[N033][N034] Verkeersplein Gieten

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door harry » vr 25 jun 2010, 12:50

Palance schreef:DK, N, S en FIN. Dat kost nog altijd minder letters dan het woord "Scandinavië" ;)
SKaNDiNaFIë. Inderdaad: je houdt nog wat letters over.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door Vinny » vr 25 jun 2010, 12:53

Oostenrijk, Italie en de Arabische Emiraten kunnen dus ook nog worden toegevoegd zie ik... :dyn_hyp:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door Sophie » zo 27 jun 2010, 0:56

Een bestemming " 't land uut" was genoeg geweest... :-)
Voor de tekst tussen aanhalingstekens is mijn onderschrift niet van toepassing

Even serieus:
Scandinavië lijkt me te verstaan. Maar "Deutschland" en "Skandinavien" (dat is Zweeds en Deens, Noors en Fins zou Skandinavia zijn) lijkt me hier een goed idee omdat het vooral voor Buitenlanders bedoeld is.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door mhkamp » zo 27 jun 2010, 10:22

Timmetje schreef:"t land uut"
:rofl2:

Haha, die blijft er in.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Feder
verkeersader
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 apr 2006, 12:14
Locatie: Groningen

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door Feder » ma 28 jun 2010, 12:21

Timmetje schreef:Even serieus:
Scandinavië lijkt me te verstaan. Maar "Deutschland" en "Skandinavien" (dat is Zweeds en Deens, Noors en Fins zou Skandinavia zijn) lijkt me hier een goed idee omdat het vooral voor Buitenlanders bedoeld is.
Scandinavië en Skandinavia zijn ook zó verschillend, dat vast geen enkele Zweed, Deen, Noor of Fin zal begrijpen wat wij precies bedoelen met Scandinavia... Zo snapt geen Nederlander dat Paris hetzelfde is als Parijs, en snappen we ook niet waar Berlin, Köln, London of Milano liggen. Ik hoop maar dat de Scandinaviërs alsnog de weg naar huis hebben kunnen vinden.... ;)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door Vinny » ma 28 jun 2010, 14:25

Met Scandinavie wordt meestal alleen Noorwegen en Zweden bedoeld. In de Engelstalige wereld wordt gerefereerd aan de "Nordic countries". Alle kans dat de Denen en de Finnen zich gediscrimineerd voelen... ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door Sophie » ma 28 jun 2010, 14:40

Haha, die blijft er in.
- Wat wordt hiermee bedoelt?

Denemarken wordt meestal ook bij Scandinavië geteld.

@Feder: ik zei toch, dat "Scandiavië" mij te verstaan lijkt.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door mavas » ma 28 jun 2010, 15:01

Zullen we het hier bij het knooppunt houden ipv over het buitenland te praten. :idea:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Feder
verkeersader
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 apr 2006, 12:14
Locatie: Groningen

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door Feder » do 01 jul 2010, 19:52

Mogelijk verkeersregelaars bij verkeersplein Gieten
GIETEN - De provincie overweegt verkeersregelaars in te zetten bij het verkeersplein Gieten. Door werkzaamheden aan de rotonde staan er dagelijks files. Ook woensdag was het weer raak. Toen stond er een file van 8 kilometer op de N33 tussen Assen en Zuidbroek en de N34 tussen Groningen en Emmen. Volgens projectleider Jan Meek van de provincie Drenthe ligt de oorzaak van de files bij het gedrag van de weggebruikers zelf.

Bron: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/49471/m ... ein-gieten
Daar ook een interview de projectleider van de werkzaamheden, onder meer over de voortgang van de werkzaamheden

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door mhkamp » do 01 jul 2010, 20:17

Feder schreef:Volgens projectleider Jan Meek van de provincie Drenthe ligt de oorzaak van de files bij het gedrag van de weggebruikers zelf.
'Goh, waar zou dat ene hendeltje links toch voor zijn die je naar beneden en boven kan bewegen? 'Das de richtingaanwijzer!!!. En gebruik dat ding nou es een keer!!!! :evil:
als men de richtingaanwijzer ruim op tijd aanzet, scheelt het al de helft.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Ernst
dorpsstraat
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 16:36

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door Ernst » vr 02 jul 2010, 9:49

Het was woensdag wel van de zotte. Ik moest van Gieten 'even' 1,5 km naar het verkeersplein en dan verder naar Zuidlaren. Dat stukje duurde dus 45 minuten. Sindsdien begeef ik me niet meer in deze fuik en rij ik toeristisch het Drentsche Aa gebied door. Is wel 10 minuten langer dan normaal, maar wel een zekere reistijd. De vertraging komt vooral op de rotonde omdat het verkeer op de rotonde continu zijn voorrang neemt en het toereidend verkeer er nauwelijks op komt. De gemiddelde Drent is dan niet zo agressief om hem er gewoon voor te zetten.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door Chris » vr 02 jul 2010, 9:52

De vertraging komt vooral op de rotonde omdat het verkeer op de rotonde continu zijn voorrang neemt en het toereidend verkeer er nauwelijks op komt.
Hetzelfde als knooppunt Joure dus eigenlijk.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door harry » vr 02 jul 2010, 10:13

Ernst schreef:omdat het verkeer op de rotonde continu zijn voorrang neemt
Ze kunnen ook veel te hard rijden op die rotonde. Oplossing: rotonde verkleinen of een paar extra bochten erin. :twisted:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door DjIdee » vr 02 jul 2010, 10:23

Ernst schreef:Het was woensdag wel van de zotte. Ik moest van Gieten 'even' 1,5 km naar het verkeersplein en dan verder naar Zuidlaren. Dat stukje duurde dus 45 minuten. Sindsdien begeef ik me niet meer in deze fuik en rij ik toeristisch het Drentsche Aa gebied door. Is wel 10 minuten langer dan normaal, maar wel een zekere reistijd. De vertraging komt vooral op de rotonde omdat het verkeer op de rotonde continu zijn voorrang neemt en het toereidend verkeer er nauwelijks op komt. De gemiddelde Drent is dan niet zo agressief om hem er gewoon voor te zetten.
Ik begreep uit het stukje van RTVDrenthe dat juist het verlenen van voorrang door het verkeer op de rotonde aan verkeer wat op de rotonde aanrijdt (wat geen voorrang heeft!) ervoor zorgde dat het op de rotonde tot stilstand kwam. En wanneer de rotonde echt vast komt te staan (gridlock), kun je geen kant meer op.

Veroorzaakt voornamelijk doordat er niet meer zo'n fors stuk tussen af en oprit zit, en mensen dus minder snel een gat signaleren om op te rijden icm de al tekort geschoten capaciteit en het niet gebruiken van de RAW.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15233
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door Via » vr 02 jul 2010, 13:00

^^
RAW?

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door DjIdee » vr 02 jul 2010, 13:06

RichtingAanWijzer, sorry :oops:

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door Peter » ma 05 jul 2010, 14:50

Probleem is dat met name de N33 op en afritten (tijdelijk) binnen 5 meter van elkaar aansluiten. Dat zal pas weer beter worden als deel twee (onder de oude N33) is afgegraven en de op/afrit Assen>Veendam is verlegd. Je kunt nu dus niet langer anticiperen op het rechtsafslaan van een auto (of degene erna). Zeker niet voor trage en lange optrekkers als bussen en vrachtwagens. Die wachten dus voor alle zekerheid op een echt gat en dat kan lang duren. De nieuwe en onoverzichtelijke nood-rotonde maakt ook dan mensen voorzichtiger zijn met opdraaien op de rotonde.

Gelukkig is nu de zomervakantie aangebroken en zal er veel minder woon-werk verkeer zijn. Vanmorgen was het redelijk rustig op het plein (de 6:40 uur file stond er niet dit keer voor het eerst). De ellende komt dan pas eind augustus weer. Hopelijk is dan de nieuwe op/afrit Assen>Veendam gereed.

Het ergste leed komt wellicht pas in november als het donker wordt in de spits en vaak natter.....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Ernst
dorpsstraat
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 16:36

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door Ernst » di 06 jul 2010, 12:22

Klopt dat het nu veel rustiger is geworden. Raar dat het vorige week zo extreem lange wachttijden opleverde. Toch een kwestie van menselijk gedrag denk ik, want op de overige wegen in de regio is het ongeveer hetzelfde verkeersaanbod, de echte vakantie moet nog komen in het Noorden.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door Peter » di 06 jul 2010, 13:29

Ernst schreef:Klopt dat het nu veel rustiger is geworden. Raar dat het vorige week zo extreem lange wachttijden opleverde. Toch een kwestie van menselijk gedrag denk ik, want op de overige wegen in de regio is het ongeveer hetzelfde verkeersaanbod, de echte vakantie moet nog komen in het Noorden.
Mensen zonder schoolgaande kinderen nemen vaak al eerder vrij (zeker met het mooie weer) en ook de Uni en hogescholen zijn al vrij. Daarnaast heeft met name de N33 redelijk wat overregionaal verkeer. Zowel regios midden en zuid, maar ook Niedersachsen (en vermoedelijk incl stadstaten Bremen en Hamburg) heeft reeds (school)vakantie.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door Peter » ma 30 aug 2010, 12:47

Kleine update:
Het werk aan het plein heeft 3 weken volkomen stilgelegen vanwege de bouwvak. Vorige week is men weer begonnen. Aan de zuidkant is men nu klaar met de ontgraving en wordt gewerkt aan de afwerking (fundering weg, taludaanleg) alsmede de pijler voor de fietsbrug (Gieten-Eext). De graafwerkzaamheden aan de noordkant (fase 2) zijn net begonnen dus dat duurt nog wel 2 maanden. In de kuil binnen de rotonde is de aanleg begonnen van het viaduct (oplegging en pijler) aan de zuidkant. Ik vermoed dat men de bekisting gaat hergebruiken voor de noordkant, want daar gebeurt weinig.

Aan het OV-knooppunt wordt met name gewerkt aan het bestraten van parkeervakken.

Het verkeersplein kan het best in spitsuren gemeden worden. Files van 20-30 minuten vertraging zijn geen uitzondering meer. De capaciteit is minstens 40% lager dan voor de aanvang van de werkzaamheden en ook toen stonden er geregeld "files" . Voor sommige verkeersrelaties is het echter lastig om anders te rijden zonder ook 20 minuten vertraging op te lopen (door omweg en/of lage Vmax).
Als het donker wordt in de spits zal de verkeersellende nog wel verder toenemen. De onderdoorgang van de N33 zal vermoedelijk pas in de lente 2011 worden opgesteld. Deze winter zal Gieten dus net zo naar worden als Joure, Julianaplein of Zwolle (als de weinige echte bottlenecks in het noorden). Zwolle(-Meppel) is wellicht rond de kerst al geen bottleneck meer... Wellicht is ook de weeffout van Julianaplein dan al verholpen.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door Groningen » do 09 sep 2010, 19:17

Bestrating van het OV-knooppunt is zo goed als klaar zag ik net.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door Peter » do 09 sep 2010, 19:51

De bedoeling is om het OVplein voor de winter (lees: kerst) in gebruik te nemen. Men is nog wel een paar weken zoet met restbestrating. Dan moeten er ook nog lantaarnpalen, bushokjes, etc geplaatst worden. Ik vermoed dat men (zolang er files op het plein staan / de N33 onderdoorgang niet open is) men er slechts de interliners zal laten stoppen, waarbij de haltes bij de op-en-afrit Gieten blijven bestaan om op de lokale bussen (10, 28, 59, ...) over te stappen.
Men kan dan wel de bestaande P+R bij de afslag opdoeken, die formeel overigens slechts via het fietspad kan worden bereikt: wie de P+R borden volgt om te parkeren overtreedt de wet :D
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

fredirk
woonerf
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 11:01

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door fredirk » wo 17 nov 2010, 21:41

Tijdelijke verkeershinder Verkeersplein Gieten
17 november 2010
Dit weekend vinden werkzaamheden plaats aan het verkeersplein Gieten. Vrijdag 19 november 2010 wordt het verkeer vanaf de rotonde richting Veendam omgezet naar de nieuwe toerit en de N33. Het verkeer zal hier weinig hinder van ondervinden. Een tekstkar wijst het verkeer op de nieuwe situatie.

Zondag 21 november 2010 zal tussen 09.00 en 13.00 uur het verkeer uit de richting Veendam worden omgezet naar de nieuwe N33 en vervolgens via de nieuwe afrit naar de tijdelijke rotonde worden geleid. De tijdelijke markering van de nieuwe afrit wordt verwijderd en de definitieve markering zal worden aangebracht. Van deze werkzaamheden kan het verkeer enige hinder ondervinden.

In opdracht van Rijkswaterstaat bouwt de provincie Drenthe het Verkeersplein Gieten om tot een ongelijkvloerse kruising. Dit gebeurt voor een betere doorstroming van het verkeer en de verkeersveiligheid.

