[A004] Delft - Schiedam

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Kaaiman » di 11 nov 2014, 7:40

Mooie update. Volgens mij zouden langs de rijbanen gouden vangrails worden neergezet, maar dat lijkt niet te zijn gebeurd :confuuuse:

;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Chris » di 11 nov 2014, 14:24

Dat was die aanbestedingsmeevaller van € 300 miljoen :top:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Mark » ma 15 dec 2014, 23:12

Nog trouwens vergeten te vermelden: een fototip. Er is bewegwijzering geplaatst in de verbindingsboog van de A4 noord > A20 oost.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Mark » za 17 jan 2015, 20:18

Vandaag weer eens wezen kijken bij dit project. De A4 zou ergens dit jaar open moeten gaan. Wanneer is vooralsnog niet bekend gemaakt maar afgaande op wat nog moet gebeuren zou ik zelf gokken op midden 2015. Echter heb ik geen idee hoe het staat met de tunneltechnische installaties in de landtunnel, wellicht heeft dat nog wel meer tijd nodig. De A4 Midden-Delfland is niet het meest makkelijke project om van buitenaf te bekijken en te fotograferen. Allereerst omdat simpelweg de snelweg verdiept al dan niet in een tunnel wordt aangelegd. Je kijkt dus naar een aarden wal voor wat betreft de tunnel en bij de verdiepte ligging zie je gewoon niks. Wat dat betreft kunnen de groene clubs blij zijn, je ziet op 2-3 viaducten na nagenoeg niks van de snelweg vanaf de zijkant. Verder zijn er niet echt veel kruisende wegen van waar je het tracé kunt zien en het huidige jaargetijde maakt het lastig mooie foto's te maken richting het zuiden. Op het kaartje de plekken waar ik ben geweest ter verduidelijking.

Afbeelding

We beginnen bij de Laan van Bol'es op de rand van Vlaardingen en Schiedam. De tunnel ligt overigens geheel op Schiedams grondgebied, de gemeentegrens ligt er net naast. Op dit punt begint de landtunnel direct na het KP Kethelplein.

Afbeelding
A4 Delft - Schiedam
01 - Laan van Bol'es. De zuidelijke tunnelmonding van de rijbaan richting Rotterdam. Zover ik kon zien was de tunnel inmiddels "ingepakt" met aarde.

Afbeelding
A4 Delft - Schiedam
02 - Laan van Bol'es. Links het viaduct van de hoofdrijbaan richting Den Haag. Rechts de invoeger vanaf de A20 oost. Goed te zien is dat de tunnel hier later "begint" vanwege de ontwerpeisen. Lantaarnpalen zijn overal wel geplaatst evenals portalen op veel plekken. Wat vooral nog gedaan moet worden is het afwerken van geluidsschermen en de grond netjes maken.

Afbeelding
A4 Delft - Schiedam (panorama Kethelplein)
03 - Laan van Bol'es, klik op de foto voor groter. De verbindingsweg van de A20-oost naar de A4 richting Den Haag. Door de extreme groothoek (en omdat deze panorama uit 6 foto's bestaat) zijn er hier en daar wat afwijkingen. Wat geen afwijking is, is de helling rechts voor het viaduct. Ik denk dat deze toch wel "stevig" te noemen is in vergelijking met wat je normaal ziet in het snelwegennet. Heel bijzonder op deze foto, je kan de rijbaan zien! Knooppunt Kethelplein zit inmiddels zo propvol met Berlijnse Muren dat de DDR er jaloers op geweest zou zijn. Uiterst rechts zijn de bogen A20-oost > A4-zuid en A4-zuid > A20-west te zien.

Afbeelding
A4 Delft - Schiedam
04 - Laan van Bol'es. Doordat het knooppunt mudjevol staat met geluidsschermen is er eigenlijk voor de rest geen zak te zien. De bovenstaande foto's illustreren het uitzicht op straatniveau.

