Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Vinny » do 05 dec 2019, 20:15

Pino schreef:Omdat je naar Groningen alleen maar rechtdoor zult gaan, is de toegevoegde waarde miniem. Omgekeerd voelt het ook wel apart om rechtdoordoel Groningen boven de streep te houden en afslaand A7-doek Sneek eronder te zetten. Misschien is een wijziging van het wegnummer dan toch zo slecht niet.
Ik weet niet precies of de richtlijnen dit dwingend voorschrijven. De situatie is volgens mij vergelijkbaar met o.a. het eind van de A 5 bij Hoofddorp. Er valt wel wat voor te zeggen.

Bij Joure vind ik overigens niet dat er bestemmingen op de wegwijzers erbij moeten. Het vorkbord op de A 6 richting het noorden is zelfs behoorlijk vol te noemen. Lekker zo laten ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » zo 08 dec 2019, 10:45

Zijn er andere knooppunten waar een NBA-bord staat met een aanduiding einde wegnummer? Ik ken alleen De Hoek terwijl die natuurlijk op veel meer plaatsen gebruikt zou kunnen/moeten worden. Want dat is dan de vervolgvraag, waarom dan alleen daar op de A5? :s
Afbeelding
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Robbert297 » zo 08 dec 2019, 10:48

^^ Gezien de situatie zou zo'n bord ook prima op bijvoorbeeld :KP: Joure kunnen staan vanuit Lelystad met de aanduiding "einde A6 | begin A7".
Слава Україні

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » zo 08 dec 2019, 11:21

Wouter N14 schreef: zo 08 dec 2019, 10:45 Zijn er andere knooppunten waar een NBA-bord staat met een aanduiding einde wegnummer? Ik ken alleen De Hoek terwijl die natuurlijk op veel meer plaatsen gebruikt zou kunnen/moeten worden. Want dat is dan de vervolgvraag, waarom dan alleen daar op de A5? :s
Ik denk dat de reden op de foto staat. Hier begint de bewegwijzering van afrit 3 en 3a van de A4, dus dit zal wellicht zijn om duidelijk aan te geven dat dit al een afrit is van de A4 en niet meer van de A5.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » zo 08 dec 2019, 11:23

Robbert297 schreef: zo 08 dec 2019, 10:48 ^^ Gezien de situatie zou zo'n bord ook prima op bijvoorbeeld :KP: Joure kunnen staan vanuit Lelystad met de aanduiding "einde A6 | begin A7".
Daar is al reguliere bewegwijzering. Het issue speelt eigenlijk alleen bij splitsingen/vorkknooppunten waar een weg vloeiend overgaat in een weg met een ander nummer. Daar staat normaalgesproken geen bewegwijzering.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door verfmeer95 » zo 08 dec 2019, 11:54

Coen Tunnel schreef: zo 08 dec 2019, 11:21
Wouter N14 schreef: zo 08 dec 2019, 10:45 Zijn er andere knooppunten waar een NBA-bord staat met een aanduiding einde wegnummer? Ik ken alleen De Hoek terwijl die natuurlijk op veel meer plaatsen gebruikt zou kunnen/moeten worden. Want dat is dan de vervolgvraag, waarom dan alleen daar op de A5? :s
Ik denk dat de reden op de foto staat. Hier begint de bewegwijzering van afrit 3 en 3a van de A4, dus dit zal wellicht zijn om duidelijk aan te geven dat dit al een afrit is van de A4 en niet meer van de A5.
Bij de A44 is dat geen enkel probleem. Daar staat de naam Burgerveen niet eens vermeld.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » zo 08 dec 2019, 13:08

^^ En bij de A44 stond het vroeger juist wel. Maar goed, ik vind het een stukje informatie dat gewoon gegeven zou moeten worden. Bewegwijzering is nog altijd voor de ter plaats onbekende, dus dan moet je die mensen niet zelf conclusies laten zoeken en trekken over wegnummers.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » zo 08 dec 2019, 14:16

Met NBA krijg je een afstandenbord met het “nieuwe” wegnummer direct na zo’n knooppunt, dus je weet in ieder geval waarop je terecht komt. En dat het oude wegnummer eindigt, zie je wel duidelijk genoeg aan de situatie. Het misstaat niet, een “einde A44, begin A4”, maar het is niet iets dat ik ook maar het minste mis - ook niet in vergelijkbare situaties in het buitenland.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door sven_engelen » zo 08 dec 2019, 14:24

Ik vind het geen goed idee om het einde van een wegnummer specifiek aan te geven tenzij het overgaat van A naar N-nummer ZONDER kruising. Een geval als de overgang van A15 naar N15 is daar een goed voorbeeld van. Voor de rest is het nergens voor nodig.
Svenlo

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » zo 08 dec 2019, 14:33

Dat zou heel makkelijk moeten kunnen als onderbord op het :G3: dan wel :G2:-bord. Op de A15/N15 staat er een klein bordje naast en alleen in de rechterberm. Dat kan beter.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door sven_engelen » zo 08 dec 2019, 15:11

^^ meer dan voldoende zul je bedoelen. Meer dan zo'n klein bordje is niet nodig. Je moet de weggebruiker niet vol willen blaffen met informatie.
Svenlo

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » zo 08 dec 2019, 15:20

Eens dat niet meer nodig is dan zoiets kleins. Alleen ik zou het wel als onderbord op de andere verkeerstekens plaatsen ;en als dat andere verkeersteken aan beide zijden van de rijbaan staat, dan ook aan beide kanten). Het bordje A15/N15 staat in mijn optiek wat verstopt in de berm. Was het als onderbord geplaatst, dan was het meer dan voldoende geweest.
Laatst gewijzigd door Pino op ma 09 dec 2019, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Vinny » zo 08 dec 2019, 15:45

Ik vind dat niet persé een 'klein' ding. Als je bijvoorbeeld de N 34 hebt, dan wordt eigenlijk op geen enkele manier duidelijk gemaakt dat je onontkoombaar op de snelweg uitkomt.
https://goo.gl/maps/T15RHajPmMk6nfox8

Er is blijkbaar genoeg reden om een enorm bord neer te zetten dat bij file de lijnbus gebruik mag maken van de vluchtstrook:
https://goo.gl/maps/d2BKk6tNDhkHw3D68

maar dat je zodadelijk mag gaan invoegen op een weefvak wordt weer op geen enkele manier aan de weggebruiker gecommuniceerd. Een relatief klein bordje met:
:KP: De Punt
Einde N 34/Begin A 28

zou toch wel fijn zijn. Natuurlijk niet persé heel erg noodzakelijk misschien, maar het geeft even net dat beetje automatische ondersteuning voor de weggebruiker die beter kan anticiperen op het naderende invoegen. :yes:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » zo 08 dec 2019, 19:53

De noodzaak is inderdaad normaal niet zo groot, maar juist wel bij de A44->A4 omdat daar een genummerde afrit zit in de reeks van de A4.
De aanduiding "A44 afrit 4" is dan dus ineens niet zo duidelijk meer.

(Op mijn NBA-fotosite staan de borden van afrit 4 op de pagina van de A4, terwijl alle borden van de afrit op de A44 staan als je van de A44 komt. Maar ja, het afritnummer is van de A4...)

Kwam trouwens wel deze foto van JackBauer tegen:
Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door boe! » zo 08 dec 2019, 20:09

harry schreef: zo 08 dec 2019, 19:53 De aanduiding "A44 afrit 4" is dan dus ineens niet zo duidelijk meer.
Idem voor afrit 10 van de A4: Plaspoelpolder is de officiële afrit 10, maar Schiedam-Noord heeft ook het nummer 10 (geleend van de A20, maar alleen bereikbaar vanaf de A4).
Hetzelfde voor afrit 14 van de A28: Elspeet is de officiële afrit 14, maar Hoevelaken heeft ook het nummer 14 (geleend van de A1, maar in oostelijke richting alleen bereikbaar vanaf de A28).

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » zo 08 dec 2019, 20:35

boe! schreef: zo 08 dec 2019, 20:09 Idem voor afrit 10 van de A4: Plaspoelpolder is de officiële afrit 10, maar Schiedam-Noord heeft ook het nummer 10 (geleend van de A20, maar alleen bereikbaar vanaf de A4).
Hetzelfde voor afrit 14 van de A28: Elspeet is de officiële afrit 14, maar Hoevelaken heeft ook het nummer 14 (geleend van de A1, maar in oostelijke richting alleen bereikbaar vanaf de A28).
In het geval van de A28 wordt het afritnummer pas op het laatste moment aangegeven, als je al gekozen hebt voor A1. Veel netter had de bewegwijzering niet kunnen zijn.
SPOILER: TOON

Afbeelding
In het geval van A4-zuid naar A20 wordt het afritnummer inderdaad al op de A4 getoond. Maar ik zou niet weten hoe het daar anders had gemoeten.
SPOILER: TOON

Afbeelding foto: Marcel Monterie
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » zo 08 dec 2019, 21:57

Vinny schreef: zo 08 dec 2019, 15:45 Er is blijkbaar genoeg reden om een enorm bord neer te zetten dat bij file de lijnbus gebruik mag maken van de vluchtstrook:
https://goo.gl/maps/d2BKk6tNDhkHw3D68

maar dat je zodadelijk mag gaan invoegen op een weefvak wordt weer op geen enkele manier aan de weggebruiker gecommuniceerd. Een relatief klein bordje met:
:KP: De Punt
Einde N 34/Begin A 28

zou toch wel fijn zijn. Natuurlijk niet persé heel erg noodzakelijk misschien, maar het geeft even net dat beetje automatische ondersteuning voor de weggebruiker die beter kan anticiperen op het naderende invoegen. :yes:
Zeker die combinatie van meerdere borden over de bus op de vluchtstrook en verder helemaal niets voelt niet goed inderdaad. Hierbij speelt ook een rol dat je hier een flauwe bocht naar rechts maakt en al die tijd eenbaans blijft rijden - het is niet zo dat je de A28 al uitgebreid hebt kunnen bewonderen, zoals dat bij Burgerveen en De Hoek bijvoorbeeld wel het geval is. Het feit dat de andere weghelft uit beeld verdwijnt is misschien nog de voornaamste indicatie, maar een klein bordje als waarschuwing en voorloper op het echte routebevestigingsbord aan de A28 zelf zou wel goed zijn.

Wat op zich een ander verhaal is -maar hier op de N34 niet minder relevant- is dat bij de afrit voor :KP: De Punt (en ook onderaan de oprit richting de A28) wel even wat duidelijker mag staan dat je hier onvermijdelijk de A28 op zult gaan. Een kleurverschil tussen snelweg en niet-autosnelweg kan daarbij natuurlijk wel helpen; zie dit Engelse voorbeeld waar het blauwe vlak op groene achtergrond al een hoop zegt. Maar ook zonder kleurgebruik kan de aanwijzing aan 'non-motorway traffic' natuurlijk nog wel veel toevoegen.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door verfmeer95 » zo 08 dec 2019, 22:57

^^ In Nederland is het verschil tussen een autoweg en een autosnelweg veel kleiner dan het verschil tussen een dual carriageway en een motorway is. Daarom lijkt mij extra aanduidingen niet nodig.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » ma 09 dec 2019, 8:34

In de toegangsrestricties klopt dat wel, mits je uiteraard van een autoweg komt. Maar het gaat over de weggebruiker een beetje meenemen in het feit dat je op de A28 terecht aan het komen bent. De :G1: bij :KP: De Punt staat zo ongeveer bij het invoeg-puntstuk en er staan volgens mij geen vooraankondigingen zoals je dat in Frankrijk wel ziet, waar op soortgelijke mondingen van niet-snelwegen in een snelweg gewoon op een paarhonderd meter een :G1: met afstandsaanduiding staat.

En over Frankrijk gesproken: je kunt misschien ook iets met het Franse gebruik (dat je ook elders wel ziet) om bij een oprit onder de :G1: het A-nummer en afritnummer noemen. Lijkt praktischer dan Vinny’s “lange uitleg” met knooppuntnaam, eindigend wegnummer en beginnend wegnummer. Maar dan zou je natuurlijk bij alle opritten hetzelfde moeten doen ...
Laatst gewijzigd door Pino op ma 09 dec 2019, 9:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » ma 09 dec 2019, 9:11

verfmeer95 schreef: zo 08 dec 2019, 22:57 ^^ In Nederland is het verschil tussen een autoweg en een autosnelweg veel kleiner dan het verschil tussen een dual carriageway en een motorway is. Daarom lijkt mij extra aanduidingen niet nodig.
Er zijn plekken waar je op een autosnelweg uitkomt en geen (legale) mogelijkheid hebt om te keren. Bijvoorbeeld in Drachten: https://www.google.nl/maps/@53.0954457, ... 312!8i6656

Er is iets verderop nog wel een plek waar je fysiek kan keren, maar waar het niet mag (RVV artikel 78, lid 1): https://www.google.nl/maps/@53.0910832, ... 312!8i6656

Er is overigens wel een geslotenverklaring voor langzaam verkeer, dus heel veel verkeer dat niet op de snelweg mag zijn zal hiet wel niet komen.

Deze is wat dat betreft 'gevaarlijker': https://www.google.nl/maps/@51.69025,5. ... 312!8i6656

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Vinny » ma 09 dec 2019, 20:05

Lijkt praktischer dan Vinny’s “lange uitleg” met knooppuntnaam, eindigend wegnummer en beginnend wegnummer.
Misschien dat mijn uitleg wat lang is, maar ik heb het toch gewoon over zo'n bord:
https://i.imgur.com/NMxVYCr.png ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » ma 09 dec 2019, 20:19

Ligt niet aan jouw uitleg hoor. Meer dat het verhaal “Knooppunt X. Hier eindigt de Ay. En begint de Az.” twee zinnen meer bevat (lees: gegevens op het bord) dan het kernpunt “je rijdt nu elk moment de Az op.” En doe mij dan maar zo’n mooi klein Frans bordje in het kader van de materiaalbesparing. ;)

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » wo 11 dec 2019, 21:19

Zaterdag zag ik dat een van de 2 oudste wegwijzers op een rijksweg is vervangen door NBA. Het gaat om het linkerbord, het rechterbord hangt er al een tijdje.

Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door nickdh » wo 11 dec 2019, 23:19

^^ Erg jammer, dat was toch wel één van de relikwieën van old-school bww.

Breda wordt later uiteraard over de verlengde A16 gestuurd, maar ontbreekt dan weer op de ruit tussen :KP: Kleinpolderplein en :KP: Terbregseplein wat een gemiste kans is. Op de A15 staat het al vanaf :KP: Benelux.

Het lijkt me ook een goed idee om Nijmegen toe te voegen tussen :KP: Terbregseplein en :KP: Ridderkerk-Noord, en verwijzingen naar de Europoort (in de toekomst) op de A20 via de A24 te sturen ipv A4-A15. Die corridor is namelijk al druk zat.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Rene » do 12 dec 2019, 9:05

nickdh schreef: wo 11 dec 2019, 23:19en verwijzingen naar de Europoort (in de toekomst) op de A20 via de A24 te sturen ipv A4-A15. Die corridor is namelijk al druk zat.
Denkfout van de eerste orde. Met bewegwijzering stuur je niet de omvang van verkeersstromen. Ter plekke wel bekenden gebruiken bewegwijzering wel op manoeuvreniveau (rijstrookwisselingen), maar niet om te navigeren (routekeuze). Slechts 2-3% van het verkeer op een rijksweg is doorgaans ter plekke onbekend. Via een andere route iets aangeven levert dus geen significant effect op qua verkeersbelasting van wegvakken.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door verfmeer95 » do 12 dec 2019, 9:13

^^ Toch denk ik wel dat het zal gebeuren, gewoon omdat die afstand veel korter is. Het wordt dus ook gewoon de snelste route.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » do 12 dec 2019, 10:03

Rene schreef: do 12 dec 2019, 9:05Slechts 2-3% van het verkeer op een rijksweg is doorgaans ter plekke onbekend.
Dan praten we voor grote delen van het wegennet rond Rotterdam toch al gauw over 4.000-6.000 mvt/dag.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » do 12 dec 2019, 10:45

Los daarvan is het vreemd om dit argument te horen, wanneer we weten op wat voor manieren elders in het land wel pogingen worden gewaagd om te sturen. Groningen aangeven op :KP: Badhoevedorp bijvoorbeeld, om dan verkeer maar over de A9 langs Amsterdam te krijgen in plaats van de kortere (en in regulier verkeer snellere) A10. Of de Zeeuwse doelen die bij Rotterdam wel en niet mogen verschijnen om maar te voorkomen dat verkeer de N57 of de Zeelandbrug zou pakken.

Dat gezegd hebbende lijkt het mij zeker vanaf de A4 logischer om verkeer naar Europoort gewoon via :KP: Benelux te blijven sturen. Het scheelt wat in de afslaande bewegingen. Liever één keer afslaan in de ruime bocht van Benelux, zoals nu, dan over de relatief krappe verbinding van het Kethelplein en dan nog de twee knooppunten aan weerszijden van de Blankenburgverbinding. Die laatste worden weliswaar zo vormgegeven dat er geen krappe afslagen in zitten, maar met de TOTSO die Knooppunt Vlaardingen wordt, kan dat nog het nodige naar links wevende vrachtverkeer opleveren ook. Laat ze dan maar rechts zitten op Knooppunt Benelux. Uiteraard komt hier ook ergens in beeld dat de Blankenburgtunnel een tolverbinding zal worden. Het mag ietsje sneller worden dan de Benelux-verbinding, maar het valt maar te bezien in hoeverre (vracht)verkeer naar Europoort nu echt op die kleine tijdswinst tegen tolbetaling zit te wachten ...

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Steptimer » do 12 dec 2019, 16:47

nickdh schreef: wo 11 dec 2019, 23:19
Breda wordt later uiteraard over de verlengde A16 gestuurd, maar ontbreekt dan weer op de ruit tussen :KP: Kleinpolderplein en :KP: Terbregseplein wat een gemiste kans is. Op de A15 staat het al vanaf :KP: Benelux.
Edit: Ik zit er naast, het staat toch eerder aangegeven dan ik dacht.

Vanaf Benelux staat plaatsvervangend netwerkdoel Bergen op Zoom aangegeven. Volgens mij geen Breda.
Laatst gewijzigd door Steptimer op do 12 dec 2019, 17:11, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » do 12 dec 2019, 16:52

Dit is toch echt nog in :KP: Benelux: https://www.google.nl/maps/@51.8741149, ... 384!8i8192

Je hebt komende vanaf de A4 hier weliswaar eerst Bergen op Zoom/Dordrecht moeten volgen (bij de keuze voor A15-west of A15-oost), maar gelijk daarna komt de splitsing tussen hoofdbaan en parallelbaan en wordt Breda al vermeld.

Ook komende vanaf de A15 vanuit Europoort staat Breda gelijk na :KP: Benelux op de wegwijzers.

Plaats reactie