NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Rene » ma 17 nov 2014, 22:41

Pino schreef:- je zou vanuit Arnhem tot aan Lunetten de A2 richting Amsterdam niet onder de streep mogen zetten
- je zou vanuit Hilversum tot aan Rijnsweerd de A12 richting Rotterdam en Arnhem niet onder de streep mogen zetten
- je zou vanuit Amsterdam tot aan Oudenrijn de A27 richting Breda niet onder de streep mogen zetten
- je zou vanuit Gouda tot aan Oudenrijn de A27/A28 richting Hilversum/Amersfoort niet onder de streep mogen zetten
- je zou vanuit Breda tot aan Everdingen de A12 richting Arnhem niet onder de streep mogen zetten en tot aan Lunetten de A28 richting Amersfoort niet
- je zou vanuit Eindhoven tot aan Everdingen de A12 richting Rotterdam/Den Haag niet onder de streep mogen zetten
Stel dat je dat al zou willen verwijzen, dan lijkt me dat dit prima uitgangspunten zijn, ja.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Pino » ma 17 nov 2014, 22:51

Mij niet. Waarbij ik vooral het boven de streep houden van Amsterdam vanuit Arnhem een misser zou vinden. Is vanuit Arnhem bezien een veel belangrijkere verbinding dan Lunetten, bedoeld voor internationaal verkeer, vul maar in.

Kwestie van smaak, zullen we maar zeggen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Coen Tunnel » di 18 nov 2014, 10:13

^^ Maar gaat er ook niet het nodige verkeer Arnhem-Amsterdam via de A12, A30 en A1? :)

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Pino » di 18 nov 2014, 11:02

^^ In afstand hangt het een beetje af van waar je moet zijn in Amsterdam. Op weg naar Oost en Noord is de A30 korter; op weg naar Zuid, West en Zuid-Oost de A2. Op weg naar het centrum is het ongeveer gelijk, en files kunnen de analyse natuurlijk altijd doen kantelen. Hoe dan ook verwijzen de volgborden vanaf de grens naar Amsterdam je van oudsher via Oudenrijn, terwijl ook de lijstjes netwerkdoelen op de A12 en de A30 duidelijk uitgaan van die route. Amsterdam is niet eens een verplicht doel op de A30.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Coen Tunnel » di 18 nov 2014, 11:16

^^ Maar een groot deel van het langeafstandsverkeer eerder volgen wat de navigatie aangeeft. Als je voor KP Maanderbroek het doel Amsterdam onder de streep zet, dan heeft het in dit geval mijn voorkeur om het dan zonder A2-schildje te doen. Anders koppel je het doel Amsterdam expliciet aan de A2.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Pino » di 18 nov 2014, 11:38

^^ Klinkt niet heel raar, maar uiteindelijk komt er op Maanderbroek toch echt een richtinggevende wegwijzer te staan waarop Amsterdam een rechtdoordoel is. Als de navigatie van een ter plaatse onbekende weggebruiker dan zegt dat hij af moet slaan, zit je met dezelfde mogelijke verwarring. Je zou kunnen zeggen dat het wél gebruiken van het wegnummer A2 tussen Arnhem en Maanderbroek duidelijker maakt hoe de borden je naar Amsterdam zullen geleiden. Het geeft de ter plaatse onbekende weggebruiker met navigatie, die echter niet blind doet wat zijn navigatie zegt, meer tijd om zijn conclusie te trekken. Namelijk dat hij op het punt staat iets te doen dat niet op de borden staat.

Hiertegenover staat wel dat de vermelding van [A2] Amsterdam onder de streep vanaf pak 'm beet Grijsoord wel heel ruim van tevoren is. Mijn eerdere opmerkingen zagen primair op afstandenborden in de omgeving Driebergen/Bunnik, waar de afslag naar Amsterdam behoorlijk dichtbij is en wordt voorgesteld dat Amsterdam desalniettemin niet onder de streep mag. Verder stroomopwaarts loop je niet alleen tegen deze discussie over het eerstvolgende knooppunt aan, maar ook tegen de algemenere discussie hoe ver voor de afslag een doel onder de streep mag. René sprak over maximaal 25 kilometer. Ik gaf aan dat die afstand onder omstandigheden wel wat hoger zou mogen zijn, maar tussen Grijsoord en Oudenrijn praat je toch over het dubbele daarvan.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door RSK » di 18 nov 2014, 12:41

In dit soort situaties met twee mogelijke routes naar hetzelfde doel, ben ik toch wel voor de Franse methode. Dan is het aan de verkeersinformatie op de DRIP's of radio om de weggebruiker de makkelijkste weg te laten kiezen. Amsterdam via A1 of Amsterdam via A2 krijg je dan in dit voorbeeld.
Chris schreef: 22.
AfbeeldingIMG_4698 by Chriszwolle, on Flickr

23.
AfbeeldingIMG_4700 by Chriszwolle, on Flickr
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door GuteFahrt » di 18 nov 2014, 15:22

Vanmiddag reed ik bij knooppunt Zurich vanaf de Afsluitdijk ri. Harlingen. Bij Leeuwarden zijn ze nummertechnisch flink fanatiek met die N-wegnummers. Dan moeten ze hier in NBA toestand A31 van maken. De N31 begint pas ter hoogte van Zurich zelf. :)<>:

Dat vind ik dus ook zoiets.

Afbeelding

^Dronrijp, Amsterdam en Harlingen kom je via de A31. Nu lijkt het net alsof het weer een N-weg is tot aan Zurich. Zelfde geldt voor de N32. Op het vorkbord bij Wirdum bijvoorbeeld staat ook rechtdoor [N32] Sneek. Op het punt vlak voor begin autosnelweg vind ik het duidelijker om dan ook alvast het A nummer erbij te zetten. Dat lijkt me ook meer juist t.o.v. hoe het nu is.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door harry » di 18 nov 2014, 16:28

GuteFahrt schreef:Nu lijkt het net alsof het weer een N-weg is tot aan Zurich.
Maar dat is ook zo. Het is een N-weg met autosnelwegstatus en "A31" op de hm-bordjes. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door GuteFahrt » di 18 nov 2014, 18:06

Bedoel je daarmee dat het N-gedeelte van de rijksweg dusdanig langer is t.o.v. het A-gedeelte en dat het ook als zodanig wordt benaderd :?: Dat is ook altijd zo geweest...of zit het nog anders in elkaar?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door harry » di 18 nov 2014, 22:31

^^ Ik begrijp je vraag niet helemaal.
De weg tussen A7 en Harlingen is op wegwijzers altijd N31 geweest. En nu ook (toch?). Een klein stukje in knooppunt Zurich is formeel snelweg en er staan wat hm-bordjes met A31 er op, maar voor de bewegwijzering blijft het N31.

EDIT: ik geloof dat je foto niet in de buurt van Zurich is genomen, wat ik eerst dacht (gezien de tekst erboven)...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Pino » wo 19 nov 2014, 0:03

RSK schreef:In dit soort situaties met twee mogelijke routes naar hetzelfde doel, ben ik toch wel voor de Franse methode.
Ik heb in het verleden ooit een post geschreven over dit soort gesplitste verwijzingen (hier). Mijn conclusie van indertijd was dat het moeilijk is een lijn te trekken per land en dat iedere situatie individueel bekeken lijkt te worden. Tegenover dit Franse voorbeeld staan splitsingen waarbij maar één van de routes de toevoeging par Axx krijgt en splitsingen naar stadsdeel. Onbesproken in die post zijn gevallen waar bewegwijzering van alternatieven mogelijk was geweest, maar waar het niet is gedaan. Zijn er ook in Frankrijk best wel wat. Maanderbroek is een mooi Nederlands voorbeeld in de laatste categorie. Dubbele verwijzing naar Amsterdam was mogelijk geweest, maar men heeft deze keuze niet willen maken.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door GuteFahrt » wo 19 nov 2014, 10:26

harry schreef:^^ Ik begrijp je vraag niet helemaal.
De weg tussen A7 en Harlingen is op wegwijzers altijd N31 geweest. En nu ook (toch?). Een klein stukje in knooppunt Zurich is formeel snelweg en er staan wat hm-bordjes met A31 er op, maar voor de bewegwijzering blijft het N31.

EDIT: ik geloof dat je foto niet in de buurt van Zurich is genomen, wat ik eerst dacht (gezien de tekst erboven)...
Klopt, die foto is niet bij Zurich maar bij Marssum genomen (nieuw portaal). Had ik er voor de duidelijkheid even bij kunnen zetten. In ieder geval, waar het mij om gaat is dat men vlak voor begin van de A-status nog steeds met N-nummers strooit. Dat vind ik niet logisch. Ik vind het persoonlijk veel beter dan gewoon het A-nummer aangeven zodat het duidelijk is dat je de snelweg weer nadert. Desnoods de twee schildjes naast elkaar met het N-schildje doorgestreept. Niet zoals ze het nu doen. :down: Ik wil A-nummers zien. :worship:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Coen Tunnel » wo 19 nov 2014, 11:49

Als je hier onherroepelijk op de snelweg uitkomt zou er A31 moeten staan en niet N31. En volgens mij is dat hier het geval, want dit is de laatste afrit op het autoweggedeelte. Bij de aansluiting Marssum begint immers de autosnelweg.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door GuteFahrt » wo 19 nov 2014, 19:25

Zo is dat. Ik zeg dus er moet A31 staan of anders vind ik dit ook nog wel een duidelijk systeem.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Albaufstieg » wo 19 nov 2014, 20:32

^^ Eens. Een omgekeerde variant is binnen NBA weleens voorgekomen:
SPOILER: TOON

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Vinny » wo 19 nov 2014, 20:52

Dat is om te benadrukken dat je het autosnelwegnetwerk verlaat. Een onbewust signaal van de wegbeheerder aan de automobilist om aan te geven dat hij automatisch op een minder goed uitgebouwde weg terecht komt. Dat zijn namelijk bekende risiciopunten, omdat mensen te veel met hun gedachten bij een conflictvrije weg zitten en daardoor minder goed opletten, en te hard rijden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door GuteFahrt » wo 19 nov 2014, 21:10

Andersom mag je toch ook wel benadrukken dat je het autowegnetwerk verlaat? Zeker in Friesland, waar steeds meer 2x2wegen komen met vmax 100 terwijl een vmax van 120/130 er niet misstaat.

:yesyesyes:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Robbert297 » zo 28 dec 2014, 16:19

Maps: https://www.google.nl/maps/@53.1248108, ... 501T000000
Ik kwam gisteren dit bord tegen langs de A7 te Drachten. Let op de drie afritplaatsen. De plaatsen zitten nogal dicht op elkaar 'gestapeld,' om het zo maar te zeggen. Ook is de spätering (de ruimte tussen de afzonderlijke letters) kleiner dan normaal.

Met de vorige versie (Maps: https://www.google.nl/maps/@53.1247924, ... nay9tw!2e0) ben ik persoonlijk wat meer tevreden mee, ondanks de verkleuring.
Слава Україні

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Rene » zo 28 dec 2014, 19:14

Die doelen zijn uitgevoerd in gekernd Ee. Dat is ook precies de reden dat Dd is geïntroduceerd.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Robbert297 » zo 28 dec 2014, 20:06

Ah zo. Dan is mijn vraag nog: Waarom maken ze het bord niet gewoon wat breder (en misschien dan ook wat hoger)? Dit vind ik nogal onleesbaar.
Слава Україні

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Robbert297 » za 28 feb 2015, 16:10

Ben afgelopen week een midweek naar Vaals (Zuid-Limburg) geweest, en heb daarbij dus half Nederland gezien vanaf de weg, want ik woon in Groningen.
Nou valt mij 1 dingetje op aan de NBA vorkvorden: ik erger me dood aan de rechtdoorbestemming. Bij de rechtdoorbestemming (of hoe je dat zegt) zit boven de pijl het wegnummer met daarnaast nog de bestemming. Ik weet dat dat ruimtebesparend is, maar het lijkt zo net dat de rechtdoorbestemming als afslag staat, omdat dat net zo uitgelijnd is.
Zou het niet beter zijn om boven de pijl het wegnummer te plaatsen en daarboven de bestemming?
Een voorbeeld van wat ik bedoel kun je goed zien op knooppunt Kunderberg.

Hier nog een voorbeeld:
Afbeelding
Слава Україні

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Rein » za 28 feb 2015, 19:17

Maar zo'n doel op zo'n bord is toch ook een afslaand doel, namelijk van de eerstvolgende afslag? Wat dat betreft zit er best logica in. Bij bijvoorbeeld afrit Uitgeest staat bij de pijl naar boven A9 en Uitgeest Noord als aanduiding van de eerstvolgende afrit(naam) na Uitgeest.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Robbert297 » za 28 feb 2015, 21:14

Ik wist inderdaad al dat de rechtdoorbestemming de eerstvolgende afrit was, maar waar ik me eigenlijk aan erger is dat de rechtdoorbestemming gezien KAN worden als de huidige afrit. Automobilisten gaan dan deze afrit pakken, terwijl ze de volgende moeten hebben.
Heb even snel een voorbeeld in elkaar geflanst, met links de huidige situatie en rechts hoe ik het zou willen:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Of het ligt gewoon aan mij hoor. Ik kan nog weleens flink zeuren om dingetjes :lol:
Слава Україні

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door boe! » za 28 feb 2015, 21:20

Robbert297 schreef:Of het ligt gewoon aan mij hoor.
Ik zie het probleem niet. Er zit genoeg blauwvlak tussen rechtdoorrichting en afslaande richting.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Rein » za 28 feb 2015, 21:22

Robbert297 schreef:Of het ligt gewoon aan mij hoor.
Ja, het ligt aan jou. ;)

Serieus: met de beste wil van de wereld kan ik het bovenste doel niet zien als onderdeel van de 'huidige' afrit.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Robbert297 » za 28 feb 2015, 21:25

Ik ben gewoon een zeur af en toe :blabla:
Maar toch ben en blijf ik geen fan van vorkborden :lol:
Слава Україні

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Vinny » za 28 feb 2015, 21:41

Rein schreef:
Robbert297 schreef:Of het ligt gewoon aan mij hoor.
Ja, het ligt aan jou. ;)

Serieus: met de beste wil van de wereld kan ik het bovenste doel niet zien als onderdeel van de 'huidige' afrit.
Ik vraag me wel af of dit wel goed is onderzocht. Persoonlijk zou ik hier niet van de wijs raken, maar in de praktijk zie je nog wel eens vreemde keermanoevres plaatsvinden na wijziging in de bewegwijzering. Misschien raken sommige weggebruikers wel verward. Ik vind sowieso de verandering die Robert voorstelt een verbetering, maar omdat de bordruimte een stuk groter wordt, snap ik dat de wegbeheerders het liefst op oude voet verder gaan.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Robbert297 » za 28 feb 2015, 22:03

Vinny schreef:
Rein schreef:
Robbert297 schreef:Of het ligt gewoon aan mij hoor.
Ja, het ligt aan jou. ;)

Serieus: met de beste wil van de wereld kan ik het bovenste doel niet zien als onderdeel van de 'huidige' afrit.
Ik vraag me wel af of dit wel goed is onderzocht. Persoonlijk zou ik hier niet van de wijs raken, maar in de praktijk zie je nog wel eens vreemde keermanoevres plaatsvinden na wijziging in de bewegwijzering. Misschien raken sommige weggebruikers wel verward. Ik vind sowieso de verandering die Robert voorstelt een verbetering, maar omdat de bordruimte een stuk groter wordt, snap ik dat de wegbeheerders het liefst op oude voet verder gaan.
Precies dit. Het kan af en toe voor onduidelijke situaties zorgen, vooral als de rechtoorbestemming een onderbreking heeft.
Слава Україні

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Albaufstieg » za 28 feb 2015, 22:45

Ik ben het wel met je eens dat de vorkborden wat meer ruimte zouden moeten krijgen ten behoeve van het uiterlijk en de leesbaarheid. Zo vind ik dit soort vorkborden allerminst fraai te noemen. Dit zou je kunnen voorkomen door de vorkpijl wat langer te maken. Vorkborden in NBA vind ik nu pas mooi als er minstens drie afslaande doelen zijn (of twee + wegnummer). Het rechtdoordoel boven het wegnummer zou uiteraard ook kunnen. Kost misschien iets meer blauwvlak, maar leest inderdaad wat prettiger. Maar verder gaat het denk ik alleen om optische verfraaiingen. Ik heb nog nooit een rechtdoordoel verward met een afritdoel met de huidige uitvoeringen van de vorkborden. Die optische verfraaiingen kosten uiteraard geld en je kunt jezelf afvragen of je er direct goodwill mee gaat kweken bij de weggebruiker. Persoonlijk denk ik van niet.

Verder vind ik vorkborden prima, al zou er m.i. naast de volgende afrit wel een netwerkdoel op moeten staan. Voegt denk ik veel meer waarde toe dan alleen de volgende afrit. Ik heb nu sterk het idee dat men dit gewoon klakkeloos heeft overgenomen van onze Oosterburen. Waarom er voor de volgende afrit als rechtdoorvermelding is gekozen is mij verder niet duidelijk. Maar volgens mij heeft dit laatste de revue al meerdere malen gepasseerd hier. :geeuw: ;)
Laatst gewijzigd door Albaufstieg op za 28 feb 2015, 23:59, 5 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie