Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door boe! » do 16 jan 2020, 9:25

nickdh schreef: do 16 jan 2020, 8:02 "Utrecht" / "Zaanstad" / "Alkmaar" met bijbehorende afstanden kan ook.
Dat zijn nog steeds niet alle richtingen.
verfmeer95 schreef: wo 15 jan 2020, 22:01 Ik vindt dit juist een goed bord in deze omstandigheden. Het zegt dat in welke richting je ook rijdt, je altijd binnen 41km een tankstation tegen komt. Anders krijg je een bord met 8 wegnummers erop, wat het niet leesbaarder maakt.
Dat was ook mijn interpretatie, maar blijkbaar zijn wij de enigen die zo redeneren.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » do 16 jan 2020, 10:36

Tja. Als je dit tankstation voorbij rijdt en daarna rondjes A10 gaat rijden, kom je nooit meer een tankstation tegen :shutup:

Op zich zou het soort boodschap niet slecht zijn, en zeker beter dan een bord met acht wegnummers/rijrichtingen (gelukkig ligt er een tankstation vóór zowel de splitsing A1-A6 als de splitsing A7-A8). Maar iets dat zo inconsistent is met vergelijkbare onderborden elders is gewoon onhandig. Dan moet je dit principe gaan uitrollen over alle situaties waarin er kruisende (hoofd)wegen aankomen. In vergelijkbare situaties waar je een ring met veel uitvalswegen nadert, laat men het onderbord gewoon weg. En daarmee lopen we ook internationaal in de pas.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » do 16 jan 2020, 14:18

verfmeer95 schreef: wo 15 jan 2020, 22:01 Ik vindt dit juist een goed bord in deze omstandigheden. Het zegt dat in welke richting je ook rijdt, je altijd binnen 41km een tankstation tegen komt.
Ik heb tot nu toe dat soort borden omgekeerd geïnterpreteerd: "Let op: de volgende tankgelegenheid is pas over 41 km".
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Jutter
dorpsstraat
Berichten: 173
Lid geworden op: wo 08 feb 2017, 0:48
Locatie: Den Helder

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Jutter » do 16 jan 2020, 14:49

Ze hebben gisteren Makkum van het grote bord bij Zurich gehaald.

Zo was het:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Nu dus zonder Makkum. Weer gewoon over de Westerweg ipv. de Houwdijk.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Snelwegfreak » do 16 jan 2020, 15:07

Dus Zurich zweeft nu tussen beide afslagen in?
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Vinny » do 16 jan 2020, 19:52

Pino schreef: do 16 jan 2020, 9:06 Zou iemand gemeend hebben het op te hangen in verband met het sluiten van de Tango aan de A9 bij Amstelveen? De "41 km" geldt pas sinds die sluiting afgelopen november (en hij zou natuurlijk tijdelijk moeten zijn, met de geplande nieuwe verzorgingsplaats even verderop). Dus is het dan opportunisme van de pachter van de Ruygen Hoek-pomp onder het motto "het is toch echt goed om hier even te tanken" of is het Rijkswaterstaat dat hierover meent te moeten waarschuwen? Dat laatste mede in het licht van de discussies rondom die nieuwe A9-verzorgingsplaats, waarvan de minister ook al stelde dat niet-aanleg zou leiden tot een te groot gat in de tankvoorzieningen ("tot wel 60 km") op het hoofdwegennet.
Het is denk ik wel goed dat er gewaarschuwd wordt als het volgende tankstation meer dan 30 kilometer verderop is, maar voeg dan gewoon het woordje "max." toe. Zo is het voor iedereen duidelijk wat er bedoeld is :top:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » do 16 jan 2020, 20:49

Duidelijker zeker, maar toch zou ik de bordjes gewoon weglaten. De vraag blijft toch waarom je dit soort bordjes plaatst. We hebben het tot in de jaren ‘90 zonder gedaan, veel langer dan de landen om ons heen. Met de hoeveelheid pompen op het Nederlandse snelwegennet was dat misschien ook niet zo raar. Wie een lampje “tank bijna leeg” krijgt in zijn auto, of wie op een oude meter “in het rood” ging, heeft bij ons altijd nog wel genoeg om de eerste pomp te bereiken. Ook als die godbetert 41 of zelfs 52 kilometer ver weg is (dat laatste is de afstand A9 Akermaat - A2 Haarrijn nu er bij Amstelveen niets ligt). In ons omringende landen staan tenminste nog wel eens afstanden op de bordjes waardoor je even gaat nadenken “zal ik dan toch maar even?”

