[N370] Ring Groningen West/Noord

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door Vinny » ma 12 jun 2017, 19:44

Robbert297 schreef:Jahoor... Weer een andere creatie...
Ik denk niet dat Dd-NBA volgens de richtlijnen is, of toch wel? Ben overigens wel zeer tevreden over het uiterlijk! :top:
Ik vind dit bord er dus totaal niet uitzien. Heel erg ongebalanceerd. Het had gescheeld als het P&R terreinsymbool net als de U route ook was geruiterd of op de baseline naast het wegnummer had gestaan.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

martien
verkeersader
Berichten: 601
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door martien » ma 12 jun 2017, 20:04

Bij afrit 2 hangt sinds gisteren DD-NBA naast NBA :|

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door harry » ma 12 jun 2017, 20:59

Robbert297 schreef:Neem RING-Noord waar nNBA hangt.
Wat is nNBA?
Is er iets nieuws komen te hangen? Ik ken alleen de ouwe ANWB-meuk die er 2 weken geleden nog stond/hing, plus een paar gele borden.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door Robbert297 » ma 12 jun 2017, 21:14

Vinny schreef:Ik vind dit bord er dus totaal niet uitzien. Heel erg ongebalanceerd. Het had gescheeld als het P&R terreinsymbool net als de U route ook was geruiterd of op de baseline naast het wegnummer had gestaan.
Ik had ook liever gezien dat hier gewoon NBNA werd gehangen voor consistentie. Aangezien hier eigenlijk Ddesign moet hangen, vind ik dat ze er een goede middenmoot van hebben gemaakt om die consistentie enigszins te behouden. Vandaar dat ik er tevreden over ben.
Ik ben het overigens met je eens wat betreft de ongebalanceerdheid, maar dat heeft meer te maken met de meest linkse pijl die aangeeft dat een rijstrook ophoudt.
martien schreef:Bij afrit 2 hangt sinds gisteren DD-NBA naast NBA :|
Precies. Daar heb je het gedonder al, tenzij ze alles aan gaan passen, maar dat zie ik niet gebeuren.
harry schreef:
Robbert297 schreef:Neem RING-Noord waar nNBA hangt.
Wat is nNBA?
Is er iets nieuws komen te hangen? Ik ken alleen de ouwe ANWB-meuk die er 2 weken geleden nog stond/hing, plus een paar gele borden.
Ik had weer eens te weinig koffie op. :coffee:
Ik bedoelde natuurlijk Ring-Zuid en NBNA. :roll:
Excuus.
Слава Україні

martien
verkeersader
Berichten: 601
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door martien » di 30 jan 2018, 19:55

De gemeente en provincie Groningen hebben een analyse naar de Ring West en de alternatieven laten doen.

Uitkomst is dat de ringweg het beste op de huidige locatie kan blijven liggen. De weg wordt verdiept aangelegd met deksels ter hoogte van de wijk Vinkhuizen. Waar zou dat idee met de deksel vandaan komen? :P Aanleg van een een nieuwe westelijke 2x2 autoweg op een andere locatie maakt het niet mogelijk om het noordelijk deel van de ring west (het deel Friesestraatweg) om te bouwen tot een 'stadsboulevard' om zo de doorsnijding van de stad te verminderen.

Onderzochte alternatieven:
  • Huidige tracé met een verdiepte ligging, ongelijkvloerse kruisingen en deksels.
  • De route afrit Hoogkerk A7 naar afrit Dorkwerd N355 als 2x2 70 km/h-stroomweg. Valt af omdat dit dubbel zo duur is als optimaliseren huidige situatie en de groei van Stad aan de westkant behoorlijk beperkt.
  • Een nieuwe verbinding vanaf afrit Westpoort A7 via Nieuwklap N355 tot knooppunt Reitdiep als 2x2 100km/h-stroomweg. Dit voorstel verbetert de ontsluiting van de stad Groningen niet. Het positief effect voor Zuidhorn wordt wel onderkent, maar in het kader van dit onderzoek niet relevant.
Raadsbrief (let op: 34MB, 70 blz)

In mijn ogen is het ongelijkvloers maken van de N370 inderdaad het beste. Ik hoop alleen niet dat alternatief 3 nu in de ijskast gaat.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5803
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door Schelpenpaadje » di 30 jan 2018, 21:09

Het verdiepen van de weg t.h.v. Vinkhuizen zal een aardig prijskaartje hebben. Die had ik gezien eerdere plannen voor deze weg niet zien aankomen. Het is vast dat het aanleggen van een geheel nieuw tracé ook heel duur is...

Hoe maakt deze keuze een stadsboulevard aan de noordkant mogelijk? Ik neem aan dat dit betekent dat op de westring en oostring de doorstroming en gemiddelde snelheid omhoog moet? Zijn er verder nog verschuivingen te verwachten van huidige verkeersstromen binnen de ring?

Opvallend dat men een nieuwe verbinding tussen Hoogkerk en de N355 als beperking voor de groei van de stad ziet. Je kunt een nieuwe weg ook juist als aanjager voor groei zien, zowel in het doorkruiste gebied als rond de bestaande ring.

Dat er nu flink wordt geïnvesteerd in dit deel van de ring stemt mij niet erg hoopvol voor een nieuwe toekomstige verbinding westelijk van Hoogkerk. Met de inzet op het opwaarderen van de bestaande wegen zal de Ring straks voor de komende decennia wel als af worden beschouwd. Dan zie ik er nog eerder een nieuwe as aan de noordkant bijkomen in het verlengde van het N46-deel.
Laatst gewijzigd door Schelpenpaadje op wo 31 jan 2018, 6:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door harry » di 30 jan 2018, 23:49

Schelpenpaadje schreef: di 30 jan 2018, 21:09Hoe maakt deze keuze een stadsboulevard aan de noordkant mogelijk?
Staat dat ergens vermeld?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5803
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door Schelpenpaadje » wo 31 jan 2018, 6:47

^^ Excuus, ik zag hier het woordje "west" over het hoofd:
maakt het niet mogelijk om het noordelijk deel van de ring west

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door harry » wo 31 jan 2018, 21:39

^^ En het woordje "niet". :)
Er is dus geen sprake van een stadsboulevard.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Sibren
verkeersader
Berichten: 585
Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
Locatie: Groningen

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door Sibren » wo 27 jun 2018, 14:47

Op de pagina van Aanpak Ring West is het document van de voorverkenning gepubliceerd: PDF (88 blz 11 MB). Acht aspecten van het traject zijn aangewezen als 'bouwstenen' waarvoor verschillende varianten zijn opgesteld. Zodra voor iedere bouwsteen de voorkeursvariant is gekozen, resteert enkel nog een invuloefening om alle elementen aan elkaar te verbinden en naar de ontwerpfase te gaan.

De bouwstenen zijn:
  1. Komt de Ring West (specifiek de wegvakken tussen de aansluitingen) op maaiveld, half-verdiept of verdiept te liggen?
  2. Hoe wordt de aansluiting Kostverloren/Vinkhuizen-Zuid (haarlemmermeer of halfklaverblad) en de omgeving ervan vormgegeven?
  3. Hoe wordt de aansluiting Vinkhuizen/Paddepoel vormgegeven (fietsers gelijkvloers of ongelijkvloers)?
  4. Hoe wordt de Reitdiepzone ontsloten (verbinding naar Kornalijnlaan, tunnel tussen ten noorden en ten zuiden van Pleiadenlaan, aansluiting op Pleiadenlaan?)
  5. Hoe wordt de Reitdiephaven ontsloten (haarlemmermeer aanpassen of klaverlus aanleggen)?
  6. (Waar) komen er extra oost-west-verbindingen voor langzaam verkeer over de weg en het Reitdiep?
  7. Hoe wordt de omgeving van de weg natuurlijk/parkachtig ingericht?
  8. Hoe komt de weg tussen Vinkhuizen en de Reitdiepzone te liggen?
In het document worden ook de kosten van de verschillende varianten beraamd:
  • Zo goedkoop mogelijk de weg ongelijkvloers maken: € 95 miljoen.
  • Verdiepte aansluitingen en wegvakken op maaiveld: € 140 miljoen.
  • Verdiepte aansluitingen en wegvakken half-verdiept: € 165 miljoen.
  • Verdiepte aansluitingen en wegvakken verdiept: € 225 miljoen.
Op maandag 9 juli kunnen geïnteresseerden met vertegenwoordigers van gemeente en provincie in gesprek gaan, om vragen te stellen en commentaar te leveren, en om hun voorkeur voor de bouwstenen te delen. (19:30-21:30 uur, Stadskerk, Friesestraatweg 221)
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door GuteFahrt » wo 31 okt 2018, 11:21

martien schreef: di 30 jan 2018, 19:55 De gemeente en provincie Groningen hebben een analyse naar de Ring West en de alternatieven laten doen.

Uitkomst is dat de ringweg het beste op de huidige locatie kan blijven liggen. De weg wordt verdiept aangelegd met deksels ter hoogte van de wijk Vinkhuizen. Waar zou dat idee met de deksel vandaan komen? :P Aanleg van een een nieuwe westelijke 2x2 autoweg op een andere locatie maakt het niet mogelijk om het noordelijk deel van de ring west (het deel Friesestraatweg) om te bouwen tot een 'stadsboulevard' om zo de doorsnijding van de stad te verminderen.

Onderzochte alternatieven:
  • Huidige tracé met een verdiepte ligging, ongelijkvloerse kruisingen en deksels.
  • De route afrit Hoogkerk A7 naar afrit Dorkwerd N355 als 2x2 70 km/h-stroomweg. Valt af omdat dit dubbel zo duur is als optimaliseren huidige situatie en de groei van Stad aan de westkant behoorlijk beperkt.
  • Een nieuwe verbinding vanaf afrit Westpoort A7 via Nieuwklap N355 tot knooppunt Reitdiep als 2x2 100km/h-stroomweg. Dit voorstel verbetert de ontsluiting van de stad Groningen niet. Het positief effect voor Zuidhorn wordt wel onderkent, maar in het kader van dit onderzoek niet relevant.
Raadsbrief (let op: 34MB, 70 blz)

In mijn ogen is het ongelijkvloers maken van de N370 inderdaad het beste. Ik hoop alleen niet dat alternatief 3 nu in de ijskast gaat.
Daar lijkt het niet op: https://www.rtvnoord.nl/nieuws/200735/O ... tkant-Stad
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5803
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door Schelpenpaadje » wo 31 okt 2018, 13:03

In het artikel van DvhN lijkt de essentie van het nieuws te missen.
De exacte motivatie om de nieuwe weg juist nu te gaan onderzoeken ontbreekt of springt er in elk geval niet echt uit.

Er staat:
Niet voor 2024
De Ring West is tijdens de verbouw van de zuidelijke ringweg een belangrijke omleidingsroute. Er is afgesproken dat er niet ingrijpend aan de Ring West mag worden gewerkt zolang de verbouw van de Ring Zuid nog aan de gang is. Het lijkt er daarom op dat er niet voor 2024 gestart gaat worden met de aanpak van de westelijke ringweg.
Het lijkt alsof ze hier zeggen dat de aanleg van een tweede westring niet voor 2024 kan beginnen.

Het mooie aan het aanleggen van een nieuwe verbinding aan de westkant van de stad is juist dat het verkeer op de bestaande ring er geen last van heeft (of het moet al zijn t.h.v. de aansluitingen bij de A7 en Friesestraatweg).

De vertraging van het project Ring Zuid maakt het bouwen van een nieuwe westverbinding relatief interessanter ten opzichte van de al geplande verbouwing van de bestaande Ring West. Door aan de slag te gaan met de nieuwe westverbinding kan deze eerder klaar zijn dan het project Ring West. De tijdwinst neemt toe naarmate het project Ring Zuid meer vertraging oploopt. Het is zelfs niet ondenkbaar dat een nieuwe verbinding er al voor 2024 ligt. In dat geval zou de nieuwe weg ook tijdens de werkzaamheden van het project Ring Zuid al voor verlichting op beide delen van de ring kunnen zorgen.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door DjIdee » wo 31 okt 2018, 13:43

