[N034] Witte Paal - Hardenberg - Gramsbergen - Coevorden

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Bas12
zandpaadje

Re: [N034] Witte Paal - Hardenberg - Gramsbergen - Coevorden

Bericht door Bas12 » zo 22 apr 2018, 18:05

Afgelopen zaterdagmiddag heb ik een filmpje geschoten van de heropende N34, vanaf de Witte Paal (N36) tot aan de J.C. Kellerlaan. Hier een link naar de video.

De meeste oversteken zijn opgeheven; enkele zijn nog aanwezig omdat de tunnels nog niet gereed zijn. Mede hierom is de maximumsnelheid op het moment nog 80. Bij het sportpark afslaan is niet meer mogelijk; rechtdoor oversteken kan nog wel.

Verder is ter hoogte van camping de Klimberg een (naar ik vermoed permanente) doorgang voor hulpdiensten aangelegd tussen de N34 en de parallelweg.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 05 mei 2018, 18:26

Wat foto's van de N34 tussen De Witte Paal en Hardenberg van vanmiddag.

Afbeelding
N34 De Witte Paal - Hardenberg-1 by European Roads, on Flickr

Tunneltje ter hoogte van de Lentersdijk.
Afbeelding
N34 De Witte Paal - Hardenberg-3 by European Roads, on Flickr

Vanaf een tijdelijke voetgangersbrug.
Afbeelding
N34 De Witte Paal - Hardenberg-4 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N34 De Witte Paal - Hardenberg-5 by European Roads, on Flickr

Deze tunnel was volgens mij ter hoogte van de Willemsdijk.
Afbeelding
N34 De Witte Paal - Hardenberg-6 by European Roads, on Flickr

Zelfs wat overbreedte.
Afbeelding
N34 De Witte Paal - Hardenberg-7 by European Roads, on Flickr

Bij Hardenberg. Het overstekend verkeer is ter hoogte van het sportpark. Op de terugweg had ik hier een vrachtwagenchauffeur op de bumper die duidelijk dacht dat verkeersregels niet voor hem gelden.
Afbeelding
N34 De Witte Paal - Hardenberg-8 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N34 De Witte Paal - Hardenberg-9 by European Roads, on Flickr

JaN34
dorpsstraat

Bericht door JaN34 » do 10 mei 2018, 17:06

Het smalle viaduct bij Gramsbergen wordt dit najaar vervangen. Dit stond gepland voor 2030, maar is naar voren gehaald. Dit meldt de Stentor: link

Kaaiman
2x4 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » do 10 mei 2018, 21:06

Dat zal nog het originele viaduct uit 1952 zijn. Een beetje jammer vanuit historisch oogpunt, maar wel begrijpelijk.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Kaaimans Combikaart van Nederland • overzichtskaart van Nederlandse wegen
Atlantis • forum voor geofictie
Interesse in wegenkaarten van Michelin, Die Generalkarte en andere uitgevers? PB me!

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 20 jun 2018, 17:25

De N34 gaat ruim twee maand (!) dicht tussen Hardenberg en Coevorden.
Provincie Overijssel schreef:Afsluiting N34 vanaf de J.C. Kellerlaan tot Coevorden

Op woensdag 27 juni 2018 organiseert de provincie Overijssel samen met de gemeente Hardenberg en de aannemerscombinatie FLOOW een informatiebijeenkomst over de afsluiting van het deel van de N34 vanaf het kruispunt J.C. Kellerlaan tot aan ’t Klooster bij Coevorden. Van 3 september tot en met 10 november is dit deel van de weg afgesloten.

De N34 vanaf de JC Kellerlaan tot aan Coevorden (inclusief Klooster) wordt vanaf 3 september tot 10 november afgesloten voor al het verkeer. Tijdens deze 10 weken durende afsluiting wordt de rijbaan over 11 kilometer vernieuwd en verbreed, duurzame bermverharding aangelegd, viaduct de Vaart vervangen en de tunnels bij de Pothofweg en Holthonerweg geplaatst. De omleidingsroutes voor het verkeer worden met borden aangegeven. Alle percelen langs de weg blijven tijdens de werkzaamheden toegankelijk.

Na de afsluiting van de N34 worden de toe- en afritten van de twee nieuwe tunnels afgebouwd. De N34 hoeft hiervoor niet afgesloten te worden. Deze werkzaamheden duren tot eind 2018.

mavas
Moderator
Contacteer:

Bericht door mavas » wo 20 jun 2018, 18:31

Dat is inderdaad een behoorlijke tijd, maar als ze daarin alle werkzaamheden in 1 keer kunnen uitvoeren is dat wel mooi.

Ik heb wel zo mijn vraagtekens bij de geplande datum, ik zou dat zelf in de zomervakantie hebben gepland.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rogier
expressweg

Bericht door Rogier » wo 20 jun 2018, 19:22

Lijkt op het N50 project van 12 jaar geleden. Toen ging de N50 tussen KNP Hattemerbroek en Kampen ook in het najaar voor 10 weken op slot en dit werk kwam ook op tijd klaar.

verfmeer95
autoweg

Bericht door verfmeer95 » wo 20 jun 2018, 19:27

mavas schreef:
wo 20 jun 2018, 18:31
Ik heb wel zo mijn vraagtekens bij de geplande datum, ik zou dat zelf in de zomervakantie hebben gepland.
De omleidingsroute loopt pal langs atractiepark Slagharen. Waarschijnlijk is het daar in de zomervakantie dus drukker dan daarbuiten.

Plaats reactie