Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wesso » za 04 apr 2020, 16:28

Palance schreef: za 04 apr 2020, 15:56 Maar het vorige bord was wel goed. Waarom is het vervangen? Schade?
Afbeelding
Zo te zien wel

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » za 04 apr 2020, 16:56

nickdh schreef: za 04 apr 2020, 15:05 Ehhm... :nahzeg:
Ik vind het wel mooi, lekker rustig :lol:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Ds79m » za 04 apr 2020, 16:58

^^ Ik vind het inderdaad ook zeker geen verslechtering.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Snelwegfreak » za 04 apr 2020, 17:48

^^ Ik vind het drie keer niks. Het onderscheid tussen wegnummer en afritnummer is véél te klein.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » za 04 apr 2020, 18:35

Absoluut, ik hield het even bij het esthetische ;)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Via » za 04 apr 2020, 18:57

Bij het vorige bord stonden zowel wegnummer als afritnummer scheef in het schildje. Rust er een vloek op deze locatie? :lol:

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » za 04 apr 2020, 19:00

^^ Het Monster van Eemness waart hier rond ;)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » za 04 apr 2020, 20:53

Het viel me vandaag op dat bij :KP: Hoogeveen de bestemming Ommen gepopnageld is:

https://www.google.nl/maps/@52.705939,6 ... 384!8i8192

Zoals verwacht staat de bestemming Hengelo er onder:

Afbeelding

Ook op de N48 is Hengelo op meerdere plaatsen afgedekt.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door nickdh » za 04 apr 2020, 21:04

Ik zie eigenlijk de meerwaarde van Hengelo niet in Knooppunt Hoogeveen. Hoeveel verkeer rijdt er überhaupt Groningen <> Hengelo?

Ik vraag me dan ook af of men Groningen al gaat bewegwijzeren vanaf de A35/N36, en of dat sowieso wel zin heeft.

Een argument kan zijn dat de route N36/N48/A28 het kortst en snelst is, maar kan eigenlijk geen andere reden bedenken waarom de verbinding tussen die twee steden zo belangrijk is.

Ik denk dat je pas vanaf Ommen zowel Groningen als Hengelo moet gaan vermelden. Daarboven of onder "gewoon" doelen als Hoogeveen, Hardenberg en Almelo.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Chris » za 04 apr 2020, 21:09

Het is een belangrijke ontbrekende schakel tussen twee regio's in Noord- en Oost-Nederland. De N36 en N48 zijn ook drukke wegen, tegen het overbelaste aan. In andere landen zou zo'n verbinding beter uitgebouwd zijn. Maar omdat er geen snelweg ligt lijkt het in gedachten wellicht een onbelangrijke verbinding.

Plaatsen als Hoogeveen, Hardenberg, Ommen en Raalte zijn klein en buiten de regio niet zo bekend. Almelo is al een stuk groter maar als je dan toch een stad op grotere afstand gaat aangeven dan is een netwerkdoel als Hengelo logischer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » za 04 apr 2020, 21:26

Het zal nog wel een behoorlijke popnagel-exercitie vergen om dat mogelijk te maken. Op de hele N36 zou Almelo moeten worden vervangen door Hengelo, en dan moet je Hengelo nog gaan toevoegen op de N48 tussen Hoogeveen en de N36 (bij afrit Zuidwolde kan er nog een rechtdoordoel bij; bij Balkbrug wellicht Zwolle laten sneuvelen?).

Ik ben het wel met je eens dat N47N48-N36 een heel redelijk netwerkbelang heeft, maar met een keuze voor Almelo ipv het meest bediscussieerde netwerkdoel Hengelo was je toch wel veel sneller klaar geweest. Nu is dit een zoveelste NBA-netwerkdoelproject dat in schoonheid ligt af te wachten totdat er eindelijk eens popnagels kunnen worden weggehaald. Op de N18 (toegegeven: veel minder netwerkbelang) heeft praktisch denken het uiteindelijk ook gewonnen en staat er Enschede.
Laatst gewijzigd door Pino op za 04 apr 2020, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door boe! » za 04 apr 2020, 21:34

Pino schreef: za 04 apr 2020, 21:26N47
O jee, we moeten ook nog omnummeren. weer een paar popnagels erbij. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » za 04 apr 2020, 21:57

^^ Ik weet dat het niet zo bedoeld was, maar omnummeren is zeker zinvol. ;) Maar dan zou ik Hoogeveen-Ommerkanaal omnummeren naar N36, en Ommerkanaal-Varsen naar N340. Dan kan het hele nummer N48 verdwijnen, en dan is er één nummer van Hoogeveen tot Almelo, en kent de route Zwolle-Hardenberg ook één wegnummer minder.
nickdh schreef: za 04 apr 2020, 21:04 Ik zie eigenlijk de meerwaarde van Hengelo niet in Knooppunt Hoogeveen. Hoeveel verkeer rijdt er überhaupt Groningen <> Hengelo?

