Heeft de Nederlandse grensbord dan geen max snelheid voor regen?
In Frankrijk is dat wel zo: bij droog weer mag je op snelweg 130 rijden, bij regen 110.
Grensborden duidelijk genoeg?
Moderator: Moderatoren
-
- 4x5 autosnelweg
-
- Moderator
-
- 2x4 autosnelweg
-
- autoweg
Re: Grensborden duidelijk genoeg?
Weet je zeker dat het een Duitser was? De limieten zijn toch juist hoger in D. Zie ook de sig van N342, waar ik het dus roerend mee eens ben. (BTW: N342 het moet zijn "auf einer deutschen Bundesstraße" )nielske1990 schreef:Na laatst voor de zoveelste keer achter een Duitser te zitten die de Vmax niet kent, vraag ik me af of de welbekende borden bij de grens wel genoeg opvallen...
-
- autoweg
Re: Grensborden duidelijk genoeg?
Die naamvallen, ik zal 't wel nooit lerenjeroent schreef:(BTW: N342 het moet zijn "auf einer deutschen Bundesstraße" )

*11-08-2017 L.M.
-
- expressweg
Ik heb deze draad even finaal gemist, maar bij deze:
René, hulde voor je bord. Het roept sterk de vraag op wat je van buitenlanders mag verwachten en of het de verkeersveiligheid dient als je een verkeersregelboek bij de hand moet hebben als je je in Nederland op een correcte manier wilt verplaatsen.
En inderdaad, toen ik bij Zuidlaren over zo'n 60-weg reed, dacht ik inderdaad met fietssuggestiestroken te maken te hebben. Als de strepen de functie hebben dat je ze niet mag overschrijden, zullen ze dat anders moeten aangeven. Hadden ze maar doorlopende strepen moeten handhaven.
René, hulde voor je bord. Het roept sterk de vraag op wat je van buitenlanders mag verwachten en of het de verkeersveiligheid dient als je een verkeersregelboek bij de hand moet hebben als je je in Nederland op een correcte manier wilt verplaatsen.
En inderdaad, toen ik bij Zuidlaren over zo'n 60-weg reed, dacht ik inderdaad met fietssuggestiestroken te maken te hebben. Als de strepen de functie hebben dat je ze niet mag overschrijden, zullen ze dat anders moeten aangeven. Hadden ze maar doorlopende strepen moeten handhaven.