[N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Via
2x4 autosnelweg

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Via » vr 16 okt 2020, 16:56

Jammer dit. De asfalt ligt al op breedte dus het is een kwestie van markering volledig nieuw zetten en borden aanpassen. Die 3 miljoen kan ik wel plaatsen.

Hopelijk ooit nog wel naar 100 km/h. Voorlopig hoop ik dat er weinig wordt gehandhaafd want het is al staande praktijk...

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » vr 16 okt 2020, 17:17

Hoezo heeft iedereen het over borden aanpassen? Dat onderdeel is toch een kwestie van het bord "80" verwijderen en klaar?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » vr 16 okt 2020, 17:42

Via schreef:
vr 16 okt 2020, 16:56
De asfalt ligt al op breedte dus het is een kwestie van markering volledig nieuw zetten
Als je alle markering wilt vervangen zul je ook rijbaanbreed de deklaag moeten vervangen, anders zit je met groeven van het wegfrezen van de oude markering. Al kun je je afvragen hoeveel markering er nu werkelijk aangepast moet worden.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » vr 16 okt 2020, 19:20

Gewoon een streep met thermoplast aanbrengen over de onderbroken kantmarkering. Gebeurt ook vaak genoeg om inhaalmogelijkheden weg te verven. En met zwart om oude markering (provisorisch) te verwijderen. Komt geen frees aan te pas. Dat wil zeggen: als de rijstrookbreedte gelijk kan blijven.

Overigens is een onderbroken kantmarkering op een stroomweg, al is die dan begrensd op 80 km/h, sowieso niet wenselijk.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Atlantis • forum voor geofictie

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » vr 16 okt 2020, 19:31

Kaaiman schreef:
vr 16 okt 2020, 19:20
En met zwart om oude markering (provisorisch) te verwijderen. Komt geen frees aan te pas.
Voor tijdelijke situaties (faseringen) is dit inderdaad mogelijk, niet voor permanente situaties ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

GrandmasterE
verkeersader

Bericht door GrandmasterE » vr 16 okt 2020, 19:55

De rijbanen zijn inderdaad op de juiste breedte voor 100 km/u, maar de rijstroken zijn smaller ingetekend conform 80 km/u. De markering betreft een druppelmarkering, zwart verven lijkt mij niet afdoende.

De argumentatie van de politiek is hetgeen men van de politiek mag verwachten. Het is ook niet uit te leggen dat de aanzienlijke meerkosten zijn gemaakt om de weg zodanig aan te leggen dat deze voldoet aan de ontwerpeisen voor 100 km/u, maar men wil geen 3 miljoen euro uitgeven om de snelheid daadwerkelijk te verhogen. Sterker nog, men had het toen kunnen doen zonder meerkosten... maar 80 km/u was nodig voor politieke redenen. Probeer dat maar eens uit te leggen... :facepalm:

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » vr 16 okt 2020, 20:37

Snelwegfreak schreef:
vr 16 okt 2020, 19:31
Voor tijdelijke situaties (faseringen) is dit inderdaad mogelijk, niet voor permanente situaties ;)
Tot het eerstvolgende onderhoud van de deklaag uiteraard. :top:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Atlantis • forum voor geofictie

Wouter8
zandpaadje

Bericht door Wouter8 » di 20 okt 2020, 12:39

Ik zit ook nog met die uitspraak in het artikel:
En dat allemaal voor 2 minuten minder reistijd. Dat zal de wenkbrauwen wel doen fronsen”, zegt Suzanne Otters, VVD-fractievoorzitter in Brabant.
2 minuten minder reistijd is dus niet voldoende? Volgens mij was het toch ooit eens de VVD die wilde dat we harder (lees 130 km/h) mochten rijden (wat meestal ook geen noemenswaardige tijdwinst opleverde)? Of mag je landelijke politiek niet samentrekken met provinciale politiek?

En vanaf welke tijdwinst is het dan wel acceptabel? Pas als je op een weg van 100km lengte de maximumsnelheid zou verhogen van 60km/h naar 130km/h ofzo?
Wegen waar dat zou kunnen bestaan niet, dus met zo'n argument (te weinig tijdwinst) zou je nooit meer een snelheidsverhoging hoeven te doen...

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » di 20 okt 2020, 12:42

Voor een stuk weg van 14 kilometer vind ik 2 minuten eigenlijk wel vrij fors.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 » di 20 okt 2020, 12:44

Het is vooral tenenkrommend dat elders voor een paar minuten reistijdwinst met een OV component vaak de geldla volledig opengetrokken wordt en hier een quick win die relatief goedkoop is niet. Want 3 miljoen is natuurlijk wel wat geld, maar het is eigenlijk peanuts om de weg als daadwerkelijke stroomweg in te richten. Er wordt wat dat betreft vaker voor minder meer geld uitgegeven.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 20 okt 2020, 13:56

captain007 schreef:
di 20 okt 2020, 12:44
een quick win die relatief goedkoop is
Dat vraag ik me toch af. Fysiek is het makkelijk, maar er zullen allerlei procedures doorlopen moeten worden met bijbehorende MERs en zo.
(Het aanpalende natuurgebied moet wat extra CO2 etc. opnemen.)
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.