Discussie over taalwet, exoniemen en endoniemen in België

Discussies over de bewegwijzering, bebording en wegnummering

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Discussie over taalwet, exoniemen en endoniemen in België

Bericht door Rene » di 30 dec 2008, 17:19

harry schreef:Afbeelding
De gevolgen van consequente taalpolitiek: dit bord is echt niet in 1 keer door een voorbijrijdende automobilist te vatten.
In een tweetalig land dat functionele bewegwijzering voor ter plekke onbekenden zou stellen boven taalpolitieke correctheid voor ter plekke bekenden, zou deze wegwijzer een stuk leesbaarder zijn voor de doelgroep.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door Alfa » di 30 dec 2008, 17:27

Het blijft een slechte wegwijzer. Er staan gewoon teveel bestemmingen en wegnummers op dat bord. Helaas is dit een toonbeeld van de moderne bewegwijzering.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door Ds79m » di 30 dec 2008, 17:50

Het moet ook niet kunnen dat er geen faciliteiten zijn voor mensen op zoek naar Robeke (Robaais) :dyn_hyp:
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door Vinny » do 01 jan 2009, 21:45

Je kunt het beste gewoon twee borden achter elkaar zetten: Een Franstalig en een Nederlandstalig bord. Probleem opgelost.

(Ik krijg trouwens jeuk van de grote hoeveelheid indirecte wegnummers, maar dat terzijde).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door Alfa » vr 02 jan 2009, 0:40

Of een ledscherm die de bestemmingen afwisselend weergeeft. :dyn_hyp:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door Rene » vr 02 jan 2009, 8:47

Of je geeft alle Belgen een speciale bril die alle plaatsnamen automatisch verandert in het voor hen juiste exoniem.
Kunnen de ter plekke onbekenden voortaan tenminste werken met één plaatsnaam, namelijk de lokale.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door Wimpie24 » vr 02 jan 2009, 12:49

Rene schreef:Of je geeft alle Belgen een speciale bril die alle plaatsnamen automatisch verandert in het voor hen juiste exoniem.
Kunnen de ter plekke onbekenden voortaan tenminste werken met één plaatsnaam, namelijk de lokale.
Dat zou niet conform zijn met de taalwetten.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door Palance » vr 02 jan 2009, 12:56

Taalwetten zijn ervoor om veranderd te worden.

Betere oplossing: kantelwalsborden en een scan die de kentekens afleest. Is het kenteken geregistreerd in Vlaanderen, dan draait de Vlaamse vertaling voor, is-ie in Wallonië dan de Franse versie, en een Brussels kenteken houdt in dat het tweetalige bord getoond wordt :mes:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door Chris » vr 02 jan 2009, 13:05

Taalwetten mogen natuurlijk geen excuus zijn om de bewegwijzering onoverzichtelijk te maken. Daarvan zijn er hier genoeg voorbeelden getoond. Ik ben dus niet bepaald gelukkig met verwijzingen naar Anvers, Gand, Bruges, Rijsel, Luik of Doornik, helemaal niet wanneer ze allebei gebruikt worden. Helaas blijkt dit toch steeds een heet hangijzer te zijn in België..., pardon Vlaanderen en Wallonië.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door Wimpie24 » vr 02 jan 2009, 13:19

Chris schreef: Helaas blijkt dit toch steeds een heet hangijzer te zijn in België..., pardon Vlaanderen en Wallonië.
In Vlaanderen vooral want het zou een ramp wezen dat we vanaf nu met Franstalige benamingen naar van oudsher Vlaamse steden moeten verwijzen.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door Chris » vr 02 jan 2009, 13:21

Things change, roll with them ;)

In mijn voorstel worden de steden alleen bewegwijzerd met de daadwerkelijke naam. Dus geen vertalingen meer in zowel Wallonië en Vlaanderen. In Wallonië zul je dus borden zien met Antwerpen, en in Vlaanderen borden met Liège. Overigens geldt dat wat mij betreft voor alle landen. Duitsland en Nederland zijn daar al mee bezig, de borden naar Keulen, Aken en Arnheim en Nimwegen worden vervangen door hun daadwerkelijke namen, die je überhaupt moet weten om na een taalgrens verder te reizen :)

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door vynkce » vr 02 jan 2009, 13:30

Chris schreef:Things change, roll with them ;)
Dan stel ik voor dat we Borgerhout vanaf nu enkel in het Arabisch aangeven net zoals Molenbeek. Beringen wordt enkel aangegeven in het Turks en Maasmechelen in het Italiaans. "Brussel" bestaat vanaf nu niet meer, maar op alle borden dient vanaf nu dan ook Bruxelles te staan. :neenee:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door Chris » vr 02 jan 2009, 13:33

^^ Ik denk niet dat die voorbeelden een officiële taal zijn in België.

