NBA: Systeem- en uitvoeringsdiscussie
Moderator: Moderatoren
-
- Hoofdmoderator
-
- 4x4 autosnelweg
Re: De nieuwe ASW-bewegwijzering komt eraan!
Oud: (mei 2008):

Nieuw:

Nieuw:
boe! schreef:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
-
- autoweg
Ze zijn wel nieuw hoor. Ik heb ze nog nooit eerder gezien. Nou is het wel een tijdje geleden dat ik op de A12 ben geweest.
Over de borden: Wel goed dat het doel '[Industrieterrein] Ede' weg is gehaald, maar wel weer die stomme zwevende wegnummers en lange vuur/boogiewoogie/splitsingspijlen. De matrixborden zijn wel op een aparte manier bevestigd trouwens.
Over de borden: Wel goed dat het doel '[Industrieterrein] Ede' weg is gehaald, maar wel weer die stomme zwevende wegnummers en lange vuur/boogiewoogie/splitsingspijlen. De matrixborden zijn wel op een aparte manier bevestigd trouwens.
-
- Secretaris
Signaalgevers moeten voor de duidelijkheid zoveel mogelijk op één horizontale lijn hangen.Ties schreef:De matrixborden zijn wel op een aparte manier bevestigd trouwens.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])
-
- 4x5 autosnelweg
Ze wisselen nu van grootte; ik vind dat lelijk...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- autoweg
Bij Beekbergen heb ik vandaag richting Amersfoort ook een kleine wijziging gezien: op het eerste portaal boven de parallelrijbaan zijn op de oude borden de beide richtingen van elkaar gescheiden door een verticale streep. Nog wel gewoon vallende pijlen.
Oud:
Arnhem
Zwolle
Nieuw:
Arnhem | Zwolle
Oud:
Arnhem
Zwolle
Nieuw:
Arnhem | Zwolle
Rainier
-
- Secretaris
De signaalgevers zijn even groot.Vinny schreef:Ze wisselen nu van grootte; ik vind dat lelijk...
De grootte van de achtergrondschilden, da's wat anders.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])
-
- 4x4 autosnelweg
Misschien moeten we dan maar naar een systeem waarbij de vlakken achter de matrixborden overal gelijk zijn. Dan hangen we er een pijltje onder om aan te geven dat hetgeen daarop getoond wordt ook écht voor die rijstrook geldt.
Vervolgens maken we een groot vlak voor de portaalbewegwijzering, dat oogt mooier. Op dat grote vlak komen kleinere vlakken met de bestemmingen erop. En omdat we het niet eens zijn over staande of vallende pijlen, laten we die maar helemaal weg.
En voilá, een nieuw systeem is geboren

Vervolgens maken we een groot vlak voor de portaalbewegwijzering, dat oogt mooier. Op dat grote vlak komen kleinere vlakken met de bestemmingen erop. En omdat we het niet eens zijn over staande of vallende pijlen, laten we die maar helemaal weg.
En voilá, een nieuw systeem is geboren

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
-
- Secretaris
Die Britse portalen vind ik dus een schoolvoorbeeld van lelijk wegbeeld 

-
- 4x4 autosnelweg
Dat heb ik nou met sommige aspecten van de nieuwe Nederlandse bewegwijzering.
-
- Moderator
Was deze al bekend? Foto is net genomen op een regenachtig knooppunt Beekbergen:

-
- 2x2 autosnelweg
Vorige week was dit nog niet zo. Dat de rijstroken zo gescheiden worden is een verbetering. Jammer alleen van de uitvoering. Ik had dat liever op twee aparte borden gezien.
De autogordel: een band voor het leven.
-
- 4x4 autosnelweg
Men heeft gewoon het oude bord gebruikt. 2 nieuwe borden waren inderdaad veel mooier geweest.
-
- autoweg
Zal dan wel een tijdelijke oplossing zijn, hoop ik, totdat er nieuwe borden zijn besteld/gemaakt.
-
- Hoofdmoderator
Dit is natuurlijk een teken dat hier binnenkort ook nieuwe bewegwijzering wordt geleverd...
-
- autoweg
Op 28 Juli vóór 16:08 had Riva dit gezien. Dan moet dat bord toen dus gloednieuw zijn geweest.
-
- Wegnummerfotograaf

