Randweg N2

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Rene
Secretaris

Re: Randweg N2

Bericht door Rene » wo 10 apr 2013, 15:40

Willem schreef:^^ Alleen nog het woord Ring vervangen door dat Franse ovaaltje en de woorden Zuid en West door de in Antwerpen gebruikte 1 en 2 en er is de geheel woordloze bewegwijzering. Dat is heel handig voor buitenlanders.
Alleen zijn deze borden nu net niet primair voor buitenlanders bedoeld, en ook niet voor Amsterdam passerend doorgaand verkeer. Ze zijn bedoeld voor verkeer dat de stad in moet, en voor al die mensen is de ring-windrichtingaanduiding ingeburgerd. En de betekenis van Franse ovaaltjes is buiten Frankrijk volstrekt onbekend.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 10 apr 2013, 18:31

De borden die nu bij de entree van de Ring Amsterdam hangen zijn abracadabra-borden. Mijn ouders begrijpen totaal niet wat het bord wil zeggen en negeren het bord dan ook totaal. Ik overigens ook, want het is een soort rebus voor gevorderden en daar heb ik geen zin in als ik auto rij.

Je kunt zeggen van de Fransen wat je wil, maar zowel het woord Rocade is te begrijpen voor mensen zoals mij én wat het ring-ovaaltje betekent snapt ook iedereen bij mij in de auto. :yes:

Daarnaast staan er ook gewoon uitleggende borden bij aankomst van een ringweg en wordt het bord vergezeld van relevante bestemmingen. Die ontbreken in het geval van Amsterdam. Er is zelfs geen indicatie meer van het centrum.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » wo 10 apr 2013, 18:45

Vinny schreef:Er is zelfs geen indicatie meer van het centrum.
1. Welke kant je de ringweg opneemt, uiteindelijk word je altijd naar het centrum verwezen.
2. In die borden is ruimte vrijgehouden voor een dynamisch display. Bijvoorbeeld voor de aanduiding richting centrum. Afhankelijk van de situatie linksom danwel rechtsom.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])