Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » zo 11 mar 2018, 21:00

^^ Gevolg van de status van supernetwerkdoel. Waarbij principe is geweest dat Rotterdam en Amsterdam niet per se beide bewegwijzerd hoeven te staan zolang de route naar beide maar gelijk loopt. Maar aangezien dat vanaf Hoevelaken niet meer het geval is, verschijnt Rotterdam daar voor het eerst. Met de vermeende voldoende richtinggevendheid van Utrecht in De Uithof heeft dat niets te maken. Dat argument is daarentegen wél ingezet om netwerkdoel Breda in die fase nog niet op de borden te brengen.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Hajo » zo 11 mar 2018, 21:39

Jackbauer1350 schreef: za 10 mar 2018, 21:56 Flink portaalbord aan de zuidkant van de Gaasperdammertunnel
Afbeelding
Lees ik daar nu Eindhoven op dat bord geheel rechts voor rechtdoor?

Gebruikersavatar
BHJ
verkeersader
Berichten: 805
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 15:14
Locatie: Zeeland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door BHJ » zo 11 mar 2018, 22:07

^^ Daar staat inderdaad

Code: Selecteer alles

Haarlem
Schiphol
Eindhoven
Utrecht
En daarnaast

Code: Selecteer alles

Zaanstad
Amsterdam
Discussieren is de kunst van het weglaten.

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door evos » zo 11 mar 2018, 23:28

En daarnaast?
Amstelveen wordt dus Eindhoven (want dat is meer richtinggevend?!?)
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door waldo79 » ma 12 mar 2018, 7:20

Amstelveen wordt afgedekt door Haarlem of Schiphol. Eindhoven staat voor zuidelijk Nederland.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Jackbauer1350 » ma 12 mar 2018, 9:16

Vanochtend een foto kunnen maken vanaf de andere kant.

Afbeelding
(klik op de foto voor grotere versie)
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op ma 12 mar 2018, 10:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Seat
autoweg
Berichten: 1192
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 16:26
Locatie: Utrecht

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Seat » ma 12 mar 2018, 9:23

Alleen jammer dat op de rest van de A2 consequent Maastricht / 's Hertogenbosch wordt aangegeven. Pas 80 km (!!) verderop bij knooppunt Empel, verschijnt Eindhoven op het bord.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Jackbauer1350 » ma 12 mar 2018, 9:28

^^ Daarom staat er aan de zuidkant van Holendrecht een bord "Eindhoven route [A2] Maastricht ": https://goo.gl/maps/BLARaxyHAkH2

Beleid is wat veranderd wat betreft doelen op de borden in de jaren na het plaatsen van de borden boven de A2 ten zuiden van Holendrecht.

omaylie
polderweggetje
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 28 okt 2015, 20:41

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door omaylie » ma 12 mar 2018, 9:56

Zo'n bord mag ook op de A15 ten oosten van aansluiting Arkel. Tussen knooppunt Gorinchem en Arkel staat een bord met Eindhoven erop (onder de streep; https://www.google.nl/maps/@51.8467269, ... 312!8i6656, daarna zie ik het ook nergens meer terug, zelfs niet dat je voor Eindhoven daarna de A2 moet nemen. :hm:
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op ma 12 mar 2018, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd. Bij het reageren op een bericht direct boven je gelieve niet de ''citeer''-knop gebruiken, maar de '^^'-tekens. Dank u!

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » ma 12 mar 2018, 9:58

waldo79 schreef: ma 12 mar 2018, 7:20 Amstelveen wordt afgedekt door Haarlem of Schiphol.
Amstelveen was van oudsher hoofddoel op de A9, maar het is die rol feitelijk verloren aan Schiphol. Weet niet of dat officieel zo is, maar het is geen rare stap dat Amstelveen alleen maar terrein verliest naarmate Schiphol langs de A9 aan terrein heeft gewonnen.

Eindhoven vind ik hier dan weer enigszins opvallend, zelfs als je even wegdenkt dat alle vermeldingen Maastricht tussen Holendrecht en Den Bosch nog even gepopnageld moeten worden. Dat is dat op knooppunten voor de afslaande richtingen toch in beginsel alleen het hoofddoel van iedere kruisende richting wordt aangegeven. Een achterliggend netwerkdoel zou alleen aan de orde moeten zijn om continuïteits-redenen of omdat er een ander belang aan dat verderop liggende doel wordt toegekend. Wat betreft continuïteit is dit bij mijn weten de eerste vermelding van Eindhoven komend vanaf Diemen. En wat voor soort breder belang je hier dan zou willen aanwijzen? Doorgaand noord-zuidverkeer zou eerder de A27 pakken - zelfs vanuit Muiderberg zou je naar Eindhoven eerder via de A1 naar Eemnes rijden. Dat er voor de A2-noord ook Zaanstad staat aangegeven, vind ik al redelijk op het randje, maar dat laat zich wellicht nog af doen met het feit dat hier in Zuid-Oost Amsterdam alleen nog maar heel beperkt richtinggevend is.

Trouwens wel benieuwd naar het symbooltje dat boven 'route Amsterdam' staat op dit Engels-aandoende megaportaal. Is het een hotelsymbool, duidend op het Fletcher Hotel dat in de oksel van Holendrecht ligt? Een P+R-symbool lijkt me ergens ook wel denkbaar, maar daar lijkt het zo op het eerste gezicht niet op?

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Jackbauer1350 » ma 12 mar 2018, 10:11

^^ Het is een P+R symbool.

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door evos » ma 12 mar 2018, 11:27

Supernetwerkdoel Rotterdam ontbreekt! Want hier (eigenlijk al bij Diemen, gezien vanuit Almere) hebben we een splitsing tussen beide superdoelen, zie de eerdere discussie over o.a. Hoevelaken.
Ik snap wel waarom: het is hier onpraktisch om zowel Eindhoven als Rotterdam te vermelden, maar je kan je wel afvragen welke van de twee dan de voorkeur zou moeten hebben. In elk geval blijkt opnieuw dat consequente toepassing van de netwerkdoelensystematiek problematisch is.
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » ma 12 mar 2018, 11:37

^^ Zowel vanuit de Flevopolder als vanaf de A1-oost zou verkeer naar Rotterdam eerder over de A27-A12 rijden. Hoewel het verschil in kilometers niet enorm is, lijkt het ook omwille van het managen van verkeersdrukte wel wenselijk om dat doorgaand verkeer bij Amsterdam weg te houden. Resteert dat het voor verkeer dat afkomstig is van de oostkant van Amsterdam zelf zo slecht niet is om over de A2-A12 naar Rotterdam te rijden. Maar dat heeft Rijkswaterstaat nooit zo willen bewegwijzeren. Als je dat op de A2 al niet wilt, moet de A9 en de bewegwijzering op Holendrecht noodzakelijkerwijs volgen. Sterker nog, omdat het doel Rotterdam in het Amsterdamse sterk wordt gebruikt om de A4 te omschrijven, is een vermelding op Holendrecht misschien zelfs wat verwarrend, omdat weggebruikers zouden kunnen denken dat ze door Rotterdam te volgen vanzelf op de A4 terecht zullen komen.

Riva
autoweg
Berichten: 1893
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:37
Locatie: Leusden

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Riva » ma 12 mar 2018, 12:24

Dat toont maar weer eens aan hoe het misgaat als het systeemdenken boven maatwerk per locatie wordt geplaatst. Rotterdam is nu het (super)netwerkdoel voor de zuidelijke Randstad en wordt in Amsterdam gebruikt om de A4 aan te duiden, maar omdat op deze locatie andere routes (A27-A12 vanuit het noorden en oosten en A2-A12 vanuit Amsterdam-Oost en Flevoland) naar Rotterdam korter, sneller of beter uitgebouwd zijn, kan Rotterdam niet worden gebruikt. Dus laten we het weg. Den Haag, dat de A4 veel beter omschrijft en hier geen last heeft van concurrerende routes, kan niet, omdat het eerste hoofddoel voor de A4 Schiphol is. Maar Schiphol omschrijft de A4 eigenlijk maar matig. Dit leidt dus tot een situatie met 2 doelen voor de A2, een doel voor de A9 en een doel voor de A4 dat eigenlijk nog gewoon regio Amsterdam is en dus het verloop van de A4 helemaal niet weergeeft. Als je maatwerk zou toepassen zou je wat mij betreft op het volgende komen:

A9
Utrecht
Schiphol
Den Haag
Haarlem
Rainier

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door evos » ma 12 mar 2018, 12:27

@Pino, allemaal waar. Voor Eindhoven geldt natuurlijk deels hetzelfde: ook daarheen zal men de A27 nemen, daarom verschijnt het niet op Diemen. Maar om dat dat doel "in lijn" ligt met Utrecht is wekt het bij Holendrecht geen verwarring. Nou ja, dat zal dan de reden zijn. Wellicht dezelfde reden waarom je op Watergraafsmeer wel Hengelo maar niet de dichterbij gelegen netwerkdoelen Zwolle of Arnhem ziet.
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door evos » ma 12 mar 2018, 12:32

Riva schreef: ma 12 mar 2018, 12:24 A9
Utrecht
Schiphol
Den Haag
Haarlem
+1
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » ma 12 mar 2018, 12:53

evos schreef: ma 12 mar 2018, 12:27 @Pino, allemaal waar. Voor Eindhoven geldt natuurlijk deels hetzelfde: ook daarheen zal men de A27 nemen, daarom verschijnt het niet op Diemen. Maar om dat dat doel "in lijn" ligt met Utrecht is wekt het bij Holendrecht geen verwarring. Nou ja, dat zal dan de reden zijn. Wellicht dezelfde reden waarom je op Watergraafsmeer wel Hengelo maar niet de dichterbij gelegen netwerkdoelen Zwolle of Arnhem ziet.
Ik zei in mijn eerdere post niet voor niets dat ik weinig toegevoegde waarde zag in Eindhoven. Alleen Utrecht is tussen Diemen en Holendrecht prima; als je eenmaal op de A2 ten zuiden van Holendrecht zit, kunnen Eindhoven en Rotterdam wel in beeld komen op de afstandenborden. Evenals Arnhem en Breda. Tot dat moment kun je je prima op het standpunt stellen dat de vermelding naar Utrecht (en voor Zwolle: die naar Groningen op Watergraafsmeer) wel dekt.

Wat betreft Rotterdam vs. Den Haag: de keuze om Rotterdam te bestempelen tot netwerkdoel van de Zuidelijke Randstad en Den Haag daar volkomen buiten te houden, daar heb ik weinig op af te dingen. Lastiger wordt het met de consequenties voor de bewegwijzering in die delen van Amsterdam waar A2-A12 een logische route naar Rotterdam is. Op de A10-oost en bij Knooppunt Amstel bestaat het risico op verwarring technisch bezien ook wel, maar bewegwijzert men Rotterdam 'gewoon' als rechtdoordoel op weg naar de A4. Dat zou op Holendrecht natuurlijk best ook kunnen, maar daar heeft men deze keuze dus niet willen maken. Ik ben het ergens wel met je eens dat het net wat logischer maatwerk had opgeleverd om vanuit Amsterdam naar de A4 te verwijzen met Den Haag (en daar dan Rotterdam vanaf De Nieuwe Meer naast te zetten) en naar de A2 met Utrecht (en dan Rotterdam vanaf Holendrecht onder de streep). Het netwerkdoel-denken is in het Amsterdamse wellicht wat te ver doorgevoerd. Behalve dan op de A2 waar alleen maar doelen in lijn worden bewegwijzerd.

Gebruikersavatar
Afrit13
verkeersader
Berichten: 769
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 17:41
Locatie: Nijmegen

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Afrit13 » ma 12 mar 2018, 15:07

Jackbauer1350 schreef: ma 12 mar 2018, 9:16 Vanochtend een foto kunnen maken vanaf de andere kant.

Afbeelding
(klik op de foto voor grotere versie)
Ik zal het wel gemist hebben, maar waar is dit voor nodig?

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Mark » ma 12 mar 2018, 15:14

Tegen verblinding van de zon als je net de Gaasperdammertunnel uit komt rijden. Zelfde principe als dat grote scherm bij de Leidsche Rijntunnel.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Palance » ma 12 mar 2018, 16:16

Jackbauer1350 schreef: ma 12 mar 2018, 10:11 ^^ Het is een P+R symbool.
Ik kan het op deze foto’s niet goed zien, maar ik haal er geen P+R uit. Heb je een uitsnede van het origineel?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door boe! » ma 12 mar 2018, 16:25

Geen twijfel mogelijk: P+R.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Palance » ma 12 mar 2018, 16:26

Deze is inderdaad duidelijker, dank!
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Widejo » ma 12 mar 2018, 19:49

Pino schreef: vr 09 mar 2018, 20:37Als ze dan wel Antwerpen vroeg onder de streep gaan zetten omdat dat al iets voor BoZ afslaat, heb je het failliet van het systeem bij elkaar. Het systeem is dan belangrijker geworden dan de door veel meer Zeeuwen gebruikte verbinding dan die naar Antwerpen.
Hierop reageer ik met:
Widejo schreef: za 10 mar 2018, 2:50 Gelukkig zijn er behoorlijk wat Belgische en Duitse dagtrippers en vakantiegangers die wel gebruik maken van Zeeland <-> Antwerpen. Als de A58 Zeeland alleen voor Zeeuwen was geweest, dan was het wel een 2×1 100 km/h geweest tot aan Vlissingen.
Alleen om te onderstrepen dat de verbinding Markiezaat - Antwerpen niet alleen voor de Zeeuwen is, zoals ik de laatste zin van Pino interpreteer, wil ik aan de hand van een figuurlijk voorbeeld aangeven dat de A58 ook niet alleen voor Zeeuwen is. Als dat wel het geval geweest - dus trek alle niet-Zeeuwse toeristen, vrachtverkeer van buiten de provincie, forenzen van buiten de provincie etc. etc. van de verkeersstroom af - zou zijn, dan was 2x2 niet nodig zijn geweest in het licht van vandaag.
BHJ schreef: za 10 mar 2018, 9:37 Voordat de verbinding Zeeland <-> Antwerpen er in de huidige snelwegvorm lag, was de A58 al jaren 2x2.
Dit weet ik. Het was ook puur figuurlijk bedoelt.
Emil schreef: zo 11 mar 2018, 0:58 Dat is natuurlijk onzin. Je bouwt een snelweg niet alleen op basis van puur het aantal motorvoertuigen, maar ook voor de bereikbaarheid van een regio. En dat rechtvaardigt in alle gevallen de A58.
Of dat het onzin is, dat durf ik niet te zeggen. Ik denk dat de verkeersstroom niet hoger zou liggen dan die van de N35, N18 etc. Maar nogmaals, de opmerking was figuurlijk bedoelt.
Steptimer schreef: za 10 mar 2018, 11:20Misschien komt dit inzicht later, als blijkt dat het plaats vervangende netwerkdoel Bergen op Zoom geen succes is.
Sinds jaar en dag functioneert Bergen op Zoom al prima op de A58. De vraag of dat de rol van het doel Bergen op Zoom een succes is, kun je beter stellen als het om de A4-Zuid en de meer recente rol op de A58-Oost gaat. Ik ben persoonlijk van mening dat het wel gaat werken, aangezien je het doel perfect kan inzetten bij omleidingen op de A16/A4 corridor Rotterdam-Antwerpen. Die rol is minder belangrijk op de A58 Zeeland. Daar was het natuurlijk systeemtechnisch kloppend geweest als vanuit Goes pas Bergen op Zoom zou verschijnen.
Emil schreef: zo 11 mar 2018, 1:32Ik blijf het overigens jammer vinden dat Brussel en Brugge niet zijn toegevoegd op Markiezaat. NBA technisch zou dat wel moeten, aangezien er tot Antwerpen geen hoofddoel meer is. Beide worden in België gecontinueerd op knooppunt Antwerpen-Haven.
Zoals ik al eerder zei ben ik het eens met Brussel, dat valt zeker te beargumenteren. Brugge in mijn ogen niet. Brugge doet op de A12 volgens het NBA systeem onder aan netwerkdoel Gent voor de R2. Ook Luik is gecontinueerd vanaf Antwerpen-Haven en zou NBA-technisch een netwerkdoel zijn, dat zou je op Markiezaat ook niet willen. Vanaf de Belgische grens is Antwerpen een 'hoofddoel', want Brussel, Gent en Luik worden op Antwerpen-Haven als nieuwe netwerkdoelen geïntroduceerd. Samenvattend, door Brussel toe te voegen als netwerkdoel op Markiezaat, degradeer je Antwerpen op A4/A12 Markiezaat - Antwerpen-Haven tot hoofddoel.
Emil schreef: zo 11 mar 2018, 19:00 Het gaat er om dat je een goed doel hebt voor de Liefkenshoektunnel route.
Een bord 'Hulst volg Brugge' behoort dan ook tot de mogelijkheden.
Gent is in de regel het 'netwerkdoel' voor de Liefkenshoektunnel route, zowel voor de route E17 en havenverkeer via E34-R4.
'Hulst volg Brugge (TOL)' bestaat al uit de richting Bergen op Zoom. Voor Zeeland ongeveer ten westen van Kruiningen loopt Hulst via de Westerscheldetunnel. Het is daarom de vraag voor hoeveel potentieel verkeer zo'n extra bord nodig is.
Hamburg, meine Perle

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » ma 12 mar 2018, 20:05

Widejo schreef: ma 12 mar 2018, 19:49 Alleen om te onderstrepen dat de verbinding Markiezaat - Antwerpen niet alleen voor de Zeeuwen is, zoals ik de laatste zin van Pino interpreteer, wil ik aan de hand van een figuurlijk voorbeeld aangeven dat de A58 ook niet alleen voor Zeeuwen is. Als dat wel het geval geweest - dus trek alle niet-Zeeuwse toeristen, vrachtverkeer van buiten de provincie, forenzen van buiten de provincie etc. etc. van de verkeersstroom af - zou zijn, dan was 2x2 niet nodig zijn geweest in het licht van vandaag.
Ik realiseer me dat er een dubbele ontkenning in mijn zin zat, maar wat ik vooral probeerde te zeggen was: de verbinding Walcheren-Rotterdam is voor niet-toeristisch verkeer (dat ik wat metaforisch samenvatte als "Zeeuwen") vele malen belangrijker dan de verbinding Walcheren-Antwerpen. Dat het voor toeristisch verkeer wel eens omgekeerd zou kunnen zijn, wil ik best accepteren, maar dan kom je uit op het punt dat het op de A58 nog druk genoeg is gedurende de vele weken van het laagseizoen alsmede op tijdstippen in het toeristenseizoen dat toeristen nu eenmaal wat minder op de weg zijn.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » ma 12 mar 2018, 23:47

Palance schreef: ma 12 mar 2018, 16:16Ik kan het op deze foto’s niet goed zien, maar ik haal er geen P+R uit. Heb je een uitsnede van het origineel?
Je had gewoon op de foto kunnen klikken, dan had je het al gezien.
Jackbauer1350 schreef: ma 12 mar 2018, 9:16 (klik op de foto voor grotere versie)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Matti
stadsweg
Berichten: 302
Lid geworden op: za 14 okt 2017, 20:53
Locatie: Knooppunt Gieten

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Matti » di 13 mar 2018, 9:57

de afgelopen weken zijn ze in het noorden op de A28 bezig met het vervangen van de bewegwijzering. richting het zuiden hebben ze het bovenste doel afgeplakt. Ik denk dat het om Utrecht gaat ik zou er binnenkort wel even een foto van maken

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » di 13 mar 2018, 16:46

^^ Hier hebben we het over gehad, 2 pagina's geleden:
harry schreef: zo 25 feb 2018, 21:53 Diverse nieuwe borden waar Zwolle op staat hebben boven Zwolle nog een lege regel. Zouden ze alsnog Utrecht later weer willen toevoegen?
Steptimer schreef: zo 25 feb 2018, 22:16 Volgens mij komt daar Hengelo te staan.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door JB81 » do 15 mar 2018, 18:08

Rondom de Drechttunnel in zuidelijke richting duikt ook wat NBA op. Antwerpen en Eindhoven zijn rechtdoor toegevoegd. Afrit is nu Dordrecht-Centrum en -West.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » do 15 mar 2018, 19:31

^^ Harstikke leuk, Eindhoven daar. Alleen mosterd na de maaltijd omdat het bij Ridderkerk niet vermeld wordt.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door mavas » do 15 mar 2018, 20:10

Hoe bedoel je? Eindhoven is toch een prima doel na Dordrecht? Of bedoel je dat via A15-A2 sneller zou kunnen zijn?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie