NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Widejo » vr 22 apr 2016, 11:28

Is een "randweg" al in NBA opgenomen? Bijvoorbeeld Randweg Dordrecht?
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Jackbauer1350 » vr 22 apr 2016, 11:54

^^ Bij Eindhoven wordt het woord "Randweg" wel gebruikt, in dit geval geruiterd: https://goo.gl/maps/oiGCEaGmWkt

JB81
autoweg
Berichten: 1543
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door JB81 » vr 22 apr 2016, 12:18

Widejo schreef:Is een "randweg" al in NBA opgenomen? Bijvoorbeeld Randweg Dordrecht?
Ja, in ieder geval op de A16 vanuit het zuiden. Randweg Dordrecht staat als bovenste, zwart-op-witte, bestemming op het 600-meter en 0-meter-bord. Op het 1200-meter-bord heet de afrit 's-Gravendeel (TOL).

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Widejo » vr 22 apr 2016, 13:00

^^
Zijn er meer steden die zoiets als een "randweg" graag zien?
Eindhoven en Dordrecht hebben beide wel echt een bepalende randweg, is dit dan ook een soort van eis?
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3369
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door sven_engelen » vr 22 apr 2016, 13:47

Jackbauer1350 schreef:^^ Bij Eindhoven wordt het woord "Randweg" wel gebruikt, in dit geval geruiterd: https://goo.gl/maps/oiGCEaGmWkt
Niet overal: https://www.google.nl/maps/@51.4523689, ... 312!8i6656
Svenlo

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door harry » vr 22 apr 2016, 15:10

Widejo schreef:Zijn er meer steden die zoiets als een "randweg" graag zien?
Eindhoven en Dordrecht hebben beide wel echt een bepalende randweg, is dit dan ook een soort van eis?
Ik denk dat dat van geval tot geval bekeken wordt.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3369
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door sven_engelen » vr 22 apr 2016, 16:15

Ik denk dat randwegen perfect zijn voor steden met een onvoltooide ring. Dus steden als Eindhoven, Maastricht, Roermond, Nijmegen enzovoorts...
Svenlo

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door harry » vr 22 apr 2016, 16:16

sven_engelen schreef:Ik denk dat randwegen perfect zijn
Ik denk van niet. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3369
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door sven_engelen » vr 22 apr 2016, 16:27

Oké laat me het anders zeggen: Het is een goede vervangende optie voor steden zonder ring. :dyn_hyp:
Svenlo

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Snelwegenkenner » vr 22 apr 2016, 17:06

Less is more zou ik zeggen wat dit betreft. Dus geen randweg meer op de borden.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2870
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Robbert297 » vr 22 apr 2016, 17:24

^^ Eens. Het is nergens voor nodig.
Слава Україні

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Widejo » vr 22 apr 2016, 18:30

^^
Daar sluit ik mij aan. Ik zie bijvoorbeeld de komst van 'Randweg Nijmegen' totaal niet zitten. Het zou alles nog ingewikkelder maken in combinatie met de bestaande S-routes.

Een 'Randweg' verwijzing kan wellicht een voordeel zijn als het duidelijk effect zou hebben op de manier waarop toevloeiend verkeer een bepaalde stad zou binnenkomen of er voor kan zorgen dat een doel achter een stad beter te bereiken is.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Vinny » vr 22 apr 2016, 21:24

Widejo schreef:Is een "randweg" al in NBA opgenomen? Bijvoorbeeld Randweg Dordrecht?
Randweg is in 1993 bedacht door een ambtenaar van Rijkswaterstaat om niet-rondlopende ringwegen aan te duiden op rijkswegen. De N 3 was tot dan gekend als de "Rondweg" (de straatnaam van de weg), maar bij voltooiing van de ontbrekende schakel tussen Dordrecht-Stadspolders en 's Gravendeel verscheen dit tot ieders verrassing zo op de wegwijzers. Ik heb er nog een krantenknipsel van, maar ik kan dat helaas niet meer terugvinden in mijn archief.

Ik ben zelf geneigd om meer te zien in de Belgische of de Deense manier van Ringbewegwijzering, een R (of O) met nummer. Aan de andere kant kun je de meerwaarde van de aanduiding ook wel in twijfel trekken. Alle Ringwegen kunnen ook onder de bestaande N, A en s nummers worden gebracht. Zolang de bestemmingen van de betreffende steden goed worden aangegeven is er geen nadere ringaanduiding meer nodig. In het geval van Kethelplein zou Rotterdam zonder windrichting volstaan als bestemming. Dat je (ook) op de ring van Rotterdam rijdt blijkt verder wel uit de wegenkaart. Wegen die, behalve de ringaanduiding, geen eigen wegnummer hebben kunnen ook wel gewoon een nummer tussen de 100 en de 175 krijgen. Die range wordt tot dusver niet gebruikt noch gereserveerd.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door harry » vr 22 apr 2016, 23:15

Vinny schreef:In het geval van Kethelplein zou Rotterdam zonder windrichting volstaan als bestemming. Dat je (ook) op de ring van Rotterdam rijdt blijkt verder wel uit de wegenkaart.
Dan gaan we eigenlijk terug naar de vorige eeuw, toen overal "Rotterdam" als bestemming stond op de ruit. Als je Rotterdam bleef volgen, bleef je rondjes rijden...

Een belangrijke functie van de RING-aanduiding is dat het ook aangeeft "de rest van de stad". Zodat je dat niet meer hoeft te vermelden. Die functie heb je niet meer bij een gewoon wegnummer.

Dat er bij het Kethelplein alsnog Rotterdam-Noord vermeld wordt zou kunnen liggen aan het feit dat je hier helemaal niet meer in Rotterdam of zelfs in de buurt van Rotterdam zit.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Pino » vr 22 apr 2016, 23:22

Vinny schreef: Randweg is in 1993 bedacht door een ambtenaar van Rijkswaterstaat om niet-rondlopende ringwegen aan te duiden op rijkswegen. De N 3 was tot dan gekend als de "Rondweg" (de straatnaam van de weg), maar bij voltooiing van de ontbrekende schakel tussen Dordrecht-Stadspolders en 's Gravendeel verscheen dit tot ieders verrassing zo op de wegwijzers. Ik heb er nog een krantenknipsel van, maar ik kan dat helaas niet meer terugvinden in mijn archief.
Ik heb me door Eindhovenaren laten vertellen dat de term Randweg in die stad al veel langer werd gebruikt. De term was mede opgekomen, omdat Eindhoven al een ring had, namelijk de rondweg om de binnenstad heen. Randweg Eindhoven stond in mijn herinnering eerder op de borden dan de Randweg Dordrecht; het was na Rotterdam en Amsterdam de derde bewegwijzerde ring/randweg op ons snelwegennet.

Je kunt twijfelen of de terminologie nu de meest gelukkige is, maar feit is ook dat in het Eindhovense de term allang werd gebruikt voordat iemand bedacht dat hij ook bewegwijzerd moest worden. Misschien had toen iemand aan de noodrem moeten trekken, of toch tenminste bij de Brabantse Expansie naar Dordrecht waar de term niet in gebruik was. Sowieso was de term rondweg wel redelijk gangbaar in die tijd, en je moet maar blij zijn dat dat woord niet op de borden is gekomen waar nu Ring staat.

Ceterum censeo dat we op ons snelwegennet al veel meer bewegwijzerde ringen en randwegen hebben dan nodig is voor interregionale en lokale geleiding.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Naturist » vr 22 apr 2016, 23:30

^^ Dit lezend en aldus overwegende sluit ik mijn graag aan bij Snelwegenkenner:
Snelwegenkenner schreef:Less is more
Laatst gewijzigd door Naturist op vr 22 apr 2016, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Pino » vr 22 apr 2016, 23:35

harry schreef:Dan gaan we eigenlijk terug naar de vorige eeuw, toen overal "Rotterdam" als bestemming stond op de ruit. Als je Rotterdam bleef volgen, bleef je rondjes rijden...
Volgens mij stond Rotterdam niet aangegeven op de A20/A4 Kleinpolderplein-Benelux (buitenring) en vermoedelijk ook niet op delen van de A15 binnenring. Dat is ook enigszins in lijn met wat je omschrijft als de aanduiding "rest van de stad". De noodzaak van een dergelijke vermelding wordt internationaal overigens maar zeer beperkt gezien. Op knooppunten volstaat men met generieke omschrijvingen van stadsdelen, op stedelijke afritten met de rechtdoorvermelding van de eerstvolgende stedelijke afrit. Helemaal bruut wordt het natuurlijk op Amerikaanse stedelijke snelwegen, waar je tijdenlang alleen maar straatnamen ziet.

Ik zie een ringvermelding dan ook primair als handig om doorgaand verkeer van invalsweg naar uitvalsweg te geleiden. Maar dat is niet hoe Rijkswaterstaat hierover lijkt te denken (getuige de routering over parallelbanen) en het verklaart misschien ook wel een beetje waarom ik vind dat het Nederlandse snelwegennet veel te veel bewegwijzerde ringen heeft.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Kaaiman » za 23 apr 2016, 14:47

Vinny schreef:Ik ben zelf geneigd om meer te zien in de Belgische of de Deense manier van Ringbewegwijzering, een R (of O) met nummer.
Zolang een ringweg niet helemaal rond is, zou ik geen prefix O toepassen, maar een C. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door harry » za 23 apr 2016, 18:56

Pino schreef:Volgens mij stond Rotterdam niet aangegeven op ...
Ik heb mijn informatie uit een krantenbericht. Ik heb destijds geloof ik de ruit nooit helemaal gereden.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Vinny » za 23 apr 2016, 19:29

Ik heb dat dus met Eindhoven. Ik kwam daar als kind nooit, dus ik geloof Pino meteen dat Randweg Eindhoven als zodanig bewegwijzerd was. Wellicht hebben mijn ouders dat hele ding niet in hun systeem gezet, we reden vroeger via Antwerpen naar de Ardennen, omdat mijn vader niet over de N2 wilde rijden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2870
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Robbert297 » za 23 apr 2016, 20:20

Om nog even terug te komen op RING Groningen:
Op een stuk van de N46 staan portaalborden met elk een andere aanduiding voor de RING.
In de ene richting staat het zo aangegeven, en op dezelfde locatie (zelfde portaal) in tegengestelde richting staat het zo aangegeven.
Ik weet dat dit volgens de richtlijnen gedaan is, maar toch ontstaat hier een kliederboel van allerlei verschillende RING-aanduidingen.
Mijn voorkeur gaat overigens uit naar het tweede voorbeeld (tweede link). Zo'n aanduiding lijkt mij voldoende.
Слава Україні

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Coen Tunnel » zo 24 apr 2016, 10:16

Vinny schreef:Ik heb dat dus met Eindhoven. Ik kwam daar als kind nooit, dus ik geloof Pino meteen dat Randweg Eindhoven als zodanig bewegwijzerd was.
Streetview is je vriend, de beelden gaan daar terug tot 2008: https://www.google.nl/maps/@51.4965262, ... 56!6m1!1e1

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Pino » zo 24 apr 2016, 10:59

harry schreef:
Pino schreef:Volgens mij stond Rotterdam niet aangegeven op ...
Ik heb mijn informatie uit een krantenbericht. Ik heb destijds geloof ik de ruit nooit helemaal gereden.
Het was de regio waar ik opgroeide, dus ik heb de hele ring wel gezien voor de invoering van de ring-bewegwijzering. De rechtdoorvermeldingen Rotterdam herinner ik me zeker nog. Minder of die overal op de Ruit stonden. Maar ik kan me eenvoudigweg niet voorstellen dat de stad nog stond aangegeven op delen van de weg die op geen enkele manier meer naar de stad leiden, oftewel de wegvakken die ik eerder noemde. Juist omdat er nog niet zoiets bestond als ringbewegwijzering en men dus nog uitging van de simpele lokaal doel-hoofddoel-einddoel-principes.

Nog wat betreft Eindhoven: daar kwam ik veel minder vaak, maar toch wel een keer of twee per jaar. Ergens jammer dat Streetview niet teruggaat tot begin jaren '90, want dat zou het moment zijn dat de Randweg voor het eerst op de borden verscheen. Ik gok 1991 of '92. Voor Dordrecht valt veel makkelijker een begindatum aan te wijzen, omdat deze gekoppeld was aan completering van de N3. De toen op de A16 geplaatste borden staan me ook nog bijzonder bij, omdat het de eerste keer was dat ik de Nederlandse afritnummering op de borden zag.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Vinny » zo 24 apr 2016, 12:48

Coen Tunnel schreef:
Vinny schreef:Ik heb dat dus met Eindhoven. Ik kwam daar als kind nooit, dus ik geloof Pino meteen dat Randweg Eindhoven als zodanig bewegwijzerd was.
Streetview is je vriend, de beelden gaan daar terug tot 2008: https://www.google.nl/maps/@51.4965262, ... 56!6m1!1e1
Ik doelde op de periode 1990 - 1995. Daar zijn niet heel veel fotos van helaas. De Randweg Dordrecht: die weg was mijn eerste bestemming als wegtoerist. Toen deze open ging ben ik met mijn opa eroverheen gereden, kopje koffie gedronken in Lage Zwaluwe en weer terug. Ik was toen een jaar of 12 en hield het nauwgezet bij...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Widejo » zo 24 apr 2016, 14:16

Hier in Bergen op Zoom hebben wij ook "randwegen". Tenminste, zo staan ze in het stratenregister van de stad. Het is (helaas) niet zo bewegwijzerd.

