Verkeersproblematiek rond Zeist

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18212
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Verkeersproblematiek rond Zeist

Bericht door mavas » do 05 jul 2012, 13:53

^^ Die oplossing die wordt geopperd staat anders wel in de ontwerpen van de weg, dus waarom die niet op straat is gekomen is onduuidelijk.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8655
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Verkeersproblematiek rond Zeist

Bericht door Hajo » do 05 jul 2012, 17:22

^^ Aanpassing van het bestek óf het is een tijdelijke situatie. Nadenkend kom ik tot de conclusie dat dat laatste wel eens het geval zou kunnen zijn omdat na de kruising de configuratie nog altijd 2 rijstroken plus busbaan telt. De busbaan is tijdelijk buiten gebruik, net als de linker rijstrook. Alles moet nog van een definitieve toplaag worden voorzien, dus dat kan de reden zijn waarom het linker voorsoorteervak voor rechtdoorgaand verkeer nu (tijdelijk) dicht is.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8655
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Verkeersproblematiek rond Zeist

Bericht door Hajo » za 08 sep 2012, 21:41

^^ Dat bleek te kloppen.

De Panweg in Zeist wordt vanaf deze maand tot medio 2013 gereconstrueerd. Als eerste zijn een aantal bomen gekapt.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Verkeersproblematiek rond Zeist

Bericht door boe! » za 29 sep 2012, 20:37

RTV Utrecht schreef:ZEIST - De VVD in Zeist is boos over de slechte bereikbaarheid van de plaats. De partij vindt het onbegrijpelijk dat er meerdere ingrijpende wegwerkzaamheden tegelijk zijn gepland. De Koelaan is al afgesloten, evenals het Kruispunt Panweg/De Dreef en daar komt dit weekend ook het werk aan de op- en afritten van de A12 bij.

De VVD vindt dat slecht voor de lokale economie en vreest voor de gezondheid van burgers door stilstaande auto's. De partij heeft vragen aan het college gesteld en hoopt dat de wegwerkzaamheden voortaan beter wordt afgestemd.
De VVD heeft op zich een punt, maar heeft de gemeente niet gewoon liggen slapen toen ze goedkeuring gaven aan deze werkzaamheden?

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8655
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Verkeersproblematiek rond Zeist

Bericht door Hajo » za 08 dec 2012, 13:29

Aan de kruising Panweg - Dreef - Dijnselburgerlaan wordt momenteel hard gewerkt. Door de afsluiting van deze kruising is het verkeer in en rond Zeist vooral in de spits chaotisch te noemen.

Die rare versmalling op de Utrechtseweg, komend vanuit Zeist naar Utrecht net na de kruising met de Kromme Rijnlaan is nu ook verklaard. Dat stukje asfalt van circa 250 meter lengte ligt op het grondgebied van de gemeente De Bilt. Zeist heeft zijn stukje van de Utrechtseweg richting Utrecht verbreed naar 2 rijstroken. Alleen dit stukje van 250 meter moet nog verbreed worden, wat alleen maar een kwestie is van de belijning aanpassen. Zoals gezegd ligt dit stukje dus op grondgebied van de gemeente De Bilt en zij weigeren daaraan mee te werken, mits Zeist enkele tonnen meebetaald aan de aanleg van een wildtunnel in die gemeente... :neenee:

Beide partijen volharden in hun standpunten en een oplossing is zeker de komende maanden nog niet in zicht.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20582
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Verkeersproblematiek rond Zeist

Bericht door waldo79 » zo 09 dec 2012, 12:20

Nederland op zijn smalst :wall:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Verkeersproblematiek rond Zeist

Bericht door Chris » ma 23 jul 2018, 13:59

waldo79 schreef: za 05 mei 2012, 21:22Vanmiddag de nieuwe Krakeling bereden. Mooie, brede weg waarin de drempels echt storende elementen zijn.
Willem schreef: za 05 mei 2012, 21:25Daarnaast had de Vmax in plaats van 50 makkelijk 70 kunnen zijn. Je moet opletten om te beseffen dat je in de bebouwde kom rijdt.
Ik heb de Krakeling gisteren voor het eerst gereden. Opvallende weg met landscaping alsof je door een jungle rijdt, de bomen zijn nu aardig groot en het zicht op kruisend verkeer is wel erg slecht. Die bomen zullen ze wel flink moeten gaan snoeien als ze echt volwassen worden, ze staan dicht op elkaar en dicht op de weg.

De drempels zijn bij 40 km/h al oncomfortabel. Beetje aparte weg die niet lijkt alsof het binnen de bebouwde kom ligt, behalve die steile drempels dan. Ik vraag me af waarom de N224 eigenlijk niet naar de A28/N238 loopt.

Piles
autoweg
Berichten: 1312
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: Verkeersproblematiek rond Zeist

Bericht door Piles » ma 23 jul 2018, 14:30

^^ dat zicht is echt dramatisch idd, zeker bij de fietsoversteken schrik je je lam als daar iemand tevoorschijn komt.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Verkeersproblematiek rond Zeist

Bericht door boe! » ma 23 jul 2018, 15:04

Chris schreef: ma 23 jul 2018, 13:59Ik vraag me af waarom de N224 eigenlijk niet naar de A28/N238 loopt.
Of de N238 die doorloopt tot aan de N224.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7883
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Verkeersproblematiek rond Zeist

Bericht door Jackbauer1350 » ma 23 jul 2018, 22:05

De Krakelingweg is als ik topotijdreis er op na sla sinds een jaar of zes verbonden met de aansluiting Den Dolder. De Oude Woudenbergse Zandweg was voorheen zo te zien de doorgaande weg.

De N225 liep tot enkele jaren geleden ook door Zeist heen, naar de kruising met de N237. Misschien dat de gemeente geen wegnummers binnen de komgrens bewegwijzerd wil hebben.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8655
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Verkeersproblematiek rond Zeist

Bericht door Hajo » di 24 jul 2018, 12:54

Het was oorspronkelijk de bedoeling de Krakelingweg als een normale weg aan te leggen. Zonder drempels, maar wel met een rotonde en gelegen buiten de bebouwde kom. Met een vmax van 80 km/h en waarschijnlijk ook als een verlenging van de N238.

Het waren echter vooral de omwonenden die daar bezwaar tegen maakten. Geluidsoverlast, milieu en veiligheid waren de argumenten. De gemeente Zeist heeft toen in samenspraak met de omwonenden een nieuw plan gemaakt. Het resultaat is de weg zoals die er nu ligt.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Verkeersproblematiek rond Zeist

Bericht door boe! » vr 11 feb 2022, 12:57

De Provincie Utrecht is voornemens om de maximumsnelheid op de N238 in Huis ter Heide te verlagen van 80 naar 50 km/u. De buurtbewoners hadden geklaagd over geluidsoverlast. Het gaat om een gedeelte van 500 meter lang dat net ten noorden van de N237 (Amersfoort-Utrecht) ligt. Het verkeersbesluit ligt nog ter inzage
:arrow: https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... -ter-heide

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8655
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Verkeersproblematiek rond Zeist

Bericht door Hajo » vr 11 feb 2022, 19:17

^^ Zucht. Dat de bewoners last van hebben van verkeerslawaai vind ik al opmerkelijk. Aan beide zijden ligt een parallelweg, daarna pas de woningen. Die liggen dus niet eens direct aan de weg. Als de snelheid daar omlaag moet, wat ik persoonlijk onzin vind, was 70 of desnoods 60 nog min of meer realistisch geweest. Maar 50 is in mijn ogen belachelijk.

Plaats reactie