P-ring Almelo

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » vr 20 jan 2006, 13:38

René schreef::hap:
Nee, Haaren is wel een typisch Brabants dorp. Langgerekt aan een hoofdweg. Eerst het echte centrum bij de katholieke kerk (uit de 19e eeuw), dan een lange reeks bebouwing, en dan de middeleeuwse kerk, of wat daarvan over is nadat de hervormden hem hadden geconfisqueerd.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » vr 20 jan 2006, 15:12

harry schreef:
René schreef::hap:
Nee, Haaren is wel een typisch Brabants dorp. Langgerekt aan een hoofdweg. Eerst het echte centrum bij de katholieke kerk (uit de 19e eeuw), dan een lange reeks bebouwing, en dan de middeleeuwse kerk, of wat daarvan over is nadat de hervormden hem hadden geconfisqueerd.
Je hebt de Oude Toren gezien. Daar is idd de toren alleen van overgebleven, de ruines zijn nep, want die hebben ze een aantal jaar geleden zo gemaakt om de toren een mooier aanzien te geven. ;)

ReisThijs
verkeersader

Bericht door ReisThijs » ma 21 aug 2006, 20:16

*stof* *blaas*

Opmerkelijk: als je vanuit het Mariaparochie (N349) Almelo binnenrijdt hangt daar een DRIP, die vermelde vanmiddag "tot RING weinig vertraging" (ik vraag me af hoe rustig het moet zijn voor er 'geen vertraging komt te staan...)

Meer P-ring, rond 'Almelo Centraal' hangt een hoop redesign:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

R4
expressweg

Bericht door R4 » ma 21 aug 2006, 20:22

:roll:

Dit vind ik heel slechte bewegwijzering: veel te druk. Je kan met moeite hoofdzaak en bijzaak onderscheiden.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » ma 21 aug 2006, 20:27

Zeer bekend terrein. Er zijn tijden geweest dat Almelo een fijne stad was om doorheen te rijden. Uit het feit dat mijn vorige zin in de verleden tijd staat, trek uw conclusies... ;)

Mooie foto's trouwens.
De autogordel: een band voor het leven.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 21 aug 2006, 20:28

Inderdaad. Almelo is zeer creatief bezig geweest. Mijn opa&oma wonen ongeveer 100m van het station, dus ik ken de borden wel :roll:

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » ma 21 aug 2006, 20:52

Knooppunt Almelo :hahaHAHA:

Queue
autoweg

Bericht door Queue » ma 21 aug 2006, 20:57

Als je wegnummers "op afstand" bewegwijzert dan moet je dat consequent doen en dat hebben ze in Almelo begrepen. Het resultaat geeft mij het idee dat het beter is om er maar helemaal vanaf te zien. :(

N342
autoweg

Bericht door N342 » ma 21 aug 2006, 21:39

Frits schreef:Zeer bekend terrein. Er zijn tijden geweest dat Almelo een fijne stad was om doorheen te rijden.
Ik ben dan ook blij dat binnenkort (wanneer eigenlijk precies?) de Nijreessingel open gaat. De Violierstraat is niet bepaald een pretje.
ReisThijs schreef:als je vanuit het Mariaparochie (N349) Almelo binnenrijdt hangt daar een DRIP, die vermelde vanmiddag "tot RING weinig vertraging" (ik vraag me af hoe rustig het moet zijn voor er 'geen vertraging komt te staan...)
t'is niet 'het' Mariaparochie, maar gewoon Mariaparochie (gem. Almelo) of Maria-Parochie (gem. Tubbergen), dit dorpje is natuurlijk wereldberoemd door "kroamschudd'n in Mariaparochie".

Die DRIP is (volgens mij) tamelijk overbodig. Verder heeft Almelo ook nog andere digitale informatiepanelen (van de gemeente). Maar daar staat eigenlijk alleen maar onzin op. (evenementen enz.)

Die P-ring is ook inconsequent op de borden gezet zie ik nu, de ene keer blauw, de andere keer groen (officieel hoort ie ook groen te zijn)
Queue schreef:Als je wegnummers "op afstand" bewegwijzert dan moet je dat consequent doen en dat hebben ze in Almelo begrepen. Het resultaat geeft mij het idee dat het beter is om er maar helemaal vanaf te zien. :(
Dat ben ik zeker met je eens, bovendien had ik liever Hardenberg als doel voor de N36 gezien.
*11-08-2017 L.M.

ReisThijs
verkeersader

Bericht door ReisThijs » ma 21 aug 2006, 21:54

N342 schreef:
ReisThijs schreef:als je vanuit het Mariaparochie (N349) Almelo binnenrijdt hangt daar een DRIP, die vermelde vanmiddag "tot RING weinig vertraging" (ik vraag me af hoe rustig het moet zijn voor er 'geen vertraging komt te staan...)
t'is niet 'het' Mariaparochie, maar gewoon Mariaparochie (gem. Almelo) of Maria-Parochie (gem. Tubbergen), dit dorpje is natuurlijk wereldberoemd door "kroamschudd'n in Mariaparochie".
Foutje van mijn kant, ik probeerde tegelijk "het oosten" en "Mariaparochie" te typen.

Vandaar die twee spellingen, ik vond het al vreemd dat er op de bewegwijzering Mariaparochie stond, en op de komborden ineens Maria-Parochie.

Queue
autoweg

Bericht door Queue » ma 21 aug 2006, 22:03

N342 schreef:bovendien had ik liever Hardenberg als doel voor de N36 gezien.
En dat ben ik dan weer met jou eens.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 22 aug 2006, 11:53

N342 schreef:Die P-ring is ook inconsequent op de borden gezet zie ik nu, de ene keer blauw, de andere keer groen
Dit vraag natuurlijk om de Finkersiaanse reactie "in Almelo is altijd wat te doen." :)

Iemand moest het een keer zeggen in dit topic
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » di 22 aug 2006, 12:03

Daarom maken ze zeker zulke 'fancy' wegwijzers. Dan lìjkt het tenminste nog wat...

"Knooppunt Almelo Centraal"
"Centrum-West"
"Information Tourist"
"P-ring"

Je zou bijna denken dat er veel te beleven valt...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m » di 22 aug 2006, 12:10

De parkeerplaatsen zijn wel heel erg aanwezig op de bewegwijzering. Had dat liever op aparte borden gezet. De plaatsen in combinatie met wegnummers vind ik wel duidelijk op zich.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

N342
autoweg

Bericht door N342 » di 22 aug 2006, 12:20

Ds79m schreef:De plaatsen in combinatie met wegnummers vind ik wel duidelijk op zich.
Wel duidelijk, maar ze maken de borden onnodig druk (vooral dit bord)
*11-08-2017 L.M.

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » di 22 aug 2006, 12:39

Wat een vreselijk drukke bewegwijzering. Die oversizede pijl vind ik nog altijd het lelijkst. Centrum-noord, centrum-oost, centrum-zuid... jeetje.

Creatief: ja. Praktisch: nee...

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » di 22 aug 2006, 13:25

Het is druk, maar de verwijzing naar de wegnummers buiten de stad zijn duidelijk zat. Ik heb er zelf profijt van gehad, een tijd terug.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

overdrive
verkeersader

Bericht door overdrive » di 22 aug 2006, 14:50

Die verwijzing naar de A1 (op zich bijzonder want Almelo ligt helemaal niet aan de A1), N35 en N36 vind ik nu juist positieve zaken. Maar die afschuwelijke redesignpijl bij het station is misschien wel de lelijkste van Nederland.

Het centrum van Almelo is te klein om op wegwijzers op te delen in 'Centrum Noord', '... Zuid' etcetera. Overbodige info. Het hele centrum loop je in 10 minuten door dus waar hebben we het over?

De Nijreessingel nadert zijn voltooiing, al vind ik de aansluiting op de N743 (richting Borne) nog niet echt opschieten. Er komt een soort rotonde met bypasses, zo te zien.

Als alle plannen doorgaan gaat Almelo de komende 10, 20 jaar sowieso flink op de schop, gezien het enorme sloop- en nieuwbouwprogramma voor met name het centrumgebied, waarbij ook nog vrij nieuwe gebouwen weer tegen de vlakte moeten. Nu ja, na de vakantie wordt begonnen met de bouw van 2 (voor Twentse begrippen) vrij hoge torens (20 en 23 verdiepingen), die het centrum van dit toch niet bepaald mooie stadje wat meer aanzien moeten geven.
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » di 22 aug 2006, 14:55

Het centrum van Almelo is te klein om op wegwijzers op te delen in 'Centrum Noord', '... Zuid' etcetera. Overbodige info. Het hele centrum loop je in 10 minuten door dus waar hebben we het over?
In Centrum Noord vind het jaarlijkse Noord-festival plaats. Talloze popbands geven acte de precence.
In Centrum-Oost is tegelijkertijd het Oost-bal. Een klassieke volksdansavond vol verrassing. In Centrum Zuid is omgetoverd tot het P-imp my centrum. R&B en overige hiphop in het kader "Wil je mee naar Centrum Zuid?" In Centrum West is de toespraak van de burgemeester. Er is meer te doen in Almelo dan alleen een verkeerslicht. Voor elk wat wils dus, maar je moet niet de verkeerde afslag nemen....

(En o ja, het wereldberoemde Almelose verkeerslicht zal worden ingezet als disco-lamp met als DJ Super Willy alias Meneer Wortel)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » di 22 aug 2006, 14:59

^^^
:hahaHAHA:

Taurus
stadsweg

Bericht door Taurus » di 22 aug 2006, 18:26

Nog meer hoogbouw in Almelo, men is ook begonnen met de bouw van de Magna Porta, een kantoortoren van 12 verdiepingen bij de aansluiting van de H.R. Holstlaan op de A35.

http://www.magnaporta.nl/