Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door Palance » do 11 feb 2010, 18:24

PeterSchoeber schreef:
Palance schreef:Die buis is toch verbouwd toe de stationshal, of ligt er nog een buis??
Nope, onder de stationshal ligt de buis voor de metro! Is/was ooit bedoeld voor een metrolijn van Rotterdam Zuidplein naar Ridderkerk en ik weet niet hoe de actuele stand van zaken op dit moment is in dat deel van Rotterdam. Dacht dat er weer gepraat wordt over een metro verbinding die kant uit en wie weet komt het stukje metrobuis onder de stationshal van station Rotterdam Lombardijen dan nog van pas.
Ah, dat wist ik niet. Er wordt overigens wel gesproken over een tramverbinding naar Ridderkerk (geen metro), maar die zal waarschijnlijk bij Beverwaard 'aanhaken' op lijn 23, en die buis zal daarvoor dus niet gebruikt gaan worden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Kaaiman » do 11 feb 2010, 19:03

Er zijn wel wat plannen voor een metro naar de nieuwe Kuip toch?

(Hmmm, dit is lichtelijk offtopic)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Palance » do 11 feb 2010, 19:12

Die zijn alweer van de baan: Die metro wilde men aanleggen voor het WK2018, maar het zit er niet dat het gehaald wordt. Die lijn zou uiteindelijk 2 keer de Maas moeten oversteken zodat je meer verbindingen hebt over het water heen. Naar mijn weten (om maar terug ontopic te komen) zijn daarvan nergens ruimtereserveringen, ook niet bij station Lombardijen (die was voor de metro naar Ridderkerk bedoeld). De nieuwe Kuip zou een regulier treinstation krijgen, zodat het per trein vanaf Lombardijen te bereiken is, en niet per metro. Die lijn zou in die plannen noordelijker komen te liggen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Palance » ma 15 feb 2010, 19:50

PeterSchoeber schreef: Zelf heb ik, als hoofdzakelijk spoorweg geinteresseerde, weinig plaatjes van niet/nooit gebruikte viaducten en dergelijke in het wegverkeer. Wel heb ik de nodige plaatjes van de nooit gebruikte, misschien wordt ie nog ooit aangesloten, metrobuis onder station Rotterdam Lombardijen maar die hoort op de site van Harry niet thuis lijkt mij zo.
Even hierop terugkomend: Ik moest vanmiddag iemand van de trein halen op Lombardijen en ik was vroeg genoeg om eens een inspectie te houden in en rond het station. In het station (in de hal) heb ik 6 deuren geteld, maar dat zullen wel kleine opslagruimte zijn.
Pas toen ik de lift eens goed ging inspecteren zag ik dat de schacht wel erg diep was voor een lift die op de laagste etage staat. Ik kon dus ook nog wel wat beton en een trap zien onder de liftschaft en dus waarschijnlijk die betreffende tunnel.

Ofwel, ligt-ie dus inderdaad precies onder hal en als je plaatjes hebt: Ik ben geïnteresseerd!
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door PeterSchoeber » ma 15 feb 2010, 20:43

Palance schreef:Even hierop terugkomend: Ik moest vanmiddag iemand van de trein halen op Lombardijen en ik was vroeg genoeg om eens een inspectie te houden in en rond het station. In het station (in de hal) heb ik 6 deuren geteld, maar dat zullen wel kleine opslagruimte zijn.
Hallo Palance en anderen,

Ik denk eerder, weet het wel bijna zeker, dat het technische ruimtes zijn achter die deuren. Weet zo niet meer precies wat er waar achter zit maar in een station heb je diverse technische ruimtes nodig, al is het maar voor de liftinstallaties.
Palance schreef:Pas toen ik de lift eens goed ging inspecteren zag ik dat de schacht wel erg diep was voor een lift die op de laagste etage staat. Ik kon dus ook nog wel wat beton en een trap zien onder de liftschaft en dus waarschijnlijk die betreffende tunnel.

