Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Rene » ma 18 mei 2015, 0:11

^^
Den Haag loopt via de A12, niet via de N11. Ter plekke onbekenden moeten eerst op hoofddoel Leiden rijden. Pas daarna krijgen ze een volgend hoofddoel voor hun kiezen.
Verder is het wegennet in zuidwestelijke richting veel beter dan in noordelijke richting, dus je spreekt jezelf compleet tegen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21865
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Pino » ma 18 mei 2015, 8:42

^^ Hangt van je vertrekpunt af. Bij Gouda heb je inderdaad een prima verbinding naar het zuidwesten en veel minder naar het noorden. Maar dat maakt de N11 nog geen veelgebruikte route naar het noorden, nu datzelfde interregionale verkeer bij Gouda meestal ook langs Oudenrijn is gekomen en daar de A2 heeft kunnen pakken. Zelfs als je als ter plaatse onbekende in Gouda staat en naar Amsterdam wilt, dienen zich toch al heel snel logischer routes aan dan de N11. Zeker wanneer de N207 niet in dat plaatje voor mag komen. De hele netwerkdoel-redenering "dit is geleiding vanuit andere landsdelen naar de regio Amsterdam" rammelt werkelijk enorm. Je praat uitsluitend over de geleiding van dit specifieke stukje Groene Hart, rondom Alphen, naar andere landsdelen.
harry schreef:
Rene schreef:Ter plekke onbekenden trekken zich immers niks aan van bewegwijzering.
Dit is nieuw voor mij.
Vermoedelijk bedoelde René "ter plaatse bekenden". Maar ook voor ter plaatse onbekenden zit daar tegenwoordig wel een behoorlijke kern van waarheid in, met dank aan navigatiesystemen. Ter plaatse onbekenden op weg van de omgeving Alphen aan de Rijn naar Amsterdam zullen zich collectief via de N207 laten leiden. Daar kan geen afstandenbord dat Amsterdam via de N11 geleidt iets aan doen.

Overigens zou ik er begrip voor hebben om vanaf de N11 niet heel prominent naar de N207 te verwijzen als de meest logische route naar de noordvleugel. Niet dat je moet doen alsof de N11 zoveel logischer is naar Amsterdam, maar door het punt gewoon onbesproken te laten. Aanleiding van continuïteit vanaf Bodegraven bestaat hoe dan ook niet. Als ik er zo over nadenk, zou ik pas na Alphen eens een keer te beginnen met het noemen van A4-doelen op de afstandenborden. Maar tegen die tijd is de N11 niet alleen de logische route geworden naar Amsterdam, maar evenzeer naar Den Haag en Rotterdam - waarvan je er dus gerust eentje kunt vermelden. Je kunt die doelen ook al eerder noemen, maar dan doe je het vooral om routebevestiging te geven aan verkeer dat bij calamiteiten de A12 moet vermijden. Natuurlijk speelt in die afweging het mantra "bewegwijzeren is weglaten" een rol, maar omdat afstandenborden niet op beslissingsmomenten staan, mogen er ook wat meer doelen op. Op de N11 bestaat wat dat betreft nog heel wat ruimte voordat de weggebruiker door de bomen het bos niet meer ziet.
Laatst gewijzigd door Pino op ma 18 mei 2015, 22:23, 6 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18177
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door mavas » ma 18 mei 2015, 9:13

Rene schreef:Daarbij wordt in principe via de meest logische route verwezen. Voor Utrecht-Rotterdam is dat net zo min de N11, als dat de A2 Everdingen-Den Bosch wordt gebruikt om Breda te verwijzen.
Je noemt hier de route Utrecht - Rotterdam. Volgens mij is voor de andere route die in Utrecht begint, de route Utrecht - Amsterdam de A2 het meest logische route.
Daarna, pas als je op de N11 komt, is Amsterdam sneller via N11 > Alphen > N207 > A4. Maar omdat de verwijzing naar Amsterdam via de N207 op een bepaald moment is verwijderd, loopt deze nu via N11 > Alphen > N11 > A4. De enige reden dat Amsterdam dus ten westen van Alphen op de borden staat lijkt mij dat die er op staat om het onbekende verkeer te geleiden.

Opgelet, zodra je de N207 oprijdt bij Alphen, staat Amsterdam daar direct aangegeven over diezelfde N207.

In het theoretische geval dat Amsterdam NIET over de N11 verwezen zou zijn ten westen van Alphen, wat zou er dan gestaan hebben op de borden?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Coen Tunnel » ma 18 mei 2015, 11:18

Rene schreef:Ter plekke onbekenden trekken zich immers niks aan van bewegwijzering.

[...]

En omdat er geen snelweg A3 is, moet de ter plekke onbekende in het Groene Hart geholpen worden met het vinden van de meest comfortabele route in noordelijke richting. En dat is niet de N207, maar de N11. In zuidelijke richting speelt dit probleem niet.
Wat voor zin heeft het dan om Amsterdam aan te geven als de ter plekke onbekende zich volgens jou niks aantrekt van de bewegwijzering? Je spreekt jezelf nu aardig tegen... :confuuuse:

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Albaufstieg » ma 18 mei 2015, 12:20

Ik sluit mij aan bij de opmerking van Pino over de uitrol van de netwerkdoelensystematiek: het is tot op heden geen heel geslaagd systeem in mijn ogen. René's recente opmerking over dat er eind dit jaar nog wat nieuws gepresenteerd zal worden op doelengebied baart mij eveneens zorgen. Nu is men bezig met het wegwerken van de ontstane inconsistenties die zijn ontstaan door de netwerkdoelensystematiek door route-borden toe te passen en borden bij te timmeren, wordt er straks weer wat aangepast?

Nadeel vind ik tot op heden de gewichtige keuze om voorafgaand aan knooppunten enkel en alleen nog de netwerkdoelen te bewegwijzeren van een dwarsrichting. Uiteraard erg plezierig om voorafgaand aan een knooppunt als weggebruiker al enigszins een netwerk te kunnen doorgronden, maar op relatief korte afstand van belangrijke hoofddoelen die geen netwerkdoelen zijn toch allerminst ideaal. Zoals boe! al stelde zijn er meer doelen dan netwerkdoelen. Op landelijk niveau dekt Rotterdam de regio Rotterdam – Den Haag waarschijnlijk meer dan afdoende af. Maar op relatief korte afstand van Den Haag i.c.m. de wél logische route naar Den Haag en de niet logische route naar Rotterdam vanaf Alphen a/d Rijn is het eigenlijk van de ratten besnuffeld dat Den Haag hier geen vermelding kan krijgen op het afstandenbord.

Verder geloof ik dat navigatiesystemen voor de ter plekke onbekende inderdaad leidend zullen zijn, maar bewegwijzering dient te allen tijde ook ter confirmatie voor die weggebruiker. In die zin heeft de bewegwijzering een ondersteunende functie. Met de eerder genoemde uitwijkroute in het achterhoofd in geval van calamiteiten op de A12 is het vermelden van Den Haag na Alphen a/d Rijn al helemaal een pré ter confirmatie.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door boe! » ma 18 mei 2015, 13:27

Rene schreef:En omdat er geen snelweg A3 is, moet de ter plekke onbekende in het Groene Hart geholpen worden met het vinden van de meest comfortabele route in noordelijke richting. En dat is niet de N207, maar de N11. In zuidelijke richting speelt dit probleem niet.
Dus de N207 is in zuidelijke richting wel de meest comfortabele route?

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21865
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Pino » ma 18 mei 2015, 14:23

Albaufstieg schreef:Nadeel vind ik tot op heden de gewichtige keuze om voorafgaand aan knooppunten enkel en alleen nog de netwerkdoelen te bewegwijzeren van een dwarsrichting. Uiteraard erg plezierig om voorafgaand aan een knooppunt als weggebruiker al enigszins een netwerk te kunnen doorgronden, maar op relatief korte afstand van belangrijke hoofddoelen die geen netwerkdoelen zijn toch allerminst ideaal.
Het goede nieuws is dat in grote delen van het land de wegen van netwerkdoel naar netwerkdoel lopen. Dus ook dwarsrichtingen bedienen in de regel twee netwerkdoelen. We schieten pas tekort (vind ik althans) wanneer een dwarsroute niet naar een netwerkdoel leidt. Of in een geval als hier de dwarsroute naar het eerstvolgende netwerkdoel volkomen onlogisch is, maar des te bruikbaarder is op weg naar een belangrijk niet-netwerkdoel. In dat laatste geval moeten we eens af van dat krampachtige "is geen netwerkdoel, dus bordverspilling".

Als ik er zo over nadenk hebben we in Nederland geen perfect genoeg grid om onder de streep altijd en overal twee doelen te hebben staan, namelijk één doel links op het eerstvolgende knooppunt en één doel rechts op het eerstvolgende knooppunt. Verbindingen lopen in ons land vaak ietsje te schuin om dat echt handig te maken (*). Dat je wat eerder begint met het vermelden van de prominente kruisende richting, kan ik in die zin best begrijpen. Maar ik zou de minder prominente richting niet vergeten: hij wordt relatief belangrijker wanneer je dichterbij het knooppunt komt en je kunt er zeker ook voor kiezen hem wat eerder te brengen als routebevestiging wanneer verkeer heel bewust omrijdt. Ons wegennet lijkt nog genoeg op een grid om die vorm van geleiding over het 'grid' mee te nemen. Helaas lijkt het er echter op dat we in Nederland eerder hebben gepoogd om de geleiding tussen Franse Categorie 5-doelen over een radiaal opgebouwd wegennet te kopiëren dan de Duitse stijl die wat beter past bij het Nederlandse wegennet waar hoek-omverbindingen aan de orde van zo ongeveer alle verbindingen tussen landsdelen zijn.

(*) Als voorbeeld de A1. Vanuit Amsterdam is op Eemnes het doel Almere niet echt relevant meer; daarna op Hoevelaken is Utrecht dat niet en uiteindelijk op Beekbergen is Zwolle niet relevant meer. Vanuit Apeldoorn precies omgekeerd. Op Hoevelaken is Zwolle veel minder belangrijk dan Utrecht; op Eemnes speelt daardoor Utrecht maar nauwelijks een rol en daarna kun je raden hoe het op Muiderberg werkt.
Laatst gewijzigd door Pino op di 19 mei 2015, 14:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Vinny » ma 18 mei 2015, 20:10

Rene schreef:^^
Den Haag loopt via de A12, niet via de N11. Ter plekke onbekenden moeten eerst op hoofddoel Leiden rijden. Pas daarna krijgen ze een volgend hoofddoel voor hun kiezen.
Verder is het wegennet in zuidwestelijke richting veel beter dan in noordelijke richting, dus je spreekt jezelf compleet tegen.
Je snapt natuurlijk ook wel dat dit je reinste flauwekul is. Vanuit Alphen a/d Rijn rijdt niemand via de A 12 naar Den Haag. Dat zou werkelijk onzinning zijn.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Wouter N14 » ma 18 mei 2015, 20:31

Die bewegwijzering staat er toch ook niet alleen voor verkeer vanaf de A12? Alphen is een middelgrote stad met bijna 70 duizend inwoners (gemeente 107.000) met een sterke regionale functie waar vanuit geforenst wordt naar Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en ongetwijfeld ook Gouda en Utrecht. Alleen Amsterdam vermelden lijkt mij dan ook niet aansluiten bij de praktijk.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21865
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Pino » ma 18 mei 2015, 22:02

^^ De forensen weten de weg, dus daar zet je de bewegwijzering niet echt voor neer. Maar er zal ook zeker het nodige ter plaatse onbekende verkeer op weg zijn tussen Alphen en de rest van het land. Met alleen de netwerkdoelen Amsterdam (voor de N11-west) en Utrecht (voor de N11-oost) dek je dat bepaald niet af.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Wouter N14 » ma 18 mei 2015, 22:13

^^ Tja, volgens Rene trekken onbekenden zich weer niks aan van bewegwijzering. Voor wie is bewegwijzering dan? :dontknow:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Albaufstieg » ma 18 mei 2015, 22:19

Voor alle weggebruikers. Ter confirmatie, voor het faciliteren van het verkeer op weg naar bepaalde doelen, maar bijvoorbeeld ook zodat de weggebruiker in staat is bepaalde wegconfiguraties en het netwerk te kunnen voorspellen en doorgronden. Ik kan me dan ook niet helemaal vinden in de stelling dat de doelgroep van bewegwijzering de ter plekke onbekende is. Uiteraard de belangrijksten binnen die doelgroep, maar volgens mij dient bewegwijzering voor elke weggebruiker.
Laatst gewijzigd door Albaufstieg op ma 18 mei 2015, 22:46, 2 keer totaal gewijzigd.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door RSK » ma 18 mei 2015, 22:24

Wouter N14 schreef:Alphen is een middelgrote stad met bijna 70 duizend inwoners (gemeente 107.000) met een sterke regionale functie waar vanuit geforenst wordt naar Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en ongetwijfeld ook Gouda en Utrecht. Alleen Amsterdam vermelden lijkt mij dan ook niet aansluiten bij de praktijk.
Andersom loopt de geëigende route van Alphen aan den Rijn naar Rotterdam over de N11, A12 en A20. Rotterdam staat echter bij Bodegraven niet aangegeven, daar moet je maar net weten dat je voor Rotterdam de A12-doelen Gouda en Den Haag moet volgen. Sowieso bedien je met de verwijzing naar Den Haag op de N11 bij Bodegraven alleen het verkeer vanuit Bodegraven-Noord. Qua afstand is het vanaf de N458 gelijk, maar via de A12 is het 2 minuten sneller. Nee, die systematiek van netwerk-, hoofd- en einddoelen is op dit soort wegen nog niet wat het zou moeten zijn. Wat mij betreft komt op de N11-Li Den Haag vanaf Alphen aan den Rijn erbij op de borden, en op de N11-Re eenzelfde exercitie voor Rotterdam.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21865
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Pino » ma 18 mei 2015, 22:28

^^ Voor Rotterdam zal het er een beetje van afhangen waar je moet zijn. Naar het centrum geef ik je gelijk, maar het staat toch ook op de borden als vertegenwoordiger van de gehele Rijnmond en de zuidelijke uitvalswegen van Rotterdam. Zeker wanneer straks de A4 compleet is, zul je toch eerder de N11-west pakken op weg naar plaatsen als Schiedam, Spijkenisse en de havens. Tegen die achtergrond zou ik weglaten ook nog best een optie vinden: beter niet vermelden dan een vermelding waarvan je maar moet raden welke kant je wordt uitgestuurd. Maar dat komt ongetwijfeld ook omdat ik een heel veel simpeler doel voor ogen heb met afstandenborden. Simpel een plaatje geven van wat er op relatief korte termijn komen gaat; geen pretentieus gedoe over netwerkdoelen die nodig zijn om mensen van het ene landsdeel naar het andere te krijgen.
Wouter N14 schreef:Tja, volgens Rene trekken onbekenden zich weer niks aan van bewegwijzering. Voor wie is bewegwijzering dan? :dontknow:
Als gezegd, ik houd het erop dat René zich op dit punt gewoon verschreef. Je redeneert bij de indeling van borden nog steeds vanuit de ter plaatse onbekende. Ook al kijkt alle rest er natuurlijk ook naar: al was het maar ter confirmatie.
Laatst gewijzigd door Pino op ma 18 mei 2015, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Wouter N14 » ma 18 mei 2015, 22:35

^^ Meest aannemelijk inderdaad.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Claus Plein
stadsweg
Berichten: 366
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 21:11

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Claus Plein » wo 20 mei 2015, 22:05

Vandaag een ritje Zoomland-Sabina gedaan. Enkele nieuwe borden en enkele veranderde borden. Veranderde borden en wat 'sfeermomentjes' in de spoiler.

Nieuw afstandenbord na de aansluiting Dinteloord:
Afbeelding

Bord voor vervoer van gevaarlijke stoffen in de richting Rotterdam:
Afbeelding

Routebordje voor de Volkerakbrug:
Afbeelding
SPOILER: TOON

Dordrecht i.p.v. Rotterdam voor Zoomland:
Afbeelding

Halsteren-Noord wordt nu niet meer aangegeven, Amsterdam en Rotterdam wel:
Afbeelding

Idem dito:
Afbeelding

N259 of inmiddels niet meer?:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kijkend richting de A4:
Afbeelding

Eens zo druk...:
Afbeelding

Aangepaste borden A4-li voor Sabina:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Edit: foto's verkleind.
Laatst gewijzigd door Claus Plein op do 21 mei 2015, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door captain007 » wo 20 mei 2015, 22:21

^^ Wil je die platen a.u.b. resizen? Nu gaat ie ruim 4,5 mb per foto binnenhalen en dat kan niet de bedoeling zijn.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Rene » do 21 mei 2015, 8:37

Claus Plein schreef:
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding
Zal wel dezelfde strippenplaatser zijn geweest als op de Ring A10... :facepalm: :pukey:
Laatst gewijzigd door Rene op do 21 mei 2015, 9:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Dennal
stadsweg
Berichten: 432
Lid geworden op: zo 16 nov 2008, 11:05
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Dennal » do 21 mei 2015, 8:41

^^ Wat stond er eerst eigenlijk op de bewegwijzering?
Laatst gewijzigd door Wouter N14 op do 21 mei 2015, 8:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Zeer zeker niet voor de eerste keer, als je direct op een bericht reageert gebruik je ^^ en niet de quote-knop.
As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aauwd!

Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door keokiracer » do 21 mei 2015, 8:46

^^
Halsteren -Noord
Tholen
Steenbergen
https://maps.google.nl/lochp?ll=51.5031 ... 47,,0,0.06

Overigens, de dag voordat de plaatjes gepost werden had ik niet eens opgemerkt dat het aangepast was toen ik er voorbij kwam :oops:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21865
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Pino » do 21 mei 2015, 9:42

Wat is de gedachte achter de geleiding van gevaarlijke stoffenvervoer? De A29 brengt je toch echt naar de Heinenoordtunnel. Hoe word je daar omgeleid?

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door keokiracer » do 21 mei 2015, 9:47

^^ Kijk eens naar het achterste bord op deze foto ;)
Claus Plein schreef:Routebordje voor de Volkerakbrug:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21865
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Pino » do 21 mei 2015, 10:16

^^ Dank. Zullen ze op Goeree-Overflakkee blij mee zijn. En ik vermoed dat het niet altijd een kortere route zal opleveren dan een route via Knooppunt Ridderkerk.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3537
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door verfmeer95 » do 21 mei 2015, 11:35

^^ Sabina-Ridderkerk gaat het snelst via A29-A15, dus daar ligt het probleem niet. Op Vaanplein gaat het fout, want daar wordt Amsterdam via de Beneluxtunnel gestuurd in plaats van via de Brienenoord.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Rene » do 21 mei 2015, 11:38

^^
Geheel logisch als de A4 Delft-Schiedam open is...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door keokiracer » do 21 mei 2015, 11:40

Pino schreef: En ik vermoed dat het niet altijd een kortere route zal opleveren dan een route via Knooppunt Ridderkerk.
Dan zal verkeer moeten omrijden via de N3 (want Drechttunnel)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3537
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door verfmeer95 » do 21 mei 2015, 11:41

Rene schreef:Geheel logisch als de A4 Delft-Schiedam open is...
Mee eens, maar nu dus nog fout. Eigenlijk hadden ze dat moeten afplakken en een tijdelijk bord moeten plaatsen.
Al kan je zeggen dat gezien het geringe verschil (1 km) er niet heel veel problemen zullen ontstaan.

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Steptimer » do 21 mei 2015, 13:46

Hebben we serieus zolang moeten wachten op lelijke aangepaste borden terwijl er werd gezegd dat er nieuwe borden waren besteld, maar die pas midden dit jaar af zouden zijn... :( :booooos:
bron: http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/v ... -1.4646565

Waarom staat Fijnaart vanuit het Zuiden nog wel aangegeven terwijl het vanuit het Noorden is verwijderd van de borden?

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21865
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door Pino » do 21 mei 2015, 14:15

keokiracer schreef:
Pino schreef: En ik vermoed dat het niet altijd een kortere route zal opleveren dan een route via Knooppunt Ridderkerk.
Dan zal verkeer moeten omrijden via de N3 (want Drechttunnel)
Ik weet het, en ik heb inmiddels kunnen doorrekenen dat dat een route oplevert die in kilometers langer is dan de route via de N57 (ik nam voor het gemak even de aansluiting N15/N57 als referentiepunt). En omdat je praat over vrachtverkeer, is het ook niet zo dat je met de omweg over langs Ridderkerk toch sneller kunt zijn doordat je op de snelweg zoveel harder kunt rijden.

Maar toch kan ik me ergens zo voorstellen dat men vrachtverkeer met gevaarlijke stoffen toch ook liever over snelwegen en de 2x2 N3 stuurt dan over enkelbaans wegen. Het raakt aan het idee dat je doorgaand ter plaatse onbekend verkeer het liefst over 'comfortabele routes' stuurt. Zie de opmerking van René enkele dagen terug over waarom de route Bodegraven-Alphen-Amsterdam via de N207 niet wordt bewegwijzerd vanaf de N11. Dat laat zich dan toch redelijk kopiëren naar deze situatie. Ik vermoed dat dat niet is gebeurd omdat de omweg hier groter is dan daar en je over een redelijk kleine doelgroep praat. Het feit dat die doelgroep bestaat uit een soort vrachtauto's dat mensen liever niet op een enkelbaans weg kort langs de bebouwde kommen aan de N59 en N215 hebben, heeft het dan kennelijk afgelegd.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Bewegwijzering.Autosnelwegen.nl

Bericht door boe! » do 21 mei 2015, 14:52

keokiracer schreef:
Pino schreef: En ik vermoed dat het niet altijd een kortere route zal opleveren dan een route via Knooppunt Ridderkerk.
Dan zal verkeer moeten omrijden via de N3 (want Drechttunnel)
Drechttunnel is categorie C, niet D.

Plaats reactie