3 regels op 1 handwijzer

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Palance
4x4 autosnelweg

3 regels op 1 handwijzer

Bericht door Palance » do 01 sep 2005, 11:25

Het is even proppen, maar in Barendrecht kan het wel :)

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs » do 01 sep 2005, 11:31

Waar moet je nu heen voor i??

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » do 01 sep 2005, 11:33

Wicher schreef:Waar moet je nu heen voor i??
Dat hangt ervan af welk deel van het centrum je moet hebben :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs » do 01 sep 2005, 11:36

Wat moet ik me dan voorstellen bij i? Een stadskaart?

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » do 01 sep 2005, 11:42

Wicher schreef:Wat moet ik me dan voorstellen bij i? Een stadskaart?
Inderdaad. Als die zich niet meteen langs de weg bevindt, dan staat op veel wegwijzers in Barendrecht aangegeven waar je de dichtstbijzijnde kunt vinden (veelal een straatje verderop).

Zie deze voorbeelden ( op de 2e foto is de "i" nog afgeplakt, maar dat komt vanzelf wel goed)

Afbeelding

Afbeelding

Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs » do 01 sep 2005, 11:44

Op die manier vind ik het een mooie oplossing. Van die losse i-tjes op die handwijzers wordt ik echter iets minder enthousiast.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » do 01 sep 2005, 12:15

Wicher schreef:Op die manier vind ik het een mooie oplossing. Van die losse i-tjes op die handwijzers wordt ik echter iets minder enthousiast.
Ik heb ook nergens in Barendrecht wegwijzers met 3 regels gezien, behalve hier dan. Waarschijnlijk waren de wegwijzers op, en heeft men maar deze oplossing gekozen.

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » do 01 sep 2005, 16:38

Het ziet er een beetje volgepropt uit. Niet echt mooi.

By the way: Is Barendrecht de hele bewegwijzering aan het vervangen door redesign ofzo? :roll:

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » vr 02 sep 2005, 7:46

ViaHaaren schreef: By the way: Is Barendrecht de hele bewegwijzering aan het vervangen door redesign ofzo? :roll:
Niet 'is', maar 'heeft' :) (op een enkele verdwaalde uitzondering na)

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » za 03 sep 2005, 19:20

Palance schreef:
ViaHaaren schreef: By the way: Is Barendrecht de hele bewegwijzering aan het vervangen door redesign ofzo? :roll:
Niet 'is', maar 'heeft' :) (op een enkele verdwaalde uitzondering na)
En dat in een plaats met een oerconservatieve burgemeester. :twisted:

Willem
2x3 autosnelweg

Bericht door Willem » za 03 sep 2005, 21:04

Oerconservatieven kunnen dus ook wel eens verrassend progressief zijn.. ;)

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » di 06 sep 2005, 8:05

Maar zie ik het nu goed: een waarschuwing (voor de rotonde) voor een wegversmalling na de rotonde ?? Erg apart.

Of een reclamebord voor de Samen op Weg kerk ? :lol: :lol:
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 06 sep 2005, 19:15

Peter schreef:Maar zie ik het nu goed: een waarschuwing (voor de rotonde) voor een wegversmalling na de rotonde ?? Erg apart.
Wellicht een leukerd die het bord 180 graden heeft gedraaid.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » di 06 sep 2005, 19:19

Dit redesignbord lijkt erg klein in vergelijk met dat gevaarlijke stoffen bord.

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » di 06 sep 2005, 19:22

Dat viel mij dus ook op :roll:

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » di 06 sep 2005, 23:00

Afbeelding

Ik vraag me af of dit bord zelfs met amper 30 km/h nog leesbaar is.
Het is zo vreselijk klein :?
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 07 sep 2005, 8:24

Peter schreef:Maar zie ik het nu goed: een waarschuwing (voor de rotonde) voor een wegversmalling na de rotonde ?? Erg apart.

Of een reclamebord voor de Samen op Weg kerk ? :lol: :lol:
:)

Het bord wegversmalling staat gewoon na de rotonde, hoewel je het hier niet zo goed ziet.

@René: Het bord is niet zo klein, maar wellicht lijkt dat zo door het perspectief en het feit dat ik de foto heb moeten verkleinen. Het bordje gevaarlijke stoffen is in het echt overigens wel buitenproportioneel groot. (hoewel ik me afvraag wat het daar doet, want daar mijn weten zit daar niks 'gevaarlijks' en bovendien loopt de weg naar rechts dood. Nu én in de toekomst).

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » wo 07 sep 2005, 14:27

Palance schreef:Het bord wegversmalling staat gewoon na de rotonde, hoewel je het hier niet zo goed ziet.
Er staat er nog een, in de middenberm, vóór de rotonde. En daar hadden we het dus over.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
--Harry.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 07 sep 2005, 15:08

Ah... dát bord :)

Wally
verkeersader

Bericht door Wally » wo 07 sep 2005, 18:19

harry schreef:
Palance schreef:Het bord wegversmalling staat gewoon na de rotonde, hoewel je het hier niet zo goed ziet.
Er staat er nog een, in de middenberm, vóór de rotonde. En daar hadden we het dus over.
Betreffende bord geeft overigens "einde rijstrook" aan en dus niet een wegversmalling.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » do 08 sep 2005, 11:29

Wally de muggenzifter schreef:Betreffende bord geeft overigens "einde rijstrook" aan en dus niet een wegversmalling.
Zonder wegversmalling lijkt het me zinloos om een rijstrook te beëindigen. (Behalve als het om een wissel-inhaalstrook zou gaan, maar die komen in Nederland niet voor...)
--Harry.

Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs » do 08 sep 2005, 11:33

Wally schreef:
harry schreef:
Betreffende bord geeft overigens "einde rijstrook" aan en dus niet een wegversmalling.
In de praktijk houdt dat natuurlijk altijd een versmalling van de (beschikbare) weg in. 1 strook is smaller dan 2.

Alain
expressweg

Bericht door Alain » do 08 sep 2005, 11:35

Wally de muggenzifter
:shock: Tot zover de vriendelijke omgangsregels op dit forum...;)

Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs » do 08 sep 2005, 11:36

Als ik hier kon moderaten had ik het weggeedit...

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » do 08 sep 2005, 12:16

Ik dénk dat ik het bord snap. Het geeft aan dat je op een tweestrooksrotonde komt, waarvan slechts de linkse naar links en rechtdoor gaat en de rechtste naar rechts.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » do 08 sep 2005, 12:17

Mja, op een dergelijke rotonde heb ik ooit mijn rijbewijs verspeeld omdat ik de rijstrokenconfiguratie ondanks de daartoe aangekondigde bebording niet doorhad en dus op de verkeerde rijstrook voor rechtdoor reed...

Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs » do 08 sep 2005, 12:24

Vinny schreef:Ik dénk dat ik het bord snap. Het geeft aan dat je op een tweestrooksrotonde komt, waarvan slechts de linkse naar links en rechtdoor gaat en de rechtste naar rechts.
Er staat anders duidelijk op het bord dat zowel de linker als rechterstrook rechtdoor gaan. Ik neem aan dat het een 1+1-weg is, die vanwege de rotonde tijdelijk verbreed naar 2+2, om daarna weer terug te versmallen.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » do 08 sep 2005, 12:30

Ik weet het denk ik. Waarschijnlijk moet het bord gewoon worden omgedraaid, ter waarschuwing aan het verkeer dat de rotonde AFrijdt. Een of andere grapjas die het bord heeft omgedraaid?

Wat denken jullie van deze hypothese?

Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs » do 08 sep 2005, 12:48

Hee, dat klinkt wel aannemelijk.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » do 08 sep 2005, 12:54

Vinny schreef:Ik weet het denk ik. Waarschijnlijk moet het bord gewoon worden omgedraaid, ter waarschuwing aan het verkeer dat de rotonde AFrijdt. Een of andere grapjas die het bord heeft omgedraaid?

Wat denken jullie van deze hypothese?
De situatie ter plekke kennende: Een goede gok. Wellicht dat ik het bord daarom eerst over het hoofd zag en ik een beetje stond te kijken van de plaats van het bord.

De rotonde heeft 2 rijstroken (de linker voor linksaf/rechtdoor en de rechter voor rechtdoor/rechtsaf), maar de vervolgwegen in alle 4 de richting zijn 1+1.