A208 Nieuwe bewegwijzering Velserbroek

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

mavas
2x5 autosnelweg

A208 Nieuwe bewegwijzering Velserbroek

Bericht door mavas » zo 28 mei 2006, 18:13

Nou, ik kan niet anders zeggen dan dat de ANWB prutswerk heeft afgeleverd bij het nieuw plaatsen van bewegwijzering en het vervangen ervan. In en rond de Velserbroek zijn een heleboel veranderingen geweest aan de verkeerssituatie, wat zeker goed voor de doorstroming is. Alleen dan weer jammer dat de ANWB het boek "Richtlijnen Bewegwijzering" niet in het bezit heeft kennelijk :( Zie de volgende serie.

1: Vernieuwd bord, maar gelijk al een fout door het overplakken van een bestemming. Lijkt me overigens niet gepopnageld, dus die kan er gewoon afgepulkt worden? Ik heb even met hulp van de schittering van de zon gekeken wat er nou achter staat, en ik kan/kon een snelwegsymbooltje ontdekken en als laatste letter een M, dus ik denk dat daar Amsterdam om de een of andere reden staat.
Afbeelding

2: Ingezoomd
Afbeelding

3: Haarlem en A208 op één regel. Volgens de richtlijnen moet de A208 op een eigen arm. Ook raar is de afstand van 3 kilometer, want als je hier de A208 opgaat, dan geeft het volgende portaal voor de afstand naar Haarlem 4 kilometer aan :shock:
Afbeelding

4: Wegwijzer/wegweizer met pijl om het hoekje :P
A208 in een geel vlak!
Afbeelding

5: Ingezoomd op A209
Afbeelding

6: A208 weer niet op eigen arm, alweer fout dus.
Afbeelding

7: En als laatste deze fout. A208 tussen haakjes, terwijl dit moet zijn zonder haakjes, of als het bij de bestemming hoort dan direct achter Haarlem.

Wat vinden jullie hier nu van?
Afbeelding
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m » zo 28 mei 2006, 18:17

Dat A208 niet op een eigen arm staat, vind ik eigenlijk prima geldbesparing, zo is het ook duidelijk wat mij betreft.

Die werkelijk stomme fouten als een nieuw bord met al een plakker erop en A208 in een N208 lay-out zijn natuurlijk behoorlijk triest.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » zo 28 mei 2006, 18:18

:shock: die gele A208 :kots: Of is het kennelijk handiger om er over een paar jaar bij degradatie een N op te plakken in plaats van een heel nieuw schildje?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » zo 28 mei 2006, 18:20

Die snelwegsymbooltjes achter de A208-bestemmingen geven al vast aan dat het niet al te lang meer duurt voor hij definitief N208 wordt, anders zijn die symbooltjes helemaal niet nodig bij het oprijden van een weg met A-nummer. Ook de kleine weergave van het wegnummer op de lichtbakken geeft aan dat we binnenkort N208 zullen krijgen, om van de A208 in geel maar niets te zeggen... :roll:

Prutsers!

Riva
autoweg

Bericht door Riva » zo 28 mei 2006, 19:10

Jammer van al die fouten, want die Redesign-borden vind ik erg mooi (vooral het lettertype).
Rainier

Wally
verkeersader

Bericht door Wally » zo 28 mei 2006, 20:22

Als de snelwegaanduiding ook op een aparte arm dezelfde grootte krijgt vindt ik de gekozen oplossing beter (scheelt weer een arm). Het is allemaal wel erg klein op deze manier.

Slecht dat er gelijk fouten in de borden zitten, maar verder niets op aan te merken, ik vind de borden er mooi uitzien.

Wat staat er op foto 4 op het bord in de middenberm? Had dit niet op het bord zelf gekund?

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » zo 28 mei 2006, 21:57

dus ik denk dat daar Amsterdam om de een of andere reden staat.
Ik weet vrijwel zeker dat daar "Den Haag" heeft gestaan, dat staat namelijk in Velsen ook als énige bestemming voor de A 9 zuidwaarts. Mijns inziens een volkomen miskleun, dus dat hebben ze gelukkig gecorrigeerd op de nieuwe borden. Waarschijnlijk door iemand van de gemeente opgemerkt toen het bord al gemaakt is. Ik moet zeggen, ik ben niet ongelukkig met deze oplossing.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

snelwegracer
autoweg

Bericht door snelwegracer » zo 28 mei 2006, 22:38

Erg slordig al die fouten zeg. :evil: Ze kunnen volgens mij de borden weer gaan vervangen. :lol:

Harry kan weer een paar wegweizers aan zijn site toevoegen denk ik. ;)
Neem eens een kijkje op mijn forum 8-) Het forum over Transporttycoon. :).

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » zo 28 mei 2006, 23:30

Vinny schreef:Ik weet vrijwel zeker dat daar "Den Haag" heeft gestaan, dat staat namelijk in Velsen ook als énige bestemming voor de A 9 zuidwaarts.
Nee Vinny, Den Haag heeft hier nog nooit richting de A9 gestaan, dat weet ik zeker. En ik zei ook dat de laatste letter die ik kon zien een M was, geen G ;)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland

Palance
4x4 autosnelweg

Re: Nieuwe bewegwijzering Velserbroek

Bericht door Palance » ma 29 mei 2006, 7:03

mavas schreef:3: Haarlem en A208 op één regel. Volgens de richtlijnen moet de A208 op een eigen arm. Ook raar is de afstand van 3 kilometer, want als je hier de A208 opgaat, dan geeft het volgende portaal voor de afstand naar Haarlem 4 kilometer aan :shock:
Afbeelding
dat komt ook bij niet-redesign voor:
Afbeelding
4: Wegwijzer/wegweizer met pijl om het hoekje :P
A208 in een geel vlak!
Dát is nog eens een blunder! :roll: Was het niet hier dat A208 op de HM-paaltjes zwart-op-geel stond (net als bij de A325) ? Misschine heeft de bordenboer het daar afgekeken. :dontknow:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Juerd
expressweg

Bericht door Juerd » ma 29 mei 2006, 8:00

mavas schreef:Lijkt me overigens niet gepopnageld, dus die kan er gewoon afgepulkt worden?
Zie ook N3/Sterrenburg topic. 't Zou ook gewoon een magneet kunnen zijn.

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » ma 29 mei 2006, 8:19

Palance schreef:Dát is nog eens een blunder! :roll: Was het niet hier dat A208 op de HM-paaltjes zwart-op-geel stond (net als bij de A325) ? Misschine heeft de bordenboer het daar afgekeken. :dontknow:
Check deze story op de site van Harry. Overigens heb ik nog nooit gehoord van zwart-op-geel hectometerpaaltjes op de A325 :?:

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 29 mei 2006, 8:28

Mark schreef:. Overigens heb ik nog nooit gehoord van zwart-op-geel hectometerpaaltjes op de A325 :?:
Jazeker wel, thv. knooppunt Ressen. Ze staan in de middenberm en derhalve niet te fotograferen (tenzij je in de file staat).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 29 mei 2006, 9:14

Nee Vinny, Den Haag heeft hier nog nooit richting de A9 gestaan, dat weet ik zeker. En ik zei ook dat de laatste letter die ik kon zien een M was, geen G
Er bestaat zoiets als een continuïteitsbeginsel. Bij de kruising Velsen/N 202 staat Den Haag aangegeven, en geen Utrecht. Dat viel zelfs mijn ouders op, die ook klaagden over de vermelding A 22, terwijl de A 9 niet eens tussen haakjes staat aangegeven. Een nietszeggend A nummer volgens hun. Utrecht ontbreekt daar volledig. Het is dus raar dat hier wel Utrecht staat en niet Den Haag. Dat bord bij Velsen was nog niet in de Redesign-vorm namelijk.
7: En als laatste deze fout. A208 tussen haakjes, terwijl dit moet zijn zonder haakjes, of als het bij de bestemming hoort dan direct achter Haarlem.
Dit was vroeger gebruikelijker dan tegenwoordig. Ik herinner mij een tankstation bij de afrit Utrecht-Noord waar stond:
Amsterdam
(A 2)
[pijl rechtdoor]
;)

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » ma 29 mei 2006, 10:47

Ik denk dat je mij niet helemaal begrijpt. Naar het zuiden stond Den Haag (dus in de richting Haarlem) wel altijd vermeld, maar NIET in de richting IJmuiden/Alkmaar welke naar het noorden gaat. Nog even voor de duidelijkheid een kaartje erbij. Linksonder de zwarte vlek waar de wegwijzer staat van foto 1, en de pijl in de tekening staat voor de richting waar die voor dient.
Afbeelding

Misschien dat we het nu weer over de wegwijzers zelf kunnen hebben, niet over de bestemming Den Haag, want die discussie is al eens gevoerd.

Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs » ma 29 mei 2006, 11:19

Vinny schreef:
Dit was vroeger gebruikelijker dan tegenwoordig. Ik herinner mij een tankstation bij de afrit Utrecht-Noord waar stond:
Amsterdam
(A 2)
[pijl rechtdoor]
;)
Inderdaad. Bij Utrecht-stadion staat bij de oprit naar de Waterlinieweg-zuid zelfs zowel '(A12)' als '(A27)(A28)' vermeld, zonder enige andere bestemmingen.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 29 mei 2006, 13:11

@ Mavas: Er staat nu Utrecht. Maar wordt verderop de A 208 dan wel Utrecht vermeld in noordelijke richting? :dontknow:

Overigens wordt pijnlijk duidelijk dat een verbindingsweg A 208 --> A 9 ontbreekt. Het knooppunt IJmuiden is m.i. rijp voor complete reconstructie...

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » ma 29 mei 2006, 13:37

Wally schreef:Wat staat er op foto 4 op het bord in de middenberm? Had dit niet op het bord zelf gekund?
Waarschijnlijk toeristische doelen. En die zetten ze niet op een bord met interlokale doelen, omdat die aanduidingen er niet voor iedereen zijn. Anders leiden ze alleen maar onnodig af bij het lezen van het grote bord. ;)

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » ma 29 mei 2006, 18:16

@Vinny: Ja, Utrecht wordt wel vermeld verderop de A208 op. Continuiteitsregel he ;)

@Wally: Zie reactie van ViaHaaren :lol:

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 29 mei 2006, 19:22

@Vinny: Ja, Utrecht wordt wel vermeld verderop de A208 op. Continuiteitsregel he Wink
Dat is dan nieuw, want dat was vroeger niet zo...

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » wo 31 mei 2006, 20:50

Vinny schreef:Het knooppunt IJmuiden is m.i. rijp voor complete reconstructie...
Heete dat knooppunt vroeger niet Velserbroek?

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 31 mei 2006, 21:45

Het is het enige knooppunt zonder officiële knooppuntnaam. :cry:
Ik ben zo vrij om me daar niets van aan te trekken ;)

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » do 01 jun 2006, 1:01

Het enige wat er gereconstrueerd zal worden is de gecombineerde afrit van de A208/A22, zodat er meer stroken linksaf gaan richting IJmuiden. Dat is voor zover het enige wat aanpassing behoeft.
Verder zijn er nog plannen om een rechtstreekse verbinding aan te leggen van de A208 naar de A22-zuid, alleen vind de provincie dat te duur. De andere kant op a22 -> a208-zuid is sowieso te duur, en zal er wel nooit komen.

@Vinny. De situatie met aanduiding van Utrecht is al jaaaaren zo. Utrecht wordt vanaf de aansluiting Velserbroek al benoemd op het OWN. Op de A208 gebeurt dit vanaf de gecombineerde afrit IJmuiden/Velsen-zuid/Amsterdam-westpoort/enz.

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » do 01 jun 2006, 10:14

mavas schreef:Verder zijn er nog plannen om een rechtstreekse verbinding aan te leggen van de A208 naar de A22-zuid, alleen vind de provincie dat te duur. De andere kant op a22 -> a208-zuid is sowieso te duur, en zal er wel nooit komen.
Niet alleen te duur, deze verbindingsbogen zijn ook ongewenst. Want daardoor wordt nog meer verkeer vanuit Velserbroek (een wijk die de gemeente overigens nòg groter wil maken :roll: ) op de A9 geloosd, iets wat deze snelweg helemaal niet aankan.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » do 01 jun 2006, 12:38

@Vinny. De situatie met aanduiding van Utrecht is al jaaaaren zo. Utrecht wordt vanaf de aansluiting Velserbroek al benoemd op het OWN. Op de A208 gebeurt dit vanaf de gecombineerde afrit IJmuiden/Velsen-zuid/Amsterdam-westpoort/enz.
Nou ik weet toch zeker dat op de Kruising Amsterdamseweg (N 202) - Toerit A 22/9 vorig jaar nog een bord hing met "A 22 - Den Haag" :?

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » do 01 jun 2006, 12:51

Ik heb daar volgens mij nog wel een foto van. Ik zal vanavond eens opzoeken of Den Haag er inderdaad opstaat en de foto posten.

Autosnelwegen.net

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » do 01 jun 2006, 12:59

@Vinny: Ja, en? Wat heeft dat met Utrecht te maken?
1, of jij snapt niet waar ik het over heb
2, of ik snap niet waar jij het over hebt

@René:Tijd voor verbreding van de A9 ;)
Er zijn ook nog plannen om Velserbroek een rechtstreekse aansluiting te geven op de A9, dat willen de bewoners wel. Maar de gemeente gelukkig niet, en rws gelukkig ook niet!

Wist je dat tegenwoordig al een heleboel mensen gebruik maken van de niet-rechtstreekse verbinding a22 -> a208-zuid, en omgekeerd. Dat komt omdat de 3 routes door Haarlem heen steevast vaststaan, en zeker in de spits is de route A9 -> A22 -> A208 sneller dan de routes door Haarlem. Iedereen die ik ken die ten zuiden van het Rottepolderplein moet zijn, neemt dan deze verbinding om in Velserbroek/ Driehuis/ Santpoort/ Bloemendaal/ Haarlem-Noord te komen.

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » do 01 jun 2006, 13:49

Vinny schreef:Het is het enige knooppunt zonder officiële knooppuntnaam. :cry:
Ik ben zo vrij om me daar niets van aan te trekken ;)
De enige ongelijkvloerse verbinding tussen 2 snelwegen zonder knooppuntstatus zul je bedoelen. Anders zijn er meer kandidaten, afhankelijk van de definitie van knooppunt. Zonder ongelijkvloers dingt ook de A1-A30 mee. Zonder een 2e snelweg maar wel ongelijkvloers een hand vol.

Een knooppunt is een knooppunt als ie zo heet op de borden.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » do 01 jun 2006, 14:21

De enige ongelijkvloerse verbinding tussen 2 snelwegen zonder knooppuntstatus zul je bedoelen.
Knooppuntdefinitie
Een knooppunt is een kruisingsvrij verbindingscomplex tussen twee of meerdere autosnelwegen.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » do 01 jun 2006, 14:51

Holsoot. Hellegatsplein :roll:

Autosnelwegen.net