https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
-
- autoweg
-
- 2x2 autosnelweg
Meerdere keren hier al langs gekomen, vaag dat het ineens anders moet dan normaal. Overigens hadden ze beter dit hele bord (samen met alle andere borden van dit knooppunt) kunnen vervangen voor nieuwe borden met de nieuwe ASW-bewegwijzering!Chris schreef:Was deze al bekend? Foto is net genomen op een regenachtig knooppunt Beekbergen:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
-
- autoweg
Gisteren kwam ik weer langs Hazeldonk, en er staan inderdaad komborden (Hazeldonk, gem. Breda).JB81 schreef: Ik meen laatst een 'Hazeldonk'-kombord gezien te hebben vanaf het onderliggend wegennet (Galder-Rijsbergen). Zal er de volgende keer eens goed op letten.
-
- 2x3 autosnelweg
Re: VNB: Systeem- en uitvoeringsdiscussie
Dan kan Hazeldonk wat mij betreft ook op de bewegwijzering, in plaats van vage industrienummers bij KP Galder.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
- 4x5 autosnelweg

Vroeger was ind. terr. Hazeldonk de laatste afrit van Nederland, en Transportzone Meer de eerste afrit van België...

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- autoweg
De Hazeldonkse komborden zitten overigens in van die "portaaltjes" die je wel vaker ziet, meestal met een zone-30 of een of ander parkeerverbod er bij.
Waar je de A16 richting Breda weer op rijdt, staat denk ik een uniek geval: i.p.v. 'zone 30' of een ander bord, is hier het bord 'autosnelweg' in het portaaltje geïntegreerd
Waar je de A16 richting Breda weer op rijdt, staat denk ik een uniek geval: i.p.v. 'zone 30' of een ander bord, is hier het bord 'autosnelweg' in het portaaltje geïntegreerd

-
- autoweg
Dat kan natuurlijk alleen als de hele Breda-nummering wordt afgeschaft, of als Hazeldonk wordt losgekoppeld van de Breda-nummering. Anders kan Hazeldonk hooguit worden toegevoegd.Ds79m schreef:Dan kan Hazeldonk wat mij betreft ook op de bewegwijzering, in plaats van vage industrienummers bij KP Galder.
-
- 2x2 autosnelweg
Ja, dat wil ik, nu komt het verwarrend over als je net na de grens al indusstrie krijgt van een stad die 10 km ten noorden ligt.of als Hazeldonk wordt losgekoppeld van de Breda-nummering.
-
- stadsweg
Komen er nu ook nieuwe afstandsborden met hoek-om doelen, of zijn die er al?
Bij wegen zitten praten over wegen met 'n stuk asfalt in de maage.
-
- 2x2 autosnelweg
Misschien een klein beetje offtopic, maar ik zag nieuwe borden van Rijkswaterstaat op de A58 bij Zegge, maar dat is nog
olddisign
Hoe kan dat, ik dacht dat ze de komende jaren bij verbetering van borden, borden uit het nieuwe systeem en lay out zouden plaatsen.

Hoe kan dat, ik dacht dat ze de komende jaren bij verbetering van borden, borden uit het nieuwe systeem en lay out zouden plaatsen.
-
- Moderator
Als bekend mag worden verondersteld zijn de locaties voor het nieuwe ontwerp vastgesteld. Dat betekent dus dat niet alles wordt vervangen door het nieuwe ontwerp. Het is trouwens design.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- autoweg
Ik begreep van René dat de old-design-borden die een bepaald punt in het ontwerp-/produktieproces hadden gepasseerd op het moment van introductie van de vernieuwde bewegwijzering, nog wel geplaatst worden.
-
- autoweg

Het is eerder gezegd dat er nog oude projecten lopen. Wel zo netjes om die af te maken.
Sinds maart 2015 tevens achter het stuur gezien.
Nu op http://www.girugten.nl: "Onderhoudsproblemen in Duitsland: de Autobahn op instorten?"
Faculteitsmagazine Ruimtelijke Wetenschappen, Rijksuniversiteit Groningen.
Nu op http://www.girugten.nl: "Onderhoudsproblemen in Duitsland: de Autobahn op instorten?"
Faculteitsmagazine Ruimtelijke Wetenschappen, Rijksuniversiteit Groningen.