S-routes in Rotterdam

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Palance » di 24 sep 2013, 13:10

Een nieuw bord, voor het eerst dat ik zie dat de S118 over de Slinge ook westwaarts wordt bewegwijzerd. Jammer alleen dat dit bord nu geplaatst wordt, omdat over een maand deze route naar Barendrecht en Rhoon (dat overigens hier nog nooit bewegwijzerd is geweest) voor minstens een half jaar dichtgaat omdat het Vrijenburgviaduct wordt gerenoveerd. De beste route naar Rhoon wordt dan via de S118 en S121 via de verlengde Zuiderparkweg die ook rond die tijd open moet gaan.
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Rene » di 24 sep 2013, 13:29

^^
De omvang van de mast vind ik disproportioneel voor dit paneeltje.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Mark » di 24 sep 2013, 13:38

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze zouden gaan verwijzen naar Rhoon en Barendrecht via de Verlengde Zuiderparkweg. Voor een doorgaande route vind ik de Langehorst nou niet zo geschikt...

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door mb90 » zo 06 okt 2013, 22:00

Een stukje verderop op die S118, op de al genoemde verlengde Zuiderparkweg waar ook de S121 loopt, staan Rhoon en Barendrecht ook al genoemd:
Afbeelding

Verderop op de Zuiderparkweg heb ik, op een bord voor de S118 met de verwijzing naar de Ring A15 bij de Driemanssteeweg na, geen nieuwe borden meer gezien.
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Palance » vr 11 okt 2013, 14:42

Hier zijn ze nu voorbarig, bij de Langenhorst op korte termijn onnodig. Niet handig gedaan.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Palance » zo 10 nov 2013, 12:06

Er zijn de afgelopen tijd meer kruispunten ver S-nummeriseerd in Rotterdam (o.a. Langehorst/Oldegaarde en Slinge/Zuiderparkweg). Met intern verlichte wegwijzers waarvan er zowat geen één werkte trouwens.

Vanmorgen zag ik in Rhoon ook een (nu nog afgeplakte) handwijzer met verwijzing naar Rotterdam-Charlois en de S121 in een schildje (en de S118 in platte tekst). Die verbinding, de Verlengde Zuiderparkweg, gaat volgende week open. Daar hing trouwens ook een verwijzing naar de A29 en A15 - in platte tekst - via Barendrecht, terwijl de A15 echt wel sneller te bereiken is via Rhoon.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Mark » za 30 nov 2013, 21:48

De s101 is volledig bewegwijzerd rond het kruispunt bij de Groenedijk en Vondelingenweg (het beginpunt). De s114 duikt ook op steeds meer plekken op in de Spaanse Polder.

Is de s102 trouwens al aangegeven ergens in Rotterdam? Vrijwel elke wegwijzer op de A15 geeft het nummer aan maar tijd geleden op de weg zelf nog niet het nummer waargenomen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Palance » za 30 nov 2013, 22:00

Behalve onderaan de afrit kan ik me niet herinneren het elders gezien te hebben, maar ik gebruik die route dan ook zelden. Zal er gauw eens gaan kijken.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Tachi
verkeersader
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 05 apr 2010, 18:38

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Tachi » za 30 nov 2013, 22:43

Niet de beste, maar wel leesbaar: Op de Oldegaarde.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Palance » zo 01 dec 2013, 9:52

Dat bord is minstens een half jaar te vroeg opgehangen en is nu volstrekt nutteloos omdat deze route naar Barendrecht via het Vrijenburgviaduct gestremd is. Hetzelfde geldt voor de vergelijkbare borden op de kruising Slinge/Langenhorst.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Palance » di 03 dec 2013, 13:26

Mark schreef:Is de s102 trouwens al aangegeven ergens in Rotterdam? Vrijwel elke wegwijzer op de A15 geeft het nummer aan maar tijd geleden op de weg zelf nog niet het nummer waargenomen.
Ik heb maar een klein stukje van de Groene Kruisweg bereden en ik trof wel dit aan:
Afbeelding

Net vóór de VRI bij de Driemanssteeweg staat trouwens een vergelijkbaar bordje met S102, en een rode streep door S118.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Mark » di 03 dec 2013, 14:14

^^ Mogelijk zijn ze er nog mee bezig dan.

Foto uit de A15 serie van Palance
http://foto.autosnelwegen.net/03-12-13/DSCN3484.JPG

Op de kaart met S-routes van de gemeente Rotterdam was de s118 op de Driemansteegweg (parallel aan de omgelegde Havenspoorlijn) ingetekend als 'studie toekomstige stadsroute'. Blijkbaar is die studie snel afgerond. Eveneens mist op de snelweg de verwijzing naar de s118, die volgens dezelfde kaart naar afrit 19 zou lopen. In de praktijk is het wellicht beter dat alleen de s102 is aangegeven want anders zouden de borden wel erg vol kunnen worden.

Afbeelding

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door mb90 » do 23 jan 2014, 20:26

De S102 wordt nu eindelijk op meer plekken zichtbaar. Bij de kruisingen op de Groene Kruisweg met de Oldegaarde (S124) en de Korperweg (naar de S101) werden / worden vandaag en morgen nieuwe borden geplaatst / borden vervangen.
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Wally » vr 14 feb 2014, 23:19

Op het Weena is recent nieuwe bewegwijzering geplaatst. Uiteraard wordt de centrumring S100 verwezen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Palance » vr 14 mar 2014, 20:49

Palance schreef:Wilhelminaplein.
Afbeelding
Palance schreef:Ehm, ik zie nu pas dat dit een wegweizer is :schrikreactie: De s106 loopt hier naar rechts, niet de s122 (daar kom je namelijk vandaan cq. loopt hier rechtdoor) Dat is een flinke fout. Ik zal morgen eens kijken of er meer fouten rond het plein zijn.
De wegweizer is verbeterd. Rechtsaf staat nu S106 in een spoeltje en S123 in platte tekst. Nu ik deze foto terugzie heb ik het idee dat er nog meer aan het bord is gesleuteld, maar ik heb er geen recente foto van. Komt volgende week wel ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Bart217
verkeersader
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 20 jan 2013, 22:26
Locatie: Roosendaal

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Bart217 » za 15 mar 2014, 0:03

Er is zeker wat aan gesleuteld vandaag, want de op de foto nog ontbrekende VVX-en zijn inmiddels ook geinstalleerd en heb ik vanuit onze centrale getest met de fabrikant op straat. Ze functioneerden prima, alleen moeten de aangegeven parkeervoorzieningen nog in onze centrale worden toegevoegd voor het echt operationeel is...
Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk

martijnsch
polderweggetje
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 12:58

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door martijnsch » zo 16 mar 2014, 17:28

Ik vind die vlakken rondom de parkeerplaatsen en -garages erg druk en niet echt mooi overkomen.
Kunnen ze niet gewoon beter zo neerzetten:

[P] Wilhelminapier

Of als Kop van Zuid er perse bij moet:

[P] Kop van Zuid -Wilhelminapier

Het zelfde geld voor:

[P] Kop van Zuid -Maastoren

Bart217
verkeersader
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 20 jan 2013, 22:26
Locatie: Roosendaal

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Bart217 » zo 16 mar 2014, 22:09

Deze manier van aangeven heeft te maken met het 'moeten' aanduiden van parkeercluster. Dit parkeercluster (Kop van Zuid) bestaat waarschijnlijk uit P-Maastoren en P-Wilhelminapier. Maar omdat P-Maastoren en P-Wilhleminapier op dit punt via verschillende wegen te bereiken is, moeten er 2 aparte vlakken aangegeven worden, met daarin de parkeervoorzieningen zwart omrand. Indien er verderop een bord zou staan waar parkeercluster Kop van Zuid ook al wordt aangeven en waarvoor verkeer voor alle voorzieningen dezelfde richting moet volgen, dan zou het parkeercluster Kop van Zuid in één wit vlak aangegeven worden en P-Maastoren en P-Wilhelminapier in dezelfde omringende zwarte rand aangegeven staan.

Zo bestaan er in Rotterdam o.a. ook een parkeercluster Museumpark (P-Museumpark, P-Erasmus MC) en Rotterdam Centraal (P-Weenapoint, P-Schouwburgplein, P-Kruisplein)
Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door harry » ma 24 mar 2014, 19:44

Nog een paar foto's van s-routes. Het schiet nu al aardig op, behalve bij s110 en s111.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door boe! » ma 24 mar 2014, 19:49

harry schreef:Afbeelding
Heeft iemand nog een :E4: -sticker?

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Palance » ma 24 mar 2014, 20:19

In december 2011 miste hij ook al ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door harry » ma 24 mar 2014, 20:24

Inderdaad. Ik zag thuis ook pas dat ik dat bord al op de foto had (maar minder zonnig).
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door mb90 » zo 20 apr 2014, 21:58

De afgelopen week zijn er na werkzaamheden aan de Spinozaweg bij de kruising met de S123 en de S118 nieuwe borden geplaatst. Komend vanaf Lombardijen gaat hier links de S123 (met daarna de S103) en rechts de S118. Volgend bord 1 is de weg rechts niet direct de S118:
Afbeelding

Volgens de wegwijzers bij de kruising echter wel en volgens de borden vanaf de andere kant ook:
Afbeelding

En als extra-tje nog tijdelijke bewegwijzering bij de kruising:
Afbeelding
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Palance » zo 20 apr 2014, 22:09

Als je vanaf de Vaanweg komt dan staat s118 ook als indirect aangegeven.

Aparte pijl trouwens op die tijdelijke VRI.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Mark » di 22 apr 2014, 16:14

S-routes zijn inmiddels wel uitgerold heb ik het idee. Afgelopen zaterdag goed gebruik van gemaakt door de bordjes met S115 te volgen (ik wist de doorgaande route naar Schiedam vanaf het Weena niet meer precies :)). Zag ook vanuit de metro dat er een merkwaardig hoge handwegwijzer bij de kruising Slinge / Zuiderparkweg, dat ding hangt nog hoger dan het metrospoor. Verder is er nu een dubbelnummering van de N210 en de S107 tussen de A16 en het plein met de N219 (dit in tegenstelling tot Amsterdam waar een N-route ophoudt waar de S-routes beginnen). Daar is ook de S127 aangegeven inmiddels, die toch wat in een uithoek van Rotterdam ligt.

Ik geloof al bekend maar wel opmerkelijk. Het nummer N471 wordt vanaf de A20 niet aangegeven (afrit 14), maar bovenaan de afrit wel.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door harry » di 22 apr 2014, 20:48

Mark schreef:S-routes zijn inmiddels wel uitgerold heb ik het idee.
Behalve dan de s110 en s111. En ook in Prins Alexander ontbreekt nog het een en ander aan de s127.
Mark schreef:Verder is er nu een dubbelnummering van de N210 en de S107 tussen de A16 en het plein met de N219
Vergelijkbaar dus met N471/s112. Enig verschil: vanaf de Ring wordt s112 aangegeven en N471 niet, maar N210 wel en s107 niet, dus precies andersom. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Snelwegfreak » di 22 apr 2014, 22:10

Worden de S-nummers ook daadwerkelijk gebruikt door weggebruikers? Of is het vooral speelgoed voor wegenliefhebbers als ons? Ik heb nog nooit mensen gehoord over S-routes, laat staan dat ze weten wat het zijn...

Wordt een leuke klus straks in Rotterdam, als alle redesignborden weer vervangen mogen worden :dyn_hyp:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Bart217
verkeersader
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 20 jan 2013, 22:26
Locatie: Roosendaal

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Bart217 » di 22 apr 2014, 23:13

De hele bewegwijzering in Rotterdam wordt momenteel vervangen, inclusief het dynamische gedeelte. Als het goed is, hoeft er daarna dus geen vervangingsronde meer gedaan te worden (afgezien van schadegevalletjes etc.)

Of het door de weggebruiker gebruikt wordt, is nog niet te zeggen. Heb wel van collega's uit het vakgebied gehoord dat ze er handig gebruik van hebben kunnen maken, maar van de 'gewone' burger is dit nog niet bekend (bij mij althans)...
Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door harry » wo 23 apr 2014, 0:25

De S-routes worden op DRIPs gebruikt. Die zijn ook voor "de gewone weggebruiker" bestemd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: S-routes in Rotterdam

Bericht door Vinny » wo 23 apr 2014, 20:17

Snelwegfreak schreef:Worden de S-nummers ook daadwerkelijk gebruikt door weggebruikers? Of is het vooral speelgoed voor wegenliefhebbers als ons? Ik heb nog nooit mensen gehoord over S-routes, laat staan dat ze weten wat het zijn...

Wordt een leuke klus straks in Rotterdam, als alle redesignborden weer vervangen mogen worden :dyn_hyp:
De S nummers in Amsterdam worden ook wel door gewone weggebruikers gebruikt. Ik heb er wel eens niet-forummers op horen navigeren. Maar lang niet iedereen kent ze inderdaad.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie