[N232] Haarlem - Aalsmeer

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [ZUID-TANGENT] Discussiedraad

Bericht door RSK » vr 07 okt 2016, 22:48

Er is wel een pluspunt aan: bij dit soort projecten heb ik altijd de stille hoop dat het op een zeker moment met wat politieke wil een stuk makkelijker is om het asfalt voor alle verkeer in te zetten. Dan heb je wel een mooie bypass voor een rotonde die je anders nooit had gehad.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [ZUID-TANGENT] Discussiedraad

Bericht door Rene » vr 07 okt 2016, 22:59

^^
Noem me een handjevol projecten waar dat is gebeurd...

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [ZUID-TANGENT] Discussiedraad

Bericht door Rein » vr 07 okt 2016, 23:05

Gezien de locatie (waaronder extra beveiligd gebied) en de reeds bestaande wegen in dat gebied lijkt het me niet waarschijnlijk dat de nieuwe busbaan in Schiphol oost op enig moment voor al het verkeer wordt opengesteld.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [ZUID-TANGENT] Discussiedraad

Bericht door RSK » za 08 okt 2016, 8:56

Rene schreef:Noem me een handjevol projecten waar dat is gebeurd...
Een voorbeeld kan ik niet direct noemen, maar anders gesteld dan: ik hou de mogelijkheid open dat er eens iemand in de politiek opstaat, die inziet dat als je een vrijliggende busbaan openstelt voor alle verkeer, dat dan de congestie die de busbaan noodzakelijk maakt, wordt opgelost. Als dat idee op het juiste bureau komt te liggen, kan er in het kader van bereikbaarheid en milieu best iets leuks mee gebeuren. Een weg naar 2x2 verbreden gaat zomaar niet, maar voor een busbaan krijg je ook uit asfalt-kritische hoek de handen op elkaar. En tja, dan ligt het asfalt er toch al.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [ZUID-TANGENT] Discussiedraad

Bericht door Palance » za 08 okt 2016, 17:46

Dat laatste gaat binnenkort in Barendrecht gebeuren, bij het tunneltje onder de A29.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door mavas » wo 01 aug 2018, 13:31

In een ander onderwerp schreef Rein dit:
Rein schreef: ma 14 mei 2018, 13:45 De uitvoering van de plannen voor ombouw van de N196 in Aalsmeer en het oostelijke stukje in Haarlemmermeer zijn uitgesteld. Dit komt onder meer door de vondst van lage concentraties Perfluoroctaansulfonzuur (PFOS) en Perfluoroctaanzuur (PFOA) in de bodem van het hele werkgebied. Recentelijk zijn ook andere bouwplannen in de regio vertraagd als gevolg van de vondst van deze stoffen. De verwachting is dat het project in de loop van 2019 zal worden opgestart.
Meer info.
Er is nu nog meer vertraging
Busbaan HOV Schiphol-Oost wordt gedeeltelijk afgebouwd
Eén van de deelprojecten van HOV Schiphol-Oost wordt voorlopig niet gerealiseerd. De aanleg van de busbaan langs de Fokkerweg N232 bij Schiphol-Oost wordt uitgesteld.

In verband met de planning van andere infrastructurele werken in de regio kan het project niet tijdig gerealiseerd worden. Alle overige deelprojecten worden de komende maanden afgerond. Eind 2018 kan R-net lijn 180 grotendeels over de geplande route gaan rijden.

Deelprojecten
Het project HOV Schiphol-Oost bestaat uit meerdere deelprojecten, waaronder de busbaan vanaf de Walaardt Sacréstraat via het Stationsplein tot aan de Piet Guilonardweg, de fly-over en de busbaan langs de Fokkerweg. Nu de aanleg van de busbaan langs de Fokkerweg is uitgesteld wordt de fly-over aangesloten op de bestaande rijbanen van Fokkerweg. De bus zal hier de komende jaren meerijden met het verkeer. Langs de Fokkerweg worden ter hoogte van de Southern Crossstraat en Zuideinde/P65 bushaltes aangelegd.

Vertraging & verontreiniging
Het project HOV Schiphol-Oost kampt al geruime tijd met tegenslagen. Eigenlijk had het project eind 2017 klaar moeten zijn. Vertraging bij het verkrijgen van een vergunning voor de aanleg van de busbaan op de Fokkerweg en onvoorziene verontreiniging in de bodem zijn de belangrijkste oorzaken van de vertraging. Het project is nu niet meer te realiseren binnen de gestelde tijdsloten.

Regionale afstemming
Het project HOV Schiphol-Oost ligt in een gebied waar de komende jaren veel noodzakelijke werkzaamheden aan wegen en knooppunten gepland staan, zoals het groot onderhoud aan de N231 Bosrandweg/Legmeerdijk en de snelweg A9 tussen de knooppunten Badhoevedorp en Holendrecht. In de regio maken wegbeheerders afspraken die ervoor zorgen dat projecten binnen vooraf bepaalde perioden (tijdsloten) worden uitgevoerd. Zo voorkomen we dat ergens als gevolg van wegwerkzaamheden onnodig verkeershinder ontstaat en de bereikbaarheid onder druk komt te staan.

Reizigers
De provincie werkt op dit moment aan de realisatie van de nieuwe haltes langs de Fokkerweg. Zodra de haltes klaar zijn, naar verwachting eind oktober, kunnen reizigers naar Schiphol-Oost reizen met R-net lijn 180. De tijdelijke pendeldienst lijn 193 die nu over het terrein van Schiphol-Oost rijdt wordt dan opgeheven. Reizigers worden door de provincie en de vervoerder Connexxion tijdig op de hoogte gebracht van de ontwikkelingen en wat dit betekent voor hun reis.

Busbaan op de Fokkerweg
Mogelijk zal de aanleg van de busbaan op de Fokkerweg pas ná 2023 plaatsvinden. De provincie onderzoekt de komende tijd de verschillende scenario’s. De beslissing over de voortgang van het project vindt begin oktober 2018 plaats.
http://noord-holland.nl/Actueel/Archief ... _afgebouwd
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door mavas » wo 01 aug 2018, 13:34

Zoals ik het dus begrijp, zal de fly-over aansluiten op de bestaande rijbanen van de N232, en komt er voorlopig geen nieuwe rijbaan bij. Ik denk bij mezelf: dit had toch gewoon de eindoplossing moeten zijn? Gewoon een invoegstrook voor de bus op de N232 richting zuiden, en een uitvoegstrook richting noorden, en dan hoef je geen extra rijbaan aan te leggen. Volgens kost dit zelfs geen extra rijtijd voor de bus.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Rein » wo 01 aug 2018, 19:04

Ik kom er niet vaak in de spits, maar als ik er kom dan is de N232 aldaar niet extreem druk. Daar zal een bus niet veel trager zijn dan op vrije busbanen. Laat staan buiten de spits. Het geld wat men nu (voorlopig) bespaart kan men beter elders besteden.

Bert65
dorpsstraat
Berichten: 215
Lid geworden op: vr 25 dec 2015, 22:20

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Bert65 » wo 01 aug 2018, 20:13

Rein schreef:Ik kom er niet vaak in de spits, maar als ik er kom dan is de N232 aldaar niet extreem druk. Daar zal een bus niet veel trager zijn dan op vrije busbanen. Laat staan buiten de spits. Het geld wat men nu (voorlopig) bespaart kan men beter elders besteden.
Ach, het gaat niet alleen om drukte maar ook om paradeplaatjes. De meeste vertraging zal die cirkellijn oplopen door de brug over de ringvaart. Niet dat de bus er overheen moet maar hij komt tussen het wachtende verkeer in als de brug open is. Duur project terwijl een kort busstrookje voldoende zou zijn.

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door exroosje » do 11 okt 2018, 11:11

Hoe lang gaan die werkzaamheden duren om die busbaan aan te sluiten? Er is daar een versmalling naar 1 strook voor beide kanten en komende vanaf de N201 richting amstelveen /A9 stroopte het aardig op vanochtend (nu stond er ook een flinke file voor badhoevedorp dus veel omrijders, waaronder ik)

Misschien hoort dit meer thuis in het N201 topic, maar de aansluiting N201 N232 via die rotonde is natuurlijk ook bespottelijk onderbemeten. Terwijl deze route een prima bypass zou kunnen zijn voor de schipholtunnel...

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Rein » do 11 okt 2018, 11:19

De versmalling in de N232 duurt volgens mij tot 16 november. Nog een tijdje doorbijten dus.

