[N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » ma 28 jul 2014, 16:13

Het Friesch Dagblad schrijft vandaag opnieuw over de nog aan te leggen spooronderdoorgangen bij Hurdegaryp. Ze willen twee tunnels hebben bij het dorp, om het spoor ongelijkvloers te kruisen. Ik begrijp echter niet helemaal wat de bedoeling is. Er staat het volgende:
Friesch Dagblad (28-07-2014) schreef:Dorpsbelangen Hurdegaryp hoopt dat Provinciale Staten niet alleen geld beschikbaar stelt voor een tunnel onder het spoor, maar ook een -eventueel doorgetrokken- tunnel onder de nieuwe rondweg, die als onderdeel van de Centrale As wordt aangelegd.
Dit onder het mom van "doe het in één keer goed, zodat men niet over 10/15 jaar opnieuw dergelijke werken hoeft uit te voeren."

Morgen wordt deze partij bijgepraat over de laatste stand van zaken, zo staat geschreven. Gedeputeerde Staten heeft eind juni al bekend gemaakt geld vrij te willen maken voor de aanleg van een spoortunnel, waar zowel auto's als fietsers gebruik van kunnen maken. Hier is een investering van 15,5 miljoen euro mee gemoeid.

Volgens het verhaal is dit slechts een halve oplossing voor het dorp:
Als het verkeer uit de spoortunnel komt, wacht vervolgens alsnog een gevaarlijke kruising met stoplichten bij het passeren van de nieuw aan te leggen rondweg.
Er schijnt veel draagvlak te zijn voor de wens van Dorpsbelangen, maar er is geen geld. Men hoopt dat de Provinciale Staten hoe dan ook wel opdracht geeft voor het uitwerken van een variant met twee tunnels.

Dit is de toekomstige situatie bij het dorp volgens OSM:

Afbeelding

Ik heb geen link om het na te lezen, aangezien het FD erg summier is met het plaatsen van nieuwsberichten op haar website.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

martien
verkeersader
Berichten: 601
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door martien » ma 28 jul 2014, 16:30

Ik vraag me af waarom men überhaupt ongelijkvloers de spoorlijn wil kruisen. Er rijden nu zes treinen per uur langs, dat worden er in 2017 acht per uur.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door boe! » ma 28 jul 2014, 16:30

^^ Het is vlakbij het station. Snelheden van de trein zijn daar laag, waardoor een overgang extra lang gesloten blijft.
GuteFahrt schreef:Ik begrijp echter niet helemaal wat de bedoeling is.
Ik denk dat het om de situatie bij het station gaat. Blijkbaar gaat de weg van het station naar het noorden met een tunnel onder het spoor door en sluit vervolgens gelijkvloers aan op de N355. Dorpsbelangen wil blijkbaar dat dat een ongelijkvloerse aansluiting wordt (en dat noemen ze dan een tunnel).
Laatst gewijzigd door boe! op ma 28 jul 2014, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » ma 28 jul 2014, 16:33

^^ Ah, dat moet het wel zijn. :) Nu is het mij duidelijk wat het plan is en waar het over gaat. Dank voor deze aanvulling. :top:

De sneltrein slaat Hardegarijp (Hurdegaryp) trouwens over. Enkel in Buitenpost wordt gestopt op die verbinding tussen Leeuwarden en Groningen.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Kaaiman » ma 28 jul 2014, 19:25

Dit is de toekomstige situatie bij het dorp volgens OSM
volgens Kaaiman. ;)

Alweer een hele tijd geleden heb ik de hele Centrale As ingetekend, evenals het nieuwe N381-tracé. Alsof ik niets beters te doen had... :dyn_hyp:
Uiteraard alles op basis van de officiële tracékaarten.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » za 09 aug 2014, 13:53

Tussen Twijzel en Buitenpost is men momenteel druk bezig met herinrichting en afwaardering van de N355. Sinds 21 juli is de weg hier afgesloten en dat duurt nog tot en met 1 september. De situatie bij Twijzel is vergelijkbaar met die van Hardegarijp (Hurdegaryp): als je het "centrum" van het dorp voorbij bent maar de bebouwde kom nog niet mag je 70 km/u. (straks 50), en daar waar de Vmax nu op 50 ligt zal die straks liggen bij 30 km/u. :shutup:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door mavas » zo 10 aug 2014, 15:30

Vanuit Leeuwarden gezien rijden er tot de N369 9.370 voertuigen per werkdag over de N355. Daarna van Stroobosterweg - Burum 4.000 voertuigen (alhoewel ik de Stroobosterweg niet kan vinden op googlemaps). Het is mij dus niet duidelijk hoeveel voertuigen er dan door Twijzel rijden. Ik was namelijk op zoek of de intensiteit boven de 3000 voertuigen uitkomt, zodat er dan een inschatting gemaakt kan worden of veel of weinig doorgaand verkeer door Twijzel rijdt. Als je weet hoeveel verkeer er doorgaand is, kun je enigszins bepalen of afwaardering hier handig is of niet. Stel namelijk dat er meer dan 3.000 voertuigen doorgaand zijn, dan gaat dat wel ten koste van de leefbaarheid in het dorp. Dan kun je wel een leuk op 30 km/h ingerichte weg hebben, maar als je door de grote hoeveelheid verkeer alsnog niet over kunt steken dan is die weg niet ingericht naar zijn functie.

Edit: Gevonden, 9.000 voertuigen rijden er per dag door Twijzel! Dat is zeker GOW-waardig. In inrichting naar zijn functie is dan wel nuttig, of een rondweg.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Kaaiman » zo 10 aug 2014, 18:33

Volgens mij zijn er rond Twijzel grofweg twee tracés mogelijk, oost of west. Het lijkt mij wel zinvol om de N355 bij de Westereen aan te sluiten op de Centrale As, waarbij Noordbergum ook meteen het doorgaande N355-verkeer kwijt is.

Hier de huidige bestemmingen van het gebied en mijn eigen tracévarianten. In het geval van een westelijke omlegging zou de N369 verlengd kunnen worden naar de omgelegde N355, waar deze met een T-splitsing als rotonde aansluit (TOTSO voor N355).
SPOILER: TOON

Afbeelding
Qua natuur is een westelijke omlegging te prefereren. Echter, het doorsnijdt vermoedelijk wel meer uitloopgebied van Twijzel, omdat het tracé noodgedwongen dichter langs de dorpsrand moet voeren vanwege die twee natuurgebiedjes ten noorden van het dorp. Om die gebiedjes te mijden, moeten relatief veel kavels schuin worden doorsneden, wat inpassing en landbouw bemoeilijkt. Voor het oostelijke deel kan gebruik gemaakt worden van de bestaande weg langs het spoor, die daarvoor verbreed zal moeten worden.

Ik denk dat verkeerskundig en landschappelijk de oostelijke omlegging te prefereren is. De weg kan vrijwel overal mooi de kavel- en slootvormen volgen. Bovendien hoeft er geen extra aansluiting op de rondweg Buitenpost worden gemaakt. Ook heeft het tracé een gestrekter verloop. Dit tracé heeft mijn persoonlijke voorkeur.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Techum » zo 10 aug 2014, 20:46

Jouw variant ligt erg dichtbij een geplande westelijke rondweg voor Zwaagwesteinde. Dit zou je kunnen (moeten?) combineren. Twee wegen in dezelfde richting die ook op bijna dezelfde plek aansluiten op de Centrale As is een overbodige investering.

Zelf denk ik dat het doorgaande verkeer gebaat is bij een zuidelijkere aansluiting op de Centrale As, zuidelijk van de spoorlijn. Zelfs dan is de route via Veenwouden naar Hurdegaryp nog flink om.

De vraag is of het realistisch is om in dit gebied nog een geheel nieuwe weg aan te leggen. De centrale as en de rondweg om Hurdegaryp doorsnijden waardevol singellandschap dat kenmerkend is voor deze streek. De centrale as heeft al voor veel maatschappelijke weerstand gezorgd. Mede hierdoor voelden grondeigenaren zich gesteund om zich tot het eind te verzetten tegen de weg. Een nieuwe doorsnijding zal daardoor zo mogelijk nog gevoeliger liggen. Als het je lukt om een korte bypass rond Twijzel aan te leggen is dat al heel wat.

De herinrichting van Twijzel suggereert wel dat er ooit iets zal komen, een 30km zone op zo'n weg met zoveel doorgaand verkeer is belachelijk. Kennelijk zijn er op dit moment geen andere mogelijkheden en weegt de leefbaarheid voor omwonenden zwaarder. De overheid zal tot er concrete plannen zijn hier niet op vooruitlopen gezien de problemen rond het verwerven van gronden voor de centrale as.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Vinny » zo 10 aug 2014, 21:24

Ik denk zelf dat de Haak en de Centrale As de hoeveelheid doorgaand verkeer op de weg door Twijzel ernstig gaan beperken, zeker als de maximumsnelheid verlaagd wordt naar 30 km/h. Ik begrijp alleen niet waarom ver voor openstelling van genoemde wegenstructuren de afwaardering al moet plaatsvinden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Coen Tunnel » zo 10 aug 2014, 23:05

^^ Ik denk niet dat de Haak van enige invloed gaat zijn op de hoeveelheid verkeer over de N355 in Twijzel. Die link zie ik niet. Daarvoor ligt de Haak te ver van de N355 en bedient de Haak ook compleet andere verkeersstromen. En alhoewel die er dichterbij ligt, geldt hetzelfde min of meer voor de Centrale As. Hooguit dat verkeer vanaf Hurdegaryp, Feanwâlden en Noardburgum straks de Centrale As neemt en dan de N31 en A7 naar Groningen, waar de N355 naar sommige bestemmingen nu nog sneller is, maar je praat dan over minieme hoeveelheden verkeer. Van een ernstige beperking van de hoeveelheid doorgaand verkeer zal hoe dan ook geen sprake zijn, daarvoor is een blik op de kaart al voldoende.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Kaaiman » ma 11 aug 2014, 8:26

Techum schreef:Jouw variant ligt erg dichtbij een geplande westelijke rondweg voor Zwaagwesteinde. Dit zou je kunnen (moeten?) combineren. Twee wegen in dezelfde richting die ook op bijna dezelfde plek aansluiten op de Centrale As is een overbodige investering.
Ik wist van die rondweg niets af, maar ik zie dat het tracé nagenoeg gelijkloopt met het westelijkste deel van mijn tracé. Dat zou dus prima gecombineerd kunnen worden, kwestie van een lijntje een ietsiepietse verschuiven.

Ter hoogte van de sportvelden takt mijn tracé af naar het zuiden met een ongelijkvloerse spoorkruising. De aansluiting kan prima als een rotonde of T-splitsing worden vormgegeven.

Het lijkt me ook niet onverstandig om eerst te kijken wat de effecten van de Centrale As en de herinrichting Twijzel zijn op het hele gebied, al was het alleen al om de gemoederen rond de Centrale As wat te bedaren als de weg eenmaal in gebruik is.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Techum » ma 11 aug 2014, 12:53

^^ Het plan voor die rondweg is onlangs achterin de ijskast gezet:
http://www.lc.nl/friesland/streep-door- ... 34203.html

Maar lijkt op dit moment nog altijd minstens zo concreet als een rondweg Twijzel.
Dus wie weet dat deze ooit aan elkaar worden geknopt.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » di 19 aug 2014, 23:58

N355 Wegomlegging Noordhorn - Zuidhorn

Vanmiddag over de N355 gekomen tussen Groningen en Buitenpost. Mede met als doel een kijkje te nemen bij de werkzaamheden aan de nieuwe brug bij Zuidhorn. Dit is niet echt naar tevredenheid gelukt (o.a. vanwege het weer), maar ik heb toch een paar foto's.

1.Komende vanaf Aduard, op nadering van de zuidelijke aansluiting

Afbeelding

2.Infobord en adviessnelheid 30 km/h vanwege de scherpe bocht die er volgt

Afbeelding

3.Daar waar je nu linksaf slaat en straks rechtdoor rijdt. Het toekomstige tracé is te zien, middenin beeld ligt de brug achter de verhoging. Het leek van een afstand dat hij al bijna af is

Afbeelding

Aan de Noordhornse kant geen foto's. Ze hebben daar een by-pass aangelegd die met een rotonde aansluit op de 'oude' N355 richting Grijpskerk. Ter plaatste meen ik te hebben gezien dat ze daar de diepte ingaan voordat je bij de brug uitkomt.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Vinny » wo 20 aug 2014, 20:20

2.Infobord en adviessnelheid 30 km/h vanwege de scherpe bocht die er volgt
Dit is weer een gevalletje "jammer". Waarom niet gewoon een :J3: neerzetten? Eens te meer omdat het lettertype weer eens onleesbaar klein is... :?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door boe! » wo 20 aug 2014, 20:46

Vinny schreef:Waarom niet gewoon een :J3: neerzetten?
Omdat het formeel geen bocht is, maar een afslag.

Tobias98
dorpsstraat
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 15:19
Locatie: Friesland

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Tobias98 » ma 08 sep 2014, 17:36

Afgelopen weekend met m'n pa over de vernieuwde N355 door Twijzel gereden... Wie daar ooit die 30 km zone heeft kunnen goedkeuren, snap ik nog steeds niet. Het is echt een aanfluiting.:facepalm: Daarnaast vindt ik de situatie er zelf onveiliger door geworden omdat rechts nu ook nog voorrang heeft op dat stuk weg.

Vanwege de (afrondende) werkzaamheden gold er trouwens gedurende 3 km (!) een snelheidslimiet van 30 km/h, na de werkzaamheden lijkt het er op dat er enkel en alleen in de dorpskern/centrum zelf 30 km/h zal worden gehandhaafd.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » ma 08 sep 2014, 22:56

^^ Klopt. Waar nu vmax 70 geldt, geldt dan vmax van 50, en waar het 50 was wordt het 30.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door mavas » di 09 sep 2014, 9:44

tobiasdeelstra schreef:Afgelopen weekend met m'n pa over de vernieuwde N355 door Twijzel gereden... Wie daar ooit die 30 km zone heeft kunnen goedkeuren, snap ik nog steeds niet. Het is echt een aanfluiting.:facepalm: Daarnaast vindt ik de situatie er zelf onveiliger door geworden omdat rechts nu ook nog voorrang heeft op dat stuk weg.
Dat is inderdaad het vreemde van dat soort situaties. Ga jij als fietser van rechts je voorrang afdwingen door hem voor een vrachtwagen te gooien? Ik zou het niet durven. Zeker met 10.000 voertuigen per dag is de kans groot dat je altijd verkeer van links hebt als jij uit de zijstraat komt.
Ik denk dan ook dat het langzaam verkeer een andere route gaat zoeken, bij voorkeur over de stoep, omdat je daar nog veilig linksaf kunt zonder conflicten met gemotoriseerd verkeer.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Robbert297 » di 09 sep 2014, 17:47

Inmiddels is de belijning gelegd aan het nieuwe tracé te Zuidhorn. Ook de bewegwijzering staat er. Opvallend aan de bewegwijzering zijn de hartkloppijlen en het nieuwe lettertype. Heb er jammer genoeg geen foto's van kunnen maken, maar volgende week ben ik er weer en dan probeer ik wel wat foto's te maken.
Слава Україні

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Via » di 09 sep 2014, 20:19

De lichtwijzers zijn in ieder geval licht afwijkend redesign:

Afbeelding

Bron: www.noordhorntoenennu.com

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Snelwegfreak » di 09 sep 2014, 20:35

multirobbert schreef:hartkloppijlen
Je hoeft je ook weer niet zó druk te maken om de hartkoppijlen hoor ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Robbert297 » wo 10 sep 2014, 8:15

Snelwegfreak schreef:
multirobbert schreef:hartkloppijlen
Je hoeft je ook weer niet zó druk te maken om de hartkoppijlen hoor ;)
Nee maar is toch leuk om een fotootje van te maken toch :p
Слава Україні

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » wo 10 sep 2014, 11:42

Het Friesch Dagblad wijdt vandaag een stukje aan de wegomlegging van de N355 Noordhorn - Zuidhorn. Er staat het volgende:
Friesch Dagblad (10-09-2014) schreef:
Weg tussen Buitenpost en Groningen is weer klaar

Het vernieuwde deel van de Friesestraatweg (N355) in Zuidhorn en Noordhorn wordt maandag geopend. Bij de nieuwe wijk Oostergast is de weg voor een deel verlegd en is er een nieuwe tunnel aangelegd onder de Langestraat. Tevens is er het afgelopen jaar een nieuwe brug gebouwd over het Van Starkenborghkanaal. Het werk vond plaats in het kader van de opwaardering van de vaarweg Lemmer-Delfzijl. De oude tafelbrug zorgde vaak voor verkeersopstoppingen op zowel het water als op de weg. Dat moet in de toekomst zijn verholpen. Door de verlegging van de weg worden bovendien de dorpen ontlast. In totaal kosten de aanpassingen zo'n 36 miljoen euro.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Chris » wo 10 sep 2014, 12:04

Voor Groningse begrippen is dit een vrij groot provinciaal wegenproject.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door harry » wo 10 sep 2014, 14:05

multirobbert schreef:hartkloppijlen
Snelwegfreak schreef:Je hoeft je ook weer niet zó druk te maken om de hartkoppijlen hoor ;)
multirobbert schreef:Nee maar is toch leuk om een fotootje van te maken toch :p
Hij bedoelt dat je er geen hartkloppingen van hoeft te krijgen. Want dan ga je maar tikfouten maken.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Robbert297 » wo 10 sep 2014, 15:51

^^ Heb 5 minuten naar je bericht gekeken en snapte hem toen pas.
Heb altijd al 'hartkloppijlen' geschreven. :facepalm:
Tja, sommige dingen vallen je nu eenmaal wat minder op. :p
Слава Україні

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door Groningen » wo 10 sep 2014, 16:37

^^ ____/\____/\____/\____/\____

Ik hoorde hem :D

Mag bibeko :zone-30: wel met 10.000 mvt/dag? Of zijn daar geen restricties aan zoals bij ETW's bubeko?

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » ma 15 sep 2014, 14:52

Er zal straks nog wel een nieuwsbericht volgen, maar ik heb gelezen dat men vanaf 18:00 vanavond over het nieuwe tracé Noordhorn-Zuidhorn kan rijden.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

martien
verkeersader
Berichten: 601
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: [N355] Groningen - Zuidhorn - Buitenpost - Leeuwarden

Bericht door martien » ma 15 sep 2014, 15:01

Morgen gaat de tunnel bij Noordhoorn open voor verkeer, vandaag is een klein feestje. http://www.welkominzuidhorn.nl/agenda/o ... en-tunnel/

Plaats reactie