NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Jackbauer1350 » ma 25 apr 2016, 22:45

Is er rond Almere eigenlijk ook nog een periode geweest met van die malle wijknummers op de borden?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door boe! » di 26 apr 2016, 9:11

^^ Op de snelweg? weet ik niet. Wel op het OWN.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door harry » di 26 apr 2016, 21:37

Volgens mij niet op de snelweg.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Pino » do 16 jun 2016, 19:08

Pino schreef:
harry schreef:Dan gaan we eigenlijk terug naar de vorige eeuw, toen overal "Rotterdam" als bestemming stond op de ruit. Als je Rotterdam bleef volgen, bleef je rondjes rijden...
Volgens mij stond Rotterdam niet aangegeven op de A20/A4 Kleinpolderplein-Benelux (buitenring) en vermoedelijk ook niet op delen van de A15 binnenring. Dat is ook enigszins in lijn met wat je omschrijft als de aanduiding "rest van de stad".
Ik moet mezelf toch corrigeren hier, nu ik onderstaande foto tegenkwam in de RWS-beeldbank. Het is een foto uit 1985 en behalve het gebruik van het doel Rotterdam bij het naderen van het Kethelplein valt natuurlijk de bewegwijzering van de Beneluxtunnel op.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Snelwegenkenner » ma 20 jun 2016, 15:50

Een mooi tijdsbeeld geeft die foto, een tijd zonder fancy kunstwerken en geluidsschermen langs de snelweg.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Naturist » ma 20 jun 2016, 16:22

En op rijstrook 2, mijn lesauto maar dan in blauw: Volkswagen Jetta, de Golf maar dan met kont. :yes:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Pino » ma 20 jun 2016, 17:44

Snelwegenkenner schreef:Een mooi tijdsbeeld geeft die foto, een tijd zonder fancy kunstwerken en geluidsschermen langs de snelweg.
De rechterkant is redelijk ongewijzigd gebleven daar. Aan de linkerkant ligt er tegenwoordig een groene geluidswand. Zie Streetview; er zijn stukken snelweg die harder afgeragd zijn geraakt in de laatste 35 jaar...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Willem » ma 20 jun 2016, 18:45

Naturist schreef:En op rijstrook 2, mijn lesauto maar dan in blauw: Volkswagen Jetta, de Golf maar dan met kont. :yes:
Is die blauwe auto die richting Vlaardingen rijdt wel een Jetta? Ik heb eerder het idee dat het een Peugeot is.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Robbert297 » ma 20 jun 2016, 21:05

^^ Neehoor, dat is gewoon een Jetta. ;)
Слава Україні

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Seat Ibiza » ma 20 jun 2016, 22:21

Naturist schreef:En op rijstrook 2, mijn lesauto maar dan in blauw: Volkswagen Jetta, de Golf maar dan met kont. :yes:
Of je het nu een Jetta, Vento, Bora, of weer Jetta noemt, het blijft een (lelijke) Golf met kont ;)

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Hensepens » ma 20 jun 2016, 22:21

^^
hmmmmm Jetta had vierkante units achter. Hier loopt het over de hele breedte. Maar gaan nu wel :offtopic:

Upd: Volgens mij is het een Engels model. Maar kan even niet op de naam komen. Kan ook Peugeot 305 zijn.
Laatst gewijzigd door Hensepens op ma 20 jun 2016, 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Rene » ma 20 jun 2016, 22:24

Ik dacht eerder aan een Peugeot 604.
Maar inderdaad, erg :offtopic:

Riva
autoweg
Berichten: 1893
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:37
Locatie: Leusden

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Riva » di 21 jun 2016, 17:54

Is inderdaad een Jetta.
Rainier

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Naturist » di 21 jun 2016, 21:25

^^ Het zilverlijntje op de bumper bevestigde dat vermoeden al, maar denk dat René en Willem inderdaad door de breedte van de achterlichten op het verkeerde been zijn gezet.
Maar laten we het nu weer over de andere lichtjes op de foto hebben. ;)
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: Kaart met afstandsrecords / statistieken m.b.t. verwijzingen

Bericht door Widejo » wo 19 okt 2016, 17:49

Coen Tunnel schreef: Er is wat voor te zeggen om Bergen op Zoom te promoveren tot netwerkdoel, om zo West-Brabant en Zeeland af te dekken.
Ik ben voor! ;)
Hamburg, meine Perle

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: Kaart met afstandsrecords / statistieken m.b.t. verwijzingen

Bericht door hoevenpe » wo 19 okt 2016, 17:55

Dat is het toch al? Bergen op Zoom staat nu al bij het Prins Clausplein op de A4...

