van der Velden, on Flickr

3. Idem. Het gaat hier van 2x2 naar 2x1. In combinatie met de helling kan dit nog wel eens gevaarlijk worden...
AfbeeldingIMG_4520 by Benjamin van der Velden, on Flickr

4. Terugblik richting het kruispunt bij Uithoorn.
AfbeeldingIMG_4522 by Benjamin van der Velden, on Flickr

5. Idem.
AfbeeldingIMG_4523 by Benjamin van der Velden, on Flickr

6. Richting Utrecht staat dit kantelwalspaneel, dat kan waarschuwen voor file. Niet geheel onverstandig, gezien de helling.
AfbeeldingIMG_4524 by Benjamin van der Velden, on Flickr

7. Ondanks dat het Amstel Aquaduct geen tunnel is, is de beveiliging toch van een hoog niveau, wat lijkt op die van een tunnel. Camera's, slagbomen, blusapparatuur et cetera.
AfbeeldingIMG_4525 by Benjamin van der Velden, on Flickr

8. Ingang van het aquaduct.
AfbeeldingIMG_4531 by Benjamin van der Velden, on Flickr

9. Zoom.
AfbeeldingIMG_4532 by Benjamin van der Velden, on Flickr

10. Hectometerbordje aan de barrier.
AfbeeldingIMG_4530 by Benjamin van der Velden, on Flickr

11. Opstelvakken richting Uithoorn.
AfbeeldingIMG_4535 by Benjamin van der Velden, on Flickr

12. Verkeerslichten. Voor een nieuwe kruising best vreemd dat er geen fietstunnel is. Lijkt me gevaarlijk in combinatie met het verkeer dat hier in de rug van een helling af komt en dus een hoge snelheid kan halen.
AfbeeldingIMG_4537 by Benjamin van der Velden, on Flickr

13. De Amstel met een van de monden van het aquaduct. Het houten gedeelte is, zo hoorde ik, een schuif waarmee bij een dijkdoorbraak water tegengehouden kan worden.
AfbeeldingIMG_4543 by Benjamin van der Velden, on Flickr

Het geheel moest dacht ik 15 mei open gaan. Ik heb aan beide kanten van de Amstel gekeken en daar was de weginfrastructuur helemaal klaar. Waarschijnlijk moet alleen 'binnenin' het aquaduct nog het een en ander gedaan en getest worden.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door Vinny » zo 04 mei 2014, 18:02

Verkeerslichten. Voor een nieuwe kruising best vreemd dat er geen fietstunnel is.
Niet persé nodig, fietsers zullen ook over het aquaduct zelf kunnen fietsen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door Lekkere Kwal » zo 04 mei 2014, 19:52

Mooie foto's!

Jammer weer van Amstel Aquaduct... ik ben bang dat door de Engelse invloeden we over 10/20 jaar overal spaties tussen schrijven. Straks krijgen we ook de Polder Baan op Schiphol en de Afsluit Dijk en natuurlijk: de Coen Tunnel ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18033
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn

Bericht door Snelwegfreak » ma 05 mei 2014, 15:37

Vinny schreef:Niet persé nodig, fietsers zullen ook over het aquaduct zelf kunnen fietsen.
Ja, dat kán. Maar ze kunnen dus ook hier oversteken. En hier gelijkvloers oversteken terwijl verkeer daar met zeer hoge snelheid kan naderen en weinig zicht heeft vanwege de helling, lijkt me aardig gevaarlijk.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Plaats reactie