Moderator: BE-moderatoren

filipdemeyere schreef:Het tracé van de A9 is duidelijk te zien in 'Het beste boek voor de weg', editie maart 1970.

Klopt, en toen bleek dat die plannen niet doorgingen, heeft men er dan maar de B201 van gemaakt.filipdemeyere schreef:Dit was in de jaren 70 de aanzet tot de A9 Brussel-Kortrijk.

Alfa schreef:Weer heel vreemd om hier overal Tournai te moeten lezen. Wat is er mis met Doornik? In België hebben ook de nederlandse vertalingen van steden een wettelijke basis. Maar goed, ...
Dus als ik het goed begrijp had men oorspronkelijk 2 autosnelwegen Doornik-Brussel in gedachten? Iedere politicus die dan anno 2005 nog zou proberen kan meteen gaan dopen.
Verwachten ze oppeens zo een grote trafiek tussen deze twee steden (zelfs in combinatie met Rijsel) of was de huidige A8 oorspronkelijk niet als autosnelweg geplant?

Mja, ze hebben hem vergeten planten en bijgevolg wou hij dus niet groeien ...Chrizz schreef:Misschien dat ie daarom vroeger niet als snelweg geplant was...

Dat zijn inderdaad tunnels en geen ecoducten. Dit waarschuwingsborden dienen dan ook voor het geval er problemen zijn in de tunnel.Mexxodus schreef:Opvallend langs de A8 zijn de twee tunnels langs het traject (of zijn het ecoducten?). Die worden overigens voorafgegaan door een aantal drips/electronische waarschuwingsborden (voor eventuele calamiteiten?).
Het valt me steeds vaker op dat in Vlaanderen de kwaliteit van de snelwegen achteruit gaat.

Alfa schreef:Is snap niet goed wat Wallonië hierbij te doen heeft. Het stuk ligt toch volledig op Vlaams grondgebied, niet?

Rene schreef:De aansluiting van de Henri Simonetlaan op de R0 ziet eruit als een knooppunt. Ik denk dan ook dat de Henri Simonetlaan oorspronkelijk het begin van een autosnelweg had moeten worden. Maar welke, en waar naartoe ?

Klaazeman schreef:Wie kan er mij meer info geven over de A9?
kaarten, exacte route, data van planning, ...
ik ben zeer geïnteresseerd!![]()
Groetjes
Klaas

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 1 gast