[N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

[N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door mennomulder » do 13 mar 2008, 11:05

DvhN (20-2-2007) schreef:Staten dubben nog over oeververbinding Noordhorn

Zuidhorn - In provinciale staten van Groningen is de aanleg van een hoge brug en een rondweg bij Noordhorn nog geen gelopen race. "Wij volgen niet klakkeloos de voorkeursvariant van gedeputeerde staten", zei PvdA‑statenlid William Moorlag maandagavond tijdens een verkiezingsdebat in zaal Balk in Zuidhorn. Ook CDA'er Marc Jager zei bedenkingen te hebben tegen een rondweg. Van de aanleg van een aquaduct wilde hij vanwege de meerkosten - naar schatting 25 miljoen euro - niet weten. Henk Staghouwer (ChristenUnie) zei evenmin in een aquaduct te geloven. Wiebe van der Ploeg (GroenLinks) mikt nog wel steeds op een aquaduct. In de ogen van voorzitter Derk‑Jan van den Bos van Dorpsbelang Noordhorn heeft de provincie met haar mer‑rapportage 'broddelwerk' geleverd. Volgens CDA en ChristenUnie leveren gedeputeerde staten juist het bewijs de kritiek van de landelijke mer‑commissie serieus te nemen door de rijksbouwmeester in te schakelen voor nader onderzoek. Van den Bos noemde het een schande dat de provincie na vijftien jaar nog steeds geen peiling heeft gehouden onder de 1500 inwoners van Noordhorn over deze materie. Een week na de verkiezingen, op 14 maart, komt de statencommissie mobiliteit naar Noordhorn om de gevoelens van de dorpsbewoners te peilen. Van den Bos ziet in de uitkomst van de mer‑studie aanleiding om na te gaan of de bouw van een hoge brug kan zonder een aansluitende rondweg. Deze optie gaat uit van een hoge brug die in Noordhorn via een weg een weg langs het Van Starkenborghkanaal wordt aangesloten op de N355 (Friesestraatweg).
Een hoge vaste brug over het van Starkenborghkanaal was reeds in de 70er jaren van de vorige eeuw onderwerp van een studie door Rijkswaterstaat. De N355 was toen nog als rijksweg 855 in beheer en onderhoud bij de RWS, de weg heeft ook nog bekend gestaan als rijksweg 9 en rijksweg 39. Er waren destijds 2 actiegroepen: voor en tegen een hoge brug. Er waren zelfs al woningen aangekocht om te slopen !
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Chris » do 13 mar 2008, 11:10

Ik ken die brug maar al te goed. Hij gaat vrij vaak open, en de N355 is aardig bereden, en als ie open gaat, staat er snel een flinke file aan beide kanten. Er zijn ook al jaren plannen voor een hogere brug ten noorden van Noordhorn heen. Maar deze gaat uiteraard door één of ander uniek "dal" volgens de tegenstanders.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door harry » do 13 mar 2008, 18:05

mennomulder schreef:De N355 was toen nog rijksweg 855, de weg heeft ook nog bekend gestaan als rijksweg 9 en rijksweg 39.
Ooit heb ik N41 zien staan op één wegwijzer langs die weg. Weet je daar misschien meer van?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door mennomulder » do 13 mar 2008, 19:09

Ooit heb ik N41 zien staan op één wegwijzer langs die weg. Weet je daar misschien meer van?
Die ken ik alleen als rijksweg 41 Groningen - Delfzijl, maar nu je het er toch over hebt, er is ooit een studietracé geweest tussen rijksweg 39 (nu N855) en rijksweg 41. Dit zal bij RWS wel niet meer zijn terug te vinden want na de fusie van de 3 noordelijke RWS directies heeft de archiefselectiedienst veel te veel in de papiervernietiger laten verdwijnen.
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Kaaiman » vr 14 mar 2008, 0:32

Ik weet wel dat de A/N31 Afsluitdijk - Leeuwarden op sommige kaarten een tijdje als A/N41 heeft gestaan. Volgens mij strekte dit nummer zich ook uit over de huidige N355, maar dat zou ik moeten opzoeken.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door harry » vr 14 mar 2008, 10:58

Ik had het antwoord op mijn eigen website kunnen opzoeken:
Afbeelding

Deel van een kaart uit begin jaren 70.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door mennomulder » vr 14 mar 2008, 12:17

Let wel er werd vroeger wel een onderscheid gemaakt tussen routenummers en de nummering op het rijkswegenplan !
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Kaaiman » vr 14 mar 2008, 13:06

Dit nummeringsplan is grotendeels wel gebaseerd op rijkswegnummers, uitzonderigen van planvervangende rijkswegen daargelaten.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door harry » vr 14 mar 2008, 15:58

Kaaiman schreef:Dit nummeringsplan is grotendeels wel gebaseerd op rijkswegnummers
In een aantal gevallen is het andersom gegaan en heeft men het rijkswegnummer later aangepast aan het routenummer.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door boe! » ma 17 mar 2008, 12:16

De huidige oeververbinding.
Afbeelding

Medianieuws

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Medianieuws » do 03 apr 2008, 10:36

Nederlands Dagblad (2-4-2008) schreef:Besluit over rondweg Noordhorn valt bijna
Bewoners van Zuidhorn en Noordhorn kunnen vanavond voor de laatste keer hun zegje doen over de rondweg rond hun dorpen, die de gemoederen al lang bezighoudt. De Statencommissie Economie en Mobiliteit van de provincie Groningen vergadert dan voor de laatste keer over de rondweg.

ZUIDHORN - Het is een behoorlijk dossier, de kwestie van de rondweg rond Zuidhorn en Noordhorn, zegt Henk Staghouwer van de ChristenUnie in de Groningse Staten. „De discussie over de rondweg is twintig jaar geleden al begonnen. Er moest een nieuwe brug over het Van Starkenborgkanaal komen. Het kanaal moest worden verbreed en verdiept om vierbaks containervaart tussen Lemmer en Delfzijl mogelijk te maken. Ook alle bruggen over het kanaal moesten worden verhoogd." Het Van Starkenborgkanaal loopt tussen Zuidhorn en het veel kleinere Noordhorn door. De dorpen zijn met elkaar verbonden door de brug van de provinciale weg N355.
De aanpassing van het kanaal liet lang op zich wachten. Dat kwam mede doordat er niet voldoende geld vanuit Den Haag beschikbaar werd gesteld. Ondertussen werd er gediscussieerd of er in plaats van een brug misschien een aquaduct moest komen. De plannen voor brug of viaduct kwamen in een stroomversnelling toen in de zogenoemde regiovisie van de provincie Groningen werd bepaald dat de gemeente Zuidhorn 1200 tot 1500 woningen moest bouwen.
Zuidhorn wilde die huizen aan de oostkant van de bestaande bebouwing neerzetten. Daardoor kwam de ontsluiting van de plaats aan de orde: de rondweg. „De provinciale weg zou Zuidhorn gaan doorsnijden. De vraag was hoe de ontsluiting van Zuidhorn op te lossen", zegt Staghouwer. „Moet de weg door het dorp of eromheen. Het gaat om een besluit waarvan de gevolgen jarenlang aanwijsbaar blijven." Inmiddels was het de provincie duidelijk dat een aquaduct te duur zou zijn. Het college van Gedeputeerde Staten deed in 2004 een voorstel voor een rondweg oostelijk om Noordhorn en Zuidhorn heen, met een nieuwe hoge brug over het Van Starkenborgkanaal.
Rond de Statenverkiezingen van 2006 kwamen de bewoners van Noordhoorn in actie. „De rondweg loopt om hun dorp heen door waardevol landelijk gebied. Groeperingen hebben behoorlijk actie gevoerd om dat tracé van de weg te voorkomen", weet Staghouwer. Het toen al demissionaire college van Gedeputeerde Staten kwam toen plotseling met een nieuwe variant met een ontsluitingsweg parallel aan de bestaande provinciale weg. Bewoners kwamen met nog meer vananten, bijvoorbeeld een geboorde tunnel onder een deel van de bebouwing van Noordhorn door.
Het nieuwe college van Gedeputeerde Staten dat in 2006 aantrad, keerde weer terug naar de oostelijke variant. Vanavond vergadert de Statencommissie van Economie en Mobiliteit over de veelbesproken weg. „ledereen die wil mag voor het laatst zijn zegje doen", zegt Staghouwer. Op 27 april neemt Provinciale Staten een definitief besluit. Het college van Gedeputeerde Staten heeft laten weten het besluit van Provinciale Staten te honoreren. Bewoners van vooral Noordhorn, al dan niet georganiseerd in actiegroepen, hebben in kranten, op bijeenkomsten en op internet, veel gediscussieerd over het tracé van de weg. „Het heeft lang geduurd. Ik bespeur moeheid in de discussie", zegt Staghouwer. „Ik hoop dat na het besluit de rust bij de mensen terugkeert."

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Kaaiman » do 03 apr 2008, 14:58

Waarom wil iedereen tunnels? Totaal geen realiteitszin. :shoot:

Tunnel mag wel, maar dan moet die maar door de bevolking betaald worden: tolheffing en extra tunnelbelasting. :twisted:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door harry » ma 07 apr 2008, 11:02

Een paar foto's van het begin van de N355 in Groningen. Daar is een ongelijkvloerse aansluiting "Dorkwerd" gekomen.

http://dd50.inducks.org/wegen/img/n355groningen/

Voor mensen met heel goede ogen gaat de weg naar Dorkwerd ook nog naar 3 andere plaatsen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Chris » ma 07 apr 2008, 11:44

Dat hadden die bewoners erop geplakt volgens mij. Ik heb dat ergens gelezen...

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Via » ma 07 apr 2008, 12:19

Wel een mooi viaduct wat ze hebben gebouwd daar! Voor de rest is de weginrichting niet echt mijn smaak. :P

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Peter » ma 07 apr 2008, 15:20

Chris schreef:Dat hadden die bewoners erop geplakt volgens mij. Ik heb dat ergens gelezen...
Hier heb je dat waarschijnlijk gelezen:

http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php? ... ge#p289006
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door mavas » ma 07 apr 2008, 22:25

ViaHaaren schreef:Wel een mooi viaduct wat ze hebben gebouwd daar! Voor de rest is de weginrichting niet echt mijn smaak. :P
Ik wou het net zeggen, wat prachtig. 8-)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Chris » wo 23 apr 2008, 15:28

RTVNoord schreef:GRONINGEN - Provinciale Staten van Groningen hebben woensdag bekrachtigd dat er geen rondweg om Noordhorn komt. Ze kiezen voor een tunnel onder de Langestraat.

De 'onderdoorweg' volgt voor een groot deel de route van de huidige provinciale weg en dat zou beter zijn voor de lokale ondernemers en minder slecht voor de natuur.

Gedeputeerde Staten en de gemeenteraad van Zuidorn spraken zich eerder juist uit voor een rondweg. De bevolking van Noordhorn is verdeeld. De voorstanders van de rondweg, die afgelopen zaterdag nog actievoerden in hun dorp, overwegen naar de Raad van State te stappen om het besluit van Provinciale Staten aan te vechten.
Een tunnel onder de Langestraat? Waar is dat goed voor, en omvat dit dan een aquaduct?

Die N355 loopt nu wel heel vreemd trouwens zie ik op Google Earth. Ben er alweer een tijd niet geweest.

sdh
polderweggetje
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 20:25
Locatie: Groningen

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door sdh » wo 23 apr 2008, 16:34

Beetje mijn nieuwtjes pikken van HHF he :mrgreen:

Dat tunnelplan was er al een tijdje, ik weet alleen niet precies waar deze zou moeten lopen. Een aquaduct is volgens mij niet uitgesloten heb ik weleens ergens gelezen.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door boe! » wo 23 apr 2008, 21:57

Chris schreef:Die N355 loopt nu wel heel vreemd trouwens zie ik op Google Earth. Ben er alweer een tijd niet geweest.
Bij Emmeloord heb je een vergelijkbare omleiding gekregen van de N331. Het 'middenstuk' bouwen ze vol met bedrijven.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Rene » wo 23 apr 2008, 22:00

Dat gebeurt er nu als je een provincie teveel ZZL-gelden geeft.
Grote kans dat daarvan dan ook allerlei onzinnigheden bekostigd worden, zoals een tunnel in Noordhoorn... :neenee: :shutup:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Coen Tunnel » do 24 apr 2008, 11:04

boe! schreef:
Chris schreef:Die N355 loopt nu wel heel vreemd trouwens zie ik op Google Earth. Ben er alweer een tijd niet geweest.
Bij Emmeloord heb je een vergelijkbare omleiding gekregen van de N331. Het 'middenstuk' bouwen ze vol met bedrijven.
De N331 liep al iets raar bij Emmeloord om maar op de N351 aan te sluiten, dus dat valt nog wel mee.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door harry » do 24 apr 2008, 18:45

Coen Tunnel schreef:De N331 liep al iets raar bij Emmeloord om maar op de N351 aan te sluiten, dus dat valt nog wel mee.
Nu loopt hij nóg raarder. Het is een soort schaats-tracé geworden: links-rechts-links-rechts...

Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Kaaiman » do 24 apr 2008, 19:17

harry schreef:Het is een soort schaats-tracé geworden: links-rechts-links-rechts...
Wist je dan nog niet dat ze de N355 willen omdopen tot de Schaatsroute? Na het snelwegennet zijn er nu ook proeven om lange N-wegen een bepaald herkenbaar uiterlijk te geven, waarbij de N355 als eerste aan de beurt is. Dit wordt met ZZL-geld betaald, en de bedoeling is dat de N355 zo'n bezienswaardigheid wordt dat het mensen uit de Randstad zal trekken.
Het Friese deel zal vooral in het teken komen te staan van Friese doorlopers. De lantaarnpalen daar krijgen nieuwe kunstzinnige armaturen in de vorm van schaats. Ook is men van plan om in de dorpen een 30-zone aan te leggen, met kunstijs op de drempels. Zo heb je een soort omgekeerd klûnen. In Buitenpost zal een testlocatie worden ingericht, deze moet rond november dit jaar klaar zijn.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door mavas » do 24 apr 2008, 20:22

En weer een bord dat niet aan de richtlijnen voldoet. 9 bestemmingen is gewoon veel te veel! :rooie:
6 is het maximum voor GOW's bubeko.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Coen Tunnel » vr 25 apr 2008, 10:16

mavas schreef:En weer een bord dat niet aan de richtlijnen voldoet. 9 bestemmingen is gewoon veel te veel! :rooie:
6 is het maximum voor GOW's bubeko.
Dit bord staat bibeko, op een industrieterrein.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door mavas » vr 25 apr 2008, 14:10

Dan staat er nog steeds 1 bestemming te veel op ;)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door harry » do 18 nov 2010, 12:23

Afgelopen zaterdag zag ik een nieuw stuk weg bij Buitenpost. Met een viaduct over het spoor (met de tekst "2010"). Het leek op een nieuwe rondweg in de N355.
De weg is nog niet af, maar het asfalt ligt er al.

Ik had nog niet gehoord dat hier überhaupt plannen voor waren...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Kaaiman » do 18 nov 2010, 13:45

Op de website van de provincie staat dit project toch echt in het rijtje bij wegenprojecten. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N355 Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door harry » do 18 nov 2010, 14:54

^^ Het is volgens mij nooit op dit forum besproken geweest. :)

Erg logisch wordt de omweg niet...
Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Plaats reactie