Resumerend, de werkzaamheden in en rondom knooppunt Kethelplein zijn in een ver stadium, ik denk zelf bijna afrondend te noemen. Hier en daar moeten de geluidsschermen nog worden afgewerkt. Diverse portalen inclusief signalering en bewegwijzering (meestal afgeplakt) staan en hangen al, ook de verlichting is aanwezig. Hoe het in de tunnel is weet ik niet (de berichtgeving is ook summier te noemen).

Afbeelding
A4 Delft - Schiedam
05 - Woudweg. Een telezoompje naar het noorden toe. Ook hier is het passen en meten geblazen, want het viaduct Woudweg over de A4 heen staat propvol met bouwhekken. Vlak achter mij op de foto is het punt waar de verdiepte ligging over gaat in de landtunnel. De omgeving is al wat afgewerkt, aan weerszijden van de bak zijn slootjes gegraven. Op de voorgrond is een loopbrug te zien wat naar (ik denk) een nooduitgang gaat.

Afbeelding
A4 Delft - Schiedam
06 - Woudweg. Blik in de tunnelbak. In de verte zien we eerst het eco/aquaduct in de Zweth en daarachter het viaduct in de Oostveenseweg. Aan de wanden is een constructie geplaatst waaraan neem ik aan afdekplaten of zoiets tegenaan komen. Nu heb ik de ballen verstand verder van bouw, maar als ik het zo zie zou ik zeggen: laagje asfalt erover, wanden afwerken en gaan ;).

Afbeelding
A4 Delft - Schiedam
07 - Woudweg. Met een telezoom foto besef je altijd maar weer hoe klein de afstand eigenlijk is. Als je goed kijkt zijn de lantaarnpalen en signaleringsportalen van de bestaande A4 al te zien. Ook de nieuwe 380 kV hoogspanningslijn langs Delft is goed zichtbaar. Tussen de Oostveenseweg en Delft-zuid wordt nog gebouwd aan een fietsviaduct volgens mij.

Afbeelding
A4 Delft - Schiedam
08 - Woudweg. Een blik naar het zuiden tegen het licht in. We zien hier de noordelijke tunnelmond die duidelijk meer "smoel" heeft dan zijn zuidelijke broer, waarschijnlijk omdat hier wat meer speelruimte is vanwege de normen. Ondanks het wat vertekende beeld door de telezoom, moet er nog wel het een en ander qua grond verzet worden.

Afbeelding
A4 Delft - Schiedam
09 - Woudweg. Een echte erftoegangsweg ;). Zo ziet de A4 eruit vanaf de zijkant. Op de viaducten en een randje van de damwanden na zie je er nagenoeg niks van.

Afbeelding
A4 Delft - Schiedam
10 - Oostveenseweg. Bij de Woudweg stond er maar 1 rij bouwhekken en dat was al puzzelen. Bij de Oostveenseweg staan 2 rijen waarvan een met groene doeken zodat je amper wat ziet. Dat werd dus op mijn tenen gaan staan en op goed geluk met camera hoog in de lucht wat foto's maken. We zien hier de tunnelbak tussen de Oostveenseweg en het eco/aquaduct Zweth. Duidelijk is te zien dat men hier al wat verder is met de afwerking. Het gebouwtje links zal wel een pompkelder zijn of iets dergelijks aangezien onder het Zwethaquaduct het diepste deel is. Rechts van het midden zijn in de verte de enorme Z-flats zichtbaar van Schiedam.

Afbeelding
A4 Delft - Schiedam
11 - Oostveenseweg. Tussen het groene doek en de hekken door nog een laatste foto. Tussen de Oostveenseweg en Delft-zuid ligt nu een aardig stuk A4 wat jammer genoeg amper te bereiken is. De A4 maakt een kleine slinger en stijgt hier wat voordat het de Zuidkade passeert en aansluit op afrit 14. In de verte zijn allemaal betonnen constructies te zien maar wat het precies is kon ik niet echt zien. Daarachter is nog vaag wat hekwerk zichtbaar van het fietsviaduct Zuidkade in aanbouw.

Tot zover deze update rondom de A4. Ben benieuwd hoe het er over een halfjaartje bijligt.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21918
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Wouter N14 » za 17 jan 2015, 20:27

^^ Bedankt voor de update! Mooi om de vooruitgang te zien, maar het zal mij benieuwen of we er voor Kerst overheen kunnen rijden...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Naturist » za 17 jan 2015, 21:00

Prachtige fotoshoot: duidelijk en overzichtelijk :top:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Dweep
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 20:19
Locatie: Ridderkerk-Rijsoord

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Dweep » zo 18 jan 2015, 18:04

Mooie update, ze hebben aan de noordkant nog wel wat werk te doen
toet toet ;-) (onnodig teoeteren kost te veel)

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Rene » zo 18 jan 2015, 19:16

Leuke update, Mark :top:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door mavas » ma 19 jan 2015, 21:12

Met name foto 6 vind ik erg geslaagd! Dat geeft een heel duidelijk beeld van de voortgang.

Het verbaast mij dat er eigenlijk zo weinig informatie van het project zelf vandaan komt, je zou toch verwachten dat ze nieuwsbrieven oid zouden hebben.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door LennyKravitz » ma 26 jan 2015, 2:06

Topfoto's :top:

Overigens één tegenvaller qua Kethelplein:

Echt jammer dat de boog Beneluxtunnel-HvHolland 2-strooks is, tot nét voor een tunneltje en aansluiting op A20. Dit had echt 2-strooks moeten blijven.
It aint over 'till it's over...

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Albaufstieg » ma 26 jan 2015, 10:45

Prachtige foto-update, Mark! Ik ben een tijdje geleden ook bij de Oostveenseweg gaan kijken, dus dat zijn enigszins bekende beelden. Ik kan niet wachten totdat we er ergens dit jaar overheen mogen. 8-)

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door harry » ma 26 jan 2015, 13:36

LennyKravitz schreef:Echt jammer dat de boog Beneluxtunnel-HvHolland 2-strooks is, tot nét voor een tunneltje en aansluiting op A20. Dit had echt 2-strooks moeten blijven.
Ik snap hem niet.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8711
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door captain007 » ma 26 jan 2015, 13:43

^^ Zie deze kaart waarop het duidelijker is te zien. Het gaat om de boog A4 vanuit het zuiden naar de A20 richting Hoek van Holland. De A4 komt vanuit het zuiden rechts op de kaart.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door keokiracer » ma 26 jan 2015, 13:43

^^ Dat is A20 Gouda naar Beneluxtunnel neem ik aan.

Beneluxtunnel- HvH is een klaverlusje.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Mark » ma 26 jan 2015, 14:10

Het noorden is links ;). Het klaverbladlusje die je vroeger had vanuit de Beneluxtunnel naar Hoek van Holland is in augustus vorig jaar opgeruimd en vervangen door een turbine-achtige-boog.

Ik weet niet of de versmalling naar 1 strook veel problemen oplevert op drukke momenten, maar volgens mij is het niet onmogelijk deze te verbreden in de toekomst.

Dank voor de lovende reacties trouwens :)<>: . Ben erg benieuwd hoe het project ervoor staat over paar maanden en of we dan wellicht een datum hebben :).

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door keokiracer » ma 26 jan 2015, 14:21

Mark schreef:Het noorden is links ;)
Oh, dat is die pleuris irritante gedraaide kaart die hier al eens eerder voorbij is gekomen :shutup:. Mijn fout :oops: B(
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door harry » ma 26 jan 2015, 21:55

Dan is dit kennelijk bedoeld:
Echt jammer dat de boog Beneluxtunnel-HvHolland 2-strooks is, tot nét voor een tunneltje en aansluiting op A20 waar het 1-strooks wordt. Dit had echt 2-strooks moeten blijven.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door LennyKravitz » ma 26 jan 2015, 23:03

^^
Dat ja...

Ze hadden de twee rijstroken zodanig kunnen aanlegen dat de meest rechter of beiden een uitvoeger naar de eerstvolgende afrit zouden worden.

Nu is het snel langzaam (vracht-) verkeer inhalen en dan net voor een tunneltje samenvoegen heel irritant.
It aint over 'till it's over...

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Mark » vr 30 jan 2015, 22:24

De aansluiting van de A4 MD op de A4 vanuit de Beneluxtunnel veranderd niet zoveel. Eigenlijk is de situatie zoals je hier ziet op de luchtfoto al grotendeels de eindsituatie. De invoeger vanuit Schiedam wordt een normale rijstrook zodat je voor het spoorviaduct 2 rijstroken naar Den Haag krijgt en 3 afslaande voor de A20 w/o verbindingen. Na het viaduct komt de 3de strook richting Den Haag erbij, welke ook al zichtbaar is.

Er wordt dus een veld leeggelaten onder het spoorviaduct. Ik vraag mij af of dit bewust is gedaan voor eventuele capaciteitsuitbreiding in de toekomst, in de vorm van wisselbuis C. Zoiets dus (klikken voor groter).

Afbeelding

Iemand hier ideeën/kennis over of de wisselbuis echt nog een keer in gebruik komt (ooit)?

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door lebre7 » za 31 jan 2015, 17:01

Die bus is al lang in gebruik!....
... door fietsers en bromfietsers omdat die verdraaide liften in de fietstunnel bijna altijd kapot zijn. :dyn_hyp:

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14345
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Attietattie » vr 06 feb 2015, 20:22

Met het juiste zoomniveau is de weg al klaar hoor. :top:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door harry » vr 06 feb 2015, 20:27

^^ Moet "Negenhuizen" dan niet "Nergenshuizen" zijn?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Lekkere Kwal » vr 06 feb 2015, 20:36

^^ Er staan er maar een stuk of 20. Mooi hoe label-grootte-algoritmes toch altijd weer creatieve resultaten geven bij geautomatiseerde kaarten :p

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Mark » vr 06 feb 2015, 20:43

In Google Maps in de hybride weergave was de weg ook een tijdlang ingetekend. An sich, met beetje wagen kun je nu makkelijk het tracé afleggen :).

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Snelwegenkenner » za 07 feb 2015, 17:26

Attietattie schreef:Met het juiste zoomniveau is de weg al klaar hoor. :top:
Het zou zoveel beter zijn.... :emo:

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door RSK » za 07 feb 2015, 23:05

Leuk hoor, die weg wel of niet op de kaarten. Maar even over de echte weg: ik zie bij Rijkswaterstaat op de site dat de oplevering eind 2015 gepland staat. Ligt alles daarvoor een beetje op schema?

Edit: zie nu de tekst bij de post van Mark, het lijkt dus op schema te liggen. Had de vorige keer alleen plaatjes gekeken. :emo:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Mark » za 07 feb 2015, 23:18

Ik heb laatst nog geprobeerd te informeren naar meer concretere datum maar Rijkswaterstaat houdt het op kortweg "2015" helaas.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18033
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Snelwegfreak » za 07 feb 2015, 23:27

Medio 2015 dus ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21918
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Wouter N14 » vr 13 feb 2015, 9:24

Een artikel van Omroep West noemt december.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Voorburger
polderweggetje
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 10:22

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Voorburger » vr 13 feb 2015, 9:52

Tja, na al die jaren wachten maken die paar maanden natuurlijk niet meer zoveel uit...

Misschien mosterd, maar wat is de reden om 3 rijstroken richting Delft aan te leggen en 2 rijstroken de andere kant op..?

Ik ben verder wel benieuwd wat er gebeurt met de verkeersintensiteit op deze weg. Iets van 100.000 auto's per dag lijkt me niet onrealistisch.

Plaats reactie