Ondanks gebrek aan harde noodzaak heb ik de bordjes altijd benaderd als een aardige service om de weggebruiker in staat te stellen een beetje vooruit te plannen (daarom ook het genoemde ontwerp met méér informatie en een apart ‘afstandenbord’). Maar als die service het voornaamste is wat je aanbiedt, laat er dan vooral geen idiotensichere veiligheidscultuur ontstaan van het slag “als in enige richting de volgende 24/24 bruikbare pomp verder weg is dan X kilometer, moeten we de weggebruiker beschermen tegen zichzelf.” En dan impliceert dat je, zolang de bordjes de onderbord-vorm hebben die ze hebben, je ze beter weg kunt laten wanneer een snelweg op het punt staat om op te gaan in een ringweg met vele denkbare uitvalsmogelijkheden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Chris » do 16 jan 2020, 21:17

Ik ben het wel met Pino eens. Het lijkt een aardige gimmick maar de tankstationdichtheid in Nederland is dermate hoog dat dit soort borden weinig meerwaarde bieden. Bovendien zijn verkeersstromen zo diffuus (veel afslaan naar andere snelwegen) dat het moeilijk wordt om dit duidelijk aan te geven, zoals in dit geval ook blijkt.

De enige die ik zinnig vond was langs de A1 bij Lonnekermeer, waarbij het eerstvolgende tankstation pas ruim voorbij Osnabrück was, maar die situatie is ook verleden tijd. Dat was 124 kilometer, ik heb melding gemaakt aan Rijkswaterstaat dat er sinds 2015 de dichter bij gelegen Raststätte Brockbachtal is geopend en het antwoord was dat ze de aannemer het bord lieten wijzigen van 124 naar 75 kilometer. Dat zal dan ondertussen wel gebeurd zijn.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door GuteFahrt » do 16 jan 2020, 21:31

^^ Dat is niet gebeurd. Nu staat er slechts nog Avia.

https://www.google.com/maps/@52.2768134 ... 312!8i6656

Edit: toch wel, op het 3 km bord.

Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » do 16 jan 2020, 21:40

Chris schreef: do 16 jan 2020, 21:17 Het lijkt een aardige gimmick maar de tankstationdichtheid in Nederland is dermate hoog dat dit soort borden weinig meerwaarde bieden. Bovendien zijn verkeersstromen zo diffuus (veel afslaan naar andere snelwegen) dat het moeilijk wordt om dit duidelijk aan te geven, zoals in dit geval ook blijkt.
De onderbordjes hebben nog als voordeel dat je het vrij subtiel kunt weergeven wanneer de volgende verzorgingsplaats dicht is - wat op zich wel relevante informatie is. Maar het geheel niet groter maken dan het is - daar zijn we het wel over eens.

Overigens denk ik dat de afslaande bewegingen de boel niet enorm compliceren. Buiten de grote steden zit tussen twee knooppunten bijna altijd wel een verzorgingsplaats. En bij veel knooppunten is toch vaak één afslaande richting verminderd relevant. Dus met twee vermeldingen bedien je op zich wel een grote meerderheid. Vind je dat een groter aantal meldingen nodig zou zijn met het oog op relevante aftakkingen stroomafwaarts, dan moet je er met de huidige stijl onderbordjes niet aan beginnen. Misschien is het bewegwijzeren van voorzieningen in relevante kruisende richtingen (waar dat qua ruimte uit kan) wel iets waar we consistenter in zouden moeten zijn. Nu gebeurt het meestal niet, soms wel, en ook niet altijd in dezelfde stijl.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » do 16 jan 2020, 22:09

^^ Voor de toenemende hoeveelheid EV-rijders kan het echter juist van belang zijn om op vergelijkbare manier duidelijker informatie te verschaffen over komende oplaadmogelijkheden.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door nickdh » do 16 jan 2020, 22:40

^^ Nee joh, dat is hoe ver het nog is om je diesel generator weer vol te gooien om je EV op te laden. 😉

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Vinny » do 16 jan 2020, 22:47

Pino schreef:We hebben het tot in de jaren ‘90 zonder gedaan, veel langer dan de landen om ons heen.
Volgens de ANWB kon je er in Nederland op rekenen dat je binnen 30 kilometer een verzorgingsplaats aan zou kunnen treffen, dat heeft zo in 'Het Beste Boek voor de Weg' gestaan.

Ik heb zelf één keer gehad dat ik het heel spannend vond om de volgende tankmogelijkheid te halen en dat was omdat mijn pinpas geweigerd werd op een tankstation langs de A 6. Gelukkig is die verderop bij Emmeloord wel 's nachts bemand en dat kon ik nog halen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » vr 17 jan 2020, 1:11

Vinny schreef: do 16 jan 2020, 22:47 Volgens de ANWB kon je er in Nederland op rekenen dat je binnen 30 kilometer een verzorgingsplaats aan zou kunnen treffen, dat heeft zo in 'Het Beste Boek voor de Weg' gestaan.
Dat stamt zeker uit de tijd dat je blij mocht zijn dat er überhaupt meer dan 30 km aaneengesloten snelweg was. :mrgreen:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Peter » vr 17 jan 2020, 8:27

De meeste van die verzorgingsplekken, hadden niets om je te verzorgen, behalve soms een prullenbak of picknickbank. De meeste zijn opgeheven, ook op de N-wegen. Soms omdat er alleen 's avonds bepaalde diensten werden aangeboden, door en voor heren. ;)

Ik was overigens even het woordbeeld kwijt bij picknick. picnic, picknic, picnick, piknik ? Waarom in godsnaam met dubbel ck ? Zowel de Engelsen als de Fransen schrijven picnic en die k helpt je niet bij de uitspraak. Volgens Etymologisch woordenboek door Duitse invloeden. :knetter:
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » vr 17 jan 2020, 10:13

Ik vermoed dat het statement van het Beste Boek voor de Weg wat meer zag op bemande verzorgingsplaatsen, maar dan nog denk ik niet dat de opmerkingen van de ANWB in deze publicatie of het ANWB Handboek anno 2020 nog enigszins maatgevend kunnen worden genoemd voor het verwachtingspatroon van de Nederlandse weggebruiker. Met groot respect voor Vinny die er moeiteloos uit lijkt te kunnen citeren (ikzelf hing in mijn jeugd boven andere wegenatlassen ;)), denk ik niet dat deze publicatie enigszins richtinggevend zou mogen zijn voor waarvoor we in Nederland weggebruikers zouden moeten waarschuwen omdat het afwijkt van normaal. Als gezegd is de wetenschap dat je altijd wel de eerste tankgelegenheid langs de snelweg zult kunnen halen zodra in je auto waarschuwingslampjes beginnen te branden belangrijker dan enige minimum-interval.

Wordt het Beste Boek voor de Weg eigenlijk nog steeds gepubliceerd?

Wat betreft EV-rijders: die hele markt is nog te diffuus, mede gezien de manier waarop je betaalt, of je gebruik maakt van superchargers etc. Wie ergens tijdens een rit wil opladen, zal in de praktijk vooruit plannen - net zoals je dat altijd zag (ziet?) bij LPG-rijders in het buitenland - en dat is bij mijn weten ook wat EV-rijders doen. Je kunt ze in die zin niet echt tegemoet komen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » vr 17 jan 2020, 13:42

Pino schreef: vr 17 jan 2020, 10:13Wordt het Beste Boek voor de Weg eigenlijk nog steeds gepubliceerd?
Al zo'n 20-25 jaar niet meer. Het was wel een mooi omvangrijk boekwerk, dat veel verder ging dan een wegenkaart. Op bol.com zijn nog wel wat exemplaren van de laatste versie in vrijwel nieuwstaat te verkrijgen.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door nickdh » vr 17 jan 2020, 15:57

Rare taferelen met locatiecodes (de kleine regeltjes tekst linksonder in de borden) die ik spotte toen ik foto's aan het bewerken was van de N50 bij Emmeloord.
SPOILER: TOON

Code: A050-267,230-Re-1
Dit is geen autosnelweg.
Afbeelding

Code: N050-267,595-Re-1
Op het 500m bord gaat het wel goed.
Afbeelding

Code: A002-267,795-Re-1
Hier gaat er iets behoorlijk mis. Ten eerste is dit geen autosnelweg, en al helemaal niet de A2 bij Eijsden. :facepalm:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » vr 17 jan 2020, 19:48

^^ Zijn dat dan ook wegweizers? :p
Pino schreef: vr 17 jan 2020, 10:13 Wie ergens tijdens een rit wil opladen, zal in de praktijk vooruit plannen - net zoals je dat altijd zag (ziet?) bij LPG-rijders in het buitenland - en dat is bij mijn weten ook wat EV-rijders doen. Je kunt ze in die zin niet echt tegemoet komen.
Ik kan mij er wel wat voorstellen. Niet elke EV heeft een navigatiesysteem dat de haalbare laadstations weergeeft. En als je je hebt voorbereid, maar je hebt harder of langzamer gereden dan gepland, dan kan een ander laadstation nodig of mogelijk zijn dan gepland. Dan is het wel fijn om bevestiging te hebben of de volgende over 15 of over 40 km is. Bovendien kan je dan ook mooi onderscheid maken met de tankstations die geen laadstation hebben.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Coen Tunnel » vr 17 jan 2020, 20:02

nickdh schreef: vr 17 jan 2020, 15:57 Rare taferelen met locatiecodes (de kleine regeltjes tekst linksonder in de borden) die ik spotte toen ik foto's aan het bewerken was van de N50 bij Emmeloord.
Het gaat twee keer binnen een kilometer mis.

Ik let er verder nooit op, maar het zet je wel aan het denken. Hoeveel fouten zouden er wel niet in die codes zitten op de rest van het wegennet?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door boe! » vr 17 jan 2020, 20:22

Coen Tunnel schreef: vr 17 jan 2020, 20:02Hoeveel fouten zouden er wel niet in die codes zitten op de rest van het wegennet?
Is dat erg? Volgens mij gaat het pas fout als dat bord daadwerkelijk op de A2 bij Eijsden wordt geplaatst.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Wouter N14 » vr 17 jan 2020, 20:28

^^ Waarom hebben die borden dan locatiecodes als ze toch op de goede plek terecht komen met een foute code?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » vr 17 jan 2020, 20:31

De vraag is echter of ze in de verschillende computersystemen nu ook wel op de goede plek staan :?

Jutter
dorpsstraat
Berichten: 173
Lid geworden op: wo 08 feb 2017, 0:48
Locatie: Den Helder

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Jutter » vr 17 jan 2020, 23:29

Snelwegfreak schreef: do 16 jan 2020, 15:07 Dus Zurich zweeft nu tussen beide afslagen in?
Die is uiteraard een regeltje naar onder opgeschoven ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Snelwegfreak » za 18 jan 2020, 9:06

Gelukkig maar, dat hebben ze dan netjes gedaan.
Enne gojje mins blieft altied leave.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door boe! » za 18 jan 2020, 9:40

Wouter N14 schreef: vr 17 jan 2020, 20:28 ^^ Waarom hebben die borden dan locatiecodes als ze toch op de goede plek terecht komen met een foute code?
Mijn indruk is dat die locatiecode vooral ter identificatie van het bord is. Een soort volgnummer. Het plaatsen van borden staat vermoedelijk los van de code op het bord. Ik kan mij niet voorstellen dat tegen een chauffeur wordt gezegd: "daar staat een bord, aan de hand van de bordcode kan jij wel uitzoeken waar die naartoe moet". Dat gaat ongetwijfeld met opdrachtformulieren en zo lang daar de juiste locatie op staat, komt het bord wel op de juiste plek terecht.
Pino schreef: vr 17 jan 2020, 20:31 De vraag is echter of ze in de verschillende computersystemen nu ook wel op de goede plek staan :?
Terecht punt. Die onjuiste bordcode komt ergens vandaan.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Snelwegfreak » za 18 jan 2020, 9:52

^^ U gaat door voor de koelkast.
Wanneer een bord geplaatst is wordt deze meestal ingemeten door de aannemer, waardoor de locatie op kaart gewoon klopt.

Een A of N in de bordcode maakt helemaal niets uit. Die laatste in de serie van nickdh is wel ernstig. Ik vermoed dat men een bestaand bord heeft aangepast naar deze situatie en vergeten is de BPS-codering mee aan te passen. Slordig, maar zolang op de specificatiestaat de juiste locatie is beschreven (meestal ook met BPS-codering), zal het buiten altijd goed gaan. Hoe het ook op het bord zelf staat.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Palance » za 18 jan 2020, 12:45

Interessant, die discussie over bordencodes.
Ik let er nu ook meer op, en zag vanmiddag een fout op de A13. Bij VZP Vrijenban staat een volgbord “Breda route Rotterdam/Dordrecht”, maar met een code van de A004

Hij staat ook op harry’s site, daar is die A004 ook op te zien
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door GuteFahrt » za 18 jan 2020, 17:07

Jutter schreef: vr 17 jan 2020, 23:29
Snelwegfreak schreef: do 16 jan 2020, 15:07 Dus Zurich zweeft nu tussen beide afslagen in?
Die is uiteraard een regeltje naar onder opgeschoven ;)
Vanmiddag een kijkje en een kiekje genomen. ;)
SPOILER: TOON

Afbeelding

Close-up

Afbeelding
Makkum via :AS: Zurich was dan ook nog niet in overeenstemming met de rest van de bewegwijzering De rest van de bewegwijzering is dan ook nog niet in overeenstemming met Makkum via :AS: Zurich:

Afbeelding

Overigens is het bord behalve deze verandering ook weer in "oude glorie" hersteld, want niet lang nadat dit exemplaar was geplaatst (dec. '18) miste er al een stuk folie aan de rechter bovenkant. Daar heb ik hier verder geen melding van gemaakt, maar afijn: het kan zo weer even mee . :)
Laatst gewijzigd door GuteFahrt op za 18 jan 2020, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Snelwegfreak » za 18 jan 2020, 17:16

Dat hebben ze gelukkig goed gedaan.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Plaats reactie