[Voor scholieren] Werkstuk of spreekbeurt ?

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: NL-moderatoren

[Voor scholieren] Werkstuk of spreekbeurt ?

BerichtDoor Rene op Do 05 Okt 2006, 21:39

Heel vaak krijg ik van dit soort mailtjes van scholieren:

e-mail schreef:Geachte Dames en Heren,

Ik houd mijn spreekbeurt over de snelweg. Heeft u informatie voor mijn
spreekbeurt of eventueel een spreekbeurten pakket.
Wilt informatie sturen naar mijn email adres. (emailadres)@hotmail.com, of
naar mijn huis adres (straat huisnummer postcode plaats)

Dank u voor uw moeite.

(naam)

of bijvoorbeeld

e-mail schreef:Hallo,
Ik moet voor maatschappij een werkstuk maken.
Ik heb als onderwerp "file" gekozen.
Ik hoop dat u mij informatie kan geven hierover.

bij voorbaad bedankt

Om maar met de deur in huis te vallen: ik heb geen informatiepakketten in de kast liggen of uitgebreide voorgekookte werkstukken op schijf voor je klaarstaan.

Achter de site Autosnelwegen zit maar één meneer. Die gewoon elke dag naar zijn werk moet, en in de avond wat aan die site doet, als hobby.

Mailtjes als hierboven met verzoeken om complete informatiepakketten krijg ik regelmatig, maar die heb ik dus niet. Het enige wat ik heb gemaakt, is mijn website. En verder kan ik scholieren nog wel eens van dienst zijn door wat te zeggen over het stuk wat ze bijvoorbeeld voor een werkstuk zèlf hebben geschreven. Maar ik ga de informatie niet voor iedereen die mij een mailtje stuurt bij elkaar zoeken, daar heb ik simpelweg de tijd niet voor. Hopelijk begrijp je dat. Je zult dus zelf aan de slag moeten...

Kortom: het is aan jou om zèlf de informatie voor je spreekbeurt te verzamelen. Over autosnelwegen of files is best wel het nodige te vinden. Gewoon goed zoeken, zoals bijvoorbeeld in de (school)bibliotheek, en op het internet.
Zo kun je op mijn site, Autosnelwegen.nl, de geschiedenis van het snelwegennet vinden.
Ook zijn er sites die bijvoorbeeld gaan over mensen die op de snelweg werken, zoals bijvoorbeeld over hoe een verkeerscentrale werkt.
Je kunt een overzicht van relevante sites vinden op Autosnelwegen.eu.

Als je je spreekbeurt of werkstuk geschreven hebt, wil ik die best voor je controleren op foutjes, en je eventueel tips geven. Maar dan moet je dus eerst zèlf je werkstuk/spreekbeurt helemaal geschreven hebben, en dat naar mij mailen. Zie voor een emailadres onder Contact op de site Autosnelwegen.nl.
Doe dat dan wel ruim van tevoren, en niet één dag voordat je je werkstuk moet inleveren of je spreekbeurt moet houden. Ik kan je namelijk niet garanderen dat ik op elk moment er tijd voor kan vrijmaken.

Succes met het maken van je werkstuk of spreekbeurt !

de webmaster
Cornelis Lely, niet alleen de naamgever van Lelystad,
maar ook de conceptuele bedenker van de autosnelweg.
Anno 1906.
Rene
Forumbeheerder Autosnelwegen.nl

Terugkeren naar Hoofdwegennet