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: Kaart met afstandsrecords / statistieken m.b.t. verwijzingen

Bericht door Widejo » wo 19 okt 2016, 21:42

hoevenpe schreef:Dat is het toch al? Bergen op Zoom staat nu al bij het Prins Clausplein op de A4...
Dat is het juist, Bergen op Zoom zou je alleen vanuit die richting kunnen opvatten als 'netwerkdoel'. Met als reden dat Bergen op Zoom het enige doel is dat de A4 ten zuiden van Rotterdam dekt. Enig alternatief vanaf Prins Clausplein voor die functie is Antwerpen maar dat volgt Breda over A13/A16.

Vanuit de richting A58 Brabant en A17/A59 is Bergen op Zoom naar mijn mening ondergewaardeerd aangezien ik vanuit die richting het doel Vlissingen onnozel vind.
Vanuit de richting A58 Zeeland leeft Bergen op Zoom boven zijn stand, je zou namelijk vanuit Vlissingen al Breda als netwerkdoel kunnen aangeven.

Moeilijk geval dus....
Hamburg, meine Perle

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Kaart met afstandsrecords / statistieken m.b.t. verwijzingen

Bericht door Pino » wo 19 okt 2016, 22:00

^^ Wat maakt Vlissingen voor jou onnozel als doel in West-Brabant? Als je geen plaatsen met belangrijke knooppuntfunctie meer tegenkomt én geen plaatsen die er qua grootte uitspringen, pak je toch al gauw het einddoel van de weg om te bewegwijzeren. Beter dan met een doel op Walcheren kun je het verdere verloop van de A58 niet meer weergeven zodra je Breda bent gepasseerd. Resteert de keuze tussen Vlissingen en Middelburg, maar die maakt Bergen op Zoom niet ondergewaardeerd.

Om dezelfde reden dat Bergen op Zoom vanaf de A4-noord een verdeelfunctie heeft waardoor het als semi-netwerkdoel fungeert, vind ik het ook logisch om dat te doen op de A58 richting Bergen op Zoom. Zodat je daar dus geen Breda bewegwijzert. In beide gevallen praat je over de hoek-om-verbinding tussen Walcheren, Zuid-Beveland en Zeeuws Vlaanderen enerzijds en de Randstad anderzijds, waarvoor je bij Bergen op Zoom afslaat. Door op het Zeeuwse deel van de A58 Breda te bewegwijzeren, zou je die beweging totaal niet faciliteren.

Hoewel het wel denkbaar zou zijn om op dat stuk A58 permanent Rotterdam én Breda bewegwijzerd te hebben staan, net zoals je op de wegen in zuidelijke richting permanent Antwerpen én Vlissingen kunt bewegwijzeren. Dan is er geen reden meer om Bergen op Zoom ook op die wegvakken te behandelen als meer dan een gewoon hoofddoel.

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: Kaart met afstandsrecords / statistieken m.b.t. verwijzingen