Ik vraag me dan ook af of men Groningen al gaat bewegwijzeren vanaf de A35/N36, en of dat sowieso wel zin heeft.

Een argument kan zijn dat de route N36/N48/A28 het kortst en snelst is, maar kan eigenlijk geen andere reden bedenken waarom de verbinding tussen die twee steden zo belangrijk is.
Groningen en Hengelo zijn beiden netwerkdoelen en dus dient volgens de systematiek de verbinding tussen beide steden te worden bewegwijzerd. Al weet ik niet of ergens op de A28 ten noorden van Hoogeveen het doel Hengelo al (weggepopnageld) is terug te vinden, of dat Zwolle tot die tijd richtinggevend genoeg wordt geacht en Hengelo pas vanaf Hoogeveen op de borden zal verschijnen.

Of het ook echt gaat gebeuren is maar de vraag. Met enkele veel logischer netwerkverbindingen is nog geen aanstalten gemaakt. Nijmegen <-> Maastricht bijvoorbeeld; noordelijk van Rijkevoort en zuidelijk van Het Vonderen is er niks van terug te vinden. En Groningen <-> Utrecht wordt in het geheel niet aangegeven over de kortste, snelste en minst filegevoelige route (A7-A6-A27); verkeer moet het maar doen met netwerkdoel Zwolle en de langere en filegevoeliger route via de A28.
Pino schreef: za 04 apr 2020, 21:26Ik ben het wel met je eens dat N48-N36 een heel redelijk netwerkbelang heeft, maar met een keuze voor Almelo ipv het meest bediscussieerde netwerkdoel Hengelo was je toch wel veel sneller klaar geweest. Nu is dit een zoveelste NBA-netwerkdoelproject dat in schoonheid ligt af te wachten totdat er eindelijk eens popnagels kunnen worden weggehaald. Op de N18 (toegegeven: veel minder netwerkbelang) heeft praktisch denken het uiteindelijk ook gewonnen en staat er Enschede.
Op de N35, dat meer een verbinding tussen netwerkdoelen is dan de N18 (want A12-N18 is niet de snelste route Arnhem-Hengelo, dat is de A50-A1, terwijl de N35 wel de snelste route Zwolle-Hengelo is) is het ook alleen Almelo. Hengelo verschijnt pas bij Nijverdal-West op de borden, vlak voor de Salland-Twentetunnel. Ook op de borden langs het nieuwe 2x2-autowegdeel tussen Zwolle en Hoonhorst is het doel Hengelo niet te vinden.

Omgekeerd verschijnt Zwolle trouwens ook pas bij Azelo op de borden, dus ook een stukje na Hengelo. Maar het stuk dubbelnummering A1/A35 kun je als een groot knooppunt liggend bij Hengelo beschouwen (zoals Muiderberg ook als 'Amsterdam' wordt beschouwd).

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » za 04 apr 2020, 22:36

^^ Kortom, er is wel wat voor te zeggen om Almelo te handhaven als doel op de N35 en N36. Misschien hadden ze indertijd Almelo en Hengelo als een dubbel netwerkdoel moeten bestempelen, zoals Arnhem en Nijmegen dat ook zijn. Vanuit Twente de richting Hoogeveen/Groningen bewegwijzeren lijkt me trouwens nog ietsje uitdagender, want er is geen Almelo-achtig herkenbaar doel dat het grootste deel van de route al bewegwijzerd staat. Je zou Ommen dan kunnen laten sneuvelen, mogelijk juist ook Hardenberg (hoek-om doel en naarmate je Witte Paal nadert, komt voor dezelfde richting Coevorden er ook nog bij).