De verkeerswethouder van Leek (gaat straks op in Westerkwartier), Karin Dekker laat in een reactie al weten geen voorstander te zijn van het onderzoek...
,,We moeten niet denken dat we verkeersproblemen kunnen oplossen met nieuwe wegen. Mijn basisopvatting is dat iedere strook extra asfalt weer zijn eigen verkeer genereert. Je schiet er niks mee op. Onze inspanningen moeten er op gericht zijn meer mensen in het openbaar vervoer te krijgen.’’ Dekker stelt dat het Westerkwartier bezig is verkeer en vervoer in het gebied uitgebreid te analyseren. ,,Laten we niet te snel met vermeende oplossingen komen. De fileproblemen in de stad Groningen zijn relatief. Verder vind ik dat we eerst maar eens de problemen met de verdiepte ligging van de Zuidelijke Ringweg moeten oplossen voordat we weer iets nieuws gaan onderzoeken.’’
:roll:
Het is meer dan het ontlasten van de Ring West, het is ook een goede verbinding van grofweg Zuidhorn naar de A7, waar een hoop verkeer zich nu over te krappe wegen beweegt, waar tegelijkertijd ook het nodige fietsverkeer op plaats vind.
En zeker als de aanpak Ring Zuid verder vertraagd (en daarmee ook de Ring West), zou dit mogelijk ook gewoon een fijn alternatief kunnen zijn als het wat vlot door de planvorming getrokken kan worden

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door Ernst76 » wo 31 okt 2018, 14:13

Zij is wethouder verkeer en vervoer in de gemeente Groningen geweest. En nu bemoeit ze zich weer met Groningen, terwijl ze slechts over de gemeente Leek gaat (gelukkig is er ook nog de rest van het college en de gemeenteraad....). In Groningen heeft ze wel meer uitgehaald om automobilisten te pesten. Aan de andere kant zal ze niets slechts (willen) zeggen over het OV. Als het aan haar had gelegen hadden er straks kleine treinen (nee geen schattige stadstrammetjes) dwars door het centrum gedenderd. Regiotram heette dat project geloof ik. Ze heeft ook eens aan bewoners van een straat (Schuitendiep) gezegd dat ze alle parkeerplaatsen wilde weghalen, want volgens haar was het niet meer van deze tijd om een auto te hebben als je in een stad als Groningen woont.
Kortom, geen aandacht meer aan haar besteden. Shit, ik doe het nu zelf wel weer terwijl ze geen podium verdient ;-)

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5803
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door Schelpenpaadje » wo 31 okt 2018, 16:05

Zuidhorn - Leek met de auto: 15 minuten
Zuidhorn - Leek met het ov: ~50 minuten

Ben benieuwd welke optie de wethouder zou kiezen en welke concrete voorstellen ze heeft om het ov in de regio interessanter te maken.

Ik gun ieder zijn ov-ambities maar ook daarvoor heb je infrastructuur nodig en er zullen altijd relaties zijn waar het ov het aflegt tegen de auto.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door Robbert297 » wo 31 okt 2018, 16:43

De weg tussen Leek en Zuidhorn is vreselijk. De weg is te smal en te kronkelig. Het duurt een eeuwigheid voordat je een keer op de A7 zit. Om dan nog te zwijgen over het landbouwverkeer en de fietsers. Als ze al een busverbinding willen tussen deze twee dorpen, moet er een hele hoop gebeuren qua infrastructuur, en dat is voor dit weggetje niet haalbaar.

Als we via de snelweg naar Groningen rijden, pakken we de binnenweggetjes naar oprit Westpoort, om daar de A7 op te duiken richting de A28.

Je krijgt mensen niet in het Openbaar Vervoer als je de verbindingen niet op orde hebt en/of er überhaupt geen bussen mogelijk zijn...
Слава Україні

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door Chrysa » wo 31 okt 2018, 18:08

Robbert297 schreef: wo 31 okt 2018, 16:43 De weg tussen Leek en Zuidhorn is vreselijk. De weg is te smal en te kronkelig. Het duurt een eeuwigheid voordat je een keer op de A7 zit. Om dan nog te zwijgen over het landbouwverkeer en de fietsers.
Hij heet niet voor niets de Pasop. :)

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door Peter » wo 27 mar 2019, 9:13

