Lege plekken op afstandsborden

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door Steptimer » do 27 feb 2014, 18:35

Ik vermoed een fout aangezien Breda daar een verplicht doel is.
Laatst gewijzigd door Steptimer op do 27 feb 2014, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door nederland24 » do 27 feb 2014, 18:58

Rene schreef:Heeft met implementatie van netwerkdoelen te maken.

Afbeelding
Ik ga ervan uit dat het bord behoort te luiden:
Amsterdam
Utrecht
Deventer
------------
Arnhem
Waarom is er op andere afstandsborden geen ruimte vrijgehouden voor deze doelen?

hmeer
dorpsstraat
Berichten: 213
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 21:15

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door hmeer » do 27 feb 2014, 19:04

^^
Waarschijnlijk omdat die borden zijn geplaatst in de tijd dat netwerkdoelen nog niet de standaard waren, elk afstandsbord dat nu geplaatst gaat worden, zal dat wel hebben. Althans, als RWS gewoon consequent blijft in hun manier van borden plaatsen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door Palance » do 27 feb 2014, 19:19

Jammer eigenlijk dat we er nooit meer achtergekomen zijn wat op deze plekken had moeten staan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

denbosch12
dorpsstraat
Berichten: 182
Lid geworden op: wo 05 dec 2007, 16:14

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door denbosch12 » do 27 feb 2014, 20:01

High Tech Campus?

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door Rene » vr 28 feb 2014, 10:23

Gezien de plaatsing tussen andere witte doelen denk ik ook aan iets lokaals.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door Groningen » za 01 mar 2014, 12:41

Steptimer schreef:Ik vermoed een fout aangezien Breda daar een verplicht doel is.
Die 'verplichte' doelen zou ik uit mijn hoofd zetten. Want volgens mij was volgens die lijstjes ook Bremen een 'verplicht' doel op de A7, maar overal staat Oldenburg.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door boe! » za 01 mar 2014, 13:11

Zolang De Duitsers het bij Oldenburg houden, heeft Bremen niet zoveel zin.

Yeniacun
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 12 jan 2014, 23:24

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door Yeniacun » za 01 mar 2014, 13:45

Op de A27 richting zuiden staat ook steeds een lege plek voor een doel verder dan Breda, ik vermoed dat hier Antwerpen moet komen te staan.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door boe! » za 01 mar 2014, 14:11

^^ Dat is een old-school bord, dat sowieso nog vervangen gaat worden door NBA.

Dennis2441
zandpaadje
Berichten: 5
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 16:39

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door Dennis2441 » za 01 mar 2014, 16:41

SPOILER: TOON

Palance schreef:Jammer eigenlijk dat we er nooit meer achtergekomen zijn wat op deze plekken had moeten staan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dacht High Tech Campus Eindhoven?

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door petervdveen » za 01 mar 2014, 17:29

^^ Hoe kom je er bij...
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3563
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door verfmeer95 » za 01 mar 2014, 18:01

Bij de NBA verderop zou er Rotterdam en Bergen op zoom staan, maar wat zou er hier moeten komen?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door boe! » za 01 mar 2014, 18:15

Ik denk dat je moet kiezen uit Europoort, Zierikzee en Antwerpen. Bergen op Zoom is pas op de borden gekomen nu de A4 bij Steenbergen wordt aangelegd en dat was nog geen bestemming toen deze borden werden opgehangen.

hmeer
dorpsstraat
Berichten: 213
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 21:15

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door hmeer » za 01 mar 2014, 18:18

Ik denk dat hier Europoort/Maasvlakte komt te staan (als rechtdoor voor A4). Of een aanduiding voor Rotterdam met windrichting (Rotterdam-West in dit geval). Heel misschien al een erg vroege verwijzing naar Antwerpen-Havens, maar denk het haast niet.

Dennis2441
zandpaadje
Berichten: 5
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 16:39

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door Dennis2441 » zo 02 mar 2014, 1:16

petervdveen schreef:^^ Hoe kom je er bij...
Kan er zo geen ander verzinnen? Tegenwoordig staat Waalre wel aangegeven. Maar wat me opvalt : wat was de Randweg Eindhoven toen nog mooi door groen omringt!

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door petervdveen » zo 02 mar 2014, 8:16

^^ Bedoelde meer dat 6 posts hoger exact hetzelfde stond :top:
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door Rene » zo 02 mar 2014, 19:50

Palance schreef:Jammer eigenlijk dat we er nooit meer achtergekomen zijn wat op deze plekken had moeten staan
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
denbosch12 schreef:High Tech Campus?
Rene schreef:Gezien de plaatsing tussen andere witte doelen denk ik ook aan iets lokaals.
In elk geval geen High Tech Campus, en ook geen interlokaal doel, dat is zeker.
Het had te maken met de industrienummering, die met de nieuwe bebording van het Randwegstelsel uiteindelijk is ingevoerd.
Alleen is het prominent rechtdoor verwijzen van industrienummers op rechtdoorborden tegenwoordig (gelukkig) geen issue meer.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door Snelwegfreak » zo 02 mar 2014, 19:52

De bewegwijzering is er in ieder geval stukken op vooruit gegaan. Ook bijzonder dat jij altijd weet wat er had moeten staan, knap ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door Rene » zo 02 mar 2014, 20:01

Wist ik niet. Maar er zijn meelezers die het wel weten. En omdat dit iets is wat op de nieuwe bewegwijzering uiteindelijk is gerealiseerd, is dit gelukkig ook niet iets wat onder de pet gehouden hoeft te worden.

omaylie
polderweggetje
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 28 okt 2015, 20:41

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door omaylie » wo 28 okt 2015, 20:51

Ik heb nog een vraag over de bewegwijzering bij de A9 en A59.