Wat betreft omnummeren: één nummer Hoogeveen-Almelo zou mooi zijn. Zou het nummer N48 het liefste nog handhaven vanaf Ommerkanaal en dan weer terugbrengen over de N348 tot Deventer. Een stomme historische omnummering deels teruggedraaid. Dat die weg in provinciaal beheer is, het zij zo. Anders het hele stuk maar N348 noemen.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » za 04 apr 2020, 23:16

Al weet ik niet of ergens op de A28 ten noorden van Hoogeveen het doel Hengelo al (weggepopnageld) is terug te vinden
Vanaf het Julianaplein op nagenoeg alle NBA.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » zo 05 apr 2020, 1:05

Pino schreef: za 04 apr 2020, 22:36 ^^ Kortom, er is wel wat voor te zeggen om Almelo te handhaven als doel op de N35 en N36. Misschien hadden ze indertijd Almelo en Hengelo als een dubbel netwerkdoel moeten bestempelen, zoals Arnhem en Nijmegen dat ook zijn. Vanuit Twente de richting Hoogeveen/Groningen bewegwijzeren lijkt me trouwens nog ietsje uitdagender, want er is geen Almelo-achtig herkenbaar doel dat het grootste deel van de route al bewegwijzerd staat. Je zou Ommen dan kunnen laten sneuvelen, mogelijk juist ook Hardenberg (hoek-om doel en naarmate je Witte Paal nadert, komt voor dezelfde richting Coevorden er ook nog bij).
Ik denk dat het prima te rechtvaardigen is om Ommen daar te laten sneuvelen en te vervangen door Groningen.
Wat betreft omnummeren: één nummer Hoogeveen-Almelo zou mooi zijn. Zou het nummer N48 het liefste nog handhaven vanaf Ommerkanaal en dan weer terugbrengen over de N348 tot Deventer. Een stomme historische omnummering deels teruggedraaid. Dat die weg in provinciaal beheer is, het zij zo. Anders het hele stuk maar N348 noemen.
Ik ben het bijna altijd met je eens, maar nu niet, want dan ga je voorbij aan het feit dat de N34 door Ommen heen is gedegradeerd en oost-west-verkeer van Zwolle naar Hardenberg, dat een grotere stroom is dan noord-zuidverkeer van Hoogeveen naar Raalte/Deventer, een extra wegnummer voor de kiezen krijgt. En dat de huidige N48-N36 om Ommen heen dus ook veel oost-west-verkeer verwerkt. Daarbij wordt knooppunt Varsen (de aansluiting N48/N340/N348) omgebouwd en wordt van Zwolle naar Ommerkanaal v.v. de doorgaande richting; de N348 van/naar Raalte/Deventer zal juist afslaan van de huidige N48 middels een splitsing. Als de N348 tot Deventer wordt omgenummerd tot N48 zoals jij voorstelt, zit er een paar kilometer na het begin gelijk een TOTSO in de weg. Kan natuurlijk, maar fraai is het niet, en die TOTSO zit er straks om een reden: omdat het de minder zware verkeersstroom bedient.

Met dat in gedachten is een omnummering naar N340 in mijn optiek logischer, daar de oost-west-stroom groter is dan de noord-zuid-stroom, en de weg vanuit Zwolle straks rechtdoor loopt tot aan de rotonde Ommerkanaal. Doorgaand verkeer Zwolle-Hardenberg krijgt dan één wegnummer minder voor de kiezen: N340-N36-N34.

Gebruikersavatar
BHJ
verkeersader
Berichten: 805
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 15:14
Locatie: Zeeland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door BHJ » zo 05 apr 2020, 9:19

^^ Het nummer N340 laten vallen voor N48 lijkt me een andere, misschien wel betere oplossing.
Discussieren is de kunst van het weglaten.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » zo 05 apr 2020, 9:32

Coen Tunnel schreef: zo 05 apr 2020, 1:05 Ik ben het bijna altijd met je eens, maar nu niet, want dan ga je voorbij aan het feit dat de N34 door Ommen heen is gedegradeerd en oost-west-verkeer van Zwolle naar Hardenberg, dat een grotere stroom is dan noord-zuidverkeer van Hoogeveen naar Raalte/Deventer, een extra wegnummer voor de kiezen krijgt.
Jij kent de regio beter, ik was alleen maar wat nostalgisch naar de oude Rijksweg 48, als mooie lange noord-zuid die toch best wel wat plaatsen van omvang bedient. ;)

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door mavas » zo 05 apr 2020, 9:46

