[N057] Aanpassingen Burgh-Haamstede

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Wally
verkeersader

[N057] Aanpassingen Burgh-Haamstede

Bericht door Wally » zo 15 feb 2009, 13:06

Gemeente Schouwen-Duiveland schreef:Bekendmaking voornemen voorbereiding bestemmingsplan 'Reconstructie Kraaijensteinweg te Burgh-Haamstede'

Burgemeester en wethouders van Schouwen-Duiveland maken op grond van artikel 1.3.1 van het Besluit ruimtelijke ordening en artikel 3:12 van de Algemene wet bestuursrecht bekend, dat met ingang van 30 januari 2009 gedurende een termijn van zes weken voor iedereen het voorontwerpbestemmingsplan 'Reconstructie Kraaijensteinweg te Burgh-Haamstede' ter inzage ligt.

Waarom een nieuw bestemmingsplan?
Vanwege gesignaleerde verkeersonveiligheid heeft Rijkswaterstaat een aanzet gemaakt voor de verbetering van het traject N57, gedeelte Kraaijensteinweg, op Schouwen-Duiveland.

Plangebied
Het plangebied betreft een traject van 2,1 kilometer van de Meeldijk tot aan de kruising Serooskerkseweg bij Burgh-Haamstede.
Wat verandert er?

Ten aanzien van de verbetering van de verkeersveiligheid en de doorstroming van de huidige N57 is een aantal maatregelen voorgesteld:
* beperking van het aantal aansluitingen voor het onderliggende wegennet en deze uitvoeren met rotondes;
* creëren van een tunnel voor (brom)fietsers en voetgangers ter hoogte van de aansluiting Kraaijensteinweg - Meeldijk;
* aanbrengen van parallelwegen langs de hoofdrijbaan langs de gehele noordzijde van het tracé binnen het plangebied en op de zuidzijde van het tracé tot aan de Meeldijk;
* vrijliggend fietspad langs de noordzijde van het tracé.

Het voorontwerp inzien

De digitale bestanden kunt u raadplegen via het menu rechts van deze pagina. Het voorontwerpbestemmingsplan ligt bovendien van 30 januari 2009 tot en met 12 maart 2009 voor iedereen ter inzage in de leesruimte van het gemeentehuis. U kunt het daar tijdens de openingstijden van het gemeentehuis inzien.

Op woensdagavond 11 februari 2009 wordt er een inloopavond georganiseerd in het dorpshuis 'De Schutse' te Burgh-Haamstede. Vanaf 19.30 uur tot 21.00 uur bent u van harte welkom. Tijdens deze avond zullen wij de kaarten van het plangebied ophangen en is er ruim de gelegenheid tot het stellen van vragen.
Reageren op het plan

Gedurende de termijn van ter inzage legging van 30 januari 2009 tot en met 12 maart 2009 kan iedereen zijn of haar zienswijze geven op het voorontwerpbestemmingsplan. Dit kan schriftelijk of mondeling. Een schriftelijke zienswijze kunt u sturen naar het college van burgemeester en wethouders. U kunt daarvoor gebruik maken van het standaardformulier dat u vindt in het menu rechts van deze pagina of dat u kunt afhalen bij de balie Ruimte en Milieu in het gemeentehuis. Uiteraard mag u ook een eigen brief opstellen. Voor het indienen van een mondelinge zienswijze kunt u contact opnemen met A.J. Hubregtse, te bereiken op telefoonnummer (0111) 452 240.
Onafhankelijke adviserende instanties

Naast de mogelijkheid tot het uitbrengen van een zienswijze, zullen wij de volgende instanties in de gelegenheid stellen om advies uit te brengen over het voorontwerpbestemmingsplan: Provincie Zeeland, Waterschap Zeeuwse Eilanden, VROM-inspectie regio zuidwest, Rijkswaterstaat, Veiligheidsregio Zeeland, Zeeuwse Milieufederatie, Agrarisch Schouwen-Duiveland en de Dorpsraad Burgh-Haamstede.
Verdere procedure

Na afloop van de ter inzage legging worden alle ingekomen reacties verwerkt in een eindverslag. Op grond van de reacties wordt nagegaan of aanpassing van de plannen nodig is. Na verwerking van de aanpassingen wordt het ontwerpbestemmingsplan ter inzage gelegd. Daarbij wordt u ook weer gedurende zes weken in de gelegenheid gesteld een zienswijze in te dienen, maar ditmaal bij de gemeenteraad. Na behandeling van de zienswijzen tegen het ontwerp zal het bestemmingsplan worden vastgesteld.

De verwachting is dat het bestemmingsplan in het 4 e kwartaal van 2009 in werking treedt. Steeds als het plan ter inzage wordt gelegd, wordt u via een publicatie op deze website en in de gemeenterubriek in Ons Eiland hierover geïnformeerd.

Zierikzee, 29 januari 2009

Burgemeester en wethouders van Schouwen-Duiveland
Zie: http://www.schouwen-duiveland.nl/conten ... ctid=22036

Op zich een goede ontwikkeling aangezien tractoren en veel afslaand verkeer de doorstroming tegenwerken.
Ook voor fietsers een goede ontwikkeling zeker gezien het hoge aandeel recreatief fietsverkeer.
Aangezien we hier spreken over een stroomweg dient voor de langere termijn de N57 wel doorgetrokken te worden tussen Serooskerke en de aansluiting Oosterscheldekering.

Via
2x4 autosnelweg

Re: N57 Burgh-Haamstede (Kraaijensteinweg)

Bericht door Via » zo 15 feb 2009, 13:17

Wat zitten ze nou allemaal te etteren daar? Trek die weg gewoon door volgens het oorspronkelijke plan en je kunt de Kraaijensteinweg mooi afwaarderen voor het doorgaande verkeer.

Wally
verkeersader

Bericht door Wally » zo 15 feb 2009, 16:56

Inderdaad, maar in tijden van weinig geld worden toch dit soort beslissingen genomen. Doortrekken N57 zal nog lang op zich laten wachten.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 15 feb 2009, 17:48

Wat is nou precies het probleem met het doortrekken van die N57 ten westen van Bugh-Haamstede? Er zijn nu twee 'rare plekken' hier en hier. Of zijn dat nou net de twee delen die met elkaar verbonden moeten worden? Ik ging nl. altijd uit van 2 kleine stukjes
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » zo 15 feb 2009, 17:50

^^Dat zijn de delen die met elkaar verbonden moeten worden.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 15 feb 2009, 17:54

Dus toch.. ik dacht zelf nl. altijd dat het op 2 kleine stukjes ging. Wat is hier precies het probleem? Een typisch geval van 2 partijen met de hakken in het zand, of is er nooit zoveel moeite voor gedaan zoals bij de A4-MD?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » ma 16 feb 2009, 0:50

Voor het gedeelte bij Serooskerke (aansluiting met de N59) heb ik wel eens horen zeggen dat het ging wegens een gebied met vogels, maar of dat ook echt klopt...

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 16 feb 2009, 6:17

De plek waar de N57 nu eindigt op de N59 (of beter: De N59 op de N57 :twisted: ) ligt inderdaad bij een gebied waarvan ik me voor kan stellen dat het een natuurgebied is. Maar als je de N57 doortrekt vanaf het stukje ten noorden van het genoemde kruispunt, dan ga je dar mooi omheen, dus dat zal het niet zijn.

Wally
verkeersader

Bericht door Wally » ma 16 feb 2009, 19:52

Er is bij Serooskerke inderdaad sprake van een Natura2000 natuurgebied:
Zie: http://www2.minlnv.nl/thema/groen/natuu ... chelde.pdf

Het buiten dit gebied aanleggen van een doorgetrokken N57 is niet zonder meer mogelijk, er zal eerst onderzocht moeten worden of deze weg invloed heeft op de natuurdoelstellingen van het natura2000 gebied. Denk bv aan geluid of emmissies.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » ma 16 feb 2009, 23:36

Dat natuurgebied is op zich nog wel te omzeilen. In mijn voorstel zou ik een ongelijkvloerse autoweg N57 aanleggen, met een iets naar het noorden verlegd tracé om het Natura2000-gebied te omzeilen.

Afbeelding

Ik heb geprobeerd de N57 zo veel mogelijk langs lijnen in het landschap te leggen, wat het voordeligst is voor grondaankoop en bovendien blijven er zo voor de boeren goed bewerkbare kavels over. Om verder nog de vrijgekomen grond bij de noordelijke aansluiting te benutten, leek me een kwartklaverblad dat grotendeels op het oude tracé ligt een goede oplossing.

Een drietal kunstwerken moet ervoor zorgen dat de weg goed oversteekbaar blijft. Hiermee worden 3 verbindingen opgeheven. De N57 gaat bij bijna elk viaduct onderdoor, op niveau -0,5, waarbij het viaduct op +0,5 eroverheen gaat. Zo blijft het uitzicht binnen de perken, maar hoeven fietsers ook weer niet heel hard te trappen.

Kunstwerken moeten geschikt zijn voor 3 volwaardige rijstroken, zodat 2+1 mogelijk is. Om geld te besparen heb ik ervoor gekozen de kunstwerken niet voor te bereiden op 2+2, omdat ik denk dat dat tot in lengte van jaren niet nodig is.

De N59 wordt met een vloeiende boog als hoofdrichting naar de noordelijke aansluiting van de N57 geleid.

Volgens mij is deze oplossing milieutechnisch haalbaar, niet te duur en past mooi in het plan om van de N57 een stroomweg te maken! :)
Schieten maar! :shoot:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Atlantis • forum voor geofictie

Wally
verkeersader

Bericht door Wally » di 17 feb 2009, 12:42

^^ Goede oplossing waarin ik me grotendeels in kan vinden. De niveau's -0,5 voor de nieuwe N57 lijkt mij juist, aangezien er sprake is van een open landschap. Tracering ivm bestaande kavels lijkt me goed gekozen.

Opmerkingen:

1) Waarom de lus in de afrit aansluiting Westenschouwen?
2) De vloeiende aansluiting N59 naar de N57 richting Rotterdam lijkt me goed, echter het volledige kruispunt zou daar aangepakt moeten worden. ivm aanwezigheid van fietsoversteken, erfaansluitingen en bushaltes.
3) Fietsers ongelijkvloers de op- en afritten laten passeren.
4) Kunstwerken voorbereiden voor 2x2 zonder vluchtstrook. Zeker wanneer je in eerste instantie kiest voor 3 stroken is de stap naar 4 klein. Alhoewel ik inschat dat 2x2 voorlopig niet noodzakelijk is heb je in het geval van 2+1 in ieder geval ruimte voor een vluchtstrook.
5) Voor het 2+1 systeem moet een deel van de bestaande N57 richting Brouwersdam ook meegenomen worden, anders is de lengte van het wegvak aan de korte kant. Ik stel voor dat de invoeger Serooskerke richting Rotterdam als tweede strook erbij komt tot begin Brouwersdam. Idem voor de invoeger richting Middelburg. Tot aan afrit Westenschouwen.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » di 17 feb 2009, 15:23

Wally schreef:1) Waarom de lus in de afrit aansluiting Westenschouwen?
De huidige situatie is dat er een haakse bocht in de N57 zit, waarbij het landweggetje uit het zuiden niet op de N57 aansluit. Dit laat ik zo.
Om kruisend verkeer te voorkomen heb ik voor een kwartklaverblad gekozen. Wat betreft de richting van het klaverblad vond ik het 't handigst om dat richting het noorden vorm te geven: lijkt me het meest verkeersveilig voor accelererend verkeer dat moet invoegen (geen scherpe bochten in de toerit); bovendien ligt daar een kavel waar dat kwartklaverblad mooi op past. Het kavel aan de andere zijde zou nadeliger uitpakken omdat de oppervlakte van dat kavel dan wel erg onvoordelig te bewerken is voor de boer.
2) De vloeiende aansluiting N59 naar de N57 richting Rotterdam lijkt me goed, echter het volledige kruispunt zou daar aangepakt moeten worden. ivm aanwezigheid van fietsoversteken, erfaansluitingen en bushaltes.
De hoofdrichting moet de N59 worden. Het best lijkt me overigens wel dat omwille van de veiligheid van de fietsers en een logischer tracéverloop de oude N57 zo wordt verlegd dat deze aansluit op de Dorpsweg. Voor de veiligheid van overstekende fietsers pleit ik hier voor een rotonde.
3) Fietsers ongelijkvloers de op- en afritten laten passeren.
Vind ik niet nodig. Dit zou het plan onnodig duur maken. Zo veel verkeer komt er nou ook weer niet langs. Het verkeer komt bij de Zierikzeese kant van twee kanten, maar komt met lage snelheid aan vanwege de bochten die gemaakt moeten worden. Aan de andere kant van de N57 komt het verkeer maar van één kant, wat voor fietsers weinig problemen zal opleveren.
4) Kunstwerken voorbereiden voor 2x2 zonder vluchtstrook. Zeker wanneer je in eerste instantie kiest voor 3 stroken is de stap naar 4 klein. Alhoewel ik inschat dat 2x2 voorlopig niet noodzakelijk is heb je in het geval van 2+1 in ieder geval ruimte voor een vluchtstrook.
Kan ik op zich mee leven, maar ik denk dat het dan alweer wat duurder wordt. Wel zou een soort N50-oplossing gemaakt kunnen worden: viaduct voorbereiden op 2+1, maar met afgraven van het talud onder het viaduct (en damwanden ervoor in de plaats) geschikt voor 2+2. Nadeel is dat je met een pilaar in het midden blijft zitten.
Overigens zou je viaucten ook zo kunnen bouwen dat je er makkelijk een paar componenten tussen geschoven kunnen worden, mocht 2+2 nodig worden, zoals volgens mij ook bij de A37 ten oosten van Hoogeveen is gedaan. Dat lijkt mij de beste oplossing voor nu.
5) Voor het 2+1 systeem moet een deel van de bestaande N57 richting Brouwersdam ook meegenomen worden, anders is de lengte van het wegvak aan de korte kant. Ik stel voor dat de invoeger Serooskerke richting Rotterdam als tweede strook erbij komt tot begin Brouwersdam. Idem voor de invoeger richting Middelburg. Tot aan afrit Westenschouwen.
Vind ik minder van belang, maar het zou wel een mooi totaal opleveren om van de Oosterscheldekering tot de Brouwersdam een volwaardige stroomweg 2+1 te maken. Op zich stel je nu wel de veiligste dubbelstrooks wegvakken voor: voor de beide dammen een inhaalstrook, betekent wellicht dat er op de dammen minder snel ingehaald zou worden. Juist op die wat rechtere stukken weg ligt de snelheid al gauw weer wat hoger, net als die van het tegemoetkomend verkeer. Dat kan gevaarlijke inhaalsituaties opleveren bij drukte.
Overigens wil ik voor 2+1 wel een fysieke middenscheiding.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » di 17 feb 2009, 15:30

Ik bedenk me net dat een halfklaverblad bij Westenschouwen wellicht nog voordeliger is dan wat ik nu heb. Het scheelt weer een kaveltransactie, er blijft aan de kant van de Oosterschelde een beter kavel over, en het kan gecombineerd worden met een kruising of rotonde met de Lageweg. Ook scheelt het weer een toerit direct langs een huis (met camping?), wat met geluid wellicht weer beter uitkomt.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » di 17 feb 2009, 23:36

De hierboven genoemde aanpassingen heb ik even verwerkt:
Afbeelding

mafKees
dorpsstraat

Bericht door mafKees » do 19 feb 2009, 20:23

Ziet er strak uit Kaaiman!
Ik zou alleen wel ook een aansluiting op de N59 willen zien (ondanks dat er dan 3 aansluitingen vlakbij elkaar liggen). Zeker in de zomer komt er veel verkeer uit de hoek Nieuw-Haamstede, zonder aansl op de N59 moet dat verkeer alsnog alleemaal over de Kraaijensteinweg (ri Middelburg) of via kruising Stoofweg (ri Rotterdam).

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » do 19 feb 2009, 20:26

^^ Ik zou maar eens een groter scherm kopen dan, of je resolutie wat hoger zetten. :)

De N59/N651 krijgt een prima ongelijkvloerse aansluiting hoor. ;)
TOEVOEGING
Oh, je bedoelt daar. Nou ja, de Kraaijensteinweg wordt al ontlast van het doorgaand verkeer, dus wat autoverkeer betreft is de geschetste in elk geval situatie beter dan de huidige. Als de Kraaijensteinweg het verkeer op de meeste dagen van het jaar voldoende kan verwerken, al zal dat nu zonder 'losse' N57 wat krap worden, vind ik het geen noodzaak een aansluiting erbij te maken. Wel zouden de bestaande wegen wat meer gestroomlijnd kunnen worden, omdat het doorgaand verkeer van de N57 wegvalt.

mafKees
dorpsstraat

Bericht door mafKees » do 19 feb 2009, 20:30

Ik bedoel aansluiting op de Serooskerkseweg (N57).

mafKees
dorpsstraat

Bericht door mafKees » do 19 feb 2009, 20:38

Zeer zeker beter dan nu, maar als we iets doen doen we het goed.

Toen de Oosterscheldekering werd aangelegd is de bewoners van de Kraaijensteinweg (e.o.) beloofd dat de doorgaande verkeer tijdelijk de Kraaijensteinweg zou gebruiken en dat er snel een doorgaande verbinding zou komen.
Waarom de verbinding nooit is doorgetrokken is mij niet precies bekend, zal met de (tegenvallende) intensiteit te maken hebben en ook (geen) geld speelt zeker een rol.

Dat er nu een natura2000 gebied naast ligt, is zelf zo gecreeerd, die plas is trouwens in 1953 ontstaan door een dijkdoorbraak.

Wally
verkeersader

Bericht door Wally » vr 20 feb 2009, 18:47

Ik denk dat een extra aansluiting teveel van het goede is op dit korte stuk.

Vergeet ook niet dat de recreatieverdeelweg doorgetrokken wordt naar Scharendijke.
Zie: http://www.zeeland.nl/verkeer_vervoer/w ... 2_renesse/
Daarmee is er een goede verbinding richting Rotterdam.

Het weinige verkeer over de Kraaijensteinweg lijkt mij acceptabel wanneer dat vergeleken wordt met de huidige situatie.

mafKees
dorpsstraat

Bericht door mafKees » za 21 feb 2009, 17:08

Ja klopt. Alleen bij het laatste stuk Recreatie verdeelweg tot voorbij de kom van Scharednijk loopt de gemeente nu zo te klootviolen dat dat stuk weer is uitgesteld. Gevolg hier van is dat het stuk Renesse-Sch'dijke nog niet aangelegd wordt, hiermee willen ze wachten tot het laatste deel ook groen licht krijgt. Om moe van te worden.

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » za 21 feb 2009, 22:20

Ik ben vandaag eens hier langs gekomen, en ik snap op zich wel dat dit project geen topprioriteit heeft. Het huidige routeverloop is misschien niet heel erg logisch, maar er worden geen zware verkeersstromen gekruist, en de weg loopt bv. niet door bebouwde kommen heen. Dubbelbaans (en ongelijkvloers) maken van het deel Hellevoetsluis - Rozenburg lijkt me eerlijk gezegd een stuk nuttiger.
Laatst gewijzigd door Jeroen op ma 23 feb 2009, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 22 feb 2009, 12:51

Nu is er niemand, nee, maar rij er nog eens langs tijdens de zomervakantie.

Wally
verkeersader

Bericht door Wally » ma 23 feb 2009, 17:46

@mafKees:
De recreatieverdeelweg is een provinciaal project, stagnatie kwam toch door problemen met grondaankoop? In hoeverre de gemeente hier loopt te klooien is mij niet duidelijk.

@Jeroen:
In de zomer is het inderdaad een ander verhaal met zeer veel recreatieverkeer. Maar wat betreft de prioritering voor het stuk op Voorne ben ik het wel eens, dat is harder nodig.

mafKees
dorpsstraat

Bericht door mafKees » ma 23 feb 2009, 21:25

Wally schreef:@mafKees:
De recreatieverdeelweg is een provinciaal project, stagnatie kwam toch door problemen met grondaankoop? In hoeverre de gemeente hier loopt te klooien is mij niet duidelijk.
Bedoel ik.
Inderdaad door (geen) grondaankoop.

Het stuk op Voorne heeft prioriteit wat betreft de doorstroming. De Kraaijensteinweg is vooral een veiligheids probleem, veel zij-wegen en fietsers oversteken terwijl het er in de zomer vooral veel te druk voor is. Het gaat er om dat met het verbinden van de 2 'eindpunten' op Schouwen-Duiveland die problemen meteen zijn opgelost.
Las tijd terug dat de intensiteit op de Kraaijensteinweg de afgelopen 5 jaar met 60% is toegenomen.

Wally
verkeersader

Bericht door Wally » za 08 aug 2009, 23:48

Volgend jaar start van reconstructie

BURGH-HAAMSTEDE - Het blijft nog minimaal een seizoen afzien voor de fietsers en automobilisten die de Kraaijensteinweg in Burgh- Haamstede willen oversteken.

In juli volgend jaar wordt begonnen met de reconstructie van de weg. Een jaar later moet alles klaar zijn.

"We beginnen in juli omdat het niet eerder kan", zegt Albert van der Korput van Rijkswaterstaat. "Een leuke bijkomstigheid is wel dat dan de Giro en de Tour de France er langs zijn want anders zou er wel een probleem zijn." Hij verwacht niet dat het toeristenverkeer er volgend seizoen last van heeft van het werk omdat het wegverkeer altijd kan doorgaan. Waarschijnlijk beginnen dit najaar al wel de voorbereidende werkzaamheden zoals het verleggen van kabels en leidingen in de grond.

Op de Kraaijensteinweg worden twee rotondes aangelegd (bij de Zandweg en bij de kruising van de weg naar Zierikzee) en er komt een fietstunneltje bij de Meeldijk. Ook worden twee korte stukjes parallelweg aangelegd voor bestemmingsverkeer.
Bron: PZC

Verwacht dat er toch wel enige hinder is voor het verkeer, vooral fietsverkeer dat langs het werkgebied moet oversteken.
In de eerste zin staat trouwens een fout, de weg ligt niet in Burgh-Haamstede maar erlangs.

Davy
expressweg

Bericht door Davy » wo 10 mar 2010, 1:18

*schop*

zondag heb ik dit stuk bereden, na de oosterscheldekering eindigt de weg inderdaad "in het niets"... ik denk toch wel dat die verbinding geen slechte zaak zou zijn, omwille van veiligheid en drukte tijdens de zomer. ook zit er denk ik wel best wat vrachtverkeer op dit traject, en ik verwacht dat deze weg er enkel drukker zal op worden als het nieuwe stuk rond Middelburg klaar is.
heeft er iemand hier nog meer info over?

Roadworks
polderweggetje

Bericht door Roadworks » za 29 mei 2010, 22:20

Momenteel wordt er gewerkt aan het verleggen van dikke transport leidingen. Ze zullen na de zomerdrukte wel beginnen met het echte werk.

Davy
expressweg

Re: [N057] Aanpassingen Burgh-Haamstede

Bericht door Davy » di 08 feb 2011, 10:17

Zondag heb ik in elk geval zo een groot groen bord zien staan van RWS met de aankondiging dat betreffend wegvak aangepast wordt, en er waren al duidelijk werkzaamheden bezig.

Ook is volgend punt weggewerkt: het aparte "einde" als je van de Oosterscheldekering komt, nu is dit punt gewoon een vloeiende bocht geworden:
Afbeelding

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 08 feb 2011, 12:14

daviedoff schreef:nu is dit punt gewoon een vloeiende bocht geworden
Nou ja, vloeiend... het is nog steeds een erg haakse bocht. Dat hadden ze best wel wat ruimer kunnen opzetten.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Willem
2x3 autosnelweg

Bericht door Willem » di 08 feb 2011, 19:40

Misschien hebben ze het bewust niet ruimer gemaakt om een eventuele doortrekking in de verre of minder verre toekomst mogelijk te houden zonder dat het hele punt daar verbouwd moet worden.