Bericht door Steptimer » do 20 okt 2016, 18:50

Pino schreef:
Rene schreef:Na Breda is het Bergen op Zoom dat als plaatsvervangend netwerkdoel op de borden komt.
Vanaf Bergen op Zoom wordt het Vlissingen - bij gebrek aan netwerkdoel of belangrijke kruisende snelweg dus het oude einddoel.
Logisch punt om Vlissingen op te starten is daarmee KP De Stok.
Plaatsvervangend netwerkdoel, wat is dat nu weer? Is het een chique manier om te zeggen dat steden met redelijke knooppunt-functie maar geen netwerkdoel-status prominenter op de borden mogen wanneer er geen binnenlands netwerkdoel stroomafwaarts ligt? Dat zou ik voor Bergen op Zoom begrijpen wanneer je de stad benadert vanuit Vlissingen, Rotterdam of Antwerpen. Maar vanuit Breda heeft de stad die functie gewoon niet. Dus bewegwijzer op de A58 vanuit Breda dus ook gewoon lekker eerst Roosendaal/Vlissingen, gevolgd door Bergen op Zoom/Vlissingen.
Vanuit de netwerkgedachte valt er iets voor te zeggen. Voor het lange afstandsverkeer vanuit Eindhoven richting Zeeland is het in de praktijk niet zo ideaal om rond de 50 km van doel te veranderen. Eindhoven - Breda - Bergen op Zoom. Vanaf Roosendaal pas Vlissingen erbij.
Ik ben het met Pino eens dat Vlissingen vanaf Breda meer zeggend is. Een wat langer afstandendoel die het verloop van de weg mooi aangeeft.
Er zijn in de laatste jaren bovendien veel nieuwe borden geplaatst op de A58 tussen Knooppunt Sint-Annabosch en knooppunt Princeville met het doel Vlissingen. Daar past het lange Bergen op Zoom niet over met een ruiter. Of je zou het doel wel heel erg moeten verkleinen.
Vanaf knooppunt Princeville zouden zowel Vlissingen, Roosendaal als Bergen op Zoom op de borden kunnen komen.
Volgens mij was dit in eerste instantie de bedoeling. Bij Etten-Leur is er vorig jaar een nieuw afstandenbord geplaatst met het doel Vlissingen en Roosendaal. Er is nog een regel vrij gelaten voor Bergen op Zoom.
Vanuit Zeeland staan er ook 3 doelen op de nieuwe borden tussen Middelburg en Goes: Breda, Bergen op zoom en Goes.

Op de nieuwe A4 staat Vlissingen al vanaf het Hellegatsplein aangegeven om het verkeer richting Middelburg/Vlissingen via Bergen op Zoom te sturen in plaats van via Zierikzee.

Emil
verkeersader
Berichten: 930
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 11:07

Re: Kaart met afstandsrecords / statistieken m.b.t. verwijzingen

Bericht door Emil » vr 21 okt 2016, 0:29

Vreemd, Vlissingen staat op de A58 al aangegeven vanaf Oirschot net na Eindhoven (https://goo.gl/maps/oRpuQRueZHk) maar vervolgens wordt Vlissingen niet gecontinueerd op een nieuw bord bij Goirle: https://goo.gl/maps/CRb2a1MGNGv

Ook op knooppunt De Baars is Vlissingen nergens te bekennen op de bewegwijzering. Wat wil RWS nou precies?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Kaart met afstandsrecords / statistieken m.b.t. verwijzingen

Bericht door Coen Tunnel » vr 21 okt 2016, 8:33

^^ Uiteindelijk wil men daar Rotterdam aangeven.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Kaart met afstandsrecords / statistieken m.b.t. verwijzingen

Bericht door Snelwegenkenner » vr 21 okt 2016, 18:23

Liever Roosendaal. :twisted: :twisted:

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: Kaart met afstandsrecords / statistieken m.b.t. verwijzingen

Bericht door Steptimer » za 22 okt 2016, 1:42

^
Het doel Roosendaal blijft blijkbaar gehandhaafd op een splinter nieuwe handwegwijzer op een oprit richting Bergen op Zoom(A29).
In de toekomst misschien het afstandenrecord voor Roosendaal als al de oude borden zijn vervangen.
https://www.google.nl/maps/@51.7521554, ... 312!8i6656

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Kaart met afstandsrecords / statistieken m.b.t. verwijzingen

Bericht door verfmeer95 » za 22 okt 2016, 9:52

^^ Lijkt erop alsof ze gewoon de oude doelen gekopieerd hebben. Gebeurt wel vaker.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Kaart met afstandsrecords / statistieken m.b.t. verwijzingen

Bericht door Rene » za 22 okt 2016, 22:15

Pino schreef:Plaatsvervangend netwerkdoel, wat is dat nu weer? Is het een chique manier om te zeggen dat steden met redelijke knooppunt-functie maar geen netwerkdoel-status prominenter op de borden mogen wanneer er geen binnenlands netwerkdoel stroomafwaarts ligt?
Nee.

Als je in principe een netwerkdoel en een hoofddoel in rechtddoorrichting op de borden zet, en er voorbij het netwerkdoel geen ander netwerkdoel meer is, dan kan aanvullend op het eerstvolgende hoofddoel een ander hoofddoel worden verwezen. Dat kan het oude einddoel zijn, maar ook een doel dat ook een netwerkfunctie heeft. Dat hoofddoel neemt dan dus de plaats van het netwerkdoel in. In geval van de A58 westelijk van Breda en de A4 zuidelijk van Rotterdam ontbreekt een duidelijk netwerkdoel. Maar laten die twee snelwegen elkaar nu net kruisen bij een hoofddoel. Een logisch hoofddoel dus om op wat grotere afstand al te vermelden.

