Zierikzee-blues

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Palance » do 08 okt 2015, 16:51

Ik zie anders staan dat een der moderatoren de lijst heeft verwijderd, niet een bepaalde gebruiker.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18030
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Snelwegfreak » do 08 okt 2015, 16:52

Op verzoek van die gebruiker ja. Is dat nou zo moeilijk te accepteren?
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Palance » do 08 okt 2015, 16:55

Je hoeft niet zo zuur te reageren. Ik geef slechts aan dat het slecht is voor het forum en waarom. Maar als jij dat liever zo doet, ga vooral je gang.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18030
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Snelwegfreak » do 08 okt 2015, 16:57

Niks zuurs aan hoor. Zo'n ophef over verouderde en m.i. terecht verwijderde lijsten vind ik dan weer overdreven.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Palance » do 08 okt 2015, 16:59

Dan verschillen wij dus behoorlijk van mening over wat terecht is.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Zierikzee-blues

Bericht door boe! » do 08 okt 2015, 17:35

Snelwegfreak schreef:Zo'n ophef over verouderde en m.i. terecht verwijderde lijsten vind ik dan weer overdreven.
Wat jij als moderator terecht vindt, hoeft een andere gebruiker niet terecht te vinden. Het is overigens in lijn met eerdere acties van dit moderatorenteam waarbij bijdragen zonder pardon worden verwijderd. Blijkbaar heb ik de oprichting van de censuur-commissie gemist.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Coen Tunnel » do 08 okt 2015, 17:52

^^ Het is op z'n minst een discutabele beslissing (ik ben het er ook niet mee eens want zulke dingen zijn nou juist een mooi tijdsdocument zodat je kan zien hoe er vroeger over dingen werd gedacht), maar een ieder kan natuurlijk lid worden van de Vereniging en volgende week tijdens de ledenvergadering zijn zegje doen, als je niet wil dat dit soort zaken weer gebeuren.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18030
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Snelwegfreak » do 08 okt 2015, 18:03

boe! schreef:Wat jij als moderator terecht vindt, hoeft een andere gebruiker niet terecht te vinden. Het is overigens in lijn met eerdere acties van dit moderatorenteam waarbij bijdragen zonder pardon worden verwijderd. Blijkbaar heb ik de oprichting van de censuur-commissie gemist.
Het is in dezen helemaal niet relevant of wij het terecht vinden of niet. Het waren lijsten van een gebruiker en die gebruiker heeft verzocht die lijsten te verwijderen. Dan is het aan het moderatorenteam om dat verzoek in te willigen.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6381
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Seat Ibiza » do 08 okt 2015, 18:24

^^
Dus als ik jou zou vragen om de inhoud van al mijn 5000 voorgaande bijdragen te verwijderen, doe je dat dan ook? :confuuuse:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Coen Tunnel » do 08 okt 2015, 18:34

Snelwegfreak schreef:
boe! schreef:Wat jij als moderator terecht vindt, hoeft een andere gebruiker niet terecht te vinden. Het is overigens in lijn met eerdere acties van dit moderatorenteam waarbij bijdragen zonder pardon worden verwijderd. Blijkbaar heb ik de oprichting van de censuur-commissie gemist.
Het is in dezen helemaal niet relevant of wij het terecht vinden of niet. Het waren lijsten van een gebruiker en die gebruiker heeft verzocht die lijsten te verwijderen. Dan is het aan het moderatorenteam om dat verzoek in te willigen.
Kom kom, je kunt de verantwoordelijkheid toch niet zo makkelijk afschuiven? Ik neem aan dat het moderatorenteam toch zelf ook wel de afweging kan maken of zo'n verzoek zin heeft en gerechtvaardigd is. Kan het kwaad als die lijsten blijven staan? Ik denk van niet. Persoonlijk ben ik van mening dat die lijsten nog zeker wel een historische waarde hebben; het is interessant om te weten hoe men vroeger over bepaalde zaken dacht. Een groot deel van het forum gaat juist over hoe men vroeger dacht over bepaalde zaken, en later is men dan toch tot andere inzichten gekomen. Dingen over ooit geplande wegen blijven staan, maar dit wordt verwijderd omdat een gebruiker er om vraagt. Je gaat toch niet zomaar iets verwijderen omdat een gebruiker dat vraagt? Of ben ik nu heel naief?

Forumregel 1.1 lijkt me ook vrij duidelijk:

Informatie wordt in principe niet door de domeinnaamhouder gewijzigd; de forumbeheerders en moderatoren kunnen echter besluiten om bepaalde informatie te verwijderen, bijvoorbeeld wanneer deze informatie niet is toegestaan uit oogpunt van wetgeving en jurisprudentie terzake. Te denken valt aan discriminerende c.q. onethische uitspraken of afbeeldingen, danwel aan auteursrechtelijk beschermd materiaal.

Je had de desbetreffende gebruiker toch ook gewoon op de forumregels kunnen attenderen en kunnen vertellen dat er geen reden is om die informatie te verwijderen? Waarom hebben we anders zo'n alinea in de forumregels staan? Ja oké, het forumeteam houdt de mogelijkheid open om informatie te verwijderen, maar in dit geval is er absoluut geen sprake van informatie die niet is toegestaan uit oogpunt van wetgeving (zoals bijvoorbeeld wel het geval was toen hier ooit die lijst van militaire wegnummering in Nederland werd geplaatst).

Voor de liefhebbers: de lijsten zijn met de cache-functie van Google nog gewoon te vinden, dus wie snel is kan ze gewoon opslaan. Of hier posten om een discussie over de geschiedenis van de netwerkdoelensystematiek op te starten, zolang je zelf niet vraagt om de lijsten te laten verwijderen zullen ze toch wel blijven staan, lijkt mij. :)

A1-A15
A16-A37
A44-A79

(En ik neem aan dat het moderatorteam deze post niet zomaar wijzigt, want de forumregels geven daar geen enkele aanleiding toe.)

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Zierikzee-blues

Bericht door harry » do 08 okt 2015, 19:58

Palance schreef:Ik zie anders staan dat een der moderatoren de lijst heeft verwijderd, niet een bepaalde gebruiker.
Dat heb ik gemist. Maar had René het ook zelf kunnen doen? Ik dacht van wel. Is het dan niet alleen een technisch detail wie de informatie heeft verwijderd op verzoek van de originele poster?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Coen Tunnel » do 08 okt 2015, 22:28

^^ Als een topic niet gesloten is, en in dit geval zijn die topics niet gesloten, dan zou iemand ook zelf de inhoud van zijn eigen posts moeten kunnen verwijderen. Kost alleen wat moeite.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Snelwegenkenner » do 08 okt 2015, 22:38

Ds79m schreef:Toch wordt Bergen op Zoom onbedoeld nu wel een soort hoofddoel met speciale status, zoals Den Haag.
En terecht. Dekt net zoals Zierikzee een landsdeel af, maar is in tegenstelling tot Zierikzee wel onderdeel van het snelwegennetwerk.
Zierikzee blijft boven haar stand bewegwijzerd als hoek om doel van een N weg(vanaf hellegatsplein is ruim voldoende en hoort op Ring Rotterdam helemaal niet thuis). Bij Waalwijk staat een NBA afstandenbord met alleen Zierikzee 90 km, niks Breda, niks Dordrecht. :booooos:
Die ruiters Zierikzee bij Rotjeknor zijn ook een enorme misser. :booooos:

Vroegah had Roosendaal die speciale status als netwerkdoel / remote focal point, maar die is nu verleden tijd. (als alle oldschoolborden weg zijn)

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Steptimer » do 08 okt 2015, 23:39

^
Bergen op Zoom dekt het doel Roosendaal prima af. Vanaf knooppunt Sabina zal Roosendaal verschijnen in de nieuwe situatie als al de borden vervangen zijn.

Zijn er inmiddels meerdere ruiters/nieuwe borden verschenen met het doel Zierikzee? Zo ja, waar precies?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18030
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Snelwegfreak » do 08 okt 2015, 23:43

Wordt Zierikzee erbij geruiterd? Hmm, had toch gehoopt dat het bij routeborden zou blijven. Het is immers al zo vol op sommige borden.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Mark » do 08 okt 2015, 23:43

Ik heb ze nog niet gezien in ieder geval. Laatste keer zag ik nog wat tijdelijke borden.

hmeer
dorpsstraat
Berichten: 213
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 21:15

Re: Zierikzee-blues

Bericht door hmeer » do 08 okt 2015, 23:52

De enige plaats waar ze volgens mij nu nog geruiterd zijn, is de verbindingsweg vanaf de Brienenoord naar Vaanplein. Op de NBA die hier hangt wel te verstaan. Waarschijnlijk vanwege de inconsistentie met de voorafgaande oude borden.

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Steptimer » vr 09 okt 2015, 0:05

^
Nee, die zijn juist nieuw. Volgens Rijkswaterstaat komt Zierikzee ook terug op de borden vanaf Knooppunt Benelux. Al zijn de borden daar inderdaad een beetje vol...
Albaufstieg schreef:
Steptimer schreef:Tot heden is Zierikzee nog niet terug toegevoegd.
Onjuist. Van de week een ruiter met daarop 'Zierikzee' gespot op één of meerdere portalen in de verbindingslus A16-Re richting A15-Li in knp. Ridderkerk. Het betrof sowieso het laatste portaal in de verbindingslus voor de uitvoeger richting de parallelbaan van de A15 en afrit Barendrecht. Op de parallelbaan van de A15 wordt het doel Zierikzee dan gecontinueerd tot aan knp. Vaanplein.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Zierikzee-blues

Bericht door boe! » vr 09 okt 2015, 10:26

Snelwegenkenner schreef:Vroegah had Roosendaal die speciale status als netwerkdoel / remote focal point, maar die is nu verleden tijd. (als alle oldschoolborden weg zijn)
Roosendaal stond er alleen maar omdat er niets anders voorhanden was. Bergen op Zoom wilden ze niet promoten vanwege de N259. De enige andere snelweg was de A59. Aan de A59 tussen de A29 en A17 lag echter ook geen richtinggevend doel, dus kwam het eerste hoofddoel op de A17 in zuidelijke richting in beeld. En dat bleek toevallig Roosendaal te zijn. Probeer het als inwoner van Roosendaal wel een beetje op waarde in te schatten.

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Steptimer » za 07 nov 2015, 1:56

Een stukje geschiedenis over de totstandkoming van het doel Zierikzee op de wegen in en rond Rotterdam.
http://resolver.kb.nl/resolve?urn=sgd:m ... 86:0000988

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Zierikzee-blues

Bericht door boe! » za 07 nov 2015, 12:37

^^ Blijkbaar was er toen nog sprake van een A57.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Coen Tunnel » za 07 nov 2015, 12:39

^^ Het deel over de Haringvlietdam is als autosnelweg aangelegd en heeft in ieder geval op kaarten als A57 aangegeven gestaan.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Kaaiman » za 07 nov 2015, 12:48

In het SVV-1, dat toen nog gold, zijn alle wegen van het hoofdwegennet met een A-prefix aangegeven, zoals de A34, A36, A46, A57 en A61. Of er nou plannen waren voor opwaardering tot autosnelweg of niet. :idea:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Vinny » za 07 nov 2015, 17:40

Nuttige kamervragen over maatschappelijk relevante onderwerpen die belangrijk zijn voor het functioneren van de overheid in relatie tot de samenleving werden in 1985 ook al gesteld. Leuk om te weten :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: Zierikzee-blues

Bericht door evos » za 07 nov 2015, 19:23

Coen Tunnel schreef:^^ Het deel over de Haringvlietdam is als autosnelweg aangelegd en heeft in ieder geval op kaarten als A57 aangegeven gestaan.
In mijn herinnering ook langs de weg.
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Pino » zo 08 nov 2015, 9:07

Nooit geweten dat er verwijzingen naar Vlissingen stonden vanaf de Maastunnel en op Knooppunt Klaverpolder. Ik vermoed dat de vermelding vanaf de Maastunnel over de A29 verliep tot aan het Hellegatsplein, en dan via Zierikzee en de Zeelandbrug naar de A58? Past mooi bij historische bewegwijzering die we van het Hellegatsplein kennen, maar het was toen wel een tolroute. Het zal opgeruimd zijn ten tijde van de reorganisatie van de doelen midden jaren '80 waar de minister over schrijft. Maar wanneer verdween Vlissingen op Klaverpolder? Ook rond die tijd? Of pas later toen de A4/A12 Markiezaat-Antwerpen opende en het doel Antwerpen(Haven) zijn intrede deed?

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Zierikzee-blues

Bericht door harry » zo 08 nov 2015, 13:13

Pino schreef:Maar wanneer verdween Vlissingen op Klaverpolder? ...toen het doel Antwerpen(Haven) zijn intrede deed?
In ieder geval eerder. Ik herinner me dat Antwerpen (Haven) werd toegevoegd. Toen was Vlissingen al verdwenen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Ds79m » zo 08 nov 2015, 13:15

^^ Er heeft jarenlang Ind.Moerdijk, Roosendaal, Bergen op Zoom gestaan.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Steptimer » di 17 nov 2015, 19:54

Een nieuw bord met het doel Zierikzee is toegevoegd op het bord van de brug(N256)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mark op di 17 nov 2015, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: BBcode gefixt.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Snelwegenkenner » di 17 nov 2015, 21:11

De afbeelding is niet beschikbaar...

Plaats reactie