[N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen

Bericht door Chris » do 22 jul 2021, 16:07

Van 6 augustus tot 30 augustus gaat de N340 dicht. Helemaal van Zwolle tot Ommen.

Er wordt echt veel gedaan in die ruim 3 weken:

* De kruispunten op de hoofdrijbaan van de bestaande N340 worden opnieuw ingericht.
* We leggen vier nieuwe fietstunnels onder de bestaande N340 aan, zodat fietsers en voetgangers minder vaak hoeven over te steken. Dit komt de verkeersveiligheid ten goede.
* We leggen diverse faunapassages aan om de veiligheid voor mens en dier te verbeteren.
* Op de bestaande N340 leggen we een nieuwe laag asfalt.
* Daarnaast verrichten we de laatste werkzaamheden voor de aansluiting van het nieuwe tracé van de N340 op de Nieuwleusenerdijk en de A28. Hieronder valt ook de reconstructie van de kruising Hessenweg - Kranenburgweg - Nieuwleusenerdijk.

https://www.overijssel.nl/onderwerpen/v ... stus-2021/

Vooral die fietstunnels gaan snel. Ik reed hier voor mijn vakantie voor het laatst vanaf Ommen en toen waren ze nog maar net begonnen met de grondwerkzaamheden bij Oudleusen. De bouw van fietstunnels zijn werkzaamheden die normaal vaak wel een jaar duren.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » do 22 jul 2021, 16:15

Ik reed hier ook enkele weken geleden, en het viel mij op dat er best veel onderdoorgangen voor fietsers worden aangelegd. Zou dat vanwege het recreatieve karakter zijn van het Vechtdal?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

SilentScreamer
dorpsstraat

Bericht door SilentScreamer » do 22 jul 2021, 20:14

^^ Veiligheid is natuurlijk het grootste argument, maar het haalt ook snelheid uit de doorgaande richting. Scheelt weer een fase in je VRI-cyclus.

Weet iemand of het kruispunt vanaf Berkum naar Hessenpoort v.v. wel bereikbaar blijft tijdens de werkzaamheden van 6 augustus tot 30 augustus?

Demassel
stadsweg

Bericht door Demassel » za 24 jul 2021, 20:29

Ja, je kunt in die periode gewoon van Berkum naar Hessenpoort v.v.