Het Italiaanse centrum-symbool in NL?

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Het "Italiaanse" centrum-symbool ook in Nederland invoeren?

Ja - maar het woord "Centrum" wel op de borden laten staan
5
14%
Ja - ter vervanging van het woord "Centrum" op de borden
8
23%
Nee - dit symbool is hoogstens geschikt voor een curlingbaan, niet voor "Centrum".
9
26%
Nee - het woord "Centrum" is duidelijk genoeg, ook voor buitenlanders. En bovendien hebben we dankzij Redesign al veel te veel symbolen
13
37%

Totaal aantal stemmen: 35

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » di 02 aug 2005, 20:10

In Nederland wordt je gestoord van de woorden:

Amstelveen heeft geen centrum meer maar alleen stadshart.
Verder heb je in diverse steden: Ring, Centrumring, Stadsring, Cityring, P route, P route-centrum, P route weet-ik-veel etc. bla bla.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » wo 03 aug 2005, 9:56

Mark schreef:Dat het onoverzichtelijk is ben ik met je eens. Wat doet die vreemde zwarte balk in het midden eigelijk :?
Denk dat dat een geïntegreerde VMS is. Was jijzelf niet degene die pas postte over de nieuwe variabele bewegwijzering bij München?

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » wo 03 aug 2005, 9:58

Ik geloof het niet, maar ik heb wel een foto gezien op het forum wat lijkt op een GRIP.

http://forum.autosnelwegen.nl/viewtopic ... &start=257

Ongeveer halverwege , je eigen bericht over een ringwegbord maar over dat VMS heb ik volgens mij nog nooit wat over gezegt.
Laatst gewijzigd door Mark op wo 03 aug 2005, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » wo 03 aug 2005, 10:01

Mark schreef:Ik geloof het niet, maar ik heb wel een foto gezien op het forum wat lijkt op een GRIP.
Heb hier het URL (en jij was het inderdaad niet): http://www.mobinet.de/themen/urban/ur_theme_april.htm

En http://mitglied.lycos.de/abbilder/A8/a8_ul_mu_20.jpg

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » wo 03 aug 2005, 10:06

Aardige site, bedankt voor de link :P

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » wo 03 aug 2005, 11:45

Palance schreef:1 nadeel: Je hebt kans dat het in Nederland wordt verward met de zwarte stip bij "Route Gevaarlijke stoffen". Dan wordt een hoop vrachtverkeer met rotzooi in de Nederlandse centra.
Tja. Ik rijd zelf nooit met een tank vol chemicaliën achter de auto, dus ik volg die borden nooit zo. Heb het idee dat ze op veel wegen al hoe dan ook niet staan, dus dat risico van rotzooi in de Nederlandse centra bestaat toch al. Maar misschien let ik niet goed genoeg op.

Daarnaast: zijn die gevaarlijke stoffen borden bekend buiten Nederland? Heb namelijk het gevoel van niet, terwijl ik zou menen dat er op dergelijke borden met belang voor het internationale vrachtverkeer wel eens wat standaardisatie zou moeten plaatsvinden. Dan gaan we voor het Italiaanse centrum-symbool en pakken we iets anders voor de gevaarlijke stoffen. :idea:

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 03 aug 2005, 12:26

Dan vervangen we de stip door een doodshoofd :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » wo 03 aug 2005, 12:48

:lol:
Donateur Vereniging Wegenforum

Riva
autoweg

Bericht door Riva » wo 03 aug 2005, 12:57

Palance schreef:Dan vervangen we de stip door een doodshoofd :)
Nou, vind ik helemaal geen gek idee. Ikzelf werk in een ziekenhuis en daar zitten op de vaten met chemisch en ziekenhuisspecifiek afval ook stickers met een (vorm van een) doodshoofd. Verder ben ik het met Pino hartgrondig eens.
Rainier

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » wo 03 aug 2005, 13:00

Ik heb Palance's bericht niet goed gelezen. Dacht dat je het centrum-symbool bedoelde: dat door een doodshoofd vervangen. :oops: Niettemin: de stip op de route-aanduiding voor gevaarlijke stoffen door een doodshoofd vervangen is geen gek idee.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 03 aug 2005, 13:32

Hajo schreef:Ik heb Palance's bericht niet goed gelezen. Dacht dat je het centrum-symbool bedoelde: dat door een doodshoofd vervangen. :oops: Niettemin: de stip op de route-aanduiding voor gevaarlijke stoffen door een doodshoofd vervangen is geen gek idee.
Hahaha, doodshoofd als centrumsymbool! :)

"Waarschuwing, u nadert het centrum. Zet uw airco uit, houdt u de ramen dicht, en stap niet uit uw wagen zonder beschermende kleding!"

:mrgreen:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » wo 03 aug 2005, 13:36

In het centrum van Spijkenisse zou het niet gek zijn met die grote herbouw van nu :twisted:

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » wo 03 aug 2005, 13:36

:lol: Wegens de duiven zeker.... :mrgreen:

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » wo 03 aug 2005, 13:37

Weer tegelijk Hajo :P

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » wo 03 aug 2005, 13:39

Yep. 8-)

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » wo 03 aug 2005, 15:58

Palance schreef:Hahaha, doodshoofd als centrumsymbool! :)

"Waarschuwing, u nadert het centrum. Zet uw airco uit, houdt u de ramen dicht, en stap niet uit uw wagen zonder beschermende kleding!"
In Rio de Janeiro dus heel toepasselijk voor de aanduiding naar het centrum, als je vanaf het vliegveld komt (zo las ik 2 weken geleden). De criminaliteit is daar zo groot in sommige wijken dat je inderdaad je leven niet zeker bent als je op die route rijdt en je rond het middernachtelijk uur voor een stoplicht durft stil te gaan staan...
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 03 aug 2005, 16:03

Dat lijkt me meer van toepassing op de sloppenwijken. Die liggen over het algemeen net buiten het centrum. Voor de rest heb je helaas helemaal gelijk...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.