Ofwel, ligt-ie dus inderdaad precies onder hal en als je plaatjes hebt: Ik ben geïnteresseerd!
Ten tijde van de bouw van het huidige station heb ik er, tijdens de vele buitendienststellingen, vele weekeinde doorgebracht om alles op de gevoelige plaat vast te leggen. Vanwaar ben je eigenlijk geinteresseerd als ik vragen mag? Als je mij, via PB, je email adres geeft zal ik eens gaan zoeken. Ik weet dat ik vele honderden plaatjes heb van deze verbouwing en met een beetje zoekwerk moeten deze er zonder al te veel moeite boven komen uit mijn totaal van ruim 46.000 foto's en dia's van Nederland die ik heb.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Palance » ma 15 feb 2010, 20:47

Ik denk dat veel mensen hier ook wel geïnteresseerd zullen zijn. Heb je wellicht een paar interessante die je hier kunt posten?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Wally » za 20 feb 2010, 3:15

Palance schreef:Die zijn alweer van de baan: Die metro wilde men aanleggen voor het WK2018, maar het zit er niet dat het gehaald wordt. Die lijn zou uiteindelijk 2 keer de Maas moeten oversteken zodat je meer verbindingen hebt over het water heen. Naar mijn weten (om maar terug ontopic te komen) zijn daarvan nergens ruimtereserveringen, ook niet bij station Lombardijen (die was voor de metro naar Ridderkerk bedoeld). De nieuwe Kuip zou een regulier treinstation krijgen, zodat het per trein vanaf Lombardijen te bereiken is, en niet per metro. Die lijn zou in die plannen noordelijker komen te liggen.
Ook ik ga hier wellicht off-topic, maar deze informatie is niet helemaal correct.
De nu voorgestelde metroverbinding (Zuidplein via een nieuw intercitystation nabij de nieuwe Kuip naar Kralingse Zoom) is niet van de baan. Zie http://www.bds.rotterdam.nl/content.jsp?objectid=212012
Er wordt nu samen met het rijk integraal gekeken naar het OV op R'dam zuid, waarbij Rotterdam aan lijkt te sturen op een metroverbinding. De gemeente zet onderzoek naar mogelijke tracés gewoon door. Voor die nieuwe lijn zijn er geen ruimtereserveringen. Behalve het geldaspect (waarvoor het Rijk nodig is) is er ook een planningsaspect, de voorgestelde oplevering in 2018 i.v.m. WK bleek eigenlijk niet haalbaar binnen de huidige (wettelijke) procedures.
Als tweede fase wil men deze lijn vanaf Zuidplein doortrekken via het te ontwikkelen Stadshavensgebied (Waalhaven, Vierhavens) naar Schiedam Centrum. Hierbij is het waarschijnlijk dat men in de Stadshavensplannen rekening houdt met een nieuwe metrolijn.

In het verleden was er sprake van een nieuwe metrolijn naar Ridderkerk, maar dit bleek in Ridderkerk politiek niet haalbaar, waardoor er nu gekozen is voor een trampluslijn. Ik meen dat deze in 2014 gaat rijden.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Palance » za 20 feb 2010, 11:24

Die trampluslijn ligt nog steeds gevoelig in Ridderkerk :)

Ik had uit het AD begrepen dat die metrolijn juist van de baan was omdat ze het niet zouden redden voor het WK. En omdat er vraagtekens gezet werden bij de (met name financiele) haalbaarhied ervan. De lijn zou ondergronds onder een aantal oude wijken moeten komen op Zuid (o.a. Hillesluis), en misschien heeft men goed opgelet in Amsterdam.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door Alain » zo 21 feb 2010, 13:28

Nav Renés suggestie in het "Stille Getuigen"-topic, bij deze een apart topic voor (sporen van) nooit uitgevoerde OV-plannen, ofwel SNUPs.

Laat ik dan maar aftrappen met een oude bekende: de ruimtereservering onder het bestaande Amsterdamse metrostation Weesperplein voor een tweede, kruisende metrolijn die een deel van de wel gebouwde Gaasperplaslijn tussen Gaasperplas en Verrijn Stuartweg had moeten incorporeren. De lijn had vanaf Verrijn Stuartweg verder in noordwestelijke richting moeten lopen via Diemen Zuid, Watergraafsmeer, Station Muiderpoort, een tracé parallel aan de Singelgracht en de Van Galenstraat naar Geuzenveld. Zie Wikipedia voor een plattegrond van het oorspronkelijk geplande netwerk (van mijn hand).

Edit Palance: Ik heb de andere postings uit dat topic ook hierbij gezet

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door Palance » zo 21 feb 2010, 13:45

Ten westen van metrostation De Akkers is ruimte gereserveerd in een park tussen 2 wijken in. Een groot deel is pas een paar jaar geleden opgevuld door het verlengde uitloopspoor (n.a.v. de opening van de Calaandlijn). Het hele stuk is echter vrij gehouden omdat er ooit sprake van is geweest de metro naar Hellevoetsluis door te trekken.


Locatie: http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.83 ... 2&t=h&z=17
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door Willem » zo 21 feb 2010, 15:39

Onder Den Haag Centraal ligt nog een stukje ongebruikte tunnel ten behoeve van een eventueel railverbinding (naast de bestaande tramlijnen) naar Scheveningen, onder het CS door.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door Hajo » zo 21 feb 2010, 16:14

Zijn er tekeningen en/of foto's van die OV-SNUP's? Ik vind het een boeiend onderwerp... :D

RoelZ1
stadsweg
Berichten: 392
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 17:14
Locatie: Alphen a/d Rijn/Delft

Re: Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door RoelZ1 » zo 21 feb 2010, 16:32

Of het echt SNUPs zijn is twijfelachtig, maar Zoetermeer zit vol met de ruimtereserveringen voor uitbreiding van de stadslijn.
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.04 ... 9&t=h&z=16
Een lege strook voor een lijn naar Pijnacker en Rotterdam.
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.07 ... 8&t=h&z=15
Ruimtereservering voor een aftakking naar Leiden/Alphen. Het eerste stuk door Seghwaert is al in de jaren 70/80 vrijgehouden en nu in gebruik voor Randstadrail. Bij de bouw van Noordhoeve is de nieuwe ruimtereservering gehouden.

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door Mandelsoft » zo 21 feb 2010, 16:39

^^ Dit is mij nooit opgevallen. Ik woon vlak in de buurt van het eerste gebied (zo'n 500m). Delen van dit terrein zijn in gebruik als voetbalveld of park.
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door Rene » zo 21 feb 2010, 16:44

OV-snups heb je echt overal.

In Purmerend is in de wijk de Gors heel goed het tracé van de ooit gesplande spoorlijn naar Amsterdam (via Noord) te zien:
Afbeelding

En in Amsterdam-noord de tracé's voor de metrolijnen...
Afbeelding

Het tunneltje onder de A10-zuid voor de spoorlijn naar het Museumplein en Purmerend...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door Rene » zo 21 feb 2010, 16:48

Heel bekend is uiteraard ook de strook langs de N99 tussen Van Ewijksluis en Den Oever.

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Re: Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door Alain » zo 21 feb 2010, 16:53

Rene schreef:Het tunneltje onder de A10-zuid voor de spoorlijn naar het Museumplein en Purmerend...
Afbeelding
Integraal overgenomen van het GVBMetro-forum (je moet geregistreerd zijn om het daar te kunnen zien):
AB ([url=http://forum.gvbmetro.nl/showthread.php?tid=90&pid=10385#pid10385]GVBMetro-forum[/url]) schreef: Voor de liefhebber: vanmiddag ben ik met Vriend 1 de tunnel ingeweest. Gewapend met maglite en camera liepen we door het besneeuwde Beatrixpark, na een korte wandeling kwamen we bij het tunneltje. Er lag verse sneeuw, en voetsporen vertelden ons dat er de laatste 24 uur nog wel mensen in het tunneltje waren geweest.

Eerst maar even een plattegrondje. Let niet op de schoonheid, hij is in 10 seconden in elkaar gezet.
Afbeelding
Meteen toen we binnenkwamen kwam ons een penetrante brandlucht tegemoet. Al vrij snel zagen we de reden: er wordt binnen nogal eens vuurtje gestookt. Rechts van de ingang staat een oude bank. Een klein eindje van de ingang ligt een tafel ondersteboven, terwijl die op mijn foto van vorige week nog rechtop stond. In de hoeken lag een flinke berg rotzooi. Flesjes en glaswerk, papierrommel, zelfs waxinelichtjes. Aan het plafond hangen CDscherven. De hele tunnelwand is volgekliederd met graffiti. Helemaal achteraan de ongeveer 70 meter lange tunnel is een soort grote zon of roos. In de hoek stond weer een tafel.
Duidelijk is dat dit 'hol' nog regelmatig bezocht wordt. Zijn het zwervers? Een jeugdbende? We zullen het wel nooit te weten komen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door IQ[] » zo 21 feb 2010, 17:46

Ik heb recent iets gelezen over een tunneltje ergens tussen s109 en KP De Nieuwe Meer, met een zwerver als bewoner met een zwarte leren bank. Misschien wel dezelfde plek :D

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door Wouter N14 » zo 21 feb 2010, 22:32

Telt de Afsluitdijk ook? :)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door Rene » zo 21 feb 2010, 22:57

^^
Op de Afsluitdijk is weinig meer te zien aan sporen, omdat een ander plan eroverheen is uitgevoerd.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door Wouter N14 » zo 21 feb 2010, 23:03

Maar zonder spoorplan zou de dijk half zo breed zijn geweest, toch?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door Rene » zo 21 feb 2010, 23:11

Nee. De noordelijke rijbaan ligt op dat deel van de dijk waar tot 1969 een ruimtereservering lag.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door Mark » ma 22 feb 2010, 0:43

In hoeverre je het als SNUP kan beschouwen weet ik niet, maar het uitloopspoor van de metro bij Schiedam kan makkelijk worden aangesloten op het spoor (wat ook gaat gebeuren uiteindelijk).

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door harry » ma 22 feb 2010, 9:55

De strook grond naast de Haagse Dedemsvaartweg (niet Deventerweg) is ooit bedoeld geweest voor een spoorlijn met kopstation.

Er zijn ontiegelijk veel sporen van sporen (ooit uitgevoerd en daarna afgebroken). Laten we maar niet beginnen die allemaal op te noemen...
Laatst gewijzigd door harry op ma 22 feb 2010, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door Rene » ma 22 feb 2010, 10:18

harry schreef:De strook grond naast de Haagse Deventerweg is ooit bedoeld geweest voor een spoorlijn met kopstation.
Help me even... waar ligt in Den Haag de Deventerweg ?

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door Wouter N14 » ma 22 feb 2010, 10:22

Edit, wilde hetzelfde vragen. Bedoel je de Deventersestraat?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door Mark » ma 22 feb 2010, 10:24

Daar is niet echt wat bijzonders te zien. Maar met Deventerweg kom je helemaal nergens :(.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door Rene » ma 22 feb 2010, 10:32

@WouterN14: De Deventersestraat is een onbeduidend zijstraatje van de Zwolsestraat, en die ligt parallel aan het vroegere ZHESM-emplacement, waar vroeger het kopstation Scheveningen heeft gestaan.

Station Scheveningen:
Afbeelding
(Bron: Railix.net)

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door Peter » ma 22 feb 2010, 10:37

Bij mijn weten zijn de enige treinsporen die ooit Den Haag in liepen die naar Scheveningen (Zwolsestraat) en die naar de voormalige vuilverbranding (langs de Haagse Markt / Parallelweg). Of er anderen ooit gepland zijn (laat staan ruimte gereserveerd) weet ik niet.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Niet Verder Dan Het Stootblok: OV-SNUPs

Bericht door Wouter N14 » ma 22 feb 2010, 10:37

Tja, ik probeer ook alleen maar te gissen naar Harry's SNUP ;)

Een Haagse OV-snup is wel de tunnelbak onder station Centraal, waar de Sprinters door hadden moeten rijden naar Scheveningen.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Plaats reactie