De A4 tussen aansluiting Tholen/Halsteren en (toekomstige aansluiting) Heimolen is "Randweg-Oost".
De "Randweg-Noord" ligt tussen aansluiting Bergen op Zoom-Noord en kruising Halsterseweg.
De "Randweg-West" is tussen kruising Halsterseweg en Boerenverdriet/van Gorkumweg.

Op dit moment is er geen sprake van een "Randweg-Zuid", al word de huidige Markiezaatsweg in deze beschouwd als Randweg-Zuid, met natuurlijk een toekomstige aansluiting ter hoogte van Heimolen. Wat het rondje volledig zou maken.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Jackbauer1350 » zo 24 apr 2016, 15:23

Op de A6 gaat het door elkaar met koppeltekens. Er hangen borden met "Almere-Poort" en "Almere Poort".

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door harry » zo 24 apr 2016, 16:35

Pino schreef:De toen op de A16 geplaatste borden staan me ook nog bijzonder bij, omdat het de eerste keer was dat ik de Nederlandse afritnummering op de borden zag.
Dat geldt voor mij ook! Ik denk dat het de eerste borden in Nederland waren met afritnummer-ruiters. Kort daarna zag ik ze op de A2 tussen Deil en Den Bosch.

Voordat er ringbewegwijzering was, had men al wel een afwijkend systeem voor doelen op stedelijke wegen. Op de A6 waren in Almere de rechtdoordoelen overal Almere, zonder meer. Zelfs op de vijfde afrit, die naar Almere-Buiten ging, was rechtdoor Almere, terwijl de volgende afrit alleen nog naar Almere-Buiten ging...
Zo'n systeem zou ook bij Rotterdam toegepast kunnen zijn.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Rene » ma 25 apr 2016, 12:13

Jackbauer1350 schreef:Op de A6 gaat het door elkaar met koppeltekens. Er hangen borden met "Almere-Poort" en "Almere Poort".
Dat kan heel goed. In het oude Almeerse systeem waren alle "kernen"/deelkommen zonder koppelteken, de eventuele wijken, buurten of windrichtingen daarachter mèt.
Een voor buitenstaanders onbegrijpelijk systeem, want die kennen geen aparte "kernen" als "Almere Stad", "Almere Haven", "Almere Buiten", etcetera. Voor hen is het één "Almere", met diverse wijken.

De bewegwijzering wordt nu afgestemd op de weggebruiker, in plaats van op de bestuurlijke Almeerse indeling. En dat betekent dat achter "Almere" in principe direct de kern- (kom-), wijk- of buurtnaam komt te staan met een koppelteken. Ongeacht de bestuurlijke status ervan.

Kortom: de bestuurlijke kom "Almere Poort" zal voortaan verwezen worden als "Almere-Poort".
En een specifiek gebied binnen "Almere Stad" rondom station Muziekwijk, zal ook als "Almere-Muziekwijk" verwezen gaan worden in plaats van "Almere Stad-West".
Voor de ter plekke onbekende keuzereiziger is dat een enorme vooruitgang.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door harry » ma 25 apr 2016, 20:12

Rene schreef:In het oude Almeerse systeem
Vóór dat oude systeem was een nóg ouder systeem waarbij wijken met een / werden aangeduid als onderdeel van de kernen: Almere-Stad/Muziekwijk.
Rene schreef:Een voor buitenstaanders onbegrijpelijk systeem, want die kennen geen aparte "kernen" als "Almere Stad", "Almere Haven", "Almere Buiten", etcetera.
Toch is dat wat er op de bebouwdekomborden staat. En ook op de pseudokomborden (de witte ANWB-borden).
Gaan ze die dus ook allemaal afschaffen?
Rene schreef:Voor hen is het één "Almere", met diverse wijken.
Niet alleen wijken, ook kwartieren (Poort) en buurten (Buiten). :mrgreen:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie

Bericht door Vinny » ma 25 apr 2016, 20:24

René schreef:Voor de ter plekke onbekende keuzereiziger is dat een enorme vooruitgang.
Volledig mee eens. Dit beaam ik volledig en derhalve hulde voor het nieuwe beleid :bloemetje:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie