S-routes in Nijmegen

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Afrit13
verkeersader
Berichten: 778
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 17:41
Locatie: Nijmegen

Re: S-routes in Nijmegen

Bericht door Afrit13 » za 12 mei 2018, 22:19

duikgek89 schreef: za 12 mei 2018, 20:55
Ik vind het een bijzonder slecht idee dat men N-nummers vervangt door S-nummers. Ook als er een onderbreking in het N-nummer zit doordat een stuk in het beheer van een andere wegbeheerder zit, zou ik graag zien dat men het N-nummer gewoon blijft gebruiken, dat is voor de continuiteit ook veel beter.

S-nummers moet je mijns inziens gebruiken voor andere wegen.
Klopt, de N326 had zo mooi aangesloten op de N235 bij het Traianusplein. Maar ja, dat zou de weg door de stad te aantrekkelijk maken (ofzo :ongeduldig:).
Boe schreef:Maar is het vreemd dat de straatnaam bekender is dan het wegnummer? In Leusden heeft men het ook over de Arnhemseweg en niet over de N226. Dus dat men in Nijmegen spreekt over de Sint Annastraat en niet over het wegnummer vind ik niet zo vreemd.
Ik vind de Arnhemseweg wel een uitzondering, de meeste N-wegen (zeker buiten de bebouwde kom) hebben niet een bekende naam.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: S-routes in Nijmegen

Bericht door duikgek89 » za 12 mei 2018, 22:29

boe! schreef: za 12 mei 2018, 21:17 Maar is het vreemd dat de straatnaam bekender is dan het wegnummer? In Leusden heeft men het ook over de Arnhemseweg en niet over de N226. Dus dat men in Nijmegen spreekt over de Sint Annastraat en niet over het wegnummer vind ik niet zo vreemd.
Het was een constatering. Niet meer, niet minder.

Wat mij betreft hebben namen en nummers best plek naast elkaar. Voor lokaal onbekenden zijn nummers vaak handiger.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18266
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: S-routes in Nijmegen

Bericht door boe! » di 08 okt 2019, 17:39

De Graafseweg in Nijmegen gaat op de schop. Het gaat om het deel van de S103 (N326) tussen het Keizer Karelplein en de aansluiting met de S100. De S103 wordt deels versmald van vier naar twee rijstroken en dat sluit aan op het gedeelte vanaf het Keizer Karelplein dat al versmald is van vier naar drie rijstroken. De werkzaamheden beginnen in 2021.

:arrow: https://www.ad.nl/nijmegen/graafseweg-o ... ~ab9d983d/

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: S-routes in Nijmegen

Bericht door captain007 » di 15 okt 2019, 8:52

^^ Wat een feest. Het is nu al niet dat die rijstroken daar een overbodige luxe zijn...

Plaats reactie