[A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

[A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Davy » ma 17 okt 2011, 4:35

De NBA-set op de A16 vanaf de grensovergang Hazeldonk (met 1 bord op Belgisch grondgebied) tot het knooppunt Galder:
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Palance » ma 17 okt 2011, 7:35

Jammer dat ze NBA niet hebben gebruikt om die rare dubbelnummering niet weg te halen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Mandelsoft » ma 17 okt 2011, 8:13

En alweer zwevende wegnummers... :shutup:
Enne, Snelwegkenner, Roosendaal staat hier dus wel vermeld :mrgreen:

De eerste borden heb ik al eerder op de foto gezet in juli.
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Rene » ma 17 okt 2011, 8:13

Voor wie uit België komt en richting Utrecht moet, is die vermelding A27 juist handig.
De vermelding A58 is nodig om geen onderbreking te hebben. Ik vind dit prima zo.
Mooie borden, jammer alleen weer van de hooggeplaatste wegnummers...

Ik zie Shell, LaPlace en McDonalds op het onderbord. Welke is de laatste ?

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Pino » ma 17 okt 2011, 8:18

Had hier niet ook het internationale netwerkdoel Amsterdam moeten verschijnen (althans had geen ruimte moeten worden gemaakt voor dat doel)?

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Rene » ma 17 okt 2011, 8:24

Ja, dat klopt. Er kunnen echter redenen zijn waarom men er thans nog vanaf heeft gezien, die ik niet ken.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21942
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Wouter N14 » ma 17 okt 2011, 9:18

^^ Maar is er toch geen ruimte voor vrij gelaten, dus de keus lijkt mij definitief. En omdat ook het volgbord is opgeruimd vraag ik mij af wat de achterliggende gedachte zou kunnen zijn, aannemende dat die er überhaupt is... Jammer dat ze Amsterdam gehandhaafd hebben op een volgbord in plaats van te integreren in de nieuwe borden.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Davy » ma 17 okt 2011, 9:36

Er is wel een volgbord voor Amsterdam, had er hem vergeten bij te plaatsen. Bij deze:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Palance » ma 17 okt 2011, 9:43

Rene schreef:Ik zie Shell, LaPlace en McDonalds op het onderbord. Welke is de laatste ?
Er staat "Hotel" onder. Heeft Daviedoff wellicht een uitsnede vanhet origineel?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Davy » ma 17 okt 2011, 9:47

De foto's zijn shots van mijn video, dus gedetailleerder dan dit gaat moeilijk... Maar bij het eens naderbij bekijken staat er bovenaan een bedsymboolltje, dan 3 sterren en dan het woordje hotel.

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Mandelsoft » ma 17 okt 2011, 10:17

Vanuit België staat ook nergens Amsterdam aangegeven. Alleen Rotterdam wordt dan wel discontinue aangegeven.
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door nederland24 » ma 17 okt 2011, 11:29

Ik mis bij het aanduiden van het volgende tankstation aan welke weg dat pompstation staat. Ik had liever gezien, dat ze ook hadden vermeld, waar de dichtstbijzijnde tankstations staan voor alle richtingen.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9080
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Ds79m » ma 17 okt 2011, 12:25

Rene schreef:Voor wie uit België komt en richting Utrecht moet, is die vermelding A27 juist handig.

Ik vind het maar een een warrige dubbelnummering. Had het wegnummer dan indirect vermeld.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Vinny » ma 17 okt 2011, 12:26

Mandelsoft schreef:Vanuit België staat ook nergens Amsterdam aangegeven. Alleen Rotterdam wordt dan wel discontinue aangegeven.
Rotterdam wordt dan ook via de A 12 bewegwijzerd als ik dat even uit mijn hoofd zeg. Geen wonder dat er dan disconitnuiteit op de E 19 lijkt te zijn...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21942
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Wouter N14 » ma 17 okt 2011, 12:39

Ds79m schreef:
Rene schreef:Voor wie uit België komt en richting Utrecht moet, is die vermelding A27 juist handig.
Ik vind het maar een een warrige dubbelnummering. Had het wegnummer dan indirect vermeld.
Of had de E19 via de A27 naar Amsterdam laten lopen :yes:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Palance » ma 17 okt 2011, 13:33

Vinny schreef:
Mandelsoft schreef:Vanuit België staat ook nergens Amsterdam aangegeven. Alleen Rotterdam wordt dan wel discontinue aangegeven.
Rotterdam wordt dan ook via de A 12 bewegwijzerd als ik dat even uit mijn hoofd zeg.
Nee, bij Antwerpen-Noord, komende vanaf de Ring, staan Rotterdam en Breda via de E19, en BoZ via de A12. Eenmaal op de A12 komt Rotterdam wel gauw terug.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Davy » ma 17 okt 2011, 13:47

^^ En vanaf dan staat Rotterdam op de E19 continu op de borden, alleen op de oude lichtbakken bij Kleine Bareel staat enkel Breda...

Werd vroeger Amsterdam daar met dat volgbord trouwens niet via de E19 geleid?

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Wesso » ma 17 okt 2011, 14:04

daviedoff schreef:Maar bij het eens naderbij bekijken staat er bovenaan een bedsymboolltje, dan 3 sterren en dan het woordje hotel.
Dat is dan voor Amrâth Hotel Hazeldonk (***).

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4112
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door paolie » ma 17 okt 2011, 15:19

daviedoff schreef:^^ En vanaf dan staat Rotterdam op de E19 continu op de borden, alleen op de oude lichtbakken bij Kleine Bareel staat enkel Breda...
Bij Antwerpen-West wordt Rotterdam wel via de R2 en A12 geleid.
Werd vroeger Amsterdam daar met dat volgbord trouwens niet via de E19 geleid?
Klopt.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Vinny » ma 17 okt 2011, 16:41

Palance schreef:
Vinny schreef:
Mandelsoft schreef:Vanuit België staat ook nergens Amsterdam aangegeven. Alleen Rotterdam wordt dan wel discontinue aangegeven.
Rotterdam wordt dan ook via de A 12 bewegwijzerd als ik dat even uit mijn hoofd zeg.
Nee, bij Antwerpen-Noord, komende vanaf de Ring, staan Rotterdam en Breda via de E19, en BoZ via de A12. Eenmaal op de A12 komt Rotterdam wel gauw terug.
interessant. Ik kan me in ieder geval van de jaren '90 nog herinneren dat het navigeren op de Ring van Antwerpen en de E 19 gewoon op Breda ging en niet op Rotterdam. Ik denk dat het toevoegen van Rotterdam dus iets is van de laatste jaren. Op de Linkeroever staat wel Rotterdam (tol) via de R 2 volgens mij.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Pino » ma 17 okt 2011, 16:49

paolie schreef:
Werd vroeger Amsterdam daar met dat volgbord trouwens niet via de E19 geleid?
Klopt.
Op de eerste generatie volgborden vlak voor Galder werd verkeer naar Amsterdam inderdaad via de E19 geleid. Maar die zijn al na enkele jaren vervangen door borden die het verkeer over de A27 geleiden, wat natuurlijk ook alleszins logischer is.

Wat betreft de verwijzing Rotterdam bij Antwerpen-Noord (en stroomafwaarts op de E19), ik denk inderdaad dat die er ergens in de jaren '90 gekomen is. Ik herinner me inderdaad nog goed de tijd dat verkeer daar werd geacht op Breda te koersen. Wat feitelijk nu nog steeds het geval is als je uit de richting Brussel of Luik komt. En uit de richting Gent heb je de beruchte verwijzing via de Liefkenshoektunnel, wat dus ook een situatie is dat de weggebruiker maar moet weten dat hij om tol te vermijden beter op Breda koerst.

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Mandelsoft » ma 17 okt 2011, 17:20

daviedoff schreef:^^ En vanaf dan staat Rotterdam op de E19 continu op de borden, alleen op de oude lichtbakken bij Kleine Bareel staat enkel Breda...
Ik moet je hier helaas tegenspreken: Rotterdam staat NIET op de afstandenborden:
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Op de rest van de wegwijzers (waarvan het merendeel recentelijk is vervangen) staat Rotterdam wel (netjes!)

Uit dezelfde fotoserie:
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Pino » ma 17 okt 2011, 17:53

Mandelsoft schreef:Ik moet je hier helaas tegenspreken: Rotterdam staat NIET op de afstandenborden.
Het is in België feitelijk aan de orde van de dag dat de doelen op de vorkborden niet matchen met die op de afstandenborden. Op de afstandenborden staan vaak allerlei relatief kleine plaatsen in de omgeving die (gelukkig maar) niet terugkomen op de vorkborden. En op de vorkborden staat vaak een plaats op wat grotere afstand toegevoegd die dan weer geen plek krijgt op de afstandenborden. Rotterdam op de E19 is daar een voorbeeld van; ik geloof dat het ook zo gaat met Aachen op de E313 en nog wel enkele andere doelen op afstand.

Kortom, Rotterdam wordt op de E19 "Belgisch continu" gehouden vanaf Antwerpen-Noord (met de genoemde uitzondering Kleine Bareel). In de basis niet heel veel anders dan dat onder NBA doelen op het afstandenbord in principe ook niet terugkomen op de vorkborden. Onder de streep vind ik de Belgische afstandenborden echter maar zo-zo, maar dat is eerder iets voor deze draad.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Vinny » ma 17 okt 2011, 18:02

Volgens mij is het punt meer dat Rotterdam een zeer recente toevoeging is aan de bebording op de E 19 tussen Brasschaat en de grensovergang bij Meer. Ik vind het zelf niet persé een zinvolle vermelding omdat iedereen in en om Antwerpen gewoon op Breda navigeert wat meer richtinggevend is dan Rotterdam (omdat Rotterdam-Antwerpen eigenlijk via de A 12/A 17 loopt en binnenkort natuurlijk over de A 4). Het toevoegen van Rotterdam leidt m.i. tot vollere borden zonder echt veel meerwaarde.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10945
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Willem » ma 17 okt 2011, 19:18

Voor zover ik me kan herinneren is het ongeveer 10 jaar dat er naast Breda ook Rotterdam aangegeven staat.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Pino » ma 17 okt 2011, 19:21

Nederlanders en Belgen kunnen zeer goed zonder. Ik vermoed dat de Belgen Rotterdam zijn gaan toevoegen om buitenlanders te faciliteren die mogelijk de plaatsnaam Breda niet kennen. Of Breda nog kunnen duiden als plaats in Nederland, maar dan op Antwerpen-Noord niet meer weten of ze voor de hoofdrichting Rotterdam het Nederlandse doel Bergen-op-Zoom moeten volgen of het Nederlandse doel Breda.

Ik denk dat je best zonder Rotterdam had gekund in deze omgeving, maar het misstaat ook niet. Als je over volle borden praat, wordt het eerder tijd om de grote lading lokale rechtdoordoelen bij afritten van de E19 eens aan te pakken. Dat schiet meer op dat het verwijderen van Rotterdam.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door sirdanilot » ma 17 okt 2011, 19:43

Ik vind Bergen-Op-Zoom nou ook niet zo'n ontzettend belangrijke en grote controlcity om als hoofddoel te nemen voor een uitvalsweg van Antwerpen, tenminste niet in vergelijking met Breda, Gent, Brugge, Brussel etc. Rotterdam-Haven had op zich ook gekund (analoog aan Antwerpen-Haven in Nederland), of één van de doelen Roosenaal, Middelburg of Vlissingen (uiteraard niet meer dan één van die drie, want dat is overkill).

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Steptimer » ma 17 okt 2011, 20:35

Mandelsoft schreef:En alweer zwevende wegnummers... :shutup:
Enne, Snelwegkenner, Roosendaal staat hier dus wel vermeld :mrgreen:

De eerste borden heb ik al eerder op de foto gezet in juli.
Daar zou eigenlijk Vlissingen horen te staan volgens de lijst.
Hopelijk vervangen ze Roosendaal voor Vlissingen. De belgen hebben meer met Vlissingen dan met Roosendaal.

Vanaf KP Galder:
Rotterdam (N)
Vlissingen (H)

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8664
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door keokiracer » ma 17 okt 2011, 20:40

^^ Als ze naar Vlissingen gaan, dan nemen ze de Belgische A12 en Nederlandse A4
Doelendiscussiealarm :!:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: [A016] NBA: Grens Hazeldonk - Galder

Bericht door Steptimer » ma 17 okt 2011, 20:44

keokiracer schreef:^^ Als ze naar Vlissingen gaan, dan nemen ze de Belgische A12 en Nederlandse A4
Doelendiscussiealarm :!:
Nee, het gaat erom dat er eigenlijk Vlissingen hoort te staan volgens de lijst en dat is helaas niet gebeurd.
Lijkt mij een terechte klacht ;).

Plaats reactie