Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Palance » zo 17 nov 2019, 14:36

Ik zie ze wel.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21913
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » zo 17 nov 2019, 14:43

Snelwegfreak schreef: zo 17 nov 2019, 13:52
Pino schreef:Weet eigenlijk zo vlug niet wat deze ontwerpkeuze heeft gedreven. Kijkend naar de kleurenblindheid-schema’s zie ik er zo vlug geen aanleiding voor.
Pino schreef:Een contrast zwart-op-blauw is niks. Je moet óf direct geel-op-blauw gebruiken óf een geel laagje buiten de zwarte rand.
:bloemetje:
Ja duh. Maar waarom zijn we eerst überhaupt die zwarte randjes gaan gebruiken in plaats van een volledig geel schildje?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Snelwegfreak » zo 17 nov 2019, 15:04

Die dikke zwarte biezen zaten in de oude NBA-ontwerpsjablonen waar de NBd mee is gaan werken in den beginne. Vermoedelijk zaten die biesjes erin om meer gelijkenis te krijgen met de vormgeving op het OWN, waar ze in 2003 met Redesign zijn ingevoerd. Deze oude NBA-templates zijn pas eind 2017 vervangen, waarbij besloten is de dikke zwarte bies te vervangen door de combi zwart - geel als bies.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21913
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » zo 17 nov 2019, 15:11

De old school-versie met direct geel op blauw vond ik toch geslaagder. Als er niemand een goede reden weet te vinden voor dat zwarte randje ertussen, is het gewoon overbodig en heeft men zich in de luren laten leggen door Redesign...

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Jackbauer1350 » zo 17 nov 2019, 15:54

nickdh schreef: zo 17 nov 2019, 13:58 Een paar wijzigingen op de A7 > Den Helder van :AS: 8 t/m 10. Om het overzichtelijk te houden zal ik de hele serie per aansluiting in de spoilers uploaden.
Harry mag ze uiteraard plaatsen op z'n site.

:AS: 8 - Hoorn

Verandering: McDonalds-bord met lelijk erop geplakte openingstijden is vervangen door een servicebord met meerdere faciliteiten.
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:AS: 9 - Hoorn-Noord
Verandering: nieuw afstandenbord.
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:AS: 10 - Wognum
Veranderingen: 1100m-bord is vervangen door 1000m. Volgbord voor Den Oever is verwijderd.
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De meeste hangen er al lange tijd. Die vooraankondiging Wognum hing eerst aan t portaal en nu 100 m verderop aan een mast. Wat zou daar de reden voor zijn?. Beter leesbaar wordt het daar niet door met die begroeiing er vlak naast.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door nickdh » ma 18 nov 2019, 17:56

^^ misschien is de reden dat het afstandenbord nu aan het portaal hangt dezelfde reden waarom de vooraankondiging naar achteren is geschoven?

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door sven_engelen » do 21 nov 2019, 21:30

Een dashcamstill maar deze (Hoi Harry ik leen je foto even ik geef m zo terug hopelijk vind je dat goed kusjes!) is vervangen nu. Dit bord heeft zo'n anderhalf jaar geleden iets te veel wind gevangen en is van zijn mast gevlogen.
Afbeelding
Hier heeft een behoorlijk lange tijd een geel bord ter tijdelijke vervanging gegaan.
Dit is het nieuwe bord:
Afbeelding
Er is niks veranderd behalve dat Köln is toegevoegd. Dit was al het plan conform het netwerkdoelensysteem.
TOEVOEGING
En BAB61 staat nu in DIN1451!
Svenlo

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door nickdh » vr 22 nov 2019, 8:01

^^ Wel een vrij nutteloze toevoeging als het 2,5 km verderop verdwijnt. Misschien had afplakken nog even beter geweest.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » vr 22 nov 2019, 8:13

Wat heeft Köln als buitenlands doel eigenlijk met de netwerkdoelensystematiek te maken? Is daar iets over vastgelegd?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Snelwegfreak » vr 22 nov 2019, 8:25

Naar mijn weten zijn er ook een paar Duitse en Belgische netwerkdoelen vastgesteld.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » vr 22 nov 2019, 8:40

^^ Dat is leuk, maar dan zou ik wel afstemming met de Duitsers en de Belgen verwachten. Köln is een doel dat bij Venlo aan de andere kant van de grens (nog) niet op de borden terugkomt, en dat zie ik ook niet zo gauw gebeuren (maar ik laat me graag verrassen). Het is ook niet per se een doel dat heel goed bij de Duitse A61 past, het is tweemaal hoek-om (A61-A52-A57).

Het verleden heeft aangetoond dat er al vaker eenzijdige beslissingen zijn geweest over welke buitenlandse doelen in Nederland op de borden moeten terwijl die aan de andere kant van de grens niet (gelijk) terug komen. Denk aan Bremen op de A7 (verschijnt in Duitsland pas bij :KP: Leer), dat nu gemixt met Oldenburg wordt gebruikt, of Brussel op de A2 (dat wordt met een volgbord opgelost).

Maar ik zie al gebeuren dat we nu bij :KP: Tiglia, en straks misschien ook bij :KP: Zaarderheiken, het doel Köln toevoegen, om vervolgens op de grens een bord 'Köln volg Mönchengladbach' neer te moeten zetten omdat de Duitsers het niet continueren. Goed, dat kan ook een stukje geleiding zijn, dat Nederland liever heeft dat dat verkeer over de A74 het land verlaat dan over de A67.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Snelwegfreak » vr 22 nov 2019, 8:49

Als je weet hoe langzaam de ambtelijke molens in Nederland kunnen draaien, dan hoef ik je niet te vertellen hoe dat in België of Duitsland zou zijn.
Niet dat ik het weet, maar het lijkt mij waarschijnlijk dat men dit met de buurlanden heeft afgestemd.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21913
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » vr 22 nov 2019, 9:37

^^ René heeft daar in het verleden wel eens over verteld. In de rechthoek Eindhoven-Köln (andere hoekpunten vermoedelijk Duisburg en Maastricht) werken Rijkswaterstaat en Strassen.NRW met elkaar samen om bij werkzaamheden en incidenten de verkeersstromen goed te kunnen managen. Vanuit die samenwerking was de wens naar voren gekomen om de verbinding Eindhoven-Köln beter op de borden te zetten - in de zin dat vanuit Nederland Köln al vrij snel na Leenderheide continu op de borden staat op zowel de A2 als de A67 en dat ook Eindhoven meer vermeldingen zou moeten gaan krijgen aan Duitse kant. In Nederland had dat geleid tot bepaalde keuzes in de netwerkbenadering. Nu zijn die verhalen al een tien jaar oud, dus dat geeft wel aan hoe stroperig ambtelijke molens kunnen zijn, en de netwerkbenadering is vervolgens ook weer aangepast ten opzichte van de eerste ronde van rond 2010, maar laat nu net zeer recentelijk ook bij :KP: Wanlo een vermelding Köln zijn toegevoegd. Is men dan nu eindelijk grensoverschrijdend bezig dit uit te werken?

Daarbij zou ik ook zeggen dat je niet al te krampachtig moet doen als Köln nog niet op alle afstandenborden aan Duitse zijde staat, als Köln maar tenminste vermeld staat op de knooppunten tussen Venlo en Kerpen (ik begrijp althans dat de bewegwijzerde route Köln zou lopen via A61-A4) en Strassen.NRW toezegt bij vervangingen van afstandenborden op de A61 ook Köln te gaan toevoegen.

Dit roept voor mij nog twee vervolgvragen op:
  • Wat gaan onze Duitse vrienden dan gaan doen bij :KP: Mönchengladbach, waar je voor een aanzienlijk deel van Köln eerder de A52 op zou gaan. Gaan we daar een gesplitste vermelding naar Köln krijgen of gaat men doen alsof de neus bloedt?
  • Wat gaat gebeuren op :KP: Zaarderheiken en op de A73 langs Venlo? Plek om daar het doel Köln toe te voegen bestaat niet echt, dus dan zou je de vermelding Koblenz of de vermelding Mönchengladbach moeten laten sneuvelen. Die laatste lijkt mij het logischer offer, maar dat moet dan ook wel uit kunnen met lokale verwijzingen binnen Venlo. Weet niet of die er zijn?
Uiteraard geldt bij Zaarderheiken ook dat het helemaal geen onlogische keuze zou zijn om voor Köln rechtdoor te gaan: zowel naar de stadsdelen op de rechter Rijnoever als voor doorgaand verkeer op weg naar de A4-oost of de A3-zuid. Dit is en was voor mij de reden dat ik nooit enthousiast ben geweest voor het hebben van vaste vermeldingen tot aan Zaarderheiken of zelfs Mönchengladbach. Maar dat lijkt een gepasseerd station, en ik zou tenminste niet verwachten dat ook op Zaarderheiken en stroomafwaarts op de Duitse A40 het doel Köln nog voor rechtdoor gaat worden neergezet.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » vr 22 nov 2019, 11:41

Pino schreef: vr 22 nov 2019, 9:37Wat gaat gebeuren op :KP: Zaarderheiken en op de A73 langs Venlo? Plek om daar het doel Köln toe te voegen bestaat niet echt, dus dan zou je de vermelding Koblenz of de vermelding Mönchengladbach moeten laten sneuvelen. Die laatste lijkt mij het logischer offer, maar dat moet dan ook wel uit kunnen met lokale verwijzingen binnen Venlo. Weet niet of die er zijn?
Om Mönchengladbach te laten vervallen vind ik niet zonder meer evident. Het is een stad met 260.000 inwoners op 40 km afstand, de eerste grote stad aan de andere kant van de grens. Natuurlijk is het binnen de Rhein-Ruhr-regio een minder belangrijke stad, maar om die van de borden te halen en Koblenz wel te laten staan... ik weet niet of dat de keuze is die ik zou maken. Er zijn overigens inderdaad nog wel de nodige verwijzingen naar Mönchengladbach binnen Venlo, het was vroeger immers het enige Duitse doel dat werd aangegeven op de transitroute via de Klagenfurtlaan.
Uiteraard geldt bij Zaarderheiken ook dat het helemaal geen onlogische keuze zou zijn om voor Köln rechtdoor te gaan: zowel naar de stadsdelen op de rechter Rijnoever als voor doorgaand verkeer op weg naar de A4-oost of de A3-zuid.
Naar Kreuz Leverkusen is A61-A52-A57-A1 een paar kilometer korter dan A40-A3. Ergo: naar geen enkel deel van Köln is de kortste route die over de A40 en A3, het kan afhankelijk van de verkeersomstandigheden natuurlijk wel sneller zijn en het is een route met minder afslaan. In die zin vind ik de keuze om Köln via de A61 en niet de A40 te sturen op zich te rechtvaardigen, al had het van mij helemaal niet gehoeven. Maar zoals jij ook al constateerde: dat lijkt een gepasseerd station.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21913
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » vr 22 nov 2019, 12:07

^^ Nooit gedacht dat je anderhalve kilometer kon winnen op de route Zaarderheiken-Leverkusen met vier keer afslaan (in plaats van één) door over Mönchengladbach te rijden. Zou ikzelf hoe dan ook niet zo snel doen. Past ook aardig in de Google-algoritme-strafpunten-discussie in een andere draad, want ook Google komt hier in eerste instantie niet mee op de proppen ;)

Wat betreft de keuze tussen Köln, Mönchengladbach en Koblenz als A73-doelen op Zaarderheiken: ik denk dat MG minder goed dat Koblenz de richting A61-zuid beschrijft. Het ligt met 40 kilometer te dicht op Venlo om aan te geven "grote route naar het zuiden". En als je eenmaal de keuze maakt dat Köln bij Venlo vermeldenswaardig is, heb je met Köln een nog veel grotere plaats op de borden relatief kort achter grote plaats MG op 40 kilometer. Dat is toch wel een context waarin je die stad van 200.000 inwoners laat sneuvelen, in ieder geval op Zaarderheiken. Het is wellicht een beetje hetzelfde als bij Amsterdam in eerste instantie alleen Rotterdam vermelden en geen Den Haag, maar Den Haag toe te voegen zodra daar ruimte voor ontstaat. Die ruimte ontstaat hier al op :KP: Tiglia en ik zie het eerlijk gezegd niet voor me dat verkeer naar MG op Zaarderheiken niet zou weten wat te doen op basis van alleen de vermelding Köln/Koblenz.

Wat Streetviewend over het Venlose stedelijke wegennet (paging Sven Engelen voor de lokale kennis) zie ik trouwens niet heel veel vermeldingen Mönchengladbach meer. Veel A61-schildjes in de binnenstad, zonder doel. Waar je MG nog wel ziet, is op de Klagenfurtlaan-route. Maar die komt nooit op de A73-A74 uit, dus zou geen continuïteitsproblemen opleveren wanneer je MG weg zou laten tussen Zaarderheiken en Tiglia.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door nickdh » vr 22 nov 2019, 14:56

Köln - Eindhoven wordt vanaf Kreuz Kerpen via de BAB4-A76-A2 gestuurd. Misschien is dat wel beter ook aangezien die bruinkoolmijn nog zeker 20 jaar open ligt, en als ik het me goed herinner was dat zelfs dé reden dat Eindhoven zo werd bewegwijzerd.

Andersom heb je alleen als je echt in het zuiden van Köln moet zijn wat aan de route A2-A76-BAB4. Alles ten noordwesten en - oosten daarvan is gewoon sneller via Venlo, maar wat is daarin wijsheid. Overigens kan je echt wel beginnen met zowel Liege als Köln ten zuiden van de N280, en Aachen lekker de bout laten hachelen. Ik zie daar in ieder geval geen leeuwen en beren in.

Op afstandenborden na :AS: 40 krijg je dus:
SPOILER: TOON

(A2) (E25)
Liege
Maastricht
-----------------
(A76) Köln
(A76) Heerlen
Redelijk, toch?

Je zit namelijk nog wél met het probleem genaamd België. Verkeer naar Antwerpen vanuit Eindhoven pakt uiteraard de A67. Eindhoven - Brussel is het snelst en kortst via de E34 en E19, maar Venlo - Brussel is dan weer een ander verhaal (A73-A2-E314).

Dat kan er opzich wel bij na :KP: Het Vonderen, maar dan krijg je wel erg volle borden (Liege, Maastricht, Köln, Heerlen en Brussel). Antwerpen is dan wel weer erg onnodig in zuidelijke richting naar mijn mening, dus dat kan geschrapt worden, maar wel vermeld worden op :KP: Kerensheide.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » vr 22 nov 2019, 15:00

Pino schreef: vr 22 nov 2019, 12:07 ^^ Nooit gedacht dat je anderhalve kilometer kon winnen op de route Zaarderheiken-Leverkusen met vier keer afslaan (in plaats van één) door over Mönchengladbach te rijden. Zou ikzelf hoe dan ook niet zo snel doen. Past ook aardig in de Google-algoritme-strafpunten-discussie in een andere draad, want ook Google komt hier in eerste instantie niet mee op de proppen ;)
Vanochtend bij mij wel. Maar dat kan ook met verkeersdrukte te maken hebben. Ik kom overigens op zo'n 3,5 km verschil, gerekend vanaf de A67 vlak voor Zaarderheiken tot de A3 direct ten zuiden van Kreuz Leverkusen. 100 km over de A40-A3, 96,5 km over de A61-A52-A57-A1. Inderdaad vier keer afslaan in plaats van één keer, bij Kreuz Köln-Nord door een klaverlusje.

De andere kant op heb je drie klaverlusjes (Leverkusen, Kaarst en Zaarderheiken) en is het verschil een kilometertje kleiner: 2,5 km.
Die ruimte ontstaat hier al op :KP: Tiglia en ik zie het eerlijk gezegd niet voor me dat verkeer naar MG op Zaarderheiken niet zou weten wat te doen op basis van alleen de vermelding Köln/Koblenz.
Valide punt, vanaf Tiglia is het tijdig genoeg.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21913
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » vr 22 nov 2019, 16:44

nickdh schreef: vr 22 nov 2019, 14:56 Köln - Eindhoven wordt vanaf Kreuz Kerpen via de BAB4-A76-A2 gestuurd. Misschien is dat wel beter ook aangezien die bruinkoolmijn nog zeker 20 jaar open ligt, en als ik het me goed herinner was dat zelfs dé reden dat Eindhoven zo werd bewegwijzerd.
Die zijn ontstaan in 2003, toen er grootschalige werkzaamheden waren op de A61. Dat was, als ik me goed herinner, rond Jackerath en was weer de voorbereiding van het afsluiten van de oude A44 in 2005. Men wist toen natuurlijk al dat Garzweiler niet alleen zou leiden tot sluiting van de A44, maar ook tot sluiting van de A61. Dus misschien dat ze daardoor de verwijzingen Eindhoven hebben laten staan, waar we in Nederland in datzelfde jaar wat tijdelijke gele ruiters Köln op Leenderheide en Kerensheide kregen, die in de jaren daarna gesneuveld zijn (maar in het geval van Kerensheide kwam er uiteindelijk wel een definitieve vermelding).

Het verschil is mét omweg langs Garzweiler trouwens nog steeds 17 kilometer ten gunste van de route over Venlo. Een suggestie geven dat je de A4 op moet, vind ik als uitgangspunt niet gepast. Als de gedachte van de afspraak RWS/Strassen.NRW aan beide kanten gelijk is, zou rond :KP: Kerpen iets moeten ontstaan dat gelijk is aan de situatie vanaf Leenderheide. Oftewel géén Eindhoven vermelden op het knooppunt, maar daarna zowel op de A4 als op de A61 richting grens het doel Eindhoven vermelden. De A4 is daar al geheel op voorbereid, zij het dat het doel Eindhoven al ten oosten van Kerpen op de borden verschijnt, dus dat wellicht nog zou moeten worden teruggestript?

Dennal
stadsweg
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 16 nov 2008, 11:05
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Dennal » za 23 nov 2019, 12:27

^^ Op de A40 verschijnt Eindhoven dacht ik 1x net voor de grens op een afstandsbord. Is hiervan de bedoeling dat dit in de toekomst ook uitgebreid zal gaan worden?
As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aauwd!

Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door nickdh » za 23 nov 2019, 16:04

Op de BAB61 ook niet. Afgezien van het laatste vorkbord voor de grens.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door IQ[] » wo 27 nov 2019, 11:32

Pino schreef: vr 22 nov 2019, 16:44 Oftewel géén Eindhoven vermelden op het knooppunt, maar daarna zowel op de A4 als op de A61 richting grens het doel Eindhoven vermelden. De A4 is daar al geheel op voorbereid, zij het dat het doel Eindhoven al ten oosten van Kerpen op de borden verschijnt, dus dat wellicht nog zou moeten worden teruggestript?
Ik meen me te herinneren dat op de A61 vanuit het zuiden Eindhoven geschrapt is van de bewegwijzering bij Kerpen. Dat past wel in dit beeld.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door nickdh » wo 27 nov 2019, 16:20

Wat nieuw spul op de A15 richting Rotterdam. Niet de allerbeste kwaliteit, maar wel even per aansluiting gespoilerd.
Harry mag ze uiteraard ook presenteren (bij deze ook zonder te vragen, de openbare weg is immers ook van iedereen ;) )

:AS: 22 - Alblasserdam
Veranderingen:
- Al het oldschool is helaas verdwenen.
- Dit bord is weggehaald.
- 400m bord vervangen door vorkbord
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:AS: 21 - Hendrik-Ido-Ambacht > niks veranderd. Is hetzelfde als op de site.

:KP: Ridderkerk(-Zuid)
Veranderingen:
- Vooraankondiging geplaatst
- Servicebord Havens Rotterdam geplaatst
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dennal
stadsweg
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 16 nov 2008, 11:05
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Dennal » wo 27 nov 2019, 18:11

A58 Best -> Randweg Eindhoven is er wat geknutseld aan de bewegwijzering en bijgeplaatst.

Randweg N2 : N2 geworden en verwisselt met Airport symbool.
Afbeelding
Nieuw geplaatst enkele weken terug.
Afbeelding

Afbeelding
As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aauwd!

Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Piles » wo 27 nov 2019, 18:27

^^ Waarom N2 ipv Ring Eindhoven oid :s

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » wo 27 nov 2019, 18:29

Wat is dit nou voor surrogaat-portaalbewegwijzering? :s Dat bord rechts zou ik interpreteren als dat over 300 meter de uitvoeger begint naar Waalre, maar het betreft kennelijk de rijstroken waar je al op zit...
Dennal schreef: wo 27 nov 2019, 18:11 Nieuw geplaatst enkele weken terug.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » wo 27 nov 2019, 20:26

Wouter N14 schreef: wo 27 nov 2019, 18:29 Wat is dit nou voor surrogaat-portaalbewegwijzering?
Het lijkt me een surrogaat-vorkbord. Met name omdat de pijlen hier geen rijstroken maar rijbanen lijken aan te geven.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » wo 27 nov 2019, 20:40

nickdh schreef: wo 27 nov 2019, 16:20Harry mag ze uiteraard ook presenteren (bij deze ook zonder te vragen
Ik voel me sowieso vrij om foto's die in dit topic gepost zijn, zonder voorafgaande toestemming te gebruiken op de webpagina's onder http://wegnummers.nl/nba (en alleen daar).
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » wo 27 nov 2019, 20:49

harry schreef: wo 27 nov 2019, 20:26
Wouter N14 schreef: wo 27 nov 2019, 18:29 Wat is dit nou voor surrogaat-portaalbewegwijzering?
Het lijkt me een surrogaat-vorkbord. Met name omdat de pijlen hier geen rijstroken maar rijbanen lijken aan te geven.
Maar een vorkbord staat nooit op een plek waar al sprake is van de aangekondigde situatie.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » wo 27 nov 2019, 22:02

^^ Het is sowieso vreemd dat het rechterbord "300m" heeft terwijl het vorige portaalbord al rechte pijlen heeft (d.w.z. "hier beslissen").
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door sven_engelen » do 28 nov 2019, 0:45

Ik ben ze vandaag ook tegen gekomen maar ik heb echt niet het gevoel dat het iets toevoegt or so ever. Verkeer wat de A2 op moet sorteert alsnog voor aan de linkerkant dus dat zal in de file niet veranderen.
Svenlo

Plaats reactie