S-routes en verkeerscirculatie Den Haag

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Wouter N14 » wo 02 dec 2009, 10:44

Willem schreef:
Peter schreef:Tja, die nummering zal nooit heel gelukkig worden...
N14/N440, N44 (na N14), A12 (vanaf Pr Clausplein), Binckhorst, Haagweg, Pr Beatrixlaan (Rijswijk) en verlengde N211 maar een S-nummer geven....
Plus de Erasmusweg, Sportlaan, Raamweg, van Alkemadelaan en misschien de Melis Stokelaan.
Melis Stokelaan niet, wel Hubertustracé lijkt mij en het vervolg daarop. Dat is immers de "Internationale Ring" die uiteindelijk ook op de Sportlaan uitkomt.

Overigens heet het Trekvliettracé nu de Rotterdamsebaan (en kan dus ook mooi een s-nummer krijgen :) )
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Pino » wo 02 dec 2009, 12:34

Denk dat je in Den Haag maar weinig hebt aan s-routes tussen snelwegen en Centrumring, zoals je dat in Amsterdam ziet. Verkeer van buiten naar het centrum zal vrijwel standaard over de Utrechtsebaan of de N44 aankomen en vanaf daar zit je eigenlijk al vrijwel direct op de Centrumring. Ik zie meer toegevoegde waarde in het laten verlopen van s-routes over de grote routes tussen de Haagse stadsdelen. Ik heb in Den Haag nooit moeite om het centrum te vinden; de route naar stadsdelen ver van de snelweg (pak 'm beet Kijkduin) is veel bewerkelijker. Je zou dat kunnen vereenvoudigen door over de doorgaande wegen binnen Den Haag s-routes te laten lopen. Er ligt al een aardig grid klaar. Wat te denken van:
SPOILER: TOON

s101: A4 afrit Den Haag Zuid - Wippolderlaan - Lozerlaan - Kijkduin
s102: A4 afrit Rijswijk - Beatrixlaan - Moerweg - Volendamlaan - Thorbeckelaan - Sportlaan
s103: A4 afrit Plaspoelpolder - Burg. Elsenlaan - Vaillantlaan - Waldeck Pyrmontkade - Statenlaan - Scheveningen Haven
s104: Rotterdamseweg - Binckhorstlaan - Koningskade - Scheveningen
s105: Laan van NOI - Van Alkemadelaan - Scheveningen
s106: de huidige N14

s111: A12 afrit Voorburg - Plaspoelpolder - Oosteinde - Wateringen - s101
s112: A12 afrit Den Haag Centrum - Schenkviaduct - Neherkade - Erasmusweg - s101
s113: s106 - Bezuidenhoutseweg - Den Haag Centraal - Stille Veerkade - Prinsegracht - Loosduinsekade - s101
s114: A12 einde - Laan van Meerdervoort - s101
s115: s106 - Landscheidingsweg - Hubertusviaduct - Segbroeklaan - Sportlaan - s101
Dus de nummers 101-110 voor de routes haaks op de kust en de nummers boven de 110 voor routes parallel aan de kust. De nummers onder de 110 beginnen zoveel mogelijk op de A4 (alleen bij s105 niet haalbaar), de nummers boven de 110 lopen vanaf de s101 in ieder geval tot aan de Utrechtsebaan (of het verlengde daarvan, de s104) en vanaf daar waar mogelijk nog door tot aan de huidige N14.

Ik zeg er van tevoren bij, ik ben niet heel bekend in het Haagse, maar dit lijken me de belangrijkse doorgaande routes binnen de stad. Het nummeren daarvan lijkt me een goed hulpmiddel om je vanaf de A4 naar de meer aan de kust gelegen stadsdelen te krijgen en vanaf de Utrechtsebaan / de N44 naar de kant van Ockenburgh / Wateringen / Kijkduin.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Vinny » wo 02 dec 2009, 13:07