Volgens mij heeft René wel eens benoemd dat de N48 omgenummerd zal worden naar N36. Dus die discussie is niet meer nodig ;)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Rene » zo 05 apr 2020, 11:21

Coen Tunnel schreef: za 04 apr 2020, 21:57 ^^ Ik weet dat het niet zo bedoeld was, maar omnummeren is zeker zinvol. ;) Maar dan zou ik Hoogeveen-Ommerkanaal omnummeren naar N36, en Ommerkanaal-Varsen naar N340. Dan kan het hele nummer N48 verdwijnen, en dan is er één nummer van Hoogeveen tot Almelo, en kent de route Zwolle-Hardenberg ook één wegnummer minder.
Dat is uiteindelijk ook de bedoeling.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » ma 06 apr 2020, 19:31

Kaaiman schreef: za 21 mar 2020, 20:16 Ik zag vandaag dat langs de A37 bij Hoogeveen richting knooppunt Hoogeveen een enorm dikke mast is geplaatst. Ik vermoed dat er een kolossaal vorkbord gaat komen. Tot op dit moment heeft een overzichtsbord gek genoeg altijd ontbroken in die richting.
harry schreef: vr 03 apr 2020, 20:49Ik heb vandaag een foto gemaakt van die paal. ;)
Een stukje ervoor staat een nieuw knooppuntbord. Verder alleen de oude borden, inclusief het oude knooppuntbord.
Afbeelding
Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » ma 06 apr 2020, 19:35

Ik ben afgelopen weekend ook maar eens bij de A12 gaan kijken.
Wesso schreef: di 31 mar 2020, 22:50 Op de IJsselbrug zijn deze borden verschenen en er is één lange uitvoegstrook voor de A348/N325 (voorlopig).
Het zijn geen verplaatste borden, maar geheel nieuwe (getuige de bies).
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(Sorry, ik ga later nog een keer voor scherpere foto's)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » ma 06 apr 2020, 19:39

Ik kom hier niet erg vaak als de spitsstrook gesloten is:
Afbeelding

Meestal zie ik deze stand (foto uit 2011):
Afbeelding

Tenslotte, deze gespot op de A37. Zo te zien splinternieuw:
Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » ma 06 apr 2020, 20:15

^^ Zijn ze er eigenlijk weer vanaf gestapt om N-nummers boven de 400 in Drenthe aan te geven?

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Vinny » ma 06 apr 2020, 21:00

Het lijkt er op dat de wegnummerschildjes wat groter worden uitgevoerd. Dat vind ik wel een mooie vooruitgang. :top:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door sven_engelen » di 07 apr 2020, 10:50

Coen Tunnel schreef: za 04 apr 2020, 20:53 Het viel me vandaag op dat bij :KP: Hoogeveen de bestemming Ommen gepopnageld is:

https://www.google.nl/maps/@52.705939,6 ... 384!8i8192

Zoals verwacht staat de bestemming Hengelo er onder:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Ook op de N48 is Hengelo op meerdere plaatsen afgedekt.
Wat een raar ontwerp... Het lijkt wel een hybride van Ddesign en NBA.
Svenlo

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Snelwegfreak » di 07 apr 2020, 10:59

Het is NBA met Ddesign wegnummerschildjes. Waarom? Geen idee.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Rene » di 07 apr 2020, 11:03

harry schreef: ma 06 apr 2020, 19:35 Het zijn geen verplaatste borden, maar geheel nieuwe (getuige de bies).
Het project voor de versteviging van de brug gaat 4 jaar duren. Het wegontwerp wijkt tijdens deze periode zo sterk af van de oude situatie, dat er geen andere optie was dan geheel nieuwe borden te plaatsen. Gezien de projectduur dus ook in blauw, en niet in geel.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Rene » di 07 apr 2020, 11:04

Snelwegfreak schreef: di 07 apr 2020, 10:59 Het is NBA met Ddesign wegnummerschildjes. Waarom? Geen idee.
Inderdaad. Geen idee waarom.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door nickdh » za 11 apr 2020, 11:34

Het vorkbord voor A27 :AS: 37 in noordelijke richting is teruggekomen als vernieuwde versie; ook staat er voor de VZP Eemakker, eveneens op de A27, NBA. Ik kom er naar alle waarschijnlijkheid morgen weer langs, dus zal ik proberen foto's te maken.

Afbeelding

Plaats reactie