S-routes en verkeerscirculatie Den Haag

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Peter » do 10 feb 2011, 16:06

Afstemming provinciale S200 en N211 ? Wanneer ?
Afstemming met rijk (verwijzingen vanaf de N44, N14, A4 en A12; invoeren Ring N14-A4) ?
Veel nieuwe handwijzers branden 's nachts niet. Komt dat nog later (als het warmer is) ?
De Ring woorden (N211/N14, etc) zijn deels afgeplakt en deels niet. Geen tijd voor een rondje plakbandverwijderen of juist aanbrengen ?
S100 (na centrumring ..) soms nog afgeplakt (oa beide zijden van De Put spoorwegviaduct). Vergeten ?
S103 flater Gemeentemuseum inderdaad.
Hubertustunnel ? Wacht op gepland tunnelonderhoud voor S200 label ?
Kansen op doortrekken S-nummers buiten de S200, bijvoorbeeld S102 naar Madurodam/Scheveningen ?

Als men "klaar" is kunnen we wel een rondje commentaar doen over onduidelijke situaties. Daarvoor is het te vroeg, omdat we niet weten wat er nog komt.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Palance » do 10 feb 2011, 18:36

harry schreef: Afbeelding
Hoek van Holland: Op het oude bord stond Hoek v. Holland. Het is maar een klein detail, maar wel degelijk een verbetering.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door mavas » vr 11 feb 2011, 18:10

Wouter N14 schreef::!: Danny heeft mij gevraagd de vragen en opmerkingen die er hier zijn over het Haagse gebeuren te bundelen, dan kan ik het naar zijn werkmail sturen. Wat zijn precies de vragen die we hebben?
Ik ben nog wel benieuwd waarom er is gekozen voor S200, tegen de richtlijn in. Waarom niet gewoon S150 of een nummer tussen de 100 - 175. Of waarom heeft de centrumring niet een hoog nummer en de buitenring S100?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Wouter N14 » vr 11 feb 2011, 18:21

^^ Ook een goeie. Die S200 is sowieso een beetje overbodig, aangezien het ook al een ring-status heeft...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door harry » vr 11 feb 2011, 18:44

^^ s100 en s200 lijken zo overgenomen uit het wegnummersysteem van een van mijn fantasiesteden die ik 25 jaar geleden maakte...
:denk: :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Wouter N14 » vr 11 feb 2011, 18:46

Goed, we hebben:

Algemeen
- Wanneer worden de provinciale wegen (N211, N440) aangepast?
- En wanneer de rijkswegen (N14, N44, snelwegen)?
- Met het invoeren van de S-nummers zijn veel nieuwe borden geplaatst. Helaas zijn de toeristische doelen niet in wit-op-bruin uitgevoerd, conform de richtlijnen.
- Veel nieuwe handwijzers branden 's nachts niet. Komt dat nog later?

Specifiek
- S200: waarom is gekozen voor een nummer dat niet past in de landelijke systematiek van s-nummers? Deze nummers lopen namelijk van s100 t/m s175. Beter was dus geweest bijvoorbeeld S150. Daarnaast is het nummer S200 sowieso een beetje overbodig, omdat deze weg ook al een RING-aanduiding heeft.

- S200/S103 President Kennedylaan / Stadhouderslaan. Vanuit de richting Johan de Wittlaan wordt het verkeer naar de S103 rechtsaf verwezen, terwijl de S103 alleen naar links gaat. En er geldt daar een linksafverbod. Is dit een fout op het bord of wordt het kruispunt nog aangepast?

- S200. Kruispunt Lozerlaan / Nieuweweg, vanuit Wateringen. Hier is een nieuw bord geplaatst, maar helaas is hierop de E30 niet in opgenomen. Kan dit nog hersteld worden?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door harry » vr 11 feb 2011, 18:59

Wouter N14 schreef:- S200/S103 President Kennedylaan / Stadhouderslaan. Vanuit de richting Johan de Wittlaan wordt het verkeer naar de S103 rechtsaf verwezen, terwijl de S103 alleen naar links gaat. En er geldt daar een linksafverbod. Is dit een fout op het bord of wordt het kruispunt nog aangepast?
Als ik het goed begrijp van Peter is het alleen de handwijzer die verkeerd staat. Het verkeer moet inderdaad eerst naar rechts, maar op het kruispunt zelf staat wel een handwijzer naar links.
Wouter N14 schreef:- S200: waarom is gekozen voor een nummer dat niet past in de landelijke systematiek van s-nummers?
- S200. Kruispunt Lozerlaan / Nieuweweg, vanuit Wateringen. Hier is een nieuw bord geplaatst, maar helaas is hierop de E30 niet in opgenomen. Kan dit nog hersteld worden
Deze twee vind ik muggenzifterij...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Wouter N14 » vr 11 feb 2011, 21:07

Ad 1: zou het echt de bedoeling zijn dat ze doorgaand verkeer naar rechts sturen en dan omdraaien over de trambaan?

Ad 2: klopt, kan achterwege blijven.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door harry » ma 14 feb 2011, 10:31

Wouter N14 schreef:Ad 1: zou het echt de bedoeling zijn dat ze doorgaand verkeer naar rechts sturen en dan omdraaien over de trambaan?
Ja. De andere kant op gebeurt dat al (vanuit Kijkduin richting Gemeentemuseum e.a.).
En Peter zei toch dat daar een bord voor geplaatst was?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Peter » ma 14 feb 2011, 13:00

Inderdaad. Het enige wat dus moet gebeuren is de handwijzer verwijderen of verplaatsen. Deze lokt nu verboden gedrag uit.

Een tip is wellicht de U-turn duidelijker aan te geven (pijlen op wegdek en vooraankondiging) en de tramkruising van waarschuwingslichten te voorzien. Je stuurt immer toeristen via een gevaarlijke kruising.

Nog beter is linksafstroken te creeren te koste van een paar bomen en opschuiven fietspad over 5 meter, maar dat is een ander verhaal. De Duitsers hebben een fijne brede strook aangelegd immers (tankgracht), wat nu een watertje en groenstrook is. Allemaal kantoren in de omgeving dus weinig verdriet. Maar dat vereist jaren planning....

Dat de S200 geen S110 heet is een gepasseerd station. Men zal de ringen ronde nummers hebben willen geven zoals de Berlijnse ringen A10 en A100. Omdat er geen nabij N200 is, niet echt hinderlijk. Tegen een geintegreerd E30 spreekt dat de route wellicht verlegd wordt na voltooiing A4-MD. Ik denk het niet overigens.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Wouter N14 » wo 16 feb 2011, 16:07

Uit betrouwbare bron (niet Danny) vernomen dat eind maart ook op de snelwegen de stickers worden verwijderd. De afritten krijgen nieuwe borden, maar of dat ook voor eind maart is gebeurd weet ik niet.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Peter » wo 16 feb 2011, 17:33

90% van de toekomstige (Ring)A4 en (Ring)N14 borden heeft nog geen afgeplakte Ring aanduiding. Misschien komt er dan een sticker over of bij (waar dat past) en anders een ruiter... ? Benieuwd of er aan het eind van de N44 nu ook een listing van A-nummers komt ipv randstad-steden en Scheveningen nu eens niet via een wegnummer wordt gestuurd dat eigenlijk de andere kant op is (N14).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door harry » do 17 mar 2011, 10:35

Wouter N14 schreef:Uit betrouwbare bron (niet Danny) vernomen dat eind maart ook op de snelwegen de stickers worden verwijderd. De afritten krijgen nieuwe borden, maar of dat ook voor eind maart is gebeurd weet ik niet.
Sinds gisteravond is alles op de A4 ontafgeplakt. Daarmee staat de Ring Den Haag nu ook bij Rijkswaterstaat op de borden.
Op de afrit-wegwijzer van Leidschendam is N14 overgeplakt met RING N14. Kennelijk wordt dat bord nog niet snel vervangen door NBA...

Op de N14 zelf nog geen spoor van een RING.

Trouwens, RING wordt dus door Rijkswaterstaat overal met hoofdletters geschreven, en door de gemeente Den Haag met gemengde letters ("Ring s200")...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Peter » do 17 mar 2011, 11:16

Ik reed daar gisteren nog langs (ri N206) om ongeveer 20:00 uur en toen was er niets veranderd. :kwaad: Moet het dus daarna gebeurd zijn.....
Terug tegen 22:30 via de N44 en N440 waar ook nog niets gebeurd was. Wel was de Hubertustunnel dicht, maar vermoedelijk niet om borden te plaatsen....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door harry » do 17 mar 2011, 11:48

Peter schreef:Ik reed daar gisteren nog langs (ri N206)
OK, misschien is het alleen nog maar in de richting Rotterdam veranderd. Mijn observatie is van gisteravond 22:30. Er was bij het Clausplein nog 1 strook afgezet, maar ik kon niet zien waarom. Misschien waren ze daar nog bezig met ontafplakken.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Willem » do 17 mar 2011, 21:51

^^ Dan waren we daar allebei rond dezelfde tijd. Het viel toen inderdaad op dat de ring van Den Haag op de borden was verschenen (zonder s200), maar dat het zo vers was had ik niet vermoed.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Peter » do 24 mar 2011, 8:37

Er lijken nog geen vorderingen op de N14, N440, N44, A12 en A4 (Ypenburg>N14) te zijn qua wegwijzers. Raar dat men dan wel al de A4 vanaf Leiden aangepast heeft (tenzij men al een andere reden had tot wegafsluiting en dit alvast wilde meenemen).

Ik ben niet recentelijk op de N211 geweest om te zien of de provincie daar al iets gedaan heeft.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door harry » do 24 mar 2011, 9:57

Op de A12, "in" het Prins Clausplein staat al wel s108 op de afritborden naar Voorburg. Op een lelijk ruiterrtje.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Peter » do 24 mar 2011, 10:29

Maar nog niet bij de afrit zelf dus, danwel op de flyovers vanaf de A4 ?
Dat zal ook wel voorlopig geruiterd worden, zeker op de kantel(spitsstrook)borden, net als het afritnummer....
De A12 borden zelf (ri Centrum) zijn denk ik nog niet aan vervanging toe en er wijzigen vermoedelijk ook geen bestemmingen.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Willem » vr 25 mar 2011, 11:39

Dit zijn enkele foto's van het stuk A4 tussen KP Ypenburg en de Harnaschknoop waar de aanduiding Ring is verschenen. De foto's zijn helaas tegen de zon in genomen. Op de N211 zelf viel nog niets te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Peter » do 31 mar 2011, 8:31

In de richting Leiden staat nu ook RING-A4 op de borden tot KP Ypenburgh. De S-nummers zijn in Rijswijk intussen ook aangegeven op snelweg en afritten, maar mist op een aantal weg- en handwijzers (met name oude type) nog. Wellicht wil men de bakken ook vervangen ? Op de handwijzers houdt men (netjes !) wel het design van de rest van de borden op dezelfde paal aan (redesign of RWS-stijl). Ook zijn alle handwijzers met RING-N14 aangebracht bij de aansluing met de A4, maar de andere borden zijn nog orgineel. Bermborden en wegwijzers elders op de N14 (of N44) zijn nog niet aangepast.

De provincie lijkt nog niet begonnen....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Willem » do 31 mar 2011, 21:29

Misschien weet de provincie nog niet te kiezen tussen de "Ring"-aanduiding van RWS en de s200 van de gemeente.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Coen Tunnel » vr 01 apr 2011, 12:13

^^ s200akaRING op de borden. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Vinny » vr 01 apr 2011, 12:16

Provincie he, die hebben alleen N-wegen. Dat wordt de NS200Ring :facepalm:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door harry » do 07 apr 2011, 10:46

Peter schreef:Ook zijn alle handwijzers met RING-N14 aangebracht bij de aansluing met de A4, maar de andere borden zijn nog orgineel.
Gisteravond live kunnen meemaken dat de handwijzers op de beide kruispunten in Voorburg/Leidschendam werden voorzien van nieuwe platen.
Ook zag ik vanochtend dat de voorwegwijzer richting A4 maar vóór de tunnel (dus in Voorburg), is voorzien van RING N14 (rechtdoor) en RING A4 (rechtsaf).
Hoezo RING N14 rechtdoor? Rechtdoor gaat alleen naar Forepark, Leidschenveen en Leiden...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Peter » do 07 apr 2011, 11:08

Tja. Het viaduct over de A4 is ook nog N14. Zou je dan een los nummer N14 willen behouden voor 200 m (en maar 1-richting). Het nummer had ook weggelaten kunnen worden, maar omdat het bord voor de tunnel staat (en er dus nog 2 km N14 volgt) zou dat wellicht weer raar overkomen.... Na de tunnel staat de N14 niet meer op de borden ri Zoetermeer of A4-Leiden.

Benieuwd of men bij de afslag Mariahoeve/N44 de N14 vervangt door RING-S200. Dat zou logischer zijn dan RING-N14 (maar dat zegt op zich niets.....)
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door harry » do 07 apr 2011, 12:17

Peter schreef:Het nummer had ook weggelaten kunnen worden, maar omdat het bord voor de tunnel staat (en er dus nog 2 km N14 volgt) zou dat wellicht weer raar overkomen...
Dat zal wel de overweging geweest zijn.
Ik rij die route al bijna dagelijks sinds hij bestaat, maar nu er RING bij staat valt me pas op dat er iets niet klopt...

In de tunnel zelf hangt ook een bordje met A4 erop. Daar zal wel geen RING bij komen te staan. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Wouter N14 » do 07 apr 2011, 18:07

De borden op de toevoerwegen zijn nog niet aangepast. Op sommige borden is er ook simpelweg geen ruimte voor, of het moet een heel klein stickertje worden (of een ruitertje...).
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door harry » do 07 apr 2011, 18:49

^^ Dat zijn ook kantelwalsborden. Simpel overplakken gaat daar niet...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeerscirculatie Den Haag

Bericht door Wouter N14 » do 07 apr 2011, 18:51

^^ Met een stanleymesje kom je een heel end :lol:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Plaats reactie