Pino schreef:P-ringen en r-routes hebben een totaal andere functie dan waar s-routes voor bedoeld zijn: het geleiden van verkeer over de doorgaande routes binnen een stad, in beginsel op weg naar de snelweg maar mogelijkerwijs ook van het ene stadsdeel naar het andere (vgl. de niet langer bewegwijzerde s2xx-routes in Amsterdam). P-routes zijn er niet voor doorgaand verkeer naar de snelweg of naar andere stadsdelen, maar juist voor bestemmingsverkeer dat een parkeerplaats zoekt. R-routes komen qua functie enigszins in de buurt van s-routes, maar hebben niet voor niets die andere prefix gekregen.
Het gaat om genummerde routes binnen de bebouwde kom buiten het nationale systeem... :dyn_hyp:

In Parijs zie je bijvoorbeeld alleen genummerde fietsroutes. In die zin doen we het hier in Nederland toch behoorlijk goed...
(In andere steden van Frankrijk zie je soms wel de N- en D- nummering doorlopen)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door evos » wo 02 dec 2009, 13:24

Pino schreef:
SPOILER: TOON

s113: s106 - Bezuidenhoutseweg - Den Haag Centraal - Stille Veerkade - Prinsegracht - Loosduinsekade - s101
Helaas is, als ik het goed begrijp, de Stille Veerkade net verkeersluw gemaakt (of gaat dat gebeuren).
Overigens een mooi grid.
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Wouter N14 » wo 02 dec 2009, 13:26

Inderdaad, over de Veerkaden is geen doorgaand verkeer meer mogelijk. Zie dit kaartje (PDF):
http://www.denhaag.nl/web/file?uuid=0f7 ... a14f1aa1a5
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Pino » wo 02 dec 2009, 13:53

Vinny schreef:Het gaat om genummerde routes binnen de bebouwde kom buiten het nationale systeem... :dyn_hyp:
Is het niet de crux van r-nummers dat ze niet (of maar in ondergeschikte mate) op de bebouwde kom zijn gericht? Natuurlijk lopen er r-nummers binnen de bebouwde kom, maar ik zie de nummers toch bovenal als routes vanuit de bebouwde kom naar recreatieve doelen buiten de plaats in kwestie. Dat onderscheidt ze van s-nummers.
In Parijs zie je bijvoorbeeld alleen genummerde fietsroutes. In die zin doen we het hier in Nederland toch behoorlijk goed... (In andere steden van Frankrijk zie je soms wel de N- en D- nummering doorlopen)
Tja, men heeft ervoor gekozen om alle N-nummers vanuit Parijs op de Périférique te laten beginnen, dus binnen de Périférique kom je dan ook geen wegnummers tegen. Op en buiten de Périférique worden ze in mijn ervaring keurig aangegeven. Over andere Franse steden durf ik niets te zeggen. Vaak genoeg in die steden geweest, maar nooit een poging gewaagd om een N- of D-nummer van de ene kant van de stad naar de andere kant te volgen. Meestal was het van de snelweg naar het centrum en weer terug.

Resteert de vraag of je in een stad als Parijs (intramuros) wegnummering nodig hebt. Nationale nummering wat mij betreft zeker niet. Die heeft voor stadsverkeer weinig tot geen waarde. Maar genummerde stadswegen? Zou kunnen, maar daar is in Parijs niet meer of minder noodzaak voor dan in steden als London, Madrid, Rome, etc. Toch stuk voor stuk steden waar geen stadswegen zijn genummerd en waar het verkeer toch doorgaans prima op zijn plek aankomt.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Peter » wo 02 dec 2009, 13:58

Wouter N14 schreef:Inderdaad, over de Veerkaden is geen doorgaand verkeer meer mogelijk.
Tenzij je taxi rijdt....
De Van Alkemadelaan dient ook zijn doorgaande functie te verliezen. Volgend jaar wordt 1 strook per richting vervangen door een busstrook ....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Pino » wo 02 dec 2009, 14:03

evos schreef:Helaas is, als ik het goed begrijp, de Stille Veerkade net verkeersluw gemaakt (of gaat dat gebeuren). Overigens een mooi grid.
Dan is het plan bij deze aangepast, waardoor een gat in de s113 ontstaat aan weerszijden van de centrumring. Dus dan heb je één deel s113 over de Bezuidenhoutseweg naar Centraal Station en één deel vanaf de Lijnbaan tot aan de s101. Als ook de Van Alkemadelaan zijn doorgaande functie verliest, is het wellicht een idee om de s105 te laten vervallen. Die is toch al een beetje een vreemde eend in de bijt, omdat hij als enige route haaks op de kust niet op de A4 uitkomt.

Dank voor je compliment trouwens.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Wouter N14 » wo 02 dec 2009, 14:45

Op kaart krijg je dan dit:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Wouter N14 op wo 02 dec 2009, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door waldo79 » wo 02 dec 2009, 14:47

De Van Alkemadelaan dient ook zijn doorgaande functie te verliezen. Volgend jaar wordt 1 strook per richting vervangen door een busstrook ....
Heel erg slim :wall: Hoe dien je dan naar Scheveningen te gaan in de zomer? Per OV :booooos:

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Wouter N14 » wo 02 dec 2009, 14:50

^^ Ik neem aan dat het noordelijk deel buiten schot blijft (het stuk langs de gevangenis dat overgaat in de Zwolsestraat). Daar heb je volgens mij op dit moment al slechts 1 rijstrook.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Schenker
verkeersader
Berichten: 869
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:39
Locatie: Haag van de Graaf

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Schenker » wo 02 dec 2009, 14:58

waldo79 schreef:
De Van Alkemadelaan dient ook zijn doorgaande functie te verliezen. Volgend jaar wordt 1 strook per richting vervangen door een busstrook ....
Heel erg slim :wall: Hoe dien je dan naar Scheveningen te gaan in de zomer? Per OV :booooos:
Is de aanleg van de N14 en de Hubertustunnel je ontgaan?

En wellicht ook goed om te weten, richting Scheveningen wordt nu ook op de zonnige dagen regelmatig een rijstrook afgekruist voor OV. Niet om automobilisten te pesten, maar omdat het aantal parkeerplekken beperkt is en de rijen zich verspreiden tot over de doorgaande wegen. Waardoor bussen en lokaal verkeer dan weer klem komen te zitten.

Helemaal niet gek dus om die situatie permanent te maken.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door waldo79 » wo 02 dec 2009, 15:07

^^De N14 en dergelijke ben ik wel mee bekend. Als groot volger van dit forum mag je dat wel van me verwachten :?
Ik kom al sinds jaren niet meer op zomerdagen in Scheveningen. Mij te druk :mrgreen:

Schenker
verkeersader
Berichten: 869
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:39
Locatie: Haag van de Graaf

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Schenker » wo 02 dec 2009, 15:48

waldo79 schreef:^^De N14 en dergelijke ben ik wel mee bekend. Als groot volger van dit forum mag je dat wel van me verwachten :?
Maar dan had je toch geweten dat de N14 mede bedoeld is om een hoop doorgaand verkeer van de Van Alkemadelaan en de Waalsdorperweg te halen ;)?
Ik kom al sinds jaren niet meer op zomerdagen in Scheveningen. Mij te druk :mrgreen:
Daar kan ik me iets bij voorstellen.

Ehuls
verkeersader
Berichten: 640
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:44

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Ehuls » wo 02 dec 2009, 16:12

Ik mis in het kaartje de centrumring, die zou dan naar mijn mening de S100 moeten worden.

De route Plasppoelpolder - Burg. Elsenlaan is niet als doorgaande route in gebruik (al rijd ik 'm wel eens als sluiproute). Zie niet helemaal hoe de S114 verloopt aan de centrumzijde, maar dat lijkt me ook geen logische route. De gewenste route is daar denk ik over de centrumring. En waarom is de Benoordehoutseweg geen S-route? In Ypenburg zou je de Laan van Hoornwijk en de Ypenburgse Boslaan ook als S-routes kunnen definieren, net als de Zoetermeerse Rijweg in Leidschenveen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Pino » wo 02 dec 2009, 16:25

Plan is gebaseerd op de gedachte dat de A12 en de N44 ongewijzigd blijven. De Benoordenhoutseweg blijft dus N44. Maar als je erop staat, de Benoordenhoutseweg lijkt me een prima verlengstuk van de s114. De Laan van Hoornwijck kan mooi als verlengde van de s104, de Zoetermeerse Rijweg kan als verlengde van s107. De combinatie Ypenburgse Boslaan / Laan van Leidscheveen zou een zelfstandig s-nummer kunnen krijgen. Dat zou dan s111 worden, waarbij de hogere s-nummers er eentje opschuiven.
Laatst gewijzigd door Pino op wo 02 dec 2009, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Wouter N14 » wo 02 dec 2009, 16:31

Formeel behoort de Benoordenhoutseweg niet tot de N44 dus het lijkt mij dan wel beter om de s114 door te trekken tot aan de N14/s106.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Pino » wo 02 dec 2009, 16:39

^^ Strikt formeel heb je natuurlijk gelijk, maar voor weggebruikers is het wel makkelijk om voor de gehele uitvalsweg naar Wassenaar en verder één wegnummer te hebben en daarom een oogje dicht te knijpen. Dat ene wegnummer is dan onvermijdelijk N44, niet s115.

Plan ziet er nu uit als volgt:
SPOILER: TOON

s100: Centrumring
s101: A4 afrit Den Haag Zuid - Wippolderlaan - Lozerlaan - Kijkduin
s102: A4 afrit Rijswijk - Beatrixlaan - Moerweg - Volendamlaan - Thorbeckelaan - Sportlaan
s103: A4 afrit Plaspoelpolder - Burg. Elsenlaan - Vaillantlaan - Waldeck Pyrmontkade - Statenlaan - Scheveningen Haven
s104: Laan van Hoornwijck - A4 Knooppunt Ypenburg - Rotterdamseweg - Binckhorstlaan - Koningskade - Scheveningen
s105: Zoetermeerse Rijweg - A4 afrit Leidscheveen - N14 - Benoordenhoutseweg

s111: Singel (s104) - Ypenburgse Boslaan - A12 afrit Forepark - Laan van Leidscheveen - s105
s112: A12 afrit Voorburg - Plaspoelpolder - Oosteinde - Wateringen - s101
s113: A12 afrit Den Haag Centrum - Schenkviaduct - Neherkade - Erasmusweg - s101
s114: s105 - Bezuidenhoutseweg - Den Haag Centraal [gat via centrumring] Lijnbaan - Loosduinsekade - s101
s115: [evt. s105 - Benoordenhoutseweg -] A12 einde - Laan van Meerdervoort - s101
s116: s105 - Landscheidingsweg - Hubertusviaduct - Segbroeklaan - Sportlaan - s101

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Peter » wo 02 dec 2009, 18:45

Wouter N14 schreef:Formeel behoort de Benoordenhoutseweg niet tot de N44 dus het lijkt mij dan wel beter om de s114 door te trekken tot aan de N14/s106.
Strikt formeel is de laatste km Benoordenhoutse weg (Duindigt-Shell ongeveer) formeel wel N44 (daar waar hm-paaltjes staan). Bij Duindigt verandert de naam in Leidsche Straatweg ... ;)

Maar goed: de N200 heeft ook deels een S-nummer.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Wouter N14 » wo 02 dec 2009, 18:47

^^ Daar heb je helemaal gelijk in, maar RWS stopt al met het noemen van de N44 bij de afrit naar de N14 :)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Pino » wo 02 dec 2009, 19:03

In zuidelijke richting inderdaad niet, maar in noordelijke richting komt het nummer N44 in ieder geval nog indirect terug. Daarmee bedien je wat mij betreft de weggebruiker voldoende in beide richtingen. Richting Den Haag geldt dat de mensen die rechtdoor rijden bij de N14 in beginsel pas bij de Utrechtsebaan eens een keer moeten kiezen, en daar verschijnt het wegnummer s115 dan op de borden. Richting Wassenaar kies je voor de (indirecte) verwijzing naar de N44 en daarmee wordt je ook prima geleid.

Maar vooruit, voor de liefhebber laten we de s115 doorlopen van de Zuid-Hollandlaan tot het begin van de N44. Ik zie een mooi bordje verschijnen "einde N44 / begin s115" (of omgekeerd).
Laatst gewijzigd door Pino op wo 02 dec 2009, 20:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Peter » wo 02 dec 2009, 19:21

Wouter N14 schreef:^^ Daar heb je helemaal gelijk in, maar RWS stopt al met het noemen van de N44 bij de afrit naar de N14 :)
Ja en nee: Het matrixbord net voor de N14 noemt regelmatig rijtijden naar Pr Clausplein via N14/A4 en N44/A12 om de de weggebruiker te kunnen laten kiezen. Helaas wordt er geen N44 aangegeven om dan ook daadwerkelijk heen te gaan....

Nog beter is om het staartjes N14 (1 km) en N44 (2km) af te stoten en de N14 te herbenoemen in N44. De takken kunnen dan mooi een S-nummer krijgen.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door boe! » wo 02 dec 2009, 20:45

Bij TomTom gebruiken ze H-nummers om de files op Haagse wegen aan te duiden. Kunnen ze die niet overnemen? ;)

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Peter » wo 13 jan 2010, 8:43

Ehuls schreef:Ik mis in het kaartje de centrumring, die zou dan naar mijn mening de S100 moeten worden.
Ik zag gisteren dat de nieuwe borden in de Jan Hendrikstraat (nabij Grote Markt) verwijzen naar de centrumring. Centrumring had aaneengeschreven kunnen worden, maar staat over 2 regels. Bij nadere inspectie blijkt er een symbool met S100 te zijn afgeplakt (naast het woord ring). Geen zwart tape maar een blauwe reflecterende sticker. Grote vraag is dus of het S100 idee op het laatste moment is afgeblazen (maar deel borden al besteld) of dat de S100 op een later tijdstip nog wordt geïntroduceerd (waarbij dus minimaal alle nieuwe handwijzerplaten alweer vervangen moeten worden, danwel er een extra handwijzer komt met slechts S100 erop).

Bij gelegenheid zal ik ook eens andere (nieuwe) bermborden inspecteren op verborgen symbolen. Er zijn er nog niet veel geloof ik (meestal is er op opzetbord gebruikt of slechts een handwijzer).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Willem » wo 13 jan 2010, 20:23

Waarschijnlijk wordt er met de introductie gewacht tot er voldoende borden zijn met s100 erop, of tot een datum waarop het hele s-netwerk officieel geopend wordt ofzo.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Peter » do 14 jan 2010, 9:23

Andere nieuwe borden zoals op de Lijnbaan hebben ook afgeplakte S100 schildjes. Opzetborden op bestaande borden hebben die niet, dus ik verwacht de introductie niet heel binnenkort.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door harry » ma 15 feb 2010, 13:33

Haagse foto's.

Afbeelding
Binckhorstlaan. Het lijkt erop dat behalve s100 ook een ander s-nummer is afgeplakt (boven de rechtdoor-pijl). Maar wat zou er voor de "A4" staan? "Ring" misschien (zodat er "Ring A4" staat, vergelijkbaar met de Amstertdamse "Ring A10")?

Afbeelding
Parkstraat hoek Mauritskade. Zonder "s100" had het bord een stuk kleiner gekund.

Afbeelding
Koningstunnel. Voorbeeld van een opgeplakte "Centrumring" zonder s-nummer.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Wouter N14 » ma 15 feb 2010, 13:38

Op de Amsterdamse Veerkade vlak voor het Spui/Bierkade staat ook een afgeplakt s-nummer. Althans, dat vermoed ik :)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Peter » ma 15 feb 2010, 16:24

Het zijn er heel erg veel, ook op de toeleidende straten binnen de ring, zoals Mauritskade of Jan Hendrikstraat.
Gezien het bord op de Binckhorstlaan met een afgeplakt nummer richting snelwegen, zou het mij niets verbazen als S100 straks deels niet samenvalt met de centrumring, maar vanaf de Neherkade via de Maanweg naar de A12 wordt geleid. Vanaf de Laan Copes van K. wordt dit nummer dan wellicht naar de Hubertustunnel geleid (de Raamweg vanuit de tunnel geeft wel een afgeplakt nummer richting Laan Copes, maar niet richting Zuid-Hollandlaan/A12)
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door harry » ma 15 feb 2010, 16:39

^^ Dat lijkt me wel een heel grote omweg voor een centrumring.
En waarom zou een s100 nodig zijn als er geen andere s-routes komen? Het lijkt me waarschijnlijker dat de Binckhorstlaan/Maanweg een ander s-nummer kijgt...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Plaats reactie