Bewegwijzering in steden

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

nederland24
2x2 autosnelweg

Bewegwijzering in steden

Bericht door nederland24 » zo 16 feb 2014, 17:23

Ik kon er niet zo snel een topic over vinden, maar welke stad heeft volgens jullie een goede bewegwijzering. In welke stad wordt je goed de stad uitgeleidt en in welke stad kan je makkelijk je bestemming vinden via de bewegwijzering.

verfmeer95
autoweg

Re: Bewegwijzering in steden

Bericht door verfmeer95 » zo 16 feb 2014, 17:27

Als ik een stad mag nomineren, is het Leiden. Op bijna alle doorgaande wegen staan de 4 grote steden aangegeven: Den Haag voor A44Z, Rotterdam voor A4Z, Amsterdam voor A44N en A4N en Utrecht voor N11. Of je nou op nummer of bestemming rijdt, de stad kom je altijd wel uit (waarschijnlijk met 5km/u gemiddeld, maar je verdwaalt niet.): http://goo.gl/maps/EtT1L

Tim
expressweg

Re: Bewegwijzering in steden

Bericht door Tim » ma 17 feb 2014, 0:45

Ik heb in Arnhem eigenlijk ook altijd een goed gevoel gehad - Apeldoorn, Utrecht en Nijmegen staan goed aangegeven (al is volgens streetview Nijmegen op sommige borden vervangen door Arnhem-Zuid), Alleen richting Zevenaar/Doetinchem/Oberhausen is de bewegwijzering niet zo goed.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer