Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Teetje
verkeersader
Berichten: 601
Lid geworden op: di 26 jun 2018, 11:13

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Teetje » do 30 aug 2018, 12:30

Coen Tunnel schreef: do 30 aug 2018, 9:35Waarom zou er per se een doel langs de A59 nodig zijn? :dontknow: Die snelweg loopt vanaf hier het niets in, met 5 TOTSO's (Zonzeel, Klaverpolder, Noordhoek, Sabina, Hellegatsplein), 3 dubbelnummeringen (met de A16, A17 en A29) en met 35 km N-weg aan het eind.
Exact mijn "probleem" met deze weg! Als er één weg in NL is die, wat mij betreft dan, opgeknipt mag worden in 4 losse nummers is deze route het wel.

Maar dit terzijde en terug naar dit bord. Wat mij opvalt is dat op veel wegen tegenwoordig nog maar twee doelen bewegwijzerd staan en hier zie ik er ineens vier. Waarom is dat? Rotterdam en Roosendaal zijn toch voldoende richtinggevend?

Is er overigens veel verkeer op dat deel van de A59 dat daadwerkelijk doorrijdt tot in Zeeland?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » do 30 aug 2018, 12:52

Teetje schreef: do 30 aug 2018, 12:30Maar dit terzijde en terug naar dit bord. Wat mij opvalt is dat op veel wegen tegenwoordig nog maar twee doelen bewegwijzerd staan en hier zie ik er ineens vier. Waarom is dat? Rotterdam en Roosendaal zijn toch voldoende richtinggevend?
Dordrecht als eerstvolgende hoofddoel voor de A16-noord begrijp ik ook. De verbinding Dordrecht-Den Bosch is bovendien één van de weinige verbindingen waarvoor het logisch is de A59 vanaf Zonzeel tot Den Bosch te volgen.

Breda hoort hier mijns inziens niet te staan, dat wordt via de N285 geleid. Tenzij men nu een splitsing wil maken tussen Breda via de N285 en Breda-West via de A59 en A16 (op zich niet onlogisch). Dan kan Breda er hier wel bij, maar dan zou ik ook een doel na Breda toevoegen. Dan hou je Roosendaal als eerstvolgende hoofddoel na Breda over, waarvoor de route over de A16 en A58 het meest logisch is. Antwerpen zou je als buitenlands netwerkdoel kunnen toevoegen, maar dient dan alleen verkeer wat ten westen van Raamsdonksveer de A59 is opgereden; al het andere verkeer zal via :KP: Hooipolder en de A27 richting de A16 rijden. En Antwerpen zou ik alleen toevoegen als Breda niet vermeld wordt (als er geen onderscheid tussen Breda en Breda-West wordt gemaakt op de A59).
Is er overigens veel verkeer op dat deel van de A59 dat daadwerkelijk doorrijdt tot in Zeeland?
Zowel via de A58 als via de N59 zal dat niet heel veel zijn vanaf hier.

Emil
verkeersader
Berichten: 930
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 11:07

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Emil » do 30 aug 2018, 14:55

Op de dubbelnummering A17/A59 tussen Noordhoek en Klaverpolder is 's Hertogenbosch ook van de NBA verdwenen terwijl deze eerder al verscheen bij Fijnaart. Theoretisch zou je het volgens NBA richtlijnen zelfs Nijmegen hier al verwachten omdat Breda op dit punt een hoofddoel is. Gek genoeg komt Nijmegen pas net voor Den Bosch tevoorschijn. Kennelijk negeert RWS haar eigen nummering. Als ze het niet zien als een logische doorgaande relatie, dan is het inderdaad verstandiger om te gaan omnummeren.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Rene » do 30 aug 2018, 16:14

Nijmegen verschijnt in de toekomst vanaf Hooipolder. Het probleem met de A59 is dat het een weg van niets naar nergenshuizen is en pas een paar maanden geleden is de definitieve doelenstrategie vastgesteld. Het zal op de A59 dus nog wel even duren voordat alles op orde is.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » do 30 aug 2018, 17:44

Minstens een jaar of 10 dus?
Rene schreef: ma 27 aug 2018, 18:26 Dat betekent dat pas ergens tussen 2023 en 2027 de doelensystematiek helemaal zal kloppen.
Het argument dat het een weg is van niks naar nergens is kan ik niet onderschrijven. Ja, vergelijken met steden als Breda of Nijmegen stelt Zierikzee als stad niet veel voor, maar het is in verhouding even belangrijk, misschien nog wel belangrijker omdat het het enige richtinggevende doel richting het westen is. Daarnaast gaat een dergelijke verwijzing niet alleen om sec de kern Zierikzee, maar om een groot gebied dat er mee geassocieerd wordt. Een gebied bovendien dat veel (buitenlandse) toeristen trekt, precies de doelgroep die je tracht te bereiken met bewegwijzering, want ter plaatse onbekend. Zo bekeken vind ik het echt onterecht dat Zierikzee zo makkelijk wordt weggezet als een onbeduidend dorp. Zierikzee weglaten is m.i. dan ook een systeemtechnische, sterk theoretische benadering, terwijl bewegwijzering soms ook pragmatisch en in elk geval realistisch moet zijn en passend bij de praktijk.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » do 30 aug 2018, 17:49

Hadden we het al niet een keer over Zierikzee gehad?
:denk: :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Ds79m » do 30 aug 2018, 17:56

^^ Ja maar toen ging het altijd over de overbodigheid van de aanwezigheid, nu blijkbaar over het gemis bij afwezigheid :)

Overigens kan ik me iets voorstellen bij het vermelden van Zierikzee bij KP Zonzeel om een onderscheid te maken tussen de routes naar Noord-Zeeland (N59) en Zuid-Zeeland (Via Roosendaal naar de A58), maar zeker niet eerder.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Steptimer » do 30 aug 2018, 18:03

^
Inderdaad, mee eens.

Vanaf waar zal Zierikzee voor het eerst verschijnen op de A59 in de nieuwe doelensystematiek?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » do 30 aug 2018, 18:43

Wouter N14 schreef: do 30 aug 2018, 17:44Het argument dat het een weg is van niks naar nergens is kan ik niet onderschrijven. Ja, vergelijken met steden als Breda of Nijmegen stelt Zierikzee als stad niet veel voor, maar het is in verhouding even belangrijk, misschien nog wel belangrijker omdat het het enige richtinggevende doel richting het westen is.
Maar is het hier per se nodig om een doel richting westen aan te geven? Waarom dan? Alleen omdat dat stukje weg dat met 5 TOTSO's te bereiken is ook het nummertje 59 draagt?
Daarnaast gaat een dergelijke verwijzing niet alleen om sec de kern Zierikzee, maar om een groot gebied dat er mee geassocieerd wordt. Een gebied bovendien dat veel (buitenlandse) toeristen trekt, precies de doelgroep die je tracht te bereiken met bewegwijzering, want ter plaatse onbekend.
En daarvoor is Zierikzee het juiste doel? Dat zou nog eerder pleiten voor Renesse, bovendien op korte afstand van het eindpunt van de N59 bij Serooskerke. Even zonder gekheid: ik begrijp best je punt, maar Zierikzee daarom op dik 70 km afstand aangeven... tja. Komt dat ter plaatse onbekende verkeer überhaupt wel over de A59 tussen Hooipolder en Zonzeel op weg naar Zierikzee? Ik vermoed dat dat voor een belangrijk deel over andere routes komt, of navigatie heeft en de weg sowieso wel kan vinden.
Ds79m schreef: do 30 aug 2018, 17:56Overigens kan ik me iets voorstellen bij het vermelden van Zierikzee bij KP Zonzeel om een onderscheid te maken tussen de routes naar Noord-Zeeland (N59) en Zuid-Zeeland (Via Roosendaal naar de A58), maar zeker niet eerder.
Daar kan ik me ook wat bij voorstellen, het maakt mij ook niet veel uit als het er wel staat, maar een noodzakelijkheid lijkt het mij niet.
Ds79m schreef: do 30 aug 2018, 17:56 ^^ Ja maar toen ging het altijd over de overbodigheid van de aanwezigheid, nu blijkbaar over het gemis bij afwezigheid :)
Daar verbaas ik me ook over. Jarenlang loopt men hier en masse te klagen dat Zierikzee veel te prominent staat aangegeven, nu is ineens het tegenovergestelde geluid te horen. Het is ook nooit goed. :)

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door mhkamp » do 30 aug 2018, 19:17

Zierikzee-Blues volume 2 is coming soon :woop:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » do 30 aug 2018, 19:25

Coen Tunnel schreef: do 30 aug 2018, 18:43
Wouter N14 schreef: do 30 aug 2018, 17:44Het argument dat het een weg is van niks naar nergens is kan ik niet onderschrijven. Ja, vergelijken met steden als Breda of Nijmegen stelt Zierikzee als stad niet veel voor, maar het is in verhouding even belangrijk, misschien nog wel belangrijker omdat het het enige richtinggevende doel richting het westen is.
Maar is het hier per se nodig om een doel richting westen aan te geven? Waarom dan? Alleen omdat dat stukje weg dat met 5 TOTSO's te bereiken is ook het nummertje 59 draagt?
Die totso's zijn toch niet relevant? Als de rw59 volgens plan was uitgevoerd, had hier Stellendam gestaan. Zierikzee is dan relevanter omdat het een sterke centrumfunctie heeft voor Midden- en Noord-Zeeland. En wees blij dat er jarenlang Zierikzee heeft gestaan en niet Serooskerke als einddoel :) Of het nou via 5 totso's loopt, via 6 wegnummers of via één 2*4 A59, ik vind Zierikzee een logische vermelding kijkend naar geografie, beschikbare routes, regionale relevantie en alternatieve doelen.
Coen Tunnel schreef: do 30 aug 2018, 18:43
Wouter N14 schreef: do 30 aug 2018, 17:44Daarnaast gaat een dergelijke verwijzing niet alleen om sec de kern Zierikzee, maar om een groot gebied dat er mee geassocieerd wordt. Een gebied bovendien dat veel (buitenlandse) toeristen trekt, precies de doelgroep die je tracht te bereiken met bewegwijzering, want ter plaatse onbekend.
En daarvoor is Zierikzee het juiste doel? Dat zou nog eerder pleiten voor Renesse, bovendien op korte afstand van het eindpunt van de N59 bij Serooskerke. Even zonder gekheid: ik begrijp best je punt, maar Zierikzee daarom op dik 70 km afstand aangeven... tja. Komt dat ter plaatse onbekende verkeer überhaupt wel over de A59 tussen Hooipolder en Zonzeel op weg naar Zierikzee? Ik vermoed dat dat voor een belangrijk deel over andere routes komt, of navigatie heeft en de weg sowieso wel kan vinden.
Renesse heeft geen enkele centrumfunctie en een veel kleiner tot geen verzorgingsgebied. En ook die afstand is wat mij betreft totaal niet relevant.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Rene » do 30 aug 2018, 23:45

Dokkum is de enige plaats boven Leeuwarden met nog een streekcentrumfunctie. Qua omvang vergelijkbaar met Zierikzee. Hoor ik jou nu pleiten om dat al bij knooppunt Hattemerbroek op de borden te zetten?

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » vr 31 aug 2018, 0:21

^^ Misschien als de Centrale As wegnummer N32 heeft...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door boe! » vr 31 aug 2018, 7:53

Wouter N14 schreef: do 30 aug 2018, 19:25 Renesse heeft geen enkele centrumfunctie en een veel kleiner tot geen verzorgingsgebied. En ook die afstand is wat mij betreft totaal niet relevant.
En voor de N57 heeft Rijkswaterstaat al gekozen voor het nabijgelegen Burgh-Haamstede dus dat maakt een keuze voor Renesse nog onwaarschijnlijker.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Peter » vr 31 aug 2018, 8:34

Rene schreef: do 30 aug 2018, 23:45 Dokkum is de enige plaats boven Leeuwarden met nog een streekcentrumfunctie. Qua omvang vergelijkbaar met Zierikzee. Hoor ik jou nu pleiten om dat al bij knooppunt Hattemerbroek op de borden te zetten?
Vorig jaar konden anders busladingen anti-zwarte-piet demonstranten Dokkum niet vinden, wat toch aan de bewegwijzering gelegen zal hebben.

PS We hebben natuurlijk niet zoveel rijks-stroomwegen die in de polder eindigen. De N61 bij Sluis wellicht als andere kandidaat of de N33 bij Eemshaven.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » vr 31 aug 2018, 10:54

Rene schreef: do 30 aug 2018, 23:45 Dokkum is de enige plaats boven Leeuwarden met nog een streekcentrumfunctie. Qua omvang vergelijkbaar met Zierikzee. Hoor ik jou nu pleiten om dat al bij knooppunt Hattemerbroek op de borden te zetten?
Dat Zierikzee op 70 km relevant is, betekent niet dat Dokkum dat op 126 km is :roll: Bovendien zijn er vanaf Hattemerbroek nog voldoende relateerbare doelen die aangehouden kunnen worden. Dat is dan ook een relevanter criterium dan afstand.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door nickdh » za 01 sep 2018, 16:29

De E van Beatrix is een stukje naar beneden gevallen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wesso » za 01 sep 2018, 16:40

^^ De B van Bea lijkt daarnaast wat te hoog te zitten.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Ds79m » za 01 sep 2018, 16:48

^^ Dus Trix d’r BH zit niet goed?
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Vinny » za 01 sep 2018, 16:57

Valt niemand over de puzzel die dit bord oplevert? Als je weet dat je "ergens in Gorinchem" moet zijn, misschien in de buurt van het ziekenhuis of het industrieterrein Avelingen mag je eerst maar eens een foto van het bord maken, een parkeerplaats opzoeken en dan alsnog je bestemming in de routenavigatie intypen... :nothanks:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » za 01 sep 2018, 23:21

^^ Ik vind het wel meevallen. Op veel plaatsen is de bewegwijzering veel meer een zooitje. Dit is toch niet zo erg?

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Naturist » za 01 sep 2018, 23:46

^^ Dat het op andere plaatsen erger kan zijn wil toch niet zeggen dat we dit moeten goedkeuren?
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » zo 02 sep 2018, 0:15

Daar heb je helemaal gelijk in, maar eerlijk gezegd vind ik dit bord allerminst onduidelijk. Goed, er staat de nodige informatie op, maar dit kun je tijdens het rijden toch wel er uit filteren? Als je op weg gaat naar Gorinchem-Oost zul je die witte doelen negeren; ben je op weg naar het industrieterrein dan zul je juist op een wit vlak met een industriesymbooltje focussen. En die borden voor ziekenhuizen staan wel vaker ter bevestiging bij een afrit, maar net als met het industrieterrein gaat het hier om een wit doel vergezeld van een symbooltje. Kortom, elke doelgroep zal toch vrij snel het relevante bord kunnen opmerken.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1431
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Steyn_E » zo 02 sep 2018, 0:58

Op de A50 stond een nieuw afstandenbord richting het noorden, vlak na de afrit Oss/knooppunt Paalgraven (nog voor de samenvoeging dus). Mag je raden welk doel er hier ineens weer vermeld staat (en iets verderop niet meer).
SPOILER: TOON

Zwolle inderdaad :top:
Zou het bord na Ravenstein dan toch een misser zijn (samen met die bij Apeldoorn)?

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door nickdh » zo 02 sep 2018, 10:03

^^ Hmm. Dus er staat nu alleen Zwolle en Nijmegen? Of staat Arnhem hier ook bij?

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » zo 02 sep 2018, 20:33

^^
Afbeelding
Eenvoudig op te zoeken op http://notab.outducks.org/nba/
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » zo 02 sep 2018, 22:18

Steptimer schreef: do 02 aug 2018, 17:28 Na de afslag Goes-Zuid staat er een iets ouder NBA-afstandenbord met de correcte afstanden.
Breda 69 Bergen op Zoom 37
Afbeelding
Steptimer schreef: do 02 aug 2018, 17:28 Op het volgende afstandenbord, ongeveer 3km verderop(Afslag Kapelle), is Breda zichtbaar gemaakt
Breda 69. De correcte afstand 66/67. Bergen op Zoom 34
Afbeelding

Daarna, na oprit Kapelle-Zuid:
Afbeelding

Bij Yerseke wordt nog old-style verwezen naar Bergen op Zoom en Roosendaal, niet naar Breda. Pas daarna staat er dit bord:
Afbeelding
Steptimer schreef: do 02 aug 2018, 17:28 Na de afslag Rilland staat een nieuw afstandenbord. Roosendaal is verdwenen en Antwerpen is toegevoegd. De afstand tussen Bergen op Zoom en Breda wordt steeds groter op de afstandenborden...
Breda 53. De correcte afstand 47-48. Bergen op Zoom 14 Antwerpen 31
Afbeelding

Trouwens ook wel grappig, hoe de borden Kapelle zijn overgeplakt. De borden zien er nu onproportioneel breed uit.
Hier stond eerder dit jaar nog 's-Gravenpolder:
Afbeelding
Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » zo 02 sep 2018, 22:22

In de spoiler nog wat saaie NBA in de landtunnel (A2 parallel) bij Utrecht.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En na dit bord is de afrit.
Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door sven_engelen » zo 02 sep 2018, 22:44

Grappig dat ze het in de A2 tunnel bij maastricht anders hebben gedaan dan in de Utrechtse tunnel.
SPOILER: TOON

Ik mag toch wel je foto jatten Harry? Ja? Dankje!
Afbeelding
Svenlo

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door nickdh » zo 02 sep 2018, 22:46

^^ En in Dordrecht (A16, Drachttunnel) is het ook weer anders.

Plaats reactie