Grappig die afslagnummers en afslagsymbooltjes (meestal gepopnageld, maar hier en daar een nieuw bord met geïntegreerd symbool op een "ANWB" redesign bord) op de westring. Blijft raar die VRI-afslagen naar links met een symbool met de pijl naar rechts….
Bij de Martinihal en bij de N355 ontbreken de afslagnummers nog (alsmede knooppuntborden). Gele borden bij afslag Zernike, maar dat is ring Noord.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door harry » wo 27 mar 2019, 19:46

^^ de andere kant op is afrit Zernike blauw. Met overplaksels. Maar zonder afritnummers idd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

martien
verkeersader
Berichten: 601
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door martien » wo 27 mar 2019, 20:28

^^ Afslag 1 Meerstad krijgt binnenkort een nieuw NBA-bord. Ik zag vorige week een vrachtwagen met dat bord rijden.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door Robbert297 » wo 27 mar 2019, 20:43

^^ Bedoel je deze? Bijzonder dat de gemeente Nieuwegein wegbeheerder en onderhoudsplichtige is. Dat lijkt mij een foutje. :lol:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Robbert297 op wo 27 mar 2019, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Слава Україні

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door boe! » wo 27 mar 2019, 20:45

^^ Wegbeheerder: Gemeente Nieuwegein?

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door harry » wo 27 mar 2019, 23:29

^^
Robbert297 schreef: wo 27 mar 2019, 20:43Bijzonder dat de gemeente Nieuwegein wegbeheerder en onderhoudsplichtige is.
Hier hebben we het al eens eerder over gehad. Nieuwegein is (was) de locatie van het kantoor van de Nbd (ANWB).
Kennelijk vulde men Nieuwegein in als men de gemeente niet wist (maar het werk toch wou afmaken)...
Dit bord en zijn voorganger staan op de grens van de provinciale N46 en de rijksweg N46.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door Snelwegfreak » do 28 mar 2019, 6:03

^^ Normaal pas je het dan aan als je de wegwijzer in je project opneemt. Dat is hier niet gebeurd en natuurlijk wel slordig.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Pascal1998
stadsweg
Berichten: 394
Lid geworden op: vr 25 nov 2016, 13:45
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door Pascal1998 » do 28 mar 2019, 9:23

^^ En is dat niet de enige fout die hier staat met betrekking tot plaatsnaam, want precies onder het logo van de NBd staat Plaats van Bord: Nieuwegein, Provincie: Utrecht, er heeft dus kennenlijk iemand niet echt opgelet waar het bord kennelijk wel staat

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door Snelwegfreak » do 28 mar 2019, 10:13

^^ Dat hoort bij dezelfde invoergegevens. Dezelfde fout dus.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door Via » do 28 mar 2019, 15:26

Denk dat die gegevens wel bij 30% van de nieuwere borden verkeerd staan. Zie het zo vaak als ik in die database spiek...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door Vinny » do 28 mar 2019, 19:48

Snelwegfreak schreef: do 28 mar 2019, 10:13 ^^ Dat hoort bij dezelfde invoergegevens. Dezelfde fout dus.
Het is wel een fout die echt verbetering behoeft. Als de wegbeheerder onbekend is, moet dat vermeld worden in plaats van de gemeente Nieuwegein. Geheid gaat dit in de toekomst problemen opleveren... :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door Snelwegfreak » do 28 mar 2019, 19:51

Grote kans dat het dat al jaren doet. Wegbeheerders betalen per bord in de database. Als er dus veel op gemeente Nieuwegein staan terwijl ze zich daar niet bevinden, kán het zijn dat gemeente Nieuwegein daar onterecht voor betaalt.
Enne gojje mins blieft altied leave.

martien
verkeersader
Berichten: 601
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: [N370] Ring Groningen West/Noord

Bericht door martien » do 18 nov 2021, 12:02

Bij gebrek aan een goed topic, maar wel met enige relatie tot de Ring-West: De gemeente Westerkwartier heeft een verkeersvisie ontwikkeld en onderzoekt o.a. de mogelijkheid voor een weg vanaf de Friesestraatweg (N355) in de omgeving van Aduard naar de A7 bij industriegebied Groningen-Westpoort.
Verkeersvisie (gemeente Westerkwartier, 10 MB)
Bericht met boze burgers op RTV Noord
Afbeelding
Laatst gewijzigd door martien op do 18 nov 2021, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie