[N271] Venlo - Nijmegen

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door sven_engelen » di 23 feb 2016, 22:19

Dan lijkt mij een downgrade naar 80-GOW met uitwijkstroken voor landbouwverkeer nog beter dan die scheiding.
Svenlo

eersteopel
polderweggetje
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 02 mar 2016, 20:12

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door eersteopel » wo 02 mar 2016, 20:37

Jeroen schreef:De weg is nu half gereconstrueerd richting Milsbeek met een gedrochtelijke rijbaanscheiding en Vmax 80. :facepalm:

Afbeelding
Afbeelding
Het ziet er inderdaad niet uit en ik heb er zelf ook nog last van in de zin dat ik gedwongen wordt op de rechterbaan (de tractorbaan) te blijven. Daarover zo dadelijk meer.
Zelf werk ik sinds ongeveer een jaar in Gennep en meestal bereik ik Gennep via de A73, afslag Haps, N264, Oeffelt door om de N264 via de Veerweg te vervolgen. Vanaf deze week is dat wat lastig inderdaad voor de komende 1,5 maand, maar goed dan maar over de A77 en N271 naar Gennep.
Net na de Veerweg/N264 de brug over sla ik rechtsaf richting Gennep/Heijen/A77 etc. en dan kom je de N271 'binnen' op de rechterbaan. Waar in de richting van Nijmegen er een scheiding is gemaakt om uit te voegen vanaf de meest linkerbaan is deze niet gemaakt in de richting van Gennep. Dit houdt in dat ik gedwongen wordt op de rechterbaan (achter een tractor) aan te blijven hangen totdat de barriers ophouden net voor de afslag Heijen/Gennep. Als je dan niet al 50 reed mag je dat vanaf daar gaan doen omdat de maximum snelheid 80 km. per uur is maar bij ALLE kruisingen omlaag gebracht is naar 50 km. per uur. Bij de afslag Heijen/Gennep staat een flitspaal dus dan toch maar 50 rijden... Hier was het overigens altijd al 70 i.p.v. 100 dus dat verschil was er al.
Johan Lamers schreef:Provinciale weg N271 Gennep wordt snel aangepakt

http://www.limburg.nl/Actueel/Nieuws_en ... _aangepakt
'Gelukkig' is dit gedrocht maar een tijdelijke oplossing.
Vanuit een collega die zelf in Heijen/Gennep woont hoorde ik dat i.v.m. het dodelijk ongeval vorig jaar oktober waarbij iemand om het leven kwam de gemeente Gennep extra druk op de provincie heeft gezet (wegbeheerder N271) om wat aan de weg te doen c.q. de weg snel veiliger te maken.
Overigens is momenteel de N264/Veerweg afgesloten momenteel na Oeffelt en dat houdt in dat al het verkeer over de N271 moet. Maandag stond er op de ene overgebleven rijstrook een file vanaf Oeffelt als het niet al ervoor was tot aan de A77 richting Nijmegen/Duitsland. Een collega had op facebook een bericht dat iemand 25 minuten onderweg was en nog pas op de N271 was. Nou was er naar mijn idee ook een auto met aanhanger stilgevallen (stond in de middenberm toen ik erlangs kwam) want gisteren en vandaag was er niets aan de hand. Of het was maandag een kwestie van gewenning geweest.

Ook dat de rechterbaan nog gebruikt wordt door het doorgaande snelle verkeer zie ik vaak. Voor een vrachtwagen op zich enigszins begrijpelijk want de weg is door de barriers smaller geworden en uitvoegen is geen feest. Echter gister een busje met viskar en 3 personenauto's achter elkaar die niet naar links kwamen. Vervolgens als de barriers ophouden en over een paar meter maar 1 rijstrook beschikbaar is kun je veel moeite doen om in te voegen (beide kanten op voor Heijen/Gennep).

Deze berichten kwam ik ook nog tegen:
'Blijven aandringen op snelle uitvoering van originele plannen N271'
di 23 feb 2016, 8:58 | Politiek | 236 keer gelezen 2 reacties
1
De gewijzigde situatie op de N271 bij Gennep en Heijen heeft geleid tot een stroom aan klachten.
De gewijzigde situatie op de N271 bij Gennep en Heijen heeft geleid tot een stroom aan klachten.
GENNEP | Bij de gemeente Gennep, provincie Limburg en de redactie van deze krant zijn de afgelopen week veel klachten binnengekomen over de veranderde verkeerssituatie op de rijksweg N271 bij Gennep en Heijen. Daar worden de rijstroken voortaan gescheiden door betonnen blokken en is agrarisch verkeer toegestaan op de rechterrijstrook. "De genomen maatregelen zijn volslagen idioot en over-the-top", schrijft een bezorgde bewoonster van Heijen in een ingezonden brief elders in deze krant.

Een voorpublicatie van die brief op onze nieuwssite Kliknieuws leidde een stroom aan soortgelijke klachten in als reactie op de brief. Ook op Facebook en Twitter wordt veel 'gesproken' over de gewijzigde situatie op deze weg. Ook bij de gemeente Gennep en de Provincie Limburg kwamen klachten binnen. "Er hebben de gemeente Gennep ook zorgen bereikt over de nieuwe verkeerssituatie en dat laten we aan de Provincie weten", laat een woordvoerster weten.
Sinds vorige week worden de rijstroken op de vierbaansweg ter hoogte van Gennep en Heijen gescheiden door betonblokken. Bovendien zijn de verkeersborden onduidelijk, is er geen pechstrook meer en is een wirwar aan borden ontstaan

Dodelijk ongeval
Aanleiding om de weg aan te passen is een dodelijk ongeval eind 2015 op de N271. Een automobilist uit Groesbeek kwam toen om het leven nadat hij met zijn auto op een tractor botste. Dergelijke voertuigen mochten echter toen niet op deze weg rijden. Als tussenoplossing naar blijvende aanpassingen werden vorige week de rijstroken van elkaar gescheiden en nieuwe borden geplaatst.

'Snelle uitvoering plannen'
De gemeente Gennep is bekend met de klachten, maar benadrukt dat deze maatregel 'door de Provincie is bedacht en uitgevoerd'. "Wij spelen de zorgen en klachten door die ons bereiken", aldus een woordvoerster. "De gemeente Gennep ziet het als een gekunstelde constructie. Wij hadden liever gezien dat de al vier jaar bestaande plannen direct tot uitvoering waren gebracht en dat weet de Provincie ook. Oftewel, rijstroken zoals het was, maar snelheid terug naar 80 km per uur plus de aanleg van een aantal rotondes. Wij zien nog steeds het liefst dat die plannen zo spoedig mogelijk worden uitgevoerd en zullen daarop blijven aandringen."
Kliknieuws; de Maasdriehoek
Tijdelijke maatregel Provincie N271 bij Gennep

Medio februari paste de Provincie Limburg de N271 tussen Gennep en Heijen aan. De snelheid is teruggebracht tot 80 km/u en in iedere richting zijn de twee rijstroken opgesplitst met een vangrail. De linkerrijstrook is bedoeld voor automobilisten en vrachtverkeer. De rechterrijstrook voor landbouwverkeer.

Provincie Limburg is het aanspreekpunt
De Provincie Limburg is eigenaar en beheerder van de N271. De Provincie is dus het aanspreekpunt voor de weg en heeft deze maatregel ook uitgewerkt en gerealiseerd. Met meldingen kunt u contact opnemen via servicedesk@prvlimburg.nl.

De zorgen die de gemeente Gennep bereiken zullen wij ook doorgeven aan de Provincie, bijvoorbeeld over verwarring over de rijstroken of onduidelijke borden.

Definitieve herinrichting naar voren halen
De definitieve herinrichting van de N271 tussen Gennep en Heijen staat al jaren op de planning. In oktober 2015 vond er op deze weg een ongeval met dodelijke afloop plaats tussen een auto en een landbouwvoertuig. Dit vormde de aanleiding voor de huidige tijdelijke maatregel van de Provincie. De gemeente Gennep hoopt dat dit voor korte duur is. We begrijpen dat veel weggebruikers het nu een onduidelijke verkeerssituatie vinden.

De gemeente Gennep was en is geen voorstander van de huidige splitsing van de twee rijstroken. Wij hadden liever gezien dat de definitieve herinrichting direct tot uitvoering was gebracht. Dat betreft het terugbrengen van de snelheid naar 80 km/u en het aanleggen van enkele rotondes. Over die plannen bereikten de gemeente Gennep en Provincie Limburg medio 2014 al overeenstemming. Wij blijven erop aandringen bij de Provincie om deze plannen voor de definitieve herinrichting snel tot uitvoering te brengen.

Lees het nieuwsbericht over de tijdelijke maatregel en bekijk de afbeelding in het nieuwsbericht van de Provincie Limburg.
secure.Gennep.nl
N271 ter hoogte van Gennep-Heijen (ingezonden brief)
za 20 feb 2016, 12:42 | Ingezonden brieven | 12073 keer gelezen 89 reacties

De N271 bij Gennep en Heijen is onder handen genomen. (foto: De Maas Driehoek)
De N271 bij Gennep en Heijen is onder handen genomen. (foto: De Maas Driehoek)
Gennep en Heijen zijn dorpen met veel landbouw, industrie en transportbedrijven. Jarenlang liep het verkeer goed, mede dankzij de ringweg. Dat is een vierbaans autoweg (100 km/hr) waar naast doorgaand verkeer (N271) veel lokaal vrachtverkeer rijdt van de zandafgraving in de buurt naar de Heijense haven en van de veevoederfabriek naar de A77. Het is ook de toegangsweg tot de grote bedrijventerreinen in Heijen. En het is de snelle route voor de dichtbij gelegen brandweerkazerne, het politiebureau en het streekziekenhuis.

Op een kwade dag heeft men de dorpskernen aangepast aan de waan van de stedenvernieuwers, milieumaffia en verkeershaters. Gemotoriseerd verkeer wordt nu gehinderd door obstakels, slingers en hoge verkeersdrempels. Voor tweewielers is het levensgevaarlijk geworden doordat de vrijliggende fietspaden bij de versmalde dorpswegen zijn getrokken en omdat fietsers middenin een autoslinger, bij een kruising of bij een uitrit moeten oversteken.

De boeren konden na de renovatie nauwelijks meer de kernen passeren met hun grote karren en machines, ze werden er zelfs met borden geweerd. Ze zagen zich dus gedwongen om de rondweg te gebruiken, waar het breed en overzichtelijk en veilig fietsvrij was.
Helaas is er een keer een aanrijding geweest met het overige verkeer op de rondweg.
Er kwamen grote borden om het landbouwverkeer van de ringweg te weren. (Waar ze dan naar toe moesten als ze in de kernen ook al niet welkom waren stond er niet bij!)

Nu is de ringweg aangepast om toch tractoren toe te laten. En hoe! Elke rijhelft van de vierbaansweg is met enorme betonblokken in twee stroken verdeeld, één voor de trekkers (en optioneel de hulpdiensten) en één voor al het overige verkeer.
Voor de enkele trekker die er in het hooi- en maisseizoen rijdt is dus het hele jaar door de ruimte voor al het overige verkeer beperkt. Langzame zware vrachtauto's en het snellere verkeer moeten achter elkaar voortsukkelen over de ene overgebleven rijstrook. Die rijstrook is smaller geworden door de ruimte die de betonblokken innemen en er is geen gelegenheid meer om uit te wijken of om de bermstrook op te zoeken.
Hoe het gaat als er iets gebeurt op die ene rijstrook of als de hulpdiensten klem zitten achter een tractor op de andere rijstrook, of als er gestrooid moet worden tegen de gladheid, vermeldt het verhaal niet...

Op dit stukje vierbaansweg van enkele kilometers zijn naast een begin- en een eindfuik ook vier kruisingen in de vorm van een op- en afrit of stoplicht. Bij elke kruising is de betonscheiding onderbroken en zijn er weefstroken voor de trekkers en de rest van het verkeer. Met een woud aan pijlen, lijnen en verkeersborden: aan weerszijden levensgrote borden met strookaanduidingen, verbodsborden voor langzaam verkeer en uitzonderingsborden voor trekkers (want bij de zojuist geïntroduceerde nieuwe verkeersborden zit geen gebodsbord voor trekkers), waarschuwingen voor de nieuwe situatie, waarschuwingen voor tractoren op de rijbaan, en een steeds wisselende snelheidslimiet tussen de 50 en 80 km/hr. Maar gek genoeg geen informatie of je er bij de eerstvolgende kruising nog wel af kunt... Dus aarzelingen en rare manoeuvres alom. En reken maar dat gefrustreerde weggebruikers juist op die kleine stukjes weefstrook waar geen betonscheidingen staan het zware langzame vrachtverkeer voor hen links of rechts zullen willen inhalen.
Het is dus wachten op nieuwe ongelukken....

De genomen maatregelen zijn volslagen idioot en over-the-top. Het was beter geweest om de autowegstatus op dit stuk weg op te heffen en een algehele 80 km limiet in te stellen, waardoor tractoren automatisch zijn toegelaten. Ze rijden immers ook op de overige stukken van de N271?
Met een enkel waarschuwingsbord om het overig verkeer te attenderen op de mogelijke aanwezigheid van trekkers was de zaak klaar geweest.
En een stuk veiliger dan dit verwarrende, onoverzichtelijke en nauwe doolhof.
Iemand die bezwaar gemaakt heeft en woonachtig is in Heijen.

PS 1: ik heb me vanavond nieuw geregistreerd op het forum. Is het de bedoeling dat ik me ergens voorstel of is het gewoon posten maar, en we komen er wel achter wie je bent?

PS 2 Hebben de A77 richting Duitsland én richting Nijmegen en de A73 richting Maasbracht en richting Nijmegen ook eigen topics? Ik heb deze nog niet terug kunnen vinden namelijk. En daar kom ik ook nog wel eens (vaak).
Laatst gewijzigd door eersteopel op wo 02 mar 2016, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door Wouter N14 » wo 02 mar 2016, 20:39

eersteopel schreef:PS 1: ik heb me vanavond nieuw geregistreerd op het forum. Is het de bedoeling dat ik me ergens voorstel of is het gewoon posten maar, en we komen er wel achter wie je bent?
Je kan je hier voorstellen ;) Welkom alvast :)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door duikgek89 » wo 02 mar 2016, 22:00

Hoi Eersteopel :)

De laatste weken ben ik er een aantal keer langs gekomen en ik vind het een gedrocht van een oplossing. Stiekem hoop ik dat iemand, zonder schrammetje op te lopen, een auto in de puin rijdt daar op die barrier of bij die doorsteekjes daarin. Deze oplossing lijkt me gevaarlijker dan de situatie voorheen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door Vinny » wo 02 mar 2016, 22:47

"Het middel is erger dan de kwaal" heet dat in mooi Nederlands ;)

Ik moet zeggen dat deze oplossing tamelijk kolderiek is. Maar goed we zijn wel wat gewend in Nederland...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door Jeroen » do 03 mar 2016, 7:26

Al helemaal als er überhaupt geen kwaal is.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door Jackbauer1350 » ma 07 mar 2016, 19:27

Het "ding" op de N271 dat Gennep kwelt: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... nep_m.html
Link

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door keokiracer » ma 07 mar 2016, 19:34

Ten eerste: welkom! :)
eersteopel schreef:PS 2 Hebben de A77 richting Duitsland én richting Nijmegen en de A73 richting Maasbracht en richting Nijmegen ook eigen topics? Ik heb deze nog niet terug kunnen vinden namelijk. En daar kom ik ook nog wel eens (vaak).
A73: http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=269&t=8613
A77 heeft 2 topics, een over de geschiedenis van de weg en een over een mogelijke verlening Brabant in maar geen algemeen topic.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door Jackbauer1350 » ma 07 mar 2016, 19:49

Vond op Youtube nog een video van het betreffende wegvak gemaakt door een motorrijder.
Link

eersteopel
polderweggetje
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 02 mar 2016, 20:12

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door eersteopel » ma 07 mar 2016, 20:31

Wouter N14 schreef:
eersteopel schreef:PS 1: ik heb me vanavond nieuw geregistreerd op het forum. Is het de bedoeling dat ik me ergens voorstel of is het gewoon posten maar, en we komen er wel achter wie je bent?
Je kan je hier voorstellen ;) Welkom alvast :)
Ik heb me zojuist netjes voorgesteld.
keokiracer schreef:Ten eerste: welkom! :)
eersteopel schreef:PS 2 Hebben de A77 richting Duitsland én richting Nijmegen en de A73 richting Maasbracht en richting Nijmegen ook eigen topics? Ik heb deze nog niet terug kunnen vinden namelijk. En daar kom ik ook nog wel eens (vaak).
A73: http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=269&t=8613
A77 heeft 2 topics, een over de geschiedenis van de weg en een over een mogelijke verlening Brabant in maar geen algemeen topic.
Thanks voor je link naar het topic over de A73. Deze loopt inderdaad van Roermond tot Venlo. Ik denk altijd dat die bij Nijmegen op houdt, maar dan kun je ook links aanhouden en nog een stukje verder doorrijden......
Hier kan alles gepost worden over de A73? Dus zowel richting Venlo als richting Roermond? Of zoals het op de hectometerpaaltjes staat; zowel links als rechts?

Jammer dat de A77 geen algemeen topic heeft, maar dat is wel te begrijpen op zich. Hij begint pas bij Rijkevoort volgens mij en als je iets te hard gas geeft en de afslag Gennep (afslag 2 in Nederland) mist dan zit je in Duitsland.
Voor dat stuk hoef je natuurlijk geen helemaal eigen topic aan te maken. Goed om te weten dat er wel topics over de geschiedenis van de weg en over een mogelijke verlenging brabant in zijn.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door Jeroen » wo 30 mar 2016, 10:44

Dit viel natuurlijk een keer te verwachten. :(

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door duikgek89 » wo 30 mar 2016, 10:59

Ik hoop dat ze nu ook inzien dat ze de situatie alleen maar gevaarlijker hebben gemaakt. Het is bovendien voor een aantal mensen blijkbaar verwarrend, ik heb nu al een paar puntstuk-correcties gezien...

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door Egbert » wo 30 mar 2016, 11:02

Dat gaat nog eens een dodelijk ongeval opleveren. Mompelt iets met het middel erger dan de kwaal. :F

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door RSK » wo 30 mar 2016, 11:07

Ik kan er met mijn pet niet bij dat hier een 4x1-oplossing is ingericht. Waarom heeft men niet een pot groene verf opgezocht en één rijbaan als 1x2 autoweg-100 (met inhaalmogelijkheden) ingericht en de ander als ETW-60?
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door Chris » wo 30 mar 2016, 11:12

Tja, als iemand een tractor over het hoofd ziet en daarop klapt, hoe groot zal dan de kans zijn dat zo iemand een veel kleinere geleiderail over het hoofd ziet? Is deze oplossing niet veel te rigoureus voor het 'probleem'? Net over de grens heb je overal tractors op wegen waar je 100 mag.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door duikgek89 » wo 30 mar 2016, 12:15

Gewoon terug autoweg met 100km/h maken en tractoren toestaan en daarvoor waarschuwen. Het is daar rustig genoeg op de weg en moderne trekkers rijden toch al 50km/h, dus zo groot mag dat probleem helemaal niet zijn. Daarnaast was dit stuk voorheen fijn om nog even een paar slakken in te halen.

In een 1x2 zie ik helemaal niks, want de inhaalmogelijkheden tussen Gennep en Nijmegen zijn al zo beperkt... Tussen Plasmolen en Milsbeek een stukje en tussen Plasmolen en Mook een heel erg kort stukje (bovendien klassieke 1x2 wegen met onderbroken strepen, dus door drukte is het vaak niet eens mogelijk om in te halen. Zeker tussen Plasmolen en Mook kan dat maar zelden.

edit:
Alternatief zou kunnen zijn een GOW waar je 100km/h accepteert. Ofwel Vmax 100km/h erdoor duwen op die GOW of als dat niet lukt gewoon het nieuwsbericht verspreiden dat de Vmax, buiten de kruisingen gehandhaaft wordt vanaf 108km/h (passend bij een 100km/h limiet) waardoor de weg dus praktisch 100km/h is.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door Lekkere Kwal » wo 30 mar 2016, 14:26

^^ :hm:
Veel leuke ideeën maar 0 haalbaarheid volgens mij. Je gaat geen Duurzaam Veilig invoeren om vervolgens Stroomwegen met toegang voor landbouwvoertuigen mogelijk te maken. Dan krijg je Belgische toestanden waar een boer 'efkes' de trekker pakt met een flinke aanhanger en met 20 km/h over een 100 km/h weg gaat sukkelen.
Ofwel Vmax 100km/h erdoor duwen op die GOW of als dat niet lukt gewoon het nieuwsbericht verspreiden dat de Vmax, buiten de kruisingen gehandhaaft wordt vanaf 108km/h (passend bij een 100km/h limiet) waardoor de weg dus praktisch 100km/h is.
Wie moet dat dan erdoor duwen? De wegbeheerder gaat toch niet z'n verantwoordelijkheid (en dus aansprakelijkheid) op het spel zetten om dit toe te laten? En wie gaat dan het 'nieuwsbericht' verspreiden? De lokale politie gaat hun opsporingsbeleid toch niet wijzigen om iets onveiliger te maken? Kortom je droomt over dingen die ik geen werkelijkheid zie worden, zeker niet nu Duurzaam Veilig de norm is.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door mavas » wo 30 mar 2016, 15:01

Ongelofelijk. :facepalm: Wat een kolder.

Op genoeg provinciale wegen kom je nog tractoren tegen, en ook zeker buiten Nederland. Los daarvan, niet alleen tractoren rijden langzamer dan 80, genoeg andere voertuigen die de 80 of 100 niet halen/mogen. Als automobilist heb je toch ook een eigen verantwoordelijkheid, en dat je zelf op let? Dus met een langzamer rijdend voertuig moet je toch rekening houden, wat voor type voertuig dit ook is?!?!

Mijns inziens slaat de provincie dan wel erg door, door de oplossing te zoeken in de inrichting van de weg en te doen of ALLE ongevallen te voorkomen zijn. Deelname aan het verkeer brengt nou eenmaal een risico met zich mee.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door Coen Tunnel » wo 30 mar 2016, 15:23

Het beste was geweest als het 2x2 was gebleven, maar dan als GOW met Vmax 80. Desnoods een bordje er bij om te waarschuwen voor langzaam verkeer. Was ook een stuk goedkoper geweest dan wat men nu heeft bedacht, een fysieke aanpassing van de weg was mijns inziens niet nodig geweest. In ieder geval denk ik dat de weg zelf er nu niet veiliger op is geworden.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door Jeroen » wo 30 mar 2016, 16:42

Lekkere Kwal schreef:^^ :hm:
Veel leuke ideeën maar 0 haalbaarheid volgens mij. Je gaat geen Duurzaam Veilig invoeren om vervolgens Stroomwegen met toegang voor landbouwvoertuigen mogelijk te maken. Dan krijg je Belgische toestanden waar een boer 'efkes' de trekker pakt met een flinke aanhanger en met 20 km/h over een 100 km/h weg gaat sukkelen.
Ofwel Vmax 100km/h erdoor duwen op die GOW of als dat niet lukt gewoon het nieuwsbericht verspreiden dat de Vmax, buiten de kruisingen gehandhaaft wordt vanaf 108km/h (passend bij een 100km/h limiet) waardoor de weg dus praktisch 100km/h is.
Wie moet dat dan erdoor duwen? De wegbeheerder gaat toch niet z'n verantwoordelijkheid (en dus aansprakelijkheid) op het spel zetten om dit toe te laten? En wie gaat dan het 'nieuwsbericht' verspreiden? De lokale politie gaat hun opsporingsbeleid toch niet wijzigen om iets onveiliger te maken? Kortom je droomt over dingen die ik geen werkelijkheid zie worden, zeker niet nu Duurzaam Veilig de norm is.
De grote fout van Duurzaam Onveilig is juist het in hokjes willen plaatsen van wegen en daar is dit een jammerlijk voorbeeld van. Het verkeer vereist pragmatische oplossingen, ipv een paar starre richtlijnen van wat er idealiter zou moeten zijn.

In dit geval is het volkomen over de top om voor slechts een handvol landbouwvoertuigen per dag een eigen rijstrook in beide richtingen te reserveren op een redelijk drukke weg met 12.000 mvt/dag dat tenminste nog een inhaalmogelijkheid bood. Er zijn in het verleden nooit problemen geweest met het feit dat deze voertuigen door de kernen van Heijen en Gennep gingen.

Maar zelfs met een aparte tractorbaan had men het tenminste op een veiligere manier aan kunnen pakken: afstrepen linkerrijstrook, rechterrijstrook naar links brengen en de tractorbaan met doorgetrokken strepen en zònder barrier laten beginnen. De kans dat er dan nog mensen op het laatste moment bijzondere manoevres uit voeren zal erg klein zijn.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door duikgek89 » wo 30 mar 2016, 16:58

Lekkere Kwal schreef:^^ :hm:
Veel leuke ideeën maar 0 haalbaarheid volgens mij. Je gaat geen Duurzaam Veilig invoeren om vervolgens Stroomwegen met toegang voor landbouwvoertuigen mogelijk te maken. Dan krijg je Belgische toestanden waar een boer 'efkes' de trekker pakt met een flinke aanhanger en met 20 km/h over een 100 km/h weg gaat sukkelen.
Ofwel Vmax 100km/h erdoor duwen op die GOW of als dat niet lukt gewoon het nieuwsbericht verspreiden dat de Vmax, buiten de kruisingen gehandhaaft wordt vanaf 108km/h (passend bij een 100km/h limiet) waardoor de weg dus praktisch 100km/h is.
Wie moet dat dan erdoor duwen? De wegbeheerder gaat toch niet z'n verantwoordelijkheid (en dus aansprakelijkheid) op het spel zetten om dit toe te laten? En wie gaat dan het 'nieuwsbericht' verspreiden? De lokale politie gaat hun opsporingsbeleid toch niet wijzigen om iets onveiliger te maken? Kortom je droomt over dingen die ik geen werkelijkheid zie worden, zeker niet nu Duurzaam Veilig de norm is.
Duurzaam veilig is onzin, grote onzin. Je kunt wegen niet in drie hokjes duwen, met vervolgens een vingertje: "Verboden om sneller te rijden dan de voorste slak"

Zo'n bericht kun je gewoon in de pers zetten, in feite is dat geen verandering van opsporingsbeleid want dat stuk weg is sowieso niet een stuk waar vaak politie staat. Met een lasergun is het bovendien heel erg gangbaar om een ruimere marge te gebruiken dan met een Gatsieo

Een andere optie is 2x2 autoweg en de trekkers door Gennep laten rijden.

edit:
Belse toestanden zijn oude trekkers met 15 a 20km/h over een expressweg waar 120km/h is toegelaten met ongeregelde gelijkvloerse kruisingen, met name in Wallonië. Dat is iets heel anders dan hier waar de meeste trekkers ~50km/h kunnen rijden op een overzichtelijke autoweg met 2 VRI kruisingen, een ongelijkvloerse kruising (N264) en aan het eind na het wegvallen van de tweede strook en autowegstatus een rotonde.

edit2: Voor een 2x2 weg is deze weg vrij rustig, voor een 2x1 weg toch stiekem nog best druk...

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door Egbert » ma 18 apr 2016, 7:43

Vrijdag kwam ik nog een stukje in Duitsland. Zoals bekend mag je daar 100 km/h rijden buiten de bebouwde kom. En daar rijden ook gewoon traktoren over de weg.
Zeeeer gevaarlijk... :wijsvinger: tijd om daar ook overal traktorstroken neer te leggen.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door Snelwegfreak » ma 18 apr 2016, 8:04

^^ Je maakt een grapje toch? Zo niet, dan lijkt mij een OV-kaart wel wat voor je.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door Jeroen » ma 18 apr 2016, 8:45

De markeringen zijn nu licht aangepast. Er staan nu pijlen, tractorsymbolen en doorgetrokken strepen op de weg gemarkeerd als extra teken dat er naar links ingevoegd moet worden.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door Egbert » ma 18 apr 2016, 12:19

Snelwegfreak schreef:^^ Je maakt een grapje toch? Zo niet, dan lijkt mij een OV-kaart wel wat voor je.
Sarcasme is een lastig iets op een forum. :roll:

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door Snelwegfreak » ma 18 apr 2016, 13:19

Het is een lastig iets in tekst, blijkbaar. Mijn excuses :bloemetje:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door duikgek89 » ma 18 apr 2016, 19:24

Jeroen schreef:De markeringen zijn nu licht aangepast. Er staan nu pijlen, tractorsymbolen en doorgetrokken strepen op de weg gemarkeerd als extra teken dat er naar links ingevoegd moet worden.
Waarschijnlijk te trots om toe te geven dat de "oplossing" extreem slecht was, waardoor men nu probeert om het probleem, dat door de oplossing veroorzaakt wordt, op te lossen. :wall:

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door Egbert » zo 10 jul 2016, 20:47

Staten willen N271 bij Gennep vierbaans houden
Een meerderheid van het Limburgs Parlement vindt dat de N271 tussen Gennep en Heijen een 2x2-baans weg moet blijven.

Dat staat in een motie van het CDA, die op steun kon rekenen van VVD, PVV en GroenLinks.

[...]

Volgens de motie moet worden vastgehouden aan de afspraken die in april 2012 met Gennep zijn gemaakt. Die houden niet alleen in dat de N271 2x2-baans blijft. Maar ook dat de maximum snelheid van 100 naar 80 kilometer gaat, dat er op alle vijf kruispunten rotondes worden aangelegd en dat landbouwverkeer op de weg mag rijden.

[...]

In een reactie zei gedeputeerde Geurts dat de wereld sinds 2012 niet heeft stil gestaan. "Verkeersveiligheid staat nu met stip op 1. We moeten niet alleen maar in asfalt denken", aldus de gedeputeerde.
Verkeersveiligheid op nummer 1. Doorstroming en milieu is niet belangrijk. Weer een weg die grondig wordt verpest door die afgrijselijke rotondeziekte.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door duikgek89 » ma 11 jul 2016, 1:23

Wat een idioterie... Bakken geld uitgeven om rotondes aan te leggen... :pukey:

Gebruikersavatar
Johan Lamers
polderweggetje
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 31 jul 2005, 23:45
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

Re: [N271] Venlo - Nijmegen

Bericht door Johan Lamers » zo 18 sep 2016, 9:30

Signaal aan Limburg over aanpassing N271

GENNEP

HAI VOETEN

Zo'n 50 vrachtwagens en evenveel personenauto's hebben gisteren actie gevoerd voor een snelle aanpassing van de provinciale weg N271 in Milsbeek, Heijen en Gennep. CDA en VVD uit Gennep riepen met succes op tot die protestactie.
Vanaf 17.00 uur reden de vrachtwagens en auto's vanaf het terrein van vervoersbedrijf Emons in Milsbeek naar transportbedrijf AVG op De Grens in Heijen. De inzet van de actie is dat een middengeleider die op de N271 ligt, zo snel mogelijk verdwijnt. Die vangrail scheidt het landbouwverkeer van het gewone verkeer. De barrier is door de provincie neergelegd, nadat op de route een dodelijk ongeluk gebeurde waarbij een auto op een tractor botste. De actievoerders vinden dat de route zo snel mogelijk als 2x2-baansweg met 80 kilometer als maximumsnelheid moet worden ingericht. Zonder middengeleider.
VVD-politica Janine van Hulsteijn zette samen met Twan Reintjes (CDA) de actie op touw. "Je merkt dat het heel erg leeft. De actie is spontaan ontstaan en kijk eens hoeveel transportbedrijven meedoen." ...
Bron: De Gelderlander zaterdag 17 september 2016
Laatst gewijzigd door waldo79 op zo 18 sep 2016, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het overnemen van hele krantenartikelen is vanwege het citaatrecht niet toegestaan.

Plaats reactie