En ik ben het met je eens dat de aansluiting tussen de N201 (vanaf Hoofddorp) en de N232 anders zou moeten kunnen. Nu is het een echte flessenhals en slaat de file voor de rotonde soms terug de N201 op. Heel veel meer dan een T-splitsing met doorgaand verkeer vanaf de N201 in de voorrang kan je er niet van maken denk ik. Dat zou wel helpen de doorstroming op de hoofdstroom te verbeteren, maar ik vraag me af of de provincie een 'veilige' rotonde wil ombouwen naar een 'gevaarlijke' kruising. Overigens staat dit knelpunt niet als zodanig benoemd in het Provinciaal Meerjarenprogramma Infrastructuur zoals vorige week door de provincie gepubliceerd. De kans dat er de komende vijf jaar iets mee gaat gebeuren is dan ook nihil vrees ik.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door mavas » do 11 okt 2018, 12:17

Ik denk dat je die rotonde prima kunt ombouwen naar een turborotonde, waarbij je dan al bij de aansluiting op de rotonde twee rijstroken rechtdoor kunt aanbieden. Die twee rijstroken op de rotonde kun je doortrekken richting de Fokkerweg. Dit biedt een grotere capaciteit en de veiligheid blijft ook gewaarborgd.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door exroosje » do 11 okt 2018, 14:59

Misschien ook wel logisch dat deze rotonde niet in de plannen voorkomt want het terugslaan op de N201 viel tot voor kort nog wel mee, maar de laatste tijd is het daar veel drukker geworden (in mijn waarneming). Een turborotonde zou een quick fix zijn, maar m.i. zou deze route onderdeel moeten zijn van een zuid bypass van AMsterdam en dus in zijn geheel op een hoger nivo getrokken. Ipv wat geneuzel met HOV het verwijderen van knelpunten.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door mavas » di 06 nov 2018, 16:36

Rein schreef: do 11 okt 2018, 11:19De versmalling in de N232 duurt volgens mij tot 16 november. Nog een tijdje doorbijten dus.
De versmalling is enige tijd geleden volgens mij niet meer continu toegepast. Er is volgens mij ook geen hinder meer volgens mij?
Weekendafsluiting Fokkerweg (N232) bij Schiphol-Oost
De provincie Noord-Holland voert werkzaamheden uit bij de Fokkerweg (N232) ter hoogte van Schiphol-Oost.

De Fokkerweg is in beide richtingen afgesloten van vrijdag 16 november 20.00 uur tot en met zondagavond 18 november 24.00 uur. Het verkeer tussen de Bosrandbrug en het kruispunt met de Schipholdijk wordt omgeleid en moet rekening houden met extra reistijd.

Werkzaamheden
De werkzaamheden maken onderdeel uit van het project HOV Schiphol-Oost dat begin december klaar moet zijn, zodat lijn 180 van Connexxion van de nieuwe bushaltes gebruik kan maken (met ingang van de nieuwe dienstregeling: 9 december 2018). Ter hoogte van Zuideinde/P65 worden nieuwe bushaltes aangelegd. Op de kruising komt een nieuwe voetgangersoversteek en worden de verkeerslichten opnieuw ingesteld. Om een veilige werkomgeving voor de bouwers te creëren wordt het kruispunt ter hoogte van de Schipholdijk een weekend volledig afgesloten.
http://noord-holland.nl/Actueel/Archief ... iphol_Oost
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door mavas » di 27 nov 2018, 10:52

Van wat ik begrepen heb, komt er een permanente afslag op de toerit naar de A9. Dit is op het stukje als je vanaf de N232-zuid naar de A9 richting Amstelveen rijdt. Je komt dan bij het splitsingspunt om de A9 op te rijden, of rechtsaf te gaan, naar de rotonde met de Burgemeester Colijnweg. Je kunt dan binnendoor naar Amstelveen. Deze afrit is nu ook al aanwezig, en is afgesloten met een slagboom. De slagboom zal dan verwijderd worden.
Wat het nut van deze aansluiting is, is mij onduidelijk. Alleen het verkeer dat op de fly-over boven de N231 rijdt, kan naar de verbinding rijden, dus dat zal in de praktijk weinig verkeer zijn.

Iemand die weet welk groter doel deze afrit moet dienen?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door mavas op di 27 nov 2018, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Chris » di 27 nov 2018, 11:09

Volgens die printscreen zit er nog een bushalte op die toerit. Zou het voor bussen zijn?

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Chrysa » di 27 nov 2018, 11:34

Die bushalte bestaat niet meer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door mavas » di 27 nov 2018, 11:46

Ik heb mijn vorige bericht gewijzigd. Maar de afslag is er dus al aanwezig, hij is op dit moment afgesloten met een slagboom. Dat afritje mag dan over een tijdje dus officieel gebruikt worden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Rein » di 27 nov 2018, 16:12

Het openzetten van dat stukje weg voegt inderdaad helemaal niks toe. Verkeer dat die kant op wil, kan nu bij Schiphol-Oost gewoon de Bosrandbrug nemen en 100 meter verderop linksaf het Amsterdamse Bos in en dan kom je op hetzelfde punt uit.

Aan de andere kant maakt het natuurlijk ook weinig uit dat die slagboom wordt weggehaald.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Piles » di 27 nov 2018, 16:18

Misschien voor mensen die verkeerd rijden, bijvoorbeeld langzaam verkeer? Heb je toch nog een kans om niet de snelweg op te hoeven. En bij geopende brug heb je een mooie backup :top:

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Rein » di 27 nov 2018, 18:01

Op dit moment mag landbouwverkeer daar niet eens in de buurt komen. Al ver terug op de N232 wordt landbouwverkeer van de N232 afgeleid richting Bosrandbrug. Of anders gezegd: landbouwverkeer mag de fly-over ter hoogte van de Bosrandbrug niet op.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Vinny » di 27 nov 2018, 19:36

Rein schreef: di 27 nov 2018, 16:12 Het openzetten van dat stukje weg voegt inderdaad helemaal niks toe. Verkeer dat die kant op wil, kan nu bij Schiphol-Oost gewoon de Bosrandbrug nemen en 100 meter verderop linksaf het Amsterdamse Bos in en dan kom je op hetzelfde punt uit.

Aan de andere kant maakt het natuurlijk ook weinig uit dat die slagboom wordt weggehaald.
Ik heb me wel eens afgevraagd waarom daar überhaupt een slagboom is neergezet. Het wegennet is sowieso wat vreemd in die hoek, maar er zitten nogal wat 'vaste punten' als Schiphol en de Ringvaart die het vrijwel onmogelijk maken om daar iets fatsoenlijks te bouwen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Bert65
dorpsstraat
Berichten: 215
Lid geworden op: vr 25 dec 2015, 22:20

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Bert65 » do 29 nov 2018, 10:57

Misschien wil men dat stukje gebruiken om doorgaand verkeer uit het bos te weren. In dat deel van het bos worden vaak evenementen georganiseerd en zo kan men doorgaand verkeer uit het evenementgebied weren.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Lekkere Kwal » do 29 nov 2018, 11:13

Rein schreef: di 27 nov 2018, 16:12 Het openzetten van dat stukje weg voegt inderdaad helemaal niks toe. Verkeer dat die kant op wil, kan nu bij Schiphol-Oost gewoon de Bosrandbrug nemen en 100 meter verderop linksaf het Amsterdamse Bos in en dan kom je op hetzelfde punt uit.
Ik vind dat niet zo 'gewoon', de Bosrandbrug staat wel eens open en dat stuk is erg druk in de spits. Als verkeer vanuit het zuiden via de flyover en de Schipholdraaibrug richting Amstelveen kan ontlast je dat stukje behoorlijk.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Rein » ma 21 jan 2019, 22:01

mavas schreef: di 27 nov 2018, 10:52 Van wat ik begrepen heb, komt er een permanente afslag op de toerit naar de A9. Dit is op het stukje als je vanaf de N232-zuid naar de A9 richting Amstelveen rijdt. Je komt dan bij het splitsingspunt om de A9 op te rijden, of rechtsaf te gaan, naar de rotonde met de Burgemeester Colijnweg. Je kunt dan binnendoor naar Amstelveen.

Afbeelding

Vandaag gezien dat deze afslag open is. Er staat nog geen permanente bebording, wel gele borden.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Rein » do 31 jan 2019, 22:25

De provincie Noord-Holland wil de N232 bij Badhoevedorp vooralsnog niet overdragen aan de gemeente Haarlemmermeer. De gemeente wil dat stuk weg verkrijgen om het daarna af te kunnen waarderen naar een weg met Vmax van 50 km/h (waar er nu nog 80 km/h kan worden gereden) en er een oversteekplaats voor fietsers aanleggen. Reden is dat in recente jaren sportvelden aan de overkant van de weg zijn aangelegd welke door de weg moeilijk bereikbaar zijn voor langzaam verkeer. De provincie wil eerst van de gemeente weten welke rol het betreffende stuk weg in het regionale netwerk zal krijgen voordat er overdracht overwogen zal worden.

Meer info.

Gebruikersavatar
tsov
verkeersader
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 12 jan 2009, 10:26
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door tsov » za 02 feb 2019, 18:25

^^ Lijkt me best een uitdaging om die weg af te waarderen, daar rijdt toch flink wat verkeer dat niet uitsluitend lokaal is. Er zit ook een vervelende oversteek in bij de Sloterweg, die is aan alle kanten net te krap.
Wat is er eigenlijk gebeurd met dat plan om de s106 komende uit Amsterdam 'rechtdoor' door te trekken naar de Tweeduizend El? Dat zou aan de andere kant van N232 een hoop schelen bij de kruising met de Hoofdvaart, dat is namelijk ook nogal een draak.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Vinny » za 02 feb 2019, 18:53

De kruising met de Hoofdvaart is een gedrocht.
https://goo.gl/maps/Ho8TF78kuxC2

Maar ik denk dat er weinig te verbeteren valt. Er ontbreekt ruimte om het goed te maken. En echt afwaarderen zal ook alleen gaan als ze gaan klooien met drempels: de N 232 is voor een GOW-80 betrekkelijk smal.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Bert65
dorpsstraat
Berichten: 215
Lid geworden op: vr 25 dec 2015, 22:20

[N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Bert65 » za 02 feb 2019, 19:43

Vreemd toch eigenlijk: we vinden het tegenwoordig te smal terwijl het heel normaal was en dat terwijl er niets aan is veranderd.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N232] Haarlem - Aalsmeer

Bericht door Rein » za 02 feb 2019, 23:21

tsov schreef: za 02 feb 2019, 18:25 ^^ Lijkt me best een uitdaging om die weg af te waarderen, daar rijdt toch flink wat verkeer dat niet uitsluitend lokaal is. Er zit ook een vervelende oversteek in bij de Sloterweg, die is aan alle kanten net te krap.
Wat is er eigenlijk gebeurd met dat plan om de s106 komende uit Amsterdam 'rechtdoor' door te trekken naar de Tweeduizend El? Dat zou aan de andere kant van N232 een hoop schelen bij de kruising met de Hoofdvaart, dat is namelijk ook nogal een draak.
Ter hoogte van Badhoevedorp rijden er circa 15.000 mvt per werkdag. Dat is aardig wat en grootschalig afwaarderen lijkt me dan geen echte optie. De gemeente heeft zich echter een beetje in een lastig parket gebracht door al een aantal jaar geleden aan bewoners te beloven zich hard te maken om de Vmax te verlagen naar 50 km/h. En aangezien de provincie hier niet in mee wil gaan, wil de gemeente nu dus de weg overnemen om zelf de Vmax te verlagen.

Het plan voor doortrekking van de s106 is nog steeds een plan voor de langere termijn. Het staat dus wel ergens op papier met nog een x-aantal andere (deels onrealistische) plannen, maar totaal (nog) niet concreet op dit moment.
Vinny schreef: za 02 feb 2019, 18:53 De kruising met de Hoofdvaart is een gedrocht.
https://goo.gl/maps/Ho8TF78kuxC2

Maar ik denk dat er weinig te verbeteren valt. Er ontbreekt ruimte om het goed te maken. En echt afwaarderen zal ook alleen gaan als ze gaan klooien met drempels: de N 232 is voor een GOW-80 betrekkelijk smal.
De kruising met de Hoofdvaart (o.a. N520) is inderdaad een gedrocht. Dat levert in de spits in alle richtingen minimaal een paar minuten vertraging op. al is dat denk ik iets minder nu de A9 bij Badhoevedorp is omgelegd en daar geen file meer staat (en dus geen file-ontwijkers om de N232).

Plaats reactie