NBA: aangeven volgend tankstation

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Coen Tunnel
Voorzitter

Re: NBA: aangeven volgend tankstation

Bericht door Coen Tunnel » vr 09 aug 2013, 12:45

^^ Welke parallelweg? Dat is niet veel meer dan een afrit en een toerit van de A7. En hoe wil je met een tractor of een ander voertuig op die weg komen? Op het fietspad langs de Afsluitdijk mag je immers alleen met een fiets, bromfiets of brommobiel komen.

Breezanddijk is legaal niet over de weg te bereiken met een tractor, en Breezanddijk is ook niet over OWN (anders dan een fietspad) te bereiken.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » vr 09 aug 2013, 12:58

Coen Tunnel schreef:Op het fietspad langs de Afsluitdijk mag je immers alleen met een fiets, bromfiets of brommobiel komen.
Altijd gedacht dat het een parallelweg was, ook voor ander langzaam verkeer.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » vr 09 aug 2013, 19:35

https://maps.google.nl/?ll=53.074646,5. ... 19,,0,6.94

Nee, de uitzondering geldt alleen voor brommobielen.

Overigens, is inderdaad de afstand tussen de tankstations op de A 7 tussen Wieringerwerf en Bolsward iets boven de 20 kilometer. En als je naar Leeuwarden gaat moet je volgens mij bij Harlingen de N 31 af. Er is geen tankstation direct langs de N 31/A 31 tot aan Leeuwarden. Langs de Haak wordt die geloof ik ook niet aangelegd, dus dat zal voor Nederlandse begrippen wel een eind worden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

nederland24
2x2 autosnelweg

Bericht door nederland24 » vr 09 aug 2013, 22:46

Ook de A35/N35 heeft vanaf Nijverdal geen tankstations meer. Mocht je naar Duitsland moeten en bij Enschede de grens over moeten, is het handig om te weten of je nog wel genoeg benzine/diesel in de tank hebt zitten. Als je niet bekend bent, wordt dat namelijk aardig zoeken.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » ma 12 aug 2013, 15:08

Vinny schreef:Overigens, is inderdaad de afstand tussen de tankstations op de A 7 tussen Wieringerwerf en Bolsward iets boven de 20 kilometer. En als je naar Leeuwarden gaat moet je volgens mij bij Harlingen de N 31 af. Er is geen tankstation direct langs de N 31/A 31 tot aan Leeuwarden. Langs de Haak wordt die geloof ik ook niet aangelegd, dus dat zal voor Nederlandse begrippen wel een eind worden.
Het meeste verkeer vanaf de Afsluitdijk naar de A31 zal Leeuwarden als eindbestemming hebben, en in Leeuwarden zelf kun je natuurlijk tanken. Veel doorgaand verkeer naar bestemmingen voorbij Leeuwarden zal er niet zijn, maar nu zit er nog aan de N31 bij Goutum een tankstation. Straks met de Haak zal dat inderdaad anders zijn, dan zit pas tussen Nijega en Drachten het eerstvolgende tankstation. Maar hoeveel verkeer zal vanaf KP Zurich de A31/N31 tot zover afrijden?

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » ma 12 aug 2013, 15:53

Verdwijnt VZP De Mieden aan de A31 dan met de Haak ?
De andere kant op richting afsluitdijk zit nog VZP 't Strand aan de N31 met een tankstation.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » ma 12 aug 2013, 16:28

^^ Och ja, De Mieden zit richting Leeuwarden. Volgens mij blijft die gewoon bestaan, dus is er wel een tankstation aan de A31 tussen Zurich en Leeuwarden.

En vanaf Leeuwarden zit aan het begin van de N383 bij het Europaplein ook nog een tankstation.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 12 aug 2013, 19:53

Maar hoeveel verkeer zal vanaf KP Zurich de A31/N31 tot zover afrijden?
Als de Haak gereed is dan is verkeer van Groningen naar de afsluitdijk iets korter, comfortabeler en sneller via route "31" dan via de "7".
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Groningen
expressweg

Bericht door Groningen » ma 12 aug 2013, 20:33

sirdanilot schreef:Mijn vader rijdt hem meestal helemaal leeg volgens de brandstofmeter (dan kun je alsnog een heel eind rijden alvorens hij echt leeg is).
Ik laat het daar niet op aan komen want ik heb geen zin om elke keer die dieseltank te moeten ontluchten.

Ik vind het aangeven van de afstanden wel goed, en ook voor 2 snelwegen (bij een splitsing of knooppunt). Het bordje is ook duidelijker dan het oude systeem, waarbij je in dergelijke gevallen dan nog niet weet waar dat tankstation zit. Bijvoorbeeld: VZP Dekkersland (bij Staphorst A28, richting noorden): 17 kilometer (VZP Lageveen, A28). VZP Paardeweide aan de A32: 15 km. Ligt niet zover uit elkaar, maar het kan wel. En als je dan al bijna richting reservetank gaat, heb je wel een probleem.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » ma 12 aug 2013, 23:05

Vinny schreef:
Maar hoeveel verkeer zal vanaf KP Zurich de A31/N31 tot zover afrijden?
Als de Haak gereed is dan is verkeer van Groningen naar de afsluitdijk iets korter, comfortabeler en sneller via route "31" dan via de "7".
Nog steeds alleen maar interessant voor verkeer van het Noorderkwartier naar Drachten en alles ten oosten daarvan. Zoveel verkeer is dat niet.

Sneller? Dat waag ik te betwijfelen met grotendeels een Vmax van 130 km/u op de A7, tegenover 100 km/u op de N31 (en 80 km/u bij Harlingen). Het stukje A31 heeft overigens wel Vmax 130 km/u. Je zit op de A7/N7 dan enkel nog met KP Joure (wordt t.z.t. omgebouwd) en de N7 in Sneek. Comfortabeler? Het is de rotonde bij Joure versus de 1x2 N31 door Harlingen, KP Werpsterhoek met volgens mij maar 1 doorgaande rijstrook en, vooral van Leeuwarden richting Groningen, het klaverblad Ureterpvallaat bij Drachten. En het afstandsverschil zal hooguit één of twee kilometers bedragen, misschien iets meer als KP Joure omgebouwd is, maar voor het zover is duurt nog wel even.
Groningen schreef:Ik vind het aangeven van de afstanden wel goed, en ook voor 2 snelwegen (bij een splitsing of knooppunt). Het bordje is ook duidelijker dan het oude systeem, waarbij je in dergelijke gevallen dan nog niet weet waar dat tankstation zit. Bijvoorbeeld: VZP Dekkersland (bij Staphorst A28, richting noorden): 17 kilometer (VZP Lageveen, A28). VZP Paardeweide aan de A32: 15 km. Ligt niet zover uit elkaar, maar het kan wel. En als je dan al bijna richting reservetank gaat, heb je wel een probleem.
Een bordje als dit vind ik toch wel een gemiste kans. Je zit hier nota bene op een dubbelgenummerde snelweg, maar er staat geen afstand aangegeven tot het eerstvolgende tankstation aan de A50 (dat is vanaf dit punt 18 km). Was het omgekeerd geweest, had ik het uiteraard nog kwalijker gevonden.

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » vr 16 aug 2013, 22:47

Coen Tunnel schreef:Een bordje als dit vind ik toch wel een gemiste kans. Je zit hier nota bene op een dubbelgenummerde snelweg, maar er staat geen afstand aangegeven tot het eerstvolgende tankstation aan de A50 (dat is vanaf dit punt 18 km). Was het omgekeerd geweest, had ik het uiteraard nog kwalijker gevonden.
Je kan het ook zo zien : De eerstvolgende is over 32km, dus binnen die 32 km (18km op de A50z) hoef je niet te vermelden. Uiteraard hoeft het niet altijd te zijn.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.