[B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Foto- en videoreportages van Belgische autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Alfa » wo 01 jun 2011, 13:25

Helaas blijft het standaardbestek maar al te vaak dode letter.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Wimpie24 » wo 01 jun 2011, 15:21

In deze regio zeker en vast niet alleszins want het is hier dat het ontstaan is :p
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » do 23 jun 2011, 19:10

Een filmpje, als probeersel voor de nieuwe camera-houder: de N376 komende van Brugge en dan de grens over t.h.v. St-Anna ter Muiden en dan nog een stukje rondweg van Sluis (N253). Dit is denk ik de goede positie.
Link

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door boe! » do 23 jun 2011, 19:21

Voor een probeersel vind ik dit een keurig filmpje. De positie van de camera is goed: geen obstakels zoals ruitenwissers, goed horizontaal, lekker stabiel. Ik zou het zo laten. :top:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door mavas » do 23 jun 2011, 19:59

Inderdaad, heel netjes! Dat laatste voorrangsbord op je filmpje is trouwens verkeerd geplaatst. Bibeko dienen die voor de kruising te staan ipv er na.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » do 23 jun 2011, 20:11

Dit is het andere filmpje dat ik vandaag opgenomen heb: een stukje van de R30, de ring om Brugge, de stationsomgeving en de tunnel onder Het Zand. Hier hing de houder nog "los" via de zuignap aan de voorruit, zonder "steun" van het dashboard, dus je ziet het beeld een klein beetje schokken.
Link

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door nederland24 » do 23 jun 2011, 21:52

Het eerste filmpje is perfect, maar wel behoorlijk slaapverwekkend. :geeuw: Komt volgens mij vooral, doordat die Mercedes ver onder de maximumsnelheid reed. Ook de leegte als je Nederland inrijdt is opvallend. Al vond ik het in Belgie wel meevallen daar met de lintbebouwing.

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » vr 24 jun 2011, 13:42

^^ Ja ik weet het, het filmpje was in de eerste plaats als een test bedoeld om die houder uit te proberen, en ik had toen geen geschikt programma om Quicktime-filmpjes (.MOV) te bewerken, wat ik nu wel heb. Nu kan ik de filmpjes versneld laten afspelen (voorlopig zonder geluid, en met een beetje "reclame" in het begin omdat ik eerst een trial-versie uitprobeer)):
Link

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door keokiracer » vr 24 jun 2011, 13:47

^^ Je hebt wel een goede snelheid uitgekozen :top:
Alleen bij die rotonde op het eind ging het wel snel, het leek alsof je van stilstand naar 100 ging op de rotonde :p
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » vr 24 jun 2011, 20:53

Vandaag ook even op pad geweest, en dit filmpje gemaakt:
Link
Het is geen HD-beeld, maar ben voor de rest toch tevreden over het resultaat.

denne007
autoweg
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 19:48
Locatie: Oostende, België

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door denne007 » za 25 jun 2011, 21:36

mooi filmpje. Na het knooppunt jabbeke mag je wel die auto nog rechts voorbij omdat zij niet naar rechts mogen opschuiven.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door keokiracer » za 25 jun 2011, 21:42

@Daviedoff Erg mooi filmpje, maar de muziek eronder vind ik bagger, net als de rest van Various Artists en ook de muziek van 009 soundsystem :pukey:. Maar dat doet niets af van je mooie video :top:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » ma 27 jun 2011, 21:09

De filmpjes die ik gisteren gemaakt heb tijdens mijn ritje in Belgie:


Startpunt hier is de N16 t.h.v. de kanaalbrug bij Willebroek, om iets verder de A12 richting Antwerpen op te draaien, om tenslotte nog een stukje R1 door de Kennedytunnel mee te pakken waar iets verder dan de video t.h.v. Zwijndrecht eindigt:
Link
Dit filmpje toont een reeks tunnels in Brussel, met o.a. de tunnels komende van de N3 richting Wetstraat, en de tunnels op de kleine ring (R20) vanaf de Wetstraat tot Koekelberg:
Link
En tenslotte een stukje grote Brusselse ring (R0) t.h.v. het viaduct van Vilvoorde en de werkzaamheden aldaar waar ik me illustratief aan de geldende Vmax heb gehouden en dus goed te zien is dat vrijwel iedereen me inhaalde, en een gedeelte van de E19 tot Mechelen:
Link

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Wimpie24 » di 28 jun 2011, 14:48

Mooie filmpjes, eindelijk eens iets van in Brussel. Binnenkort mag je van mij ook zoiets verwachten :)
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » ma 04 jul 2011, 21:16

Ik heb een paar maanden geleden al eens de Belgische N31 gefilmd, gisteren een verbeterde versie gemaakt. Let op de lange file die er stond richting E403/E40!
Link

Ook heb ik vandaag een filmpje gemaakt van wegen in Knokke-Heist, dat komt later vanavond nog online ;) .

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door nederland24 » ma 04 jul 2011, 22:05

^^Wat voor werkzaamheden zijn ze daar aan het uitvoeren?

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » ma 04 jul 2011, 22:15

^^ Het wegwerken van de gelijkvloerse kruisingen d.m.v. tunnels. Op termijn moet de volledige N31 uitgerust zijn met tunnels en ongelijkvloerse aansluitingen.
Meer info kan je in dit topic over de N31 vinden.

Hier het tweede filmpje, een rondrit door een gedeelte van Knokke-Heist. Er zijn wel een paar eigenaardigheden te zien ;) .
Link

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » za 09 jul 2011, 20:44

Vandaag was ik in Gent, de camera was natuurlijk mee, deze keer wel met een passagier die me half voor gek verklaarde dat ik wegfilmpjes maak :p

Op de heenweg via de N9 gereden, de oude route als het ware. Een gedeelte daarvan heb ik gefilmd, namelijk vanaf het kruispunt N49-N498 t.h.v. Maldegem en zo via de N498 die iets verder in de N9 overgaat gereden. Het filmpje stopt t.h.v. het kruispunt met de R43, de ring rond Eeklo. Het korte oponthoud dat je vanaf 0:45 ziet kwam door een lichte kop-staartaanrijding die blijkbaar net gebeurd was, toen ik net voorbij was zag ik beide auto's zich nog langs de kant parkeren.
Link
In Gent zelf dan een lus gemaakt via een paar hoofdwegen. Achtereenvolgens zie je de R4-zuid, de B402 t.h.v. Flanders Expo, via St-Denijs-Westrem de E40 op richting Brussel waar je de nieuw geplaatste signalisatie ziet, we verlaten meteen de E40 via het knooppunt Zwijnaarde waar we een stukje de parallelweg van de E17 volgen. Dan gaat de rit naar de B401 die je in beide richtingen kan bewonderen (op het einde gekeerd) en tenslotte weer een stuk E17 over het viaduct van Gentbrugge, waar dan de video stopt.
Link

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Wimpie24 » za 09 jul 2011, 20:51

^^
Prachtige filmpjes, ik zal binnenkort ook nog eens de baan opgaan :)
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Alfa » di 19 jul 2011, 15:25

Bekend terrein. Je erg duidelijk dat de N498 en de N49 richting Knokke vroeger 1 weg waren: zelfde bomen, zelfde wegbekleding, ... Sinds de aansluiting van de expresweg richting Antwerpen heeft het natuurlijk een nieuwe nummer gekregen.

Die rotonde op 1:00 bij de eerste filmpje is trouwens een rottig ding. Véél te krap, het is bijna onmogelijk er op te rijden als je vanuit de twee kruisende wegen komt. Een typische ondingrotonde uit de jaren '90.
Laatst gewijzigd door Alfa op di 19 jul 2011, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Wimpie24 » di 19 jul 2011, 15:27

Ik vind dat deze video hier ook nog wel thuis hoort :p

[youtube]J-4jQsZDMfY&feature=player_embedded[/youtube]
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » di 19 jul 2011, 16:09

Alfa schreef:Die rotonde op 1:00 bij de eerste filmpje is trouwens een rottig ding. Véél te krap, het is bijna onmogelijk er op te rijden als je vanuit de twee kruisende wegen komt. Een typische ondingrotonde uit de jaren '90.
Inderdaad ja... Maar ik heb horen waaien dat die rotonde na de zomer geloof ik heraangelegd wordt, ik weet niet of de inrichting ook zal veranderen...

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

[B][N101][VIDEO] Scheldelaan, haven Antwerpen

Bericht door Davy » zo 31 jul 2011, 20:50

Een video van de Scheldelaan, beginnend aan het kruispunt met de Oosterweelsteenweg tot op de A12 en nog een kort stukje Nederlandse A4 richting BoZ.
Op een zondag is deze weg vrijwel uitgestorven...
Link
(audioruil in behandeling)

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B][N101][VIDEO] Scheldelaan, haven Antwerpen

Bericht door Wimpie24 » zo 31 jul 2011, 21:44

Toffe video, maar is er normaal geen apart topic voor video's van wegen uit België? ;)

Edit Daviedoff: bij nader inzien staat dit hier inderdaad beter op zijn plaats, heb het daarom even samengevoegd.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » wo 03 aug 2011, 0:53

Toen ik in Kortrijk was meteen even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de volledige R8 op video te zetten. Na de R8 komt nog een stukje E17 en E403.
Net na het oprijden van de R8 na het "ei" zie je een linksplakkende bestelwagen die aan 95-100 rijdt, die na een tijdje een lichtsein van me krijgt (rechterstrook was leeg), die dan uiteindelijk toch naar rechts gaat en dan meteen gaat optrekken waardoor ik er dan met moeite voorbijgeraak... Een gevalletje "mensenkloten"? (=pesten, plagen)
Link

Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1058
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door tompie » wo 03 aug 2011, 6:43

^^ Bekend terrein en bijna dagelijkse kost voor mij, vanaf minuut 1:42 kan je in de middenberm trouwens duidelijk het aanleggen van het talud zien voor het doortrekken van de R8.
belgie is zo slecht nog niet

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » zo 07 aug 2011, 20:04

Een verbeterde en uitgebreidere versie van de R30 ring Brugge en de N351, een soort stedelijke inprikker vanaf de N31 tot vlak voor de tunnel 't Zand. De VRI's werkten niet altijd goed mee, ik stond jammergenoeg soms wat lang voor het rode licht. Op het einde zie je een politiewagen die zelf niet helemaal volgens het boekje rijdt... (te hard en afsnijden op de invoegstrook):
Link

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » za 13 aug 2011, 1:09

Deze had ik ook nog, een korte video van het 2x2 gedeelte van de N377 langs Stalhille (Jabbeke). Een wat vreemde weg, waarvan ik denk dat er oorspronkelijk hoge ambities aan deze weg gesteld werden, maar nooit werden uitgevoerd... Nu loopt deze weg zo'n beetje van niks naar nergens en is volgens het verkeer dat er maar rijdt erg ruim opgezet. Weet er iemand hier iets meer over?
Link

Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1058
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door tompie » za 13 aug 2011, 7:51

^^
Zou het niet kunnen te maken hebben met het feit dat daar in de buurt de A17/E403 oorspronkelijk gepland stond en men daar veel verkeer naar de kust verwachte? Ook de afrit E40/N377 Jabbeke heeft wel heel ruim bemeten afslagstroken waarvan een deel niet (meer) opengesteld is voor verkeer.
belgie is zo slecht nog niet

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » za 13 aug 2011, 10:19

^^ Ik denk het niet, daarvoor ligt deze weg te westelijk. Het oorspronkelijke tracé van de A17/E403 ligt waar nu o.a. de spookbruggen van Varsenare liggen, een paar kilometer oostelijk van deze weg. Zeker vroeger was de afrit Jabbeke al erg vreemd, een brede parallelweg met 2 rijstroken, maar de afritboog zelf was oud en smal en het 2x2-deel van de N377 sloot niet naadloos aan op de E40, je moest dan ook een kort stukje over de oude smalle weg en zelfs voorrang verlenen...
Ook aan het andere uiteinde (rotonde met de N9 Vijfwege) verraadt niets in het landschap dat deze weg oorspronkelijk zou doorlopen.

Plaats reactie