Meer informatie over de werkzaamheden Verkeersplein Gieten kunt u lezen op www.drenthe.nl/n34.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door Peter » do 18 nov 2010, 10:34

De viaducten zijn bijna klaar (toplaag cement, asfalt en kantafwerking moeten nog). Denkbaar kan er met de kerst al verkeer over heen als de winter niet te vroeg invalt. Daarna moet de grond onder de tijdelijke (buitenbocht) rotonde worden afgegraven en de N33 underpass te worden geasfalteerd. Dat zal wel april/mei worden voor dat dat klaar is.

N33 verkeer zal voorlopig van de oostbaan gebruik maken, dus 1+1 met groene streep ertussen, vanaf mei of zo. De westbaan ligt er gedeeltelijk om de op en afritten van de rotonde te faciliteren aan de westkant.

Het OV knooppunt is ook bijna af. Alleen het meubilair moet nog (lantaarnpalen, bushokjes, bankjes, etc). Wellicht ook in gebruik vanaf de kerst ? Denkbaar dat alleen de interliners er stoppen tot mei, daar men lokale bussen geen last wil laten hebben van de bouwwerkzaamheden en files...
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door Peter » ma 13 dec 2010, 9:20

Verkeer Assen>Veendam rijdt sinds vorige week ook via de toekomstige afrit (en de rotonde) en niet langer via de oprit Veendam>Assen. Dat scheelt aardig met de files op de N33 vanuit Assen, doordat de op- en afrit niet langer 5 meter uit elkaar liggen. Verkeer op de N34 heeft natuurlijk nu meer overlast doordat de rotonde meer N33 verkeer verwerkt tijdens de spits.

Werk aan de OV-knooppunt ligt volkomen stil. Dat had afgelopen weekend open gemoeten (nieuwe busregeling), maar bushokjes, haltepalen en verlichting ontbreken nog (de palen staan er maar zonder armaturen). Dat zal wel ergens na nieuwjaar worden (of de lente als de vorst aanhoudt).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door Peter » ma 24 jan 2011, 10:59

De nieuwe rotonde (op de oude plek, de tijdelijke ligt er buiten) is inmiddels van asfalt en lijnen voorzien. De dilatantievoegen (daar is vast een mooiere naam voor) van de viaducten liggen nog open, dus het zal nog wel een week of twee duren voordat de viaducten in gebruik worden genomen. De zijkanten van de viaducten zijn ook nog niet afgewerkt, maar dat kan vermoedelijk ook gebeuren na ingebruikstelling (van buiten af).

De voortgang zal uiteraad ook afhangen van de vraag of koning Winter ons land nog gaat bezoeken.

De files zijn momenteel voor noordelijke begrippen vrij naar (10-20 minuten filerijden). Ook de busdiensten Assen-Veendam (303) en Assen-Stadskanaal (302) gaan tegenwoordig via de N33 en hebben er behoorlijk last van. Die hadden ze wellicht beter nog een paar maandjes via de oude weg door Rolde en Gieten kunnen laten rijden....

Na ingebruikstelling van de viaducten kan men beginnen de grond onder de tijdelijke rotonde af te graven om daarmee de onderdoorgang van de N33 af te maken. Dat zal wel 1 mei-1 juni worden, voordat daar verkeer rijdt.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Feder
verkeersader
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 apr 2006, 12:14
Locatie: Groningen

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door Feder » vr 04 feb 2011, 12:22

Voortgang werkzaamheden verkeersplein januari 2011

Sinds december vorig jaar lag het project Verkeersplein Gieten stil. Als gevolg van de vorst was het niet langer mogelijk werkzaamheden uit te voeren zonder schade toe te brengen aan het eindproduct. Begin week 1 trad de dooi in en is besloten het werk weer te hervatten. Vanaf week 2 van dit jaar zijn de werkzaamheden voor de aanleg van de asfaltconstructie voor de rotonde én de grondwallen weer in volle gang. Tevens zijn de werkzaamheden ten behoeve van de aanleg van de twee viaducten in de rotonde weer opgepakt.

De weggebruiker heeft in de achterliggende vier weken een forse inspanning langs de nieuwe rotonde kunnen zien en kunnen constateren dat de kunstwerken nu snel vorm beginnen te krijgen. Het asfalt op de nieuwe rotonde is aangebracht en is tevens voorzien van de bijbehorende belijning. De grondwal aan de noordzijde is inmiddels gereed en er wordt nu volop gewerkt aan de grondwal aan de zuidzijde van de rotonde. Dit verloopt voorspoedig, mede door inzet van extra manschappen en materieel. De komende weken zullen de viaducten nog worden voorzien van leuningwerk, vangrail en verlichting.

Wanneer het weer ons gunstig gezind blijft, is KWS Infra voornemens het verkeer vanaf begin april over de nieuwe rotonde en onder de N34 door te kunnen sturen. Maar u zult begrijpen, in deze tijd van het jaar is ‘Het Weer' de grote regisseur.

Om het verkeer begin april daadwerkelijk onder de N34 door te kunnen sturen, zal het vanaf week 6 al via de nieuwe rotonde worden afgewikkeld. Met behulp van enkele verkeerstops of beperkte omleidingen (via platenbanen) kan de weggebruiker gedoseerd op de nieuwe rotonde worden geleid. Nadat het verkeer van de tijdelijke rotonde is gehaald, wordt deze gedeeltelijk opgebroken en worden de laatste ontgravingen verricht. Hierna kunnen de verbindingen aan de oost- en westzijde van de N33 gemaakt worden. Het streven is om woensdag 9 februari a.s. het verkeer om te zetten naar de nieuwe rotonde, maar zoals al eerder aangegeven is dit sterk afhankelijk van de weersomstandigheden van de komende weken.

KWS Infra doet er alles aan om de, door de vorstperiode, verloren tijd in te halen. Daarnaast zal in maart een paar weekenden gewerkt worden om de aansluitingen van de N34 op de rotonde definitief te maken en netjes af te werken. Ook wordt in die weekenden het multimodaal knooppunt (MMK) correct aangesloten en worden de laatste puntjes op de i gezet van de aansluitingen van de N33 op de rotonde. (Bron: http://www.provincie.drenthe.nl/n34/nie ... mIdt=52192)

Meerdere foto's van de ombouw van deze rotonde zijn te vinden op http://www.provincie.drenthe.nl/n34/ver ... -ombouw-4/

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N33/N34: Verkeersplein Gieten

Bericht door Peter » vr 04 feb 2011, 12:49

Wellicht even alles tussen quotes zetten daar het een gekopieerde tekst betreft.

Ik vermoed dat ze volgende week (9 feb) niet zullen halen met ingebruikname viaducten. Er wordt nog aan de wallen (stootkussen N34 doorrijders) gewerkt, er moet nog vangrail komen, lantaarnpalen en bebording. Een weekje later lijkt logischer. Omzetten kan met een stop van 5-10 minuten, waarbij schrikhekken verzet worden.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

[N033][N034] Verkeersplein Gieten

Bericht door Peter » ma 14 feb 2011, 17:29

Ze hebben het dus wel gehaald met een weekendje overwerken. Op 9 februari is het verkeer omgezet naar de nieuwe rotonde en de viaducten. De oude tijdelijke rotonde is vandaag (maandag 14 feb) grotendeels al weggefreesd. De op- en afritten naar de N33 en N34 (via asfalt tijdelijke rotonde) zijn redelijk hobbelig door niveauverschillen. Die zullen wel een keer tijdens een nachtelijke afsluiting geherasfalteerd worden.

De graafmachines zullen wel ergens deze en volgende week de twee dijken gaan afgraven om de N33 onderdoorgang mogelijk te maken.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N033][N034] Verkeersplein Gieten

Bericht door Peter » di 08 mar 2011, 16:51

De onderdoorgang van de N33 is nu geheel vrij en er ligt ook reeds een puinfundering. Er wordt nog gewerkt aan de afwerking van de hellingen (zeil, aarde en gras) en de lantaarnpalen. Komend weekeinde (12-13 maart) is de N34 ri Groningen dicht, vermoedelijk om de aansluitingen van de rotonde over 200 m netjes te asfalteren. Denkbaar dat er dan ook al een eerste laag asfalt op de N33 onderdoorgang gelegd wordt. De N34 ri Emmen zal dan wel 1 of 2 weken later aan de beurt zijn. De aansluitingen van de N33 worden vermoedelijk pas afgemaakt als de onderdoorgang begaanbaar is, zodat niet de hele N33 afgesloten hoeft te worden. Kleine kans dat het verkeersplein toch (vrijwel) klaar is per 1 april, althans de onderdoorgang opengesteld.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Plaats reactie