De ruitertjes voor E- en afritnummers

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m » vr 09 dec 2005, 19:48

René schreef:
ViaHaaren schreef:Het is voor mij weer duidelijk, óf afschaffen die E-nummers óf gewoon laten staan waar ze staan. ;)
Wat mij betreft afschaffen òf integreren. Ik ben van mening dat alle ruitertjes op de bewegwijzering op termijn moeten worden geëlimineerd.
Ik zie het probleem van de ruitertjes eigenlijk niet? Ze zijn nu lekker makkelijk te negeren.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » di 13 dec 2005, 14:04

Ds79m schreef:Ik zie het probleem van de ruitertjes eigenlijk niet?
Eén ruitertje erop noodzaakt:
- 2 pijpjes
- 4 pijpdopjes
- 8 beugeltjes
- en het schildje zelf

In totaal dus een oud-ijzer-doos van 15 losse onderdeeltjes :shock:

Als je daar vanaf kunt geraken door te integreren, is dat beheertechnisch zeker een vooruitgang.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » di 13 dec 2005, 17:36

Waarom beginnen ze dan niet bij de afritnummers? Die komen immers op iedere snelweg een veelvoud voor dan E-nummers. :roll:

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » di 13 dec 2005, 17:37

Tja, daar wordt dus thans ook over gepraat.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » di 13 dec 2005, 17:38

Gelukkig! Toch met een symbooltje hoop ik. :)

PatrickOudejans
stadsweg

Bericht door PatrickOudejans » di 13 dec 2005, 18:02

ViaHaaren schreef:Toch met een symbooltje hoop ik. :)
Nee, met zo'n deense witte zeshoek met zo'n rood getal :mrgreen:
Groetsels, Patrick

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » di 13 dec 2005, 19:18

ViaHaaren schreef:Waarom beginnen ze dan niet bij de afritnummers? Die komen immers op iedere snelweg een veelvoud voor dan E-nummers. :roll:
Dan kunnen de snelwegen zonder afritnummers ook meteen worden voorzien van nummers. (Dat zijn alle provinciale snelwegen muv. de A348 (want die heeft ze al) en de A22)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m » di 13 dec 2005, 20:13

René schreef:
Ds79m schreef:Ik zie het probleem van de ruitertjes eigenlijk niet?
Eén ruitertje erop noodzaakt:
- 2 pijpjes
- 4 pijpdopjes
- 8 beugeltjes
- en het schildje zelf

In totaal dus een oud-ijzer-doos van 15 losse onderdeeltjes :shock:

Als je daar vanaf kunt geraken door te integreren, is dat beheertechnisch zeker een vooruitgang.
Het kan wel zijn dat ruitertjes beheertechnisch lastig zijn (en eerlijk gezegd wist ik niet dat het er zo gecompliceerd opgezet is), maar de bewegwijzering is in de eerste plaats een service aan de weggebruiker. Wanneer je E-nummers integreert maak je de borden een stuk verwarrender, en verminder je de service dus. Een goede bewegwijzering mag best wat kosten. Wat dat betreft geef ik eerder de voorkeur aan E-nummers op ruitertjes, ook al is dat duurder, dan geïntegreerd op het bord.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 13 dec 2005, 20:30

Palance schreef:Dan kunnen de snelwegen zonder afritnummers ook meteen worden voorzien van nummers.
Waarom zou je dat willen? Die stukjes snelwegen hebben 1 of 2 echte afritten. Niet echt de moeite van het nummeren waard dus...
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » do 15 dec 2005, 18:35

Waarom trouwens pijpdopjes? Niemand ziet die pijpjes toch zitten (behalve leden van dit forum ;))? En het argument roest gaat ook niet op, want die pijpjes zijn toch hopelijk wel verzinkt of van RVS?

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » do 15 dec 2005, 19:48

harry schreef:
Palance schreef:Dan kunnen de snelwegen zonder afritnummers ook meteen worden voorzien van nummers.
Waarom zou je dat willen? Die stukjes snelwegen hebben 1 of 2 echte afritten. Niet echt de moeite van het nummeren waard dus...
Waarom? Omdat het wel zo consequent is. En het is met al die routeplanners makkelijker aan te geven dat je bij afrit 1 van de A208 eraf moet dan "die eerste afrit na het knooppunt zondernaam na die tunnel na Beverwijk".
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » vr 16 dec 2005, 10:01

Palance schreef: Waarom? Omdat het wel zo consequent is. En het is met al die routeplanners makkelijker aan te geven dat je bij afrit 1 van de A208 eraf moet dan "die eerste afrit na het knooppunt zondernaam na die tunnel na Beverwijk".
Je bedoelt afrit IJmuiden :)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » vr 16 dec 2005, 17:43

Palance schreef:"die eerste afrit na het knooppunt zondernaam na die tunnel na Beverwijk".
"U neemt de enige afrit na de enige tunnel in die weg." Kan niet missen! :)
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » vr 16 dec 2005, 19:20

harry schreef:
Palance schreef:"die eerste afrit na het knooppunt zondernaam na die tunnel na Beverwijk".
"U neemt de enige afrit na de enige tunnel in die weg." Kan niet missen! :)
Dat is *jouw* interpretatie :)