Bruxelles/Brussel is wel een lastige. De facto is het gewoon een Franse stad, maar ik kan wel begrijpen dat Vlamingen het als hun stad zien. Als compromis zou je vanuit Wallonië als Bruxelles kunnen verwijzen en vanuit Vlaanderen als Brussel. Wel enigzins inconsistent met mijn bovenstaande voorstel overigens.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door harry » vr 02 jan 2009, 13:40

Chris schreef:België..., pardon Vlaanderen en Wallonië.
En Brussel.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3257
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door Mikhail » vr 02 jan 2009, 14:23

vynkce schreef:
Chris schreef:Things change, roll with them ;)
Dan stel ik voor dat we Borgerhout vanaf nu enkel in het Arabisch aangeven net zoals Molenbeek. Beringen wordt enkel aangegeven in het Turks en Maasmechelen in het Italiaans. "Brussel" bestaat vanaf nu niet meer, maar op alle borden dient vanaf nu dan ook Bruxelles te staan. :neenee:
Tjah wat niet is kan nog komen he ;o) De dorpen voor Gent in het Russisch enkel aangeven, Denderleeuw in het Congolees, Anderlecht & St-joost in het Arabisch... Ik kan nog even doorgaan zo hoor...
****

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door Wimpie24 » vr 02 jan 2009, 14:26

Chris schreef:^^ Ik denk niet dat die voorbeelden een officiële taal zijn in België.

Bruxelles/Brussel is wel een lastige. De facto is het gewoon een Franse stad, maar ik kan wel begrijpen dat Vlamingen het als hun stad zien. Als compromis zou je vanuit Wallonië als Bruxelles kunnen verwijzen en vanuit Vlaanderen als Brussel. Wel enigzins inconsistent met mijn bovenstaande voorstel overigens.
De waarheid is dat er voor Nederlands gevochten is in België. Zomaar steden terug in het Frans beginnen aangeven zou een stap terug zijn in de tijd. Een stap te ver als je het mij vraagt.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door Chris » vr 02 jan 2009, 14:30

Door steden in het Nederlands aangeven worden ze echter niet minder Frans van. (of andersom). Daarom blijf ik bij men mening dat het bij bewegwijzering vooral om functionaliteit en helderheid moet gaan, en niet omwege onderliggende politieke redenen aangepast moet worden.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door Wimpie24 » vr 02 jan 2009, 15:14

Chris schreef:Door steden in het Nederlands aangeven worden ze echter niet minder Frans van. (of andersom). Daarom blijf ik bij men mening dat het bij bewegwijzering vooral om functionaliteit en helderheid moet gaan, en niet omwege onderliggende politieke redenen aangepast moet worden.
Ach federaal-staatkundig gezien blijft België natuurlijk één grote klucht. Het enige positieve vind ik de taalwetten. Het zorgt ervoor dat in sommige Vlaamse gemeentes toch teminste de officiële dingen in het Nederlands blijven verlopen.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door Rene » vr 02 jan 2009, 15:25

O jee, mijn voorgaande opmerking vooral bedoeld als sneer naar het beleid, en niet zozeer serieus.
Helaas werd het al te letterlijk opgevat.
Chris schreef:Helaas blijkt dit toch steeds een heet hangijzer te zijn in België..., pardon Vlaanderen en Wallonië.
Wimpie24 schreef:In Vlaanderen vooral want het zou een ramp wezen dat we vanaf nu met Franstalige benamingen naar van oudsher Vlaamse steden moeten verwijzen.
Dan snap je dus nog steeds niet waar het bij bewegwijzering om draait.

Bewegwijzering moet functioneel de ter plekke onbekende naar de plaats van bestemming leiden,
en niet een uithangbord zijn van historisch gefrustreerde lokale of regionale politiek.

Stel je eens voor dat je als Belg voor de Nederlands/Duitse grens borden ziet naar Gulik, Santen, Cleef of weet ik veel wat voor plaats in de voormalige Nederlandse graafschappen van "opper-Gelre" en Gulik. Want als je in Gulik wilt aankomen, moet je toch echt weten dat het thans Jülich heet en als zodanig in Duitsland bewegwijzerd wordt. Wat is dan de zin van het noemen van Gulik ?
En wat zou het voor zin hebben om op Schiphol of Zaventem nog namen als Batavia en Nieuw-Amsterdam te hanteren ?
Omdat Jakarta en New York ooit door Nederlanders zijn gesticht en daarmee historisch gezien dat exoniem moeten dragen in gebieden waar Nederlands thans nog altijd de voertaal is ?
Zouden jullie dat als Belgen ook handig vinden ?

Begrijp me goed: ik schaar me als Nederlander in de Vlaams-Waalse discussie aan de Vlaamse zijde, en vind het ook niet fijn dat de taalgrens in de loop van de afgelopen 3 eeuwen zoveel naar het noorden is opgeschoven. Maar het is wel een feit - en in plaats van de wegwijzers te laten verzwelgen in historische namen die verder niet meer terzake doende zijn voor de reiziger, wordt het tijd dat jullie zuiderburen eens een keer inzien dat taalpolitiek en een goede functionele bewegwijzering voor haar doelgroep -de ter plekke onbekenden- simpelweg NIET samengaan. Punt.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door Wimpie24 » vr 02 jan 2009, 15:52

De taalwetten heb echt alleen maar betrekking tot steden die binnen België liggen. En ja, ik weet ook wel dat het allereerst om duidelijkheid en eenvormigheid draait maar sommige steden in Wallonië zijn in Vlaanderen vooral bekend onder hun Vlaamse naam. Sommige steden in Frans-Vlaanderen ook, Duinkerke en Rijssel bevoorbeeld. Het blijft zowiezo een hekel punt dat met voorzichtigheid benaderd moet worden.

De voorstellen die hier gedaan worden die wegwijzers zogezegd overzichtelijker moeten maken zouden naar Belgische normen zeer radicaal zijn.
Het Vlaams gevoel van onderdrukking is nog altijd alive & well en het gevoel dat "de Waal" de vijand is, blijft (on)bewust in ieders geest verder leven.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door Palance » vr 02 jan 2009, 15:57

Wimpie24 schreef:De taalwetten heb echt alleen maar betrekking tot steden die binnen België liggen.
Je geeft zelf al het vorbeeld van Rijsel en Duinkerke. Daarnaast hebben we ook nog Aken/Aix-la-Chapelle, Armentiers, Balle, etc. Het gaat dus niet alleen over Belgische steden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Eeuwig durende discussie over exoniemen en de taalwetgeving

Bericht door Vinny » vr 02 jan 2009, 16:03

En wat zou het voor zin hebben om op Schiphol of Zaventem nog namen als Batavia en Nieuw-Amsterdam te hanteren ?
Omdat Jakarta en New York ooit door Nederlanders zijn gesticht en daarmee historisch gezien dat exoniem moeten dragen in gebieden waar Nederlands thans nog altijd de voertaal is ?
Stel dat je altijd van Berlijn naar Cottbus rijdt. Jaren en jaren heb je Breslau kunnen volgen, en van de ene op de andere dag staat er een totaal onbegrijpelijk woord op de borden wat niet thuis te brengen valt. De wegwijzer wordt daarmee functieloos en stuurt mensen het bos in in plaats van naar de bestemming. In zulke gevallen hoort de vertaling gewoon op de bewegwijzering te worden opgenomen. :idea:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Eeuwig durende discussie over exoniemen en de taalwetgeving

Bericht door Chris » vr 02 jan 2009, 16:06

^^ Om in Polen ook maar stuurloos te worden en de weg kwijt te raken? Breslau staat daar ook niet aangegeven. Je argument snijdt geen hout.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door Wimpie24 » vr 02 jan 2009, 16:09

Palance schreef:
Wimpie24 schreef:De taalwetten heb echt alleen maar betrekking tot steden die binnen België liggen.
Je geeft zelf al het vorbeeld van Rijsel en Duinkerke. Daarnaast hebben we ook nog Aken/Aix-la-Chapelle, Armentiers, Balle, etc. Het gaat dus niet alleen over Belgische steden.
Mikhail schreef:
vynkce schreef:
Dan stel ik voor dat we Borgerhout vanaf nu enkel in het Arabisch aangeven net zoals Molenbeek. Beringen wordt enkel aangegeven in het Turks en Maasmechelen in het Italiaans. "Brussel" bestaat vanaf nu niet meer, maar op alle borden dient vanaf nu dan ook Bruxelles te staan. :neenee:
Tjah wat niet is kan nog komen he ;o) De dorpen voor Gent in het Russisch enkel aangeven, Denderleeuw in het Congolees, Anderlecht & St-joost in het Arabisch... Ik kan nog even doorgaan zo hoor...
Dit zegt voor mij genoeg. Ik vind dat als je bv naar Rijsel rijdt dat je dan op voorhand maar moet weten dat het in het Frans Lille is, immers jij moet je aan het land aanpassen waar je bent en niet andersom. De dingen zijn hier nu eenmaal zo als ze zijn en ze zullen nog een hele tijd zo blijven.
Dat is mijn mening en daar is voor mij deze discussie afgesloten.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Eeuwig durende discussie over exoniemen en de taalwetgeving

Bericht door Vinny » vr 02 jan 2009, 16:12

Chris schreef:^^ Om in Polen ook maar stuurloos te worden en de weg kwijt te raken? Breslau staat daar ook niet aangegeven. Je argument snijdt geen hout.
LEZEN!!!!!!!!!!!!
De bestemming is Cottbus :shutup:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door Palance » vr 02 jan 2009, 16:14

Wimpie24 schreef:Dit zegt voor mij genoeg. Ik vind dat als je bv naar Rijsel rijdt dat je dan op voorhand maar moet weten dat het in het Frans Lille is, immers jij moet je aan het land aanpassen waar je bent en niet andersom.
En natuurlijk is het heel logisch dat de hele wereld weet dat met Rijsel Lille bedoeld wordt :roll:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Eeuwig durende discussie over exoniemen en de taalwetgeving

Bericht door Chris » vr 02 jan 2009, 16:16

Vinny schreef:
Chris schreef:^^ Om in Polen ook maar stuurloos te worden en de weg kwijt te raken? Breslau staat daar ook niet aangegeven. Je argument snijdt geen hout.
LEZEN!!!!!!!!!!!!
De bestemming is Cottbus :shutup:
Cottbus staat heus wel aangegeven hoor... Het is één van de grotere steden in oostelijk Duitsland. Waarom jij dan ineens in de war gaat raken van Breslau naar Wroclaw als je naar Cottbus moet snap ik dan al helemaal niet...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Eeuwig durende discussie over exoniemen en de taalwetgeving

Bericht door Vinny » vr 02 jan 2009, 16:17

Daarom kan er toch gewoon Lille (Rijsel) op de borden staan? In Frankrijk wordt dat op het OWN ook gedaan (dan voor Belgische plaatsnamen) Die borden kun je met 90 km/h - de max. snelheid op het OWN - gewoon lezen, en de weg is prima te vinden als je van Sint Omer, via Hazebrouck en Steenvoorde naar Ieper en verder rijdt. :idea:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [foto] Rond Kortrijk en Doornik (Tournai)

Bericht door Wimpie24 » vr 02 jan 2009, 16:18

Palance schreef:
Wimpie24 schreef:Dit zegt voor mij genoeg. Ik vind dat als je bv naar Rijsel rijdt dat je dan op voorhand maar moet weten dat het in het Frans Lille is, immers jij moet je aan het land aanpassen waar je bent en niet andersom.
En natuurlijk is het heel logisch dat de hele wereld weet dat met Rijsel Lille bedoeld wordt :roll:
Daarom wordt het dank ook vaak als" Rijsel (Lille) "aangegeven...
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Eeuwig durende discussie over exoniemen en de taalwetgeving

Bericht door Snelwegfreak » vr 02 jan 2009, 16:18

@Vinny:
Ja, maar dan is het lettertype wat groter en zelf ook beter leesbaar.
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op vr 02 jan 2009, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie