Tuurlijk, jij kent de situatie in Assen beter dan iemand die er ruim twintig jaar heeft gewoond.Vinny schreef:Je begrijpt dus niets van mijn argumentatie. Assen-Noord voldoet helemaal niet als afritnaam omdat vanuit het Noorden heel Assen beter via deze afrit verloopt.

Ook vanuit het noorden zijn er voldoende delen van Assen die beter via één van de andere afritten ontsloten worden. Denk aan Kloosterveen via afrit 33 of Zuiderpark via afrit 32. Assen-Noord is een belangrijke afrit en vanuit het noorden wordt een groot deel van Assen er goed door ontsloten, maar lang niet geheel Assen.
Bij een stad met over enkele jaren bijna 70.000 inwoners hoort de afrit niet vernoemd te zijn naar een dorp met bijna 700 inwoners. Je kunt dan niet zeggen dat dat een geëigende afritnaam is. Dat zie je toch hopelijk zelf ook wel in?Zeijen ligt gewoon het meest in de buurt. En is van beide kanten een geeigende afritnaam.
Omdat dat in de Nederlandse knooppuntnaamgeving wel consequent is, zie ook naar recent geopende knooppunten als Tiglia, Het Vonderen, Euvelgunne, Paalgraven. Er wordt een link gelegd met de lokale historie, net als bij VZP's vaak gebeurt, en ik vind dat wel wat hebben. Waarom nu het knooppunt dan ineens naar de stad wordt vernoemd... Ik vind het ook niet echt een geslaagde naam voor verkeer komende vanuit het noorden, want pas 7 km nadat je afrit Assen-Noord bent gepasseerd en dus al voor de eerste keer met een afslag naar Assen bent geconfronteerd kom je aan bij knooppunt Assen.Waarom wel knooppunt Assen-Zuid naar een godsonmogelijk gehucht noemen? Redelijk inconsequent.
Flitspaalbeleid hoort niet op de bewegwijering thuis. Flutargumentatie.

Afrit 32 is gewoon in het knooppunt geïntegreerd. Afrit 31a zal vooral een enorme verlichting zijn voor het TT-circuit, waar nu nog een aantal provisorische af- en toeritten zijn om verkeer van en naar het circuit te leiden.Wouter N14 schreef:Dan wordt Assen wel bovengemiddeld goed ontsloten![]()
> 31a Assen-Zuid
X Assen N33
> 32 Assen (Haarweg)
> 33 Assen-West
> 34 Assen-Noord
Ik vind vier aansluitingen voor een stad van die grootte, waarvan drie echt voor de stad zelf, nou niet wereldschokkend. Als je ziet dat veel stadjes die maar half zo groot zijn als Assen, zoals Meppel en Hoogeveen, al drie aansluitingen op de snelweg hebben... Heerenveen heeft er zelfs vier, drie op de A32 en één op de A7 - de aansluiting naar het IBF nog niet meegerekend. Goed, misschien is dat ook iets wat in het noorden wat gangbaarder is. Zelfs dorpen als Beilen en Joure hebben feitelijk al twee aansluitingen.