[N351] Oosterwolde - Urk

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

harry
Wegnummerfotograaf

Re: [N351] Oosterwolde - Urk

Bericht door harry » vr 07 aug 2020, 19:56

^^ Dat vroeg ik me ook al af. De parallelwegen zijn 60 (bubeko) of 30 (bibeko).
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » vr 07 aug 2020, 20:00

Coen Tunnel schreef:
vr 07 aug 2020, 17:49
Kaaiman schreef:
wo 05 aug 2020, 16:10
Op foto 5 zie je wel een stukje waar je 50 moet rijden. ;)
Huh? Waar dan? Ik zou eerder zeggen dat er een stukje is waar je 80 mag rijden. Nijeberkoop heeft blauw-op-witte gehuchtborden, geen komborden en is dus geen bebouwde kom. Die blauw-op-witte gehuchtborden leggen geen snelheidsbeperking op.
Je hebt gelijk, ik ging uit van een bibeko-situatie, terwijl dat inderdaad niet zo was. :oops:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Atlantis • forum voor geofictie

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » vr 07 aug 2020, 20:09

harry schreef:
vr 07 aug 2020, 19:56
^^ Dat vroeg ik me ook al af. De parallelwegen zijn 60 (bubeko) of 30 (bibeko).
Ook waar het 30 is zijn ze toch bubeko?

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 03 sep 2020, 14:25

Provincie Flevoland schreef:Onderhoud Espelerweg N351

In 2021 gaat Provincie Flevoland onderhoudswerkzaamheden uitvoeren aan de Espelerweg N351. Het traject waar gewerkt wordt, loopt vanaf de kruising Hannie Schaftweg tot de rotonde Banterweg. De planning staat nog niet vast. Tijdens de werkzaamheden wordt het verkeer omgeleid.

Onderhoudswerkzaamheden
De bestaande asfaltlaag van de rijbaan voldoet niet meer en wordt vervangen. Daarnaast wordt de verkeersveiligheid van de weg verbeterd. Door het verbreden van de weg en het aanbrengen van sleuven aan de randen (kantverruwing) die de automobilist waarschuwen indien hij/zij te dicht aan de zijkant rijdt. Ook worden er glasbollen aan beide zijden van de weg aangebracht. Glasbollen zijn reflecterende bollen die langs de weg staan en ervoor zorgen dat de weggebruiker de lijnen van de weg in het donker beter kan volgen.

Afbeelding

Inloopavond
Donderdag 17 september 2020 organiseert de provincie een inloopavond over de werkzaamheden. Tussen 17.00 uur en 19.00 uur bent u van harte welkom. Medewerkers van provincie en gemeente zijn aanwezig en beantwoorden uw vragen. Locatie; De Ducdalf Westerrand 38, 8311 AN Espel.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 21 sep 2020, 21:41

GuteFahrt schreef:
wo 03 jun 2020, 22:40
Foto's rondom de nieuwe ovonde bij Oldeholtpade:

3.De Hoeve rechtsaf.
Afbeelding
Ik vind het een verwarrend ding geworden: Ik kwam vorige week vanuit de richting van De Hoeve. Dan staat er niet zo’n mooie voorwegwijzer, het eerste dat je ziet is de wegwijzers dat je linksaf moet naar Wolvega. Er staat wel een rotondebord, maar eigenlijk is het geen rotonde, want je ziet ter plekke dat je niet gewoon rond kunt gaan. Het is dan heel verleidelijk om meteen linksaf te slaan, maar dan ga je spookrijden.
Je moet dus naar rechts, de ‘kluif’ volgen, maar je weet niet tot hoever die doorloopt. Daar waar je 2x linksaf moet om uiteindelijk richting Wolvega te rijden staat geen, vanuit deze richting, zichtbare wegwijzer richting Wolvega waar je kunt ‘keren’.

Ik vind het dus een gedrocht.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » di 22 sep 2020, 20:57

Dat kan toch gewoon met adequate bewegwijzering worden opgelost?

Persoonlijk vind ik die ovaalvormige verkeerspleintjes wel fijn, in Friesland zijn er behoorlijk wat van. Is comfortabeler rijden dan een rotonde.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » di 22 sep 2020, 21:42

Ik vind ze geen van beide fijn :twisted:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk