De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door Rene » za 04 sep 2010, 17:38

Ik zag dat Alkmaar de gelijkvloerse delen van de ring binnen de kom heeft getrokken. Die hebben nu nog de status "autoweg".
Het is dus nu wachten op de downgrading, want een autoweg bibeko, dat kan uiteraard niet volgens de DV-puristen... :roll:

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door Willem » za 04 sep 2010, 17:40

Dat wordt dus in de toekomst 50 km/h rijden.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door Groningen » za 04 sep 2010, 17:40

Rene schreef:Ik zag dat Alkmaar de gelijkvloerse delen van de ring binnen de kom heeft getrokken. Die hebben nu nog de status "autoweg".
Het is dus nu wachten op de downgrading, want een autoweg bibeko, dat kan uiteraard niet volgens de DV-puristen... :roll:
N7 in Groningen is ook een autoweg bibeko hoor ;) (met vmax 70). Maar inderdaad, die is ongelijkvloers.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door Coen Tunnel » za 04 sep 2010, 18:44

Groningen schreef:Ik was inderdaad mis met de wegnummers. Kan het zo zijn dat de N331 tussen Marknesse en Emmeloord ook ooit autoweg is geweest? Is ook een stuk zonder bochten (na de 'rondweg' om Marknesse tenminste).
Denk het niet. Zo zijn er veel meer wegen in de Noordoostpolder. In ieder geval was die weg dat niet vanaf ca. 1990. Dus als het al een autoweg was moet het voor die tijd zo zijn geweest, maar het lijkt me onlogisch. De N331 is niet bijzonder breed en heeft een fietspad direct naast de weg (kom je verder nauwelijks tegen) en geen parallelweg voor langzaam verkeer.

In de ruime regio Zwolle zijn de volgende wegen mogelijk wel ooit autoweg geweest vroeger:

N762 Flevoweg tussen Vollenhove en de Veneweg bij Sint Jansklooster (geen fietspad, geen parallelweg, alternatieve route aanwezig, vrij breed met parkeerhavens)
N331 Provincialeweg tussen Hasselt en Zwartsluis? (parallelweg aanwezig)
N35 Rondweg Heino (uitstraling van een autoweg)
Groningen schreef:Die N759 was inderdaad autoweg (zelf ook nog meegemaakt, heerlijke weg als er geen vrachtwagens rijden daar). Er ligt daar nu nog steeds zo'n jaren-60 aansluiting voor linksaf naar een of ander gebouw met een hek erom (eerst rechtsaf en dan recht de weg oversteken). Deze is niet verwijderd, ook als is het nu een GOW.
De N48 tussen Hoogeveen en Balkbrug had meerdere van dat soort aansluitingen, ze zijn inmiddels allemaal verdwenen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door Chris » za 04 sep 2010, 18:56

N35 Rondweg Heino (uitstraling van een autoweg)
Of die echt een autoweg is geweest, weet ik niet zeker. Hij is er wel op ontworpen, met een verdere uitbouw van de N35 in gedachte. De boogstraal is geschikt voor 100 km/uur en als je geluk hebt rijdt degene voor je dat ook. In Heino staan wel van die oude autowegverwijsbordjes op het OWN, maar dat werd vroeger wel vaker toegepast voor niet-autowegen. (om aan te duiden dat het niet voor fietsers is).

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door mavas » zo 05 sep 2010, 1:23

Rene schreef:Ik zag dat Alkmaar de gelijkvloerse delen van de ring binnen de kom heeft getrokken. Die hebben nu nog de status "autoweg".
Het is dus nu wachten op de downgrading, want een autoweg bibeko, dat kan uiteraard niet volgens de DV-puristen... :roll:
Die plannen zijn er al jaren, maar de gemeente wilde er in 2006 niet aan. Of dat nu wel het geval is, kan ik niet beantwoorden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door Groningen » zo 05 sep 2010, 12:28

Coen Tunnel schreef: In de ruime regio Zwolle zijn de volgende wegen mogelijk wel ooit autoweg geweest vroeger:

N762 Flevoweg tussen Vollenhove en de Veneweg bij Sint Jansklooster (geen fietspad, geen parallelweg, alternatieve route aanwezig, vrij breed met parkeerhavens)
Ik denk het eigenlijk niet. Hoewel het op zich een geschikte weg ervoor is, zit er wel een gelijkvloerse oversteek in: de Duinweg kruist hier. Bovendien is het een vrij kort stuk weg. Daarbij is er een bushalte.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door Chris » zo 05 sep 2010, 12:33

De N377 is een autoweg en heeft ook bushaltes direct langs de weg.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door Coen Tunnel » zo 05 sep 2010, 16:16

De N381 heeft op het autowegdeel zelfs gelijkvloerse oversteken van fietspaden (voorbeeld 1, voorbeeld 2, voorbeeld 3). De N377 heeft die trouwens ook wel... Bushaltes langs autowegen komen zo nu en dan inderdaad ook wel voor.

mark0
woonerf
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 14 jun 2010, 0:13
Locatie: Arnhem

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door mark0 » ma 06 sep 2010, 21:32

Aan het einde van afrit 30 van de A12 (richting Duitsland) bevindt zich een zeer kort stukje autoweg. Misschien wel het kortste stukje van Nederland?
Hier de streetviews: begin - einde.

De oprit heeft ook een autowegstatus en als ik me niet vergis ontbreekt daar een bord dat het begin van de autosnelweg (en einde autoweg) aangeeft.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door Groningen » ma 06 sep 2010, 22:45

Wat is dat voor rare lus die te zien is bij de Streetviews?

Sophie
expressweg
Berichten: 3442
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door Sophie » ma 06 sep 2010, 23:37

de afslaande lus is een oud vergissingsweggetje, misschien wordt of werdt het wel gebruikt bij douanefuiken.
De invoegende lus is een verbinding van het tankstation met de afrit Beek.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door captain007 » vr 10 jul 2015, 20:01

Een weer krijgen we een autoweg minder. De N845 bij Wijchen zal worden afgewaardeerd in 2018 tot een GOW.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door duikgek89 » za 11 jul 2015, 0:10

...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 01 dec 2015, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door RSK » za 11 jul 2015, 8:03

^^ Op de website van de provincie staat dat er meegepraat kan worden.
http://www.gelderland.nl/n845
N845 Wijchen - Nederasselt
Voor 2018 staat periodiek groot onderhoud gepland aan de N845 (Drutenseweg) tussen de aansluiting met de A326 en de N324. Voorafgaand aan de onderhoudswerkzaamheden wordt vanuit verschillende vakgebieden verkend waar op het traject zich knelpunten voordoen. Zo wordt gekeken naar de aspecten verkeersveiligheid en fiets.

Wat gaat de provincie doen?
De provincie voert in 2015 een trajectverkenning uit. Daarin wordt onderzocht welke maatregelen in 2018 moeten worden uitgevoerd om de weg in goede staat te houden. Ook onderzoekt de provincie op welke locaties knelpunten aanwezig zijn, bijvoorbeeld ten aanzien van de verkeersveiligheid, waartegen maatregelen kunnen worden genomen tijdens het onderhoud. Eén van die locaties is bijvoorbeeld het kruispunt met de Van Cittersweg. Daar doen zich meer dan gemiddeld ongemakkelijke of zelfs gevaarlijke situaties voor.

Wordt de omgeving ook betrokken?
Ja, ook de omgeving wordt erbij betrokken. De gemeente Wijchen, het Waterschap Rivierenland en de Politie Oost Nederland maken daarvoor deel uit van de projectgroep die de trajectverkenning begeleidt. Daarnaast wordt contact gezocht met vertegenwoordigers van bedrijven en omwonenden.

Afhankelijk van de voortgang van de trajectverkenning, wordt in de loop van 2015 ook een informatieve inloopbijeenkomst georganiseerd. Daar kunnen omwonenden en belanghebbenden reageren op de voorstellen van de provincie.

Wat is de planning?
In de loop van 2015 wordt verkend welke maatregelen aan de N845 noodzakelijk en/of wenselijk zijn. Tegelijkertijd wordt ook van andere provinciale wegen verkend welke maatregelen daar in 2018 gewenst zijn tijdens het groot onderhoud aan die trajecten.

De beschikbare financiële middelen voor het onderhoud aan de provinciale wegen zijn beperkt. Daarom wordt in de loop van 2016 bekeken welke voorgestelde maatregelen aan welke wegen prioriteit moeten krijgen . Alleen voor die maatregelen worden middelen beschikbaar gesteld.

De voorgestelde maatregelen die kunnen worden uitgevoerd, worden dan in 2016 en 2017 verder uitgewerkt. De uitvoering van de maatregelen is voorzien in 2018.

Meer informatie
Provincieloket
Telefoon: (026) 359 99 99
E-mail: provincieloket@gelderland.nl
Ik zou er alleen niet op ingaan dat het onzinnig is, dan krijg je een standaard riedeltje over DV en dat soort larie. Voer gewoon aan dat snelheidslimieten geloofwaardig dienen te zijn, dat en waarom deze weg geschikt is voor hogere snelheden, dat dergelijke wegen in het nabijgelegen Duitsland ook een limiet hebben van 100km/h en dat een lagere snelheid op de hoofdwegen sluipverkeer in de hand werkt. En het belangrijkste lijkt me nog wel: vraag naar gedetailleerde ongevalsstatistieken. Als er geen ongevallen gebeuren met een aanwijsbare oorzaak die niet aan een andere oorzaak (zoals alcohol) te wijten zijn, dan is dat een bewijs van je stelling.

Misschien is het een idee om een stichting 'Red de Autoweg!' op te richten, of een meer algemene stichting tegen het afwaarderen van wegen. Het lijkt me dat de huidige minister er in ieder geval niet onwelgevallig tegenover staat, gelet op het 130-beleid.
TOEVOEGING
http://www.gelderland.nl/4/Home/N845-re ... ulier.html
Op het reactieformulier staat dat de inloopavond op 8 juli was. Het reactieformulier kan tot 24 juli worden teruggestuurd, grijp die kans.

Verder heb ik de tekeningen bekeken, afgezien van de herinrichting van één kruising worden er alleen maar andere lijntjes getrokken. De snelheid op wegvakken gaat naar 80km/h. De parallelweg is op dit moment 80km/h en wordt teruggebracht tot 60km/h.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door Kaaiman » za 11 jul 2015, 8:16

"Kap een boom, red een weg!" :mrgreen:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door SnarfFlevoland » za 11 jul 2015, 9:35

RSK schreef:Voer gewoon aan dat snelheidslimieten geloofwaardig dienen te zijn, dat en waarom deze weg geschikt is voor hogere snelheden, dat dergelijke wegen in het nabijgelegen Duitsland ook een limiet hebben van 100km/h en dat een lagere snelheid op de hoofdwegen sluipverkeer in de hand werkt.
In Duitsland geldt op sluipwegen ook een limiet van 100 km/h en die hebben vaak minder extra limieten van 70 of 80 km/h als een Bundesstraße. :PP:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door Jackbauer1350 » za 11 jul 2015, 10:13

Al oogt de rijbaan wel wat aan de smalle kant , verder is het krankjorum om zo'n weg te gaan vernielen. De rijbaanbreedte is overigens ook mooi een verschil met die van de Duitse wegen.
Voor de woningen/boerderijen/bedrijven die aan deze weg gelegen zijn is een mooie parallelweg voor langzaam verkeer. Bij de rotondes/kruisingen geldt al 70 km/u. ([miereneukmodus] wat op SV opvalt is dat de groene asstreep te ver doorloopt[/miereneukmodus]).
Het idee zal wel zijn dat alle 400+ N-wegen afgewaardeerd moeten of iets dergelijks. 400+ wegen uitgevoerd als 100 km/u autoweg zijn volgen mij sowieso al zeldzaam. De N701 over de dijk Almere-Lelystad was ook ooit autoweg. Dat was dan waarschijnlijk ook de langste 400+ N-weg uitgevoerd als autoweg.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door RSK » za 11 jul 2015, 10:42

Bij een verlaging van de snelheid van 100 naar 80 neemt de reistijd met 25% toe, bij een verlaging van 80 naar 60 is dat zelfs ruim 33%. Per kilometer komt de reistijd bij 100 op 36 seconden, bij 80 op 45 en bij 60 op 60. Natuurlijk kun je er over discussiëren of die 50 extra seconden om in Grave te komen nu zo'n ramp zijn, maar als je diezelfde tijd goed wilt maken door een stuk snelweg van 120 naar 130 te brengen, dan heb je daar maar liefst 22 kilometer voor nodig.

Ik kan me herinneren dat Olav Mol tijdens zijn commentaar op een Formule 1-wedstrijd een keer gezegd heeft dat je de meeste tijd kunt winnen op de langzame delen, omdat je daar nu eenmaal het langste bent. In zekere zin gaat dat ook op voor de snelheid op het onderliggend wegennet. Daarom zou men beter de veiligheid kunnen vergroten dan de snelheid verlagen. Ook pleit dat voor het vervangen van rotondes en kruisingen door ongelijkvloerse oplossingen. Ik heb (in enkelbaans situaties) liever een ongelijkvloerse weg waar ik ongehinderd het hele stuk constant 80km/h kan rijden, dan een weg waar je 100 mag, maar stapvoets over twee veel te kleine rotondes moet. In Nederland kiezen we dan echter voor de vegetarische oplossing: vlees noch vis. Of in wegtermen: 80 en rotondes.

Los daarvan maak je jezelf als provincie natuurlijk volstrekt ongeloofwaardig als een weg door een paar andere strepen ineens niet meer veilig is om met 100km/h bereden te worden. Dan hou je dus of jarenlang een levensgevaarlijke situatie in stand, of je probeert met gelegenheidsargumenten de schijn op te houden dat je iets aan de veiligheid doet, terwijl je in feite helemaal niets doet. Wat dat betreft is het argument dat 80 km/h veiliger is omdat een ongeval met 80 km/h een betere overlevingskans biedt dan een ongeval met 100 km/h natuurlijk je reinste volksverlakkerij: als je maatregelen zou nemen waardoor de kans op een ongeval drastisch gereduceerd wordt (verbreden, bomenkap) dan is het helemaal niet meer relevant of ongevallen zwaar of niet zijn. Die komen dan gewoon niet meer voor. Dat lijkt me een betere oplossing dan dat de ongevallen die gebeuren minder ernstig zijn.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door duikgek89 » za 11 jul 2015, 10:59

...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 01 dec 2015, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door RSK » za 11 jul 2015, 11:41

Ergens vraag ik me af of je een voorgenomen snelheidsverlaging als deze niet met succes aan een rechter kunt voorleggen. Immers als er niets aan de omgeving en aan de verhardingsbreedte verandert, kun je concluderen dat de weg en het risicoprofiel technisch gelijk blijven. Aangezien het nu als aanvaardbaar wordt gezien dat een weg als deze (qua dwarsprofiel en eventuele obstakels in de omgeving) een limiet van 100km/h heeft, zou een verlaging naar 80km/h enkel op grond van verkeersveiligheid niet te verdedigen zijn.

Als er dan ongevallen aangedragen worden, zou je die moeten toetsen aan de hand van de vraag of ze bij een lagere limiet ook zouden zijn gebeurd. Zeker als de ongevallen alleen op de kruisingen gebeuren, want daar geldt nu al een limiet van 70km/h. Maar ook een dronken automobilist zal zich weinig van de borden aantrekken. Als de weg dermate zou zijn aangelegd, dat deze bij snelheden van 100km/h vrijwel automatisch leidt tot ongevallen, dan zou men direct een bord 80 moeten plaatsen, en niet in 2018.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door boe! » za 11 jul 2015, 11:58

RSK schreef:Ergens vraag ik me af of je een voorgenomen snelheidsverlaging als deze niet met succes aan een rechter kunt voorleggen.
Probeer het eens zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door Kaaiman » za 11 jul 2015, 12:19

Voer ook de Zeeuwse Stroomweg-C aan. De nieuwe(!) N61 is zo uitgevoerd, alsmede de N255 en een deel van de N258.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door Via » za 11 jul 2015, 18:13

Jammer om dat bericht over de N845 te lezen. Ik had net het idee dat er qua downgraden een beetje een kentering aan het ontstaan was, maar de eenzijdige verkeerskundigen zijn helaas toch nog ver in de meerderheid.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door Boerenkool » zo 12 jul 2015, 20:48

Zoiets win je niet bij de rechter. Je ziet zo wel dat die weg echt niet overhoudt voor 100 en dat je met een stuurfoutje zo de andere baan of de berm te pakken hebt. De provincie kan zo een stapel aanbevelingen uit de kast rukken. De rechter zal dan oordelen dat de provincie een eigen afweegkader heeft en zo'n besluit kan nemen.

Echte probleem is natuurlijk dat ze die stroken niet wat breder doen. Ik geloof ook eigenlijk ergens wel dat dit soort wegen vervelende ongelukken kent. Je hebt altijd slakken met 70 en mensen die na lang kleven hem er op onmogelijke plaatsen voorbijhengsten. Dat gaat periodiek fout. Niet dat dat iets met de maximumsnelheid te maken heeft, die mensen rijden vaak nog harder en halen in over doorgetrokken strepen. Als men handhaaft op inhalen en kleven kan de weg prima 100 blijven.

Wil je wat bereiken bij de rechter dan moet je als aanwonende van de oude route door het dorp bezwaar maken. Het argument over veranderende verkeersstromen snijdt juridisch hout, provincie moet dan daar wat mee. Maar dan wordt dat waarschijnlijk alleen een zone 60/30 met een serie drempels en chicanes op de oude route om het verkeer alsnog weg te pesten.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door duikgek89 » ma 13 jul 2015, 2:25

...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 01 dec 2015, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door boe! » ma 13 jul 2015, 11:40

duikgek89 schreef:Er zijn daar geen erfaansluiting
Die zijn er wel, maar de aanwonenden moeten verplicht de weg oversteken naar de parallelweg.
ongelukken kan ik me er niet herinneren
Een stuk of 20 in de afgelopen jaren, waarvan ongeveer de helft met gewonden.
Heb je weleens op die weg gereden
Heb jij hem wel eens gereden, gezien voorgaande opmerkingen?

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door waldo79 » ma 13 jul 2015, 12:18

Denk aan je bloeddruk, duikgek89 8-)

@boe!: voor zover ik weet, woont duikgek in die omgeving :)

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door duikgek89 » ma 13 jul 2015, 16:32

...

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: De gelijkvloerse autoweg; Met uitsterven bedreigd.

Bericht door Alfa » za 19 aug 2017, 12:57

Nog een voorbeeld is de N258. Blijkbaar willen ze nu nog een rotonde tussenfietsen ter hoogte van het gehucht Absdale. https://www.zeeland.nl/verkeer-en-openb ... seweg-n258. Op het stuk tussen Hulst en de N62 zal je straks maar liefst 5 rotondes hebben. Mocht men de nutteloze rotonde ten westen van Absdale in een beweging schrappen zou het nog te verdedigen zijn, maar die blijft gewoon liggen.

Iemand moet de Nederlandse wegbeheerder eens klaar en duidelijk maken dat rotondes een ongepaste hindernis zijn die de vaart uit het verkeer halen. Waarom geen verkeerslichten?

Plaats reactie