Verwijzingen naar het buitenland (was: afrit Engeland N15)

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs » zo 01 mei 2005, 20:18

René schreef:Terwijl jullie dat deden had ik het dus ook gedaan. Voor niks dus :evil:
Welk bestand is nu het kleinste ? Het mijne meet 25.679 ;)
Gaan we zo beginnen???
HIER! 10,88:

Afbeelding

Eat that! 8-)

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » zo 01 mei 2005, 20:37

Wicher schreef:
René schreef:Terwijl jullie dat deden had ik het dus ook gedaan. Voor niks dus :evil:
Welk bestand is nu het kleinste ? Het mijne meet 25.679 ;)
Gaan we zo beginnen???
HIER! 10,88:

Eat that! 8-)
Was ironisch bedoeld... :hap:
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs » zo 01 mei 2005, 20:40

Die van jou was 0,08 kB kleiner. Dat kon ik natuurlijk niet over mijn kant laten gaan. :)

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » ma 16 mei 2005, 23:08

harry schreef:
Hajo schreef:Ik had hier dus liever "England" gezien.
Bij Vlissingen heb ik ergens een nieuw bord gezien dat al wel naar England verwijst. Tussen de oude Engeland-borden.
Klopt, vandaag heb ik zowat heel Zeeland bereden, erg mooi en leuk.
Op de A58 net buiten Vlissingen zag ik het bord ENGLAND staan. En ik weet bijna zeker dat het op een afrit stond, dus dan zou de N15 niet de enige zijn met een afrit naar een land.

Willem
2x3 autosnelweg

Bericht door Willem » wo 18 mei 2005, 21:12

In de EU met zijn open grenzen doet het er niet zoveel toe in welk land een plaats ligt en hoef je niets aan te geven.
In landen zoals Slovenie, waar nog wel grenscontrole is, is het wel zinvol. Je weet dan dat je een grens over gaat en dat je dan met paspoortcontroles enz. te maken gaat krijgen.

Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs » wo 18 mei 2005, 21:46

Het gaat natuurlijk niet alleen om het aangeven dat er een grens gepasseerd gaat worden, maar ook om extra duidelijkheid omtrent de plaats die wordt aangegeven. Zeker als het een wat minder bekende plaats betreft lijkt me dat geen kwaad idee.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » do 19 mei 2005, 8:12

En, zoals eerder gezegd, het is een handig en verkort hulpmiddel om lange-afstandsroutes weer te geven.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 06 jun 2005, 8:06

Palance schreef:Wat is et mis met die ovaaltjes? Ik vind het heel wat duidelijker staan, je weet meteen dat er iets 'bijzonders' is in die richting. Wat voorbeelden:
Even een oud topic uit het stof halen: Afgelopen weekend vond ik toevallig deze foto op het forum van SARA, gemaakt in Brussel:

Afbeelding

Dus ook gebruik van ovaaltjes in België. Ik blijf erbij dat dit soort oplossingen voor lange-afstand verkeer goed kan werken.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 06 jun 2005, 9:16

Sinds wanneer ligt Luik in Duitsland, Namen in Luxemburg en Antwerpen in Nederland? Heb ik het nieuws gemist gisteren? Is er een invasie geweest? Is Belgie definitief uitelkaar gevallen? De ultime wraak van onze JP de MP?

(Ik moet maar eens het journaal kijken in plaats van op dit forum rondneuzen)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 06 jun 2005, 9:33

Lezen, Vincent. Er staat dat je Nederland bereikt door Antwerpen te volgen. Als Antwerpen in Nederland zou liggen, zou het een beetje dubbelop zijn, eh? :roll:

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 06 jun 2005, 9:37

O ja? Waar moet ik die informatie vandaan halen als ik door Brussel aan het rondrijden ben en ik zie nevenstaand bord?

Ik vind de ovaaltjes echt niets dus. Het belemmert het overzicht, het voegt weinig tot niets toe, omdat het kennelijk plaatsnamen vervangt en het zorgt voor onduidelijkheid.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 06 jun 2005, 9:48

JUIST omdat het plaatsnamen vervangt is het een eenvoudig en bondig concept: In 1 oogopslag zien waar je heen moet, en niet eerst moeten nadenken in welke richting Luik, Antwerpen (Anvers? Waar ligt dat? ;) ) of Namen nou precies liggen, of het op jouw route ligt, welke snelweg je dan eigenlijk zou moeten volgen en als je het niet weet in paniek een plekje zoeken ergens om een kaart te pakken om te puzzelen wat jouw richting nu is. Zeker niet als je totaal onbekend bent in de stad (Brussel in dit specifieke geval).

Niet iedereen is geografisch zo onderlegd als de medeforummers.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 06 jun 2005, 10:11

Wat mij betreft stond er alleen 'snelweg' 'Ring'. Lijkt me echt genoeg.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 06 jun 2005, 10:38

Vinny schreef:Wat mij betreft stond er alleen 'snelweg' 'Ring'. Lijkt me echt genoeg.
Maar jij bent dan ook geen gemiddelde weggebruiker :mrgreen:

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » ma 06 jun 2005, 16:38

Ik vind deze oplossing ook niets. Ovaaltjes zijn er imo om het land waarin de plaats ervoor ligt. en anders zetten ze maar een bord met ''Nederland volg Antwerpen''.

Willem
2x3 autosnelweg

Bericht door Willem » ma 06 jun 2005, 20:44

In dat geval zou het ovaaltje een witte achtergrond hebben. Hier staat het in een groene achtergrond en daardoor heeft het de betekenis dat je via Luik in Duitsland kan komen.
Het is een beetje te vergeleken met een verwijzing naar een snelweg in Nederland die in witte letters op een blauwe achtergrond staat.