Emil
verkeersader
Berichten: 930
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 11:07

Re: Kaart met afstandsrecords / statistieken m.b.t. verwijzingen

Bericht door Emil » za 22 okt 2016, 23:02

^^
Rene schreef:Dat kan het oude einddoel zijn, maar ook een doel dat ook een netwerkfunctie heeft.
Maar wat is de netwerkfunctie van B op Z?
In geval van de A58 westelijk van Breda ontbreekt een duidelijk netwerkdoel


Hoofddoel Vlissingen in combinatie met Roosendaal lijkt mij daar prima en vanaf Roosendaal weer Antwerpen als buitenlands netwerkdoel en Bergen op Zoom en Vlissingen als hoofddoelen.
In geval van de A4 zuidelijk van Rotterdam ontbreekt een duidelijk netwerkdoel.
Antwerpen en als hoofddoel Bergen op Zoom.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Kaart met afstandsrecords / statistieken m.b.t. verwijzingen

Bericht door Coen Tunnel » zo 23 okt 2016, 10:59

Emil schreef:Maar wat is de netwerkfunctie van B op Z?
Knooppunt tussen A4 en A58. Vanuit het noorden en oosten de splitsing tussen verkeer richting Zeeland en richting Antwerpen, vanuit het zuiden en westen de splitsing tussen verkeer richting Breda en richting Randstad.
Antwerpen en als hoofddoel Bergen op Zoom.
Antwerpen is vanaf de regio Rotterdam vooral een doel voor de A16-E19, en veel minder voor de A29 en A4. Of je moet natuurlijk de keuze maken het verkeer vanaf Rotterdam over de A29 en A4 te geleiden. Dan zou je Antwerpen in plaats van Bergen op Zoom moeten aangeven, dus al vanaf KP Ypenburg. En juist daar is A13-A20-A16 nog een logischer route dan A4-A15-A29-A4.

Dus wat voor doel geef je dan vanaf Ypenburg aan om de A4-zuid aan te geven? Na Rotterdam is de eerste plaats van betekenis toch echt Bergen op Zoom. Of je kunt natuurlijk voor Zierikzee kiezen. :lol:

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Kaart met afstandsrecords / statistieken m.b.t. verwijzingen

Bericht door Pino » zo 23 okt 2016, 11:13

Rene schreef:Als je in principe een netwerkdoel en een hoofddoel in rechtddoorrichting op de borden zet, en er voorbij het netwerkdoel geen ander netwerkdoel meer is, dan kan aanvullend op het eerstvolgende hoofddoel een ander hoofddoel worden verwezen. Dat kan het oude einddoel zijn, maar ook een doel dat ook een netwerkfunctie heeft.
Anders gezegd is ook op wegen zonder netwerkdoel niet langer hoofddoel/einddoel het uitgangspunt. Maar krijg je het eerstvolgende hoofddoel en een ander hoofddoel stroomafwaarts (als dat er is uiteraard), te selecteren door de wegbeheerder.
In geval van de A58 westelijk van Breda en de A4 zuidelijk van Rotterdam ontbreekt een duidelijk netwerkdoel. Maar laten die twee snelwegen elkaar nu net kruisen bij een hoofddoel. Een logisch hoofddoel dus om op wat grotere afstand al te vermelden.
Dit doet me enigszins denken aan oude discussies over Amersfoort als netwerkdoel. Iets dat werd afgeserveerd (wat mij betreft terecht) met "als het om één knooppunt gaat, kun je beter de prominente hoek-om richting zelf onder de streep bewegwijzeren dan de plaats bij het knooppunt upgraden." Dat vind ik van Bergen op Zoom eigenlijk ook. Het heeft weliswaar twee knooppunten, maar die zijn met dezelfde oost-westcorridor, dus hetzelfde uitgangspunt is voor mij van toepassing.

Vanuit het noorden kun je Antwerpen hanteren als (plaatsvervangend) netwerkdoel, mits de belangrijke kruisende richting Vlissingen maar tijdig onder de streep komt (*). Vanuit het zuiden doe je hetzelfde, maar dan met Rotterdam als het netwerkdoel rechtdoor. Op de A58 vanuit Zeeland zijn zowel Antwerpen als Rotterdam kruisende doelen die al zeer tijdig onder de streep zouden moeten komen. Heb je dat eenmaal gedaan, dan vervalt de noodzaak om Bergen op Zoom eerder te bewegwijzeren dan het moment dat het hoofddoel wordt, bij Goes. Vanuit Breda is Bergen op Zoom geen relevant knooppunt, dus in die rijrichting komen Rotterdam en Antwerpen pas zeer laat onder de streep, maar ontbreekt het aan iedere noodzaak om Bergen op Zoom eerder te vermelden dan het moment dat het hoofddoel wordt. Logisch plaatsvervangend netwerkdoel is voor mij eerder Vlissingen. Als einddoel op een gezonde afstand geeft het de hoofdrichting van de A58 westelijk van Breda veel beter aan dan Bergen op Zoom, dat niet meer zegt dan "West-Brabant".

(*) Meer specifiek kan het makkelijk vanaf het Vaanplein erbij, terwijl in de omgeving Vaanplein/Ridderkerk het huidige doel Zierikzee dan kan worden vervangen door een Zeeuws doel dat voor de ter plaatse onbekende veel beter de boodschap "Zeeland" overbrengt.
Coen Tunnel schreef:Antwerpen is vanaf de regio Rotterdam vooral een doel voor de A16-E19, en veel minder voor de A29 en A4. Of je moet natuurlijk de keuze maken het verkeer vanaf Rotterdam over de A29 en A4 te geleiden. Dan zou je Antwerpen in plaats van Bergen op Zoom moeten aangeven, dus al vanaf KP Ypenburg. En juist daar is A13-A20-A16 nog een logischer route dan A4-A15-A29-A4.
Vanaf Den Haag zou de route via de A4 wat gunstiger zijn dan die over de A16. Ietsje korter in kilometers, en je hoeft niet over verstopte wegen als de A13 en de A20. Het is miniem, maar ik zou alleen al voor het gemak de A4 pakken. Vanuit Rotterdam is dat net omgekeerd, zeker voor het grote deel van het stedelijke gebied aan de oostkant van de stad, dat toch al van de A16 gebruik moet maken. Dat is slechts anders voor verkeer dat, niet geheel verbazingwekkend, langs het Vaanplein zou komen om de A16 te bereiken. Je kunt tegen die achtergrond op zich best het doel Antwerpen gebruiken vanaf Ypenburg, zonder dat je daarmee werkelijk die Rotterdamse verkeersstromen hindert. Maar je kunt ook Bergen op Zoom blijven gebruiken vanaf Ypenburg, mits er vanaf het Vaanplein maar Vlissingen en Antwerpen bijkomen.
Laatst gewijzigd door Pino op zo 23 okt 2016, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: Kaart met afstandsrecords / statistieken m.b.t. verwijzingen

Bericht door Steptimer » zo 23 okt 2016, 11:29

Volledig mee eens, Pino :top:.

Afbeelding
Net zoals vroeger. Vlissingen in plaats van Zierikzee. 8-)
De weg loopt immers echt naar Vlissingen als je de weg volgt zonder naar het wegennummer te kijken. Voor Antwerpen moet je nog afslaan bij knooppunt Markiezaat.

Foto: Bron RWS beeldbank

Emil
verkeersader
Berichten: 930
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 11:07

Re: Kaart met afstandsrecords / statistieken m.b.t. verwijzingen

Bericht door Emil » zo 23 okt 2016, 12:31

Coen Tunnel schreef: Dus wat voor doel geef je dan vanaf Ypenburg aan om de A4-zuid aan te geven? Na Rotterdam is de eerste plaats van betekenis toch echt Bergen op Zoom. Of je kunt natuurlijk voor Zierikzee kiezen. :lol:
Bergen op Zoom als hoofddoel en vanaf afslag Delft Antwerpen als netwerkdoel. Vlissingen komt dan pas vanaf Hellegatsplein.

Als ooit de A4 klaar is, dan kan Antwerpen al vanaf Ypenburg als netwerkdoel en wordt Begen op Zoom overbodig tot aan knooppunt Benelux.

Plaats reactie