Bij de A9 heb ik gezien dat er richting Alkmaar onlangs nieuwe borden zijn geplaatst bij het busviaduct. Bij het bord waar Amsterdam opstaat staat er onder Amsterdam echter een lege plek. Wat moet daar nog komen?

Ook bij de A59 heb ik bij knooppunt Hooipolder een bord gezien richting Waalwijk. Bij 103.2 staat een bord waar onder de bestemmingen 's-Hertogenbosch en Waalwijk nog een lege plek staat. Ook hier de vraag: wat hoort daar te staan?

nickdh
autoweg
Berichten: 1667
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door nickdh » ma 17 okt 2016, 19:31

^^ Ik zat te denken aan een streep met Nijmegen eronder of wellicht Tilburg. Nu kan ik het ook helemaal mis hebben aangezien omdat Nijmegen op de ring-Den Bosch boven de streep wordt aangegeven.

omaylie
polderweggetje
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 28 okt 2015, 20:41

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door omaylie » ma 17 okt 2016, 19:57

^^ Ik ben er eigenlijk al achtergekomen wat daar hoort te staan ;) Afbeelding
Al had ik eerlijk gezegd niet verwacht dat Utrecht was afgeplakt. Ik verwachtte ook eerder Tilburg dan Utrecht.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3563
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door verfmeer95 » ma 17 okt 2016, 20:19

^^ Als dit voor Hooipolder staat is het niet zo raar, maar na Hooipolder lijkt me dit (behalve met de Merwedebrug nu) een rare keuze.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door keokiracer » ma 17 okt 2016, 20:26

^^ De hectometerwaarde wijst erop dat het ná het knooppunt Hooipolder richting oosten is. Dan klopt er van die 50 kilometer afstand dus ook helemaal niets, om over de dubieuze doelenkeuze nog maar te zwijgen.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door Pino » ma 17 okt 2016, 20:28

^^ Inderdaad dus net nadat je de reguliere afrit naar Utrecht hebt gehad. In die zin inderdaad een aparte keuze.

Als de vermelding bedoeld is om een soort permanente omleidingsroute te bewegwijzeren, vind ik de keuze ongelukkig. Als je verkeer met enige regelmaat omleidt via een overzichtelijke omweg, kan ik me voorstellen dat je de bewuste stad na de splitsing tussen de reguliere route en de omweg weer wat eerder op de borden zet. Denk bijvoorbeeld aan Rotterdam-Utrecht: gaat normaal gesproken via de A20-A12, maar bij calamiteiten leiden ze je om via A15-A27. Dan lijkt het me goed om op de A15 al vrij kort ten oosten van Rotterdam al het doel Utrecht onder de streep te hebben, net zoals je op de A27 ten zuiden van Utrecht al relatief vroeg het doel Rotterdam onder de streep krijgt. Maar ik denk niet dat je dat moet doen op het moment dat de omleiding nog een omweg in kilometers is, en al helemaal niet op het afstandenbord direct na het knooppunt. Waar een afstandenbord immers deels dient om routebevestiging te geven, geef je dan dus ook bevestiging aan iemand die verkeerd gereden is.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door mavas » ma 17 okt 2016, 20:32

^^ Exact. Ook een vreemde keuze om GEEN wegnummer bij het doel Utrecht te plaatsen, dat zou toch de standaard zijn inmiddels?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door Pino » ma 17 okt 2016, 20:37

^^ Misschien nog niet toen dit bord ontworpen werd. Om daarmee maar eens een wat algemenere vraag te stellen: wat is de status van al deze strips en wordt er nog wel eens iets weggehaald, in de zin dat continue verwijzingen ontstaan op netwerkniveau? We zijn al best een paar jaar onderweg met dit systeem, maar het blijft angstvallig stil op dit punt ...

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door Rene » ma 17 okt 2016, 20:48

Tot voor een jaar geleden moest Tebodin bij elk project opnieuw kijken naar een RWS-document dat niet overal even duidelijk was.

Het probleem is dat de nodige borden zijn neergezet op een netwerksystematiek die nog niet helemaal consistent/samenhangend was.
Daar wordt op dit moment dus de laatste hand aan gelegd. Ergens begin volgens jaar zal er een doelenkader zijn wat overal als leidraad zal gaan gelden.
Op sommige locaties betekent dat ook dat lege regels die voorzien waren voor doel X, straks misschien een strip voor doel Y krijgen.

Jullie hebben gelijk dat op het wegvak Hooipolder-Waalwijk de plaats Tilburg onder de streep logisch is, en Utrecht niet. Net zo goed als dat boven de streep ook Nijmegen thuishoort.
Kortom: er wordt nu gewerkt aan een goed document. Volgend jaar zou de NBd dus over een document moeten kunnen beschikken dat samenhangend is.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Lege plekken op afstandsborden

Bericht door Coen Tunnel » ma 17 okt 2016, 21:15

^^ Goed dat er wel werk van wordt gemaakt. Ik ben benieuwd. Hopelijk wordt ook de bewegwijzering op en rond de A73 wat logischer. Nu moet je noord-zuid eerst Venlo volgen en verschijnt Maastricht bij Boxmeer op de borden, omgekeerd moet je eerst Eindhoven volgen (totaal niet op de route) omdat er alleen maar doelen aan de A2 op de borden staan en verschijnt Nijmegen pas op het moment dat je bij KP Het Vonderen moet afslaan. Best raar, want voor wie A2-A73 rijdt is Nijmegen het eerste netwerkdoel na